*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
Haha Darceltje: dan maar niet pedagogisch verantwoord! Iedere moeder is er wel eens zo mee aan dat ze voor een andere methode kiest! En Bumba is best grappig!
mirjam, Pebbles en Mika: veel succes vandaag!
He dames,

Zo, veel meiden voor een echo vandaag. Miriam, Mika en Pebbles, hoop dat jullie allemaal een mooi kloppend hartje hebben mogen aanschouwen!

Darceltje, wat erg, maar op de een of andere manier is dat altijd hè. Als je zelf je rust het hardst nodig hebt, dan lijkt het wel alsof ze dat aanvoelen. Hihi en Bumba valt hier ook heel goed in de smaak hoor Nou hoop dat het vandaag beter gaat. Bedankt nog voor de goede tip trouwens. Ennn wel de vk gaan bellen he! Voordeel is dan wel dat je ws al snel een echo hebt hihi!

Peggysue, wat fijn dat de echo weer goed was. Bijzonder he straks een tweeling!

Mereliena, een mooi kloppend hartje dus en ook nog eens een supergyn. Kan me voorstellen dat dat een hele opluchting is, want je bevalling van de vorige klinkt superheftig en alles behalve fijn zeg..Fijn en dat is zeker reden om een feestje te vieren

Vwb de vermoeidheid en werk. Ik ben heel blij dat ik dit jaar niet werk. Vraag me nu steeds vaker af hoe ik het heb gedaan toen ik in verwachting was van Evi-mannetje, maar toen ben ik ook wel veel te ver gegaan. Nu kan ik het lekker allemaal in mijn eigen tijd doen en dat scheelt toch wel heel erg vind ik.

Hier vrijdag niet naar de crematie geweest. Vond ik echt heel erg, maar ik ben zoooooo ziek geweest. Is niet vaak gebeurd, maar het was echt ernstig. Begon om vijf uur 's ochtends en vanaf toen heb ik ongeveer elke vijf minuten moeten spugen tot een uur of drie 's middags. En ondertussen had ik ook nog een mannetje waar ik voor moest zorgen en wat dus echt niet ging. Vreselijk. Gelukkig had een vriendin van me vrij, heeft hem opgehaald en heel de dag op hem gepast. Evi-man kwam uit zijn werk ook hartstikke beroerd. 's Avonds heeft mijn moeder Evi-mannetje bij mijn vriendin opgehaald en daar heeft hij van vrijdag op zaterdag geslapen. Die heeft hem zaterdagmiddag weer thuis gebracht en toen ging het gelukkig wel weer. Maar wat was dat ellendig zeg. Nu gaat het gelukkig weer goed!

Hier morgen mijn eerste echo. Ben er tot nu toe eigenlijk helemaal niet zo mee bezig geweest. Maar dat begon van het weekend eigenlijk wel een beetje. Vind het toch wel heel spannend. Hoop gewoon morgen te zien dat er wat zit, wat er ook goed uit ziet. Nou ja nog een nachtje slapen en dan zullen we het zien.
Hoe was het vandaag bij de vk?
Bij vk was gewoon een intake. Dus nog geen echo, dat doen ze sowieso niet zelf. Heb nu wel een afspraak voor echo, op donderdag 16 april. Het mag in de tabel! Dan ben ik op een dag na 10 weken.

Verder moe en niet veel nieuws onder de zon.
Oei veel geschreven hier!

Hier ook moe en slapjes...

Ik hoop dat degene die vandaag voor de echo gingen goed bericht hebben gekregen!

Pebbles: Ik mag ook 16 april!

Miriam: Straks 3 kinderen onder de 4, begrijp ik? Pittig hoor!

Peggy sue:Hoor bijzonder een tweeling! Dan ga je waarschijnlijk ook eerder bevallen?

Mereliena: Wat fijn dat je een goed gevoel bij de gyn hebt, dit is erg belangrijk!

Scorpio: Wat een horrorbevalling... Ik hoop dat je wel van je zwangerschap kan genieten.

Aan allen: succes met de kwaaltjes! (lastig om op iedereen te reageren,sorry)
Hallo allemaal, weer even op het forum spieken na een paar afgrijselijk drukke dagen.... wat wordt er veel geschreven, leuk! Vrees dat het me niet lukt om op iedereen te reageren.... Zit nl. op mn werk én de grote moeheid heeft toegeslagen..... Voel me echt een soort dweil.

Ben benieuwd naar de VK bezoeken en echo's, is alles goed gegaan?

Ik tel de dagen tot ik mag (nog 2 weken en 4 dagen)!

Iedereen veel succes!
Goedenmorgen!

ben ook benieuwd naar de bezoekjes aan de vlos en gyn! Ik hoop dat alles goed is!

Kersje: lang wachten voor je! ben ik even mazzel met mijn 6 echo's tot de 12 weken! Maar ja, ben nu 10 weken en het blijft spannend, een tweelingzwangerschap gaat soms toch nog mis.
Goedemorgen!

Het is alweer een tijdje terug dat ik me gemeld heb. Pffff de vermoeidheid is behoorlijk toegeslagen en met vlagen ook flink misselijk. Valt niet mee, zal blij zijn als die eerste periode voorbij is. Dus weinig puf om te schrijven. Ik lees en leef wel mee met iedereen. Mijn bezoekje aan de vk is 14 april maar vrees dat dat alleen nog maar een intake zal zijn. Zou ook zo graag die bevestiging willen hebben. Maar daarentegen is er geen enkele twijfel of ik zwanger ben haha...

Succes iedereen!!!
He hallo allemaal weer. ik post ook even rap in mijn pauze

Hier gaat het allemaal weer redelijk lekker.

Ik moet zeggen, dat ik me stukken beter voel dan afgelopen dagen. Ik ben ook zo beroerd geweest en een zeurgevoel in mijn buik. Echt het gevoel alsof er iets enorms aan het groeien is en dat terwijl je weet dat je kindje zo groot is als ongeveer je pinknageltje, maar gewoon een zeurderige zware pens.

En mijn darmen zijn ook lui geworden.

En nu sinds een paar dagen voel ik me eindelijk kiplekker.

Niet al te misselijk. Als ik honger krijg wordt ik wat flauw maar ik zorg dat ik de hele dag door wat te knagen heb op mijn werk. Soepje, liga, boterhammetje, bekertje zuivel, fruit en het gaat best lekker. 's cohtends voel ik me wel een beetje eng. En dan ook in de weer met MvM flessen. Dan houd ik gewoon mijn adem in, want die lucht is op zich te doen, maar niet in de ochtend.

En verder wel vreselijk moe. De hele dag staat mijn mond wagenwijd open op de gaapstand, en ik zit bij een receptie en mijn collega's lopen in en uit de werkplaats en die zien niet anders dan de hele dag mijn mond opengesperd hahaha

De 14e moet ik ook voor het eerst naar de VK, alleen ik ben zo benieuwd of ik nou ook wel of niet een echo krijg of iets dergelijks.

Ik ga ze denk ik toch even bellen hoe en wat er precies gaat gebeuren. Ik moest wat ochtendurine meenemen en verder natuurlijk het hele intake gebeuren....vind het echt super spannend allemaal hoor.

liefs lien
Hallo allemaal,

Ten eerste iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap. Met mij gaat alles goed, alleen ik ben zo moe geweest incl griep dat ik de puf niet had om achter de computer te duiken.Gelukkig heb ik me misselijkheid wat beter onder controle, ik krijg tegenwoordig elke dag ontbijt op bed met cola. Dit help tegen de misselijkheid.

Verder moet ik morgen voor het eerst naar de verloskundige. Best spanned. En voor de table ik ben 7 november uitgerekend en het is mijn eerste.

Wel merk ik dat er veel met mijn lichaam gebeurd, ik moest toe al aan een grotere BH want ze paste er gewoon niet meer in.Wat wel grappig was ik kwam dus in de zaak waar ik altijd mijn Bh's koop, en vroeg of ze me even wilde opmeten. Natuurlijk kon dat maar haar eerste reactie was ik weet je maat wel. Dus ik uitgelegd dat ik zwanger was. Na dat ze mijn bosrt omvang had gemeten gaf ze toch toe dat mijn bosrten toch wel flink gegroeid waren. Maar om me nu al te hijsen in voedingsbh vond ze toch ook wel te vroeg.

Trouwens ik doe ook mee aan MvM, maar wat ik doe ik zet eertse de bokale even geopend buiten zodat ze niet zo stinkend. werd mij door de consulte aangeraden. Alleen als het regend kan het niet.
hoi hoi..ooooo wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo moe is. Ik heb soms echt de puf niet meer en als de kids in bed liggen moet ik ook echt even liggen, nu niet nu moet ik dus reageren ;)

Verder gisteren bij de gyn. geweest en ik heb nu dezelfde als toen bij mijn dochter. Daar ben ik zo blij mee want die toen bij mijn zoon was een asholl eerste klas. Hij heeft gekeken en eerst schrokken we want we zagen alleen een vruchtzakje. Hij deed het geluid aan en er was toch echt duidelijk een hartje te horen. Toen dacht hij nog dat er misschien nog een vruchtzakje was en dat deze leeg was, maar dat was niet zo. Na goed draaien met de bekken en echostaaf zagen we het zitten heerlijk tegen de wand aan van het vruchtzakje. Alles ziet er dus goed uit.

moet 15 mei weer voor controle.

mvm, je kan ook gewoon ff je adem in houden, plas erin, dop dicht en weg lopen dan weer ademhalen. Werkt bij mij heel goed.

queenie..ja dat klopt, erg druk maar het lijkt mij met name voor hun gewoon gezellig dat tussen de oudste en de jongste niet zo veel verschil in leeftijd zit. Maar voor mij zal het zeker aanpoten worden...;)

wat is brood weer smerig zeg, ik had het bij mijn eerste twee en nu weer. Alleen luxe belegde (gezond etc) die gaan erin maar een gewoon broodje kaas...brrrr gek he.

ow meiden ik ga ff plat hoor. half uur dan zijn ze wakker.
He meiden spannend he zo de eerste afspraak bij de vk. En inderdaad helemaal spannend of je dan ook een echo krijgt of niet.

Travelgirl, ik had dat bij Evi-mannetje ook zo erg, dat mijn borsten giga groeiden. Dat ik me op een gegeven moment echt schaamde voor mijn maat. En ze bleven gewoon heel de zwangerschap maar groeien en groeien. Nu nog helemaal niet en ze doen ook geen zeer zoals toen.

Miriam, alles goed dus bij de gyn. Gelukkig. Fijn hoor!

Nou hier vanmiddag een gezonde garnaal van twee centimeter mogen aanschouwen met een hartje dat klopte als een tierelier. Reden voor een feestje dus Alleen Evi-man is aan het werk vanavond, dus ik zal het in mijn eentje moeten vieren haha! Maar goed, moet zeggen dat het een erg fijn gevoel geeft.
Nou, ik heb de vk gebeld hoor! Ik heb komende vrijdag een afspraak, dus voor de tabel 10 april afspraak vk. Het is bij mij ook gewoon een intake, ze doen daar geen echo's, daarvoor moet ik naar een apart bureau. Ik weet wel dat ik bij mijn vorige zwangerschap erg teleurgesteld was na de eerste afspraak, omdat ze niets hadden gedaan, alleen wat vragen gesteld. Ach, nog even geduld.

Miriam en Evi, fijn dat jullie het hartje gezien hebben.

Ik heb me ook opgegeven voor MvM via het internet, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Het is inmiddels al zo'n anderhalve week geleden. Duurde het bij jullie ook zo lang?
Darceltje, fijn dat je een afspraak hebt gemaakt en voordeel van wachten daarmee is dat je nu al heel snel langs mag komen Maar ik had dat ook hoor bij de vk. Eigenlijk gebeurt er die eerste keer niet zoveel. Moet je dan zelf ook een afspraak maken voor een echo of doen zij dat voor je?
Mirjam en Evi: gefeliciteerd met het goede nieuws! Altijd fijn die bevetsiging!

Mijn borsten mogen heel hard groeien wat mij betreft want heb achteraan gestaan bij het uitdelen..........laat maar komen!

Ze doen toch al zeer dus groter mag best!
Haha Peggysue, maar Bertha zijn is ook niet alles hoor. Ik moest op een gegeven moment een sportbh kopen in maat 70G (wist niet eens dat dat bestond!!) en toen de verkoopster die maat noemde in de winkel stond het schaamrood me echt op mijn kaken!
Evi, moest eigenlijk 3 weken wachten, tenzij ik op goede vrijdag kon. Ja natuurlijk! Kennelijk wil niemand op die dag een afspraak maken, maar ik heb er geen problemen mee hoor

Ik moet trouwens zelf een afspraak maken voor de echo, maar heb wel een verwijsbriefje nodig. Heb het nummer denk ik nog wel ergens liggen, zou alvast kunnen gaan bellen natuurlijk...

Als ik vragen mag: met welke cup ben je begonnen als je eindigde met G?! Dat was vast geen A-cupje. Zelf ging ik van een C naar een D/E, maar dat was na de bevalling weer snel weg hoor (heb geen bv gegeven)
Haha mag je wel vragen hoor Darceltje. Ik begon met cup E, dat werd al snel cup F en toen dus cup G. Echt heel erg, vooral omdat mijn omvang met 70 best wel heel klein is, zijn er echt haast geen bh's en zelfs geen voedingsbh's trouwens te vinden in die maat. Als je een omvang hebt van 100 dan is het makkelijker zeg maar. Ook vwb bikini's is het lastig. Ik heb wel borstvoeding gegeven en ik baalde behoorlijk dat ik direct daarna nog een F cup had. Vooral omdat dat net ook precies een kledingmaat scheelt. Heb toen wel twee nieuwe bh's in die maat gekocht, maar een maand of drie later had ik gelukkig weer 70E en nu nog steeds. Maar ben benieuwd wat ze deze keer gaan doen.

Raar eigenlijk dat niemand op Goede Vrijdag naar de vk wil. Ik zou daar ook geen problemen mee hebben haha! En ik zou inderdaad gaan bellen voor een echo. Wie weet mag je volgende week al. Ik ga morgen ook nog even bellen, want ik had afgesproken met de vk dat als ik nog niet zo ver zou zijn bij de intake in het ziekenhuis dat ik dan nog een echo zou mogen laten maken met 12 weken op de vkpraktijk. Wil ik dus wel even doen. Vind het anders zo lang van 9 weken tot aan 20.
quote:evi82 schreef op 07 april 2009 @ 18:59:

Haha Peggysue, maar Bertha zijn is ook niet alles hoor. Ik moest op een gegeven moment een sportbh kopen in maat 70G (wist niet eens dat dat bestond!!) en toen de verkoopster die maat noemde in de winkel stond het schaamrood me echt op mijn kaken!Lijkt me ook niks hoor evi, echt niet! Ben helemaal niet jaloers op borsten enzo maar het was vroeger wel een trauma (nog steeds last van m'n rug door het kromlopen in een poging te verbergen dat ik erwtjes had) Maar ik heb nu cuppie A dus zou wat groter echt wel eens leuk vinden...................Maar G? Nee dank je! Had je er niet vreselijk last van?
Hi allemaal,

Iedereen gefeliciteerd met de goede echo´s!! Super om te horen.

Ik ben ook al een hele tijd niet meer hier geweest. Ik lig elke dag om half 9 in bed en kom er ´s ochtends pas met behulp van 10 paarden uit. Als ik eenmaal op ben gaat het prima en op het werk vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben. Heb helemaal nergens last van.

Peggy Sue we kunnen elkaar de hand schudden qua borsten. We stonden waarschijnlijk naast mekaar bij het uitdelen. En die van mij zijn nog niks groter geworden (ja,ja, ze worden elke dag grondig geinspecteerd) ;->

Ze zijn ook niet gevoeliger geworden ofzo.

Zo, nou is het weer bedtijd.

Welterusten allemaal en tot snel.
Zo de tabel is weer up to date.

Zooo weinig puf. Mijn voorkeuren voor eten zijn ook heel anders dan normaal. Aardappelen, witbrood (bruin bood wordt ik al misselijk bij het idee) warme dingen s middags, (soep enzo) drop, perenijs en melk (ik drink normaal nooit melk alleen in mn koffie)

Verder moe en misselijk bij vlagen. Merk wel dat het beter onder controle is.

Zo weer bedtijd!
Hallo allemaal!

Wat leuk om al die berichten weer te lezen! (ben een poos niet online geweest)

Wat super dat sommige al een echo hebben gehad en dat alles er goed uitziet!

Wat de borsten betreft, ik kan met je meepraten Evi. Ik begon met een cup D. En zit nu ook al op E.. met een 70 omvang.. dus lastig om mooie/leuke bh's te vinden! Maar m'n vriend vindt het geweldig, haha!

Slikken jullie trouwens vitamine pillen extra?

Mijn eetgewoonte is ook totaal anders geworden. Bij de geur van koffie wordt ik al misselijk.. terwijl ik voorheen zo'n 3 a 4 koppen per dag dronk. En het beleg wat ik voorheen at, lust ik ook niet meer... M'n smaak is totaal anders.

Voor de tabel: 14 april echo! :-)

Groetjes, Dromer
Dag Dames!

Fijn dat alles zo goed gaat bij jullie!

En die zwangerschapsklachten (misselijkheid, moe moe moe en grote borsten) bedenk maar dat hoe meer verschijnselen, hoe meer hormonen en des te beter voor de kleine in je buik.

Hier gaat het helaas iets minder, of in elk geval er heerst nog al wat onduidelijkheid.

Ik dacht dus dat ik nu 7 weken zou moeten zijn. Maar bij de echo gisteren was een zwangerschap van slechts 5 weken te zien.

Dit kan nu 2 dingen betekenen:

1. de zwangerschap is gewoon minder ver dan gedacht, dus pas 5 weken of

2. er is iets misgegaan met 5 weken zwangerschap.

Er was geen hartactie te zien. Maar dat zou dus normaal zijn bij 5 weken. Echter had ik 2 weken geleden al een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Dat zou dus omgerekend met 3 weken zwangerschap zijn. En dan zouden mijn kwaaltjes zo rond de conceptie begonnen zijn. Dat zou natuurlijk allemaal wel heel erg vroeg zijn.

Over 2 weken krijg ik een nieuwe echo om te kijken of de kleine gegroeid is of dat het helaas toch niet goed is gegaan.

Onduidelijkheid en onzekerheid hier dus.

Succes allemaal!

Groetjes, Repelsteeltje

ps. je mag mij van het lijstje halen. Als we over 2 weken een goede echo hebben dan zal de baby rond sinterklaas uitgerekend zijn.
Jeetje Repelsteeltje, wat een spanning zeg. Dan is twee weken wachten echt nog wel heeeeeel erg lang. Nou ik ga heel hard voor je duimen dat die kleine koffieboon heel goed gaat groeien de komende twee weken zodat je een mooi Sinterklaascadeautje kunt verwachten. Heel veel sterkte met wachten!

Dromer, eindelijk een lotgenoot haha Lastig he om dan leuke dingen te vinden. Al moet ik zeggen dat het de laatste jaren wel iets makkelijker is geworden. En volgende week al je eerste echo. Wat fijn! Ik slik trouwens alleen foliumzuur. Geen extra vitamines. Gisteren ook met de gyn over gehad en dat was volgens haar ook prima.

Hier trouwens ook zin in heel andere dingen. Wel grappig, want tijdens mijn eerste zwangerschap at ik alleen maar brood. Wel twaalf boterhammen op een dag. Als ik daar nu aan denk... Nu heb ik gewoon af en toe ineens heel erg zin in iets. De ene keer is dat het een en de andere keer het ander. Ik heb trouwens net als jij Mereliena 's middags ook wel vaker zin in soep. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een giga behoefte aan spinazie en dat heb ik nu ook eigenlijk helemaal niet. Grappig.. O ja wat ik wel echt absoluut niet meer hoef is cola light. Dat drink ik normaal best veel, maar daar moet ik niet aan denken en de vorige keer ook niet. Zal wel iets met de cafeïne te maken hebben, net als wat jullie over koffie schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven