November 2018 mama's

09-12-2018 14:33 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
merl0t20 okt2de2850 gspontaanBV
torenvalk25 okt2de3225 gspoedKSBV/KVopa&oma
(2 d)
zussel25 okt2de3274 gspontaanBVKDV
(2,5 d)
nijntje30 okt3de3435 gingeleidBVKDV
menmo1 nov2degeplande KSFV
86Lizz2 nov2de4010 g, 52 cmingeleidKDV
Aman19857 nov2de4285 gingeleid
Lalameme8 nov1ste3300 g, 49 cmingeleid
konijnhangoor10 nov4395 g, 55 cmingeleidBVKDV +
opa&oma
flipje225 nov1ste3650 g, 51 cmingeleid, spoedKSBVKDV
(3 d)
Giraffe9030 nov2de4335 gspontaanBVKDV
(3 d)
gioia827 dec3000 g
flipje2 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 17:58
95.71% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt schrikken konijn! Veel beterschap voor je zoontje, hopelijk is hij snel weer beter!

Nog voor de tabel:
De bevalling begon spontaan, ik geef borstvoeding, het is ons eerste kind en ze gaat straks 3 dagen naar de kdv.

@Aman: ik heb helaas geen tips voor je. Dochter slaapt ook slecht overdag, ze lijkt gewoon niet moe te worden. Ze doet soms hazenslaapjes in de kinderwagen of op mij. Soms merk ik dat ze echt moe is en dan leg ik haar in de cosleeper, en dan slaapt ze meestal wel echt even een uurtje. In de kinderwagen slaapt ze meestal ook niet, soms valt ze even in slaap maar zodra ik uitgewandeld ben dan wordt ze weer wakker. Gelukkig slaapt ze 's nachts goed en vermaakt ze zich na de voeding wel een half uur in de box, dus dat scheelt enorm.

Over speelgoed: dochter heeft een knisperboekje waar ze dol op is. Ik leg die dan op haar en dan kan ze zelf knisperen met haar armen. En rammelaars vindt ze ook erg leuk. Ze heeft ook een soort bal die ze zelf vast kan houden die geluid maakt. Eigenlijk alles met geluid dus!

Slapen: de nachten zijn bij ons heel wisselend. De laatste voeding doen we nu meestal om 22 uur, en dan slapen we rond 23 uur wel. Soms wil ze dan alweer om 2 uur drinken, soms pas om 4 uur. Ze slaapt sinds een paar dagen in een slaapzakje en nu komt ze steeds pas tussen 3 en 4, dus ik hoop dat het daardoor komt. Ze kroop steeds omhoog waardoor ze het koud kreeg en dat kan nu niet meer, dus dat helpt al. De ochtendvoeding is de laatste dagen om een uur of 6 (Maar soms ook al om 4 uur als ze om 2 uur wakker werd), maar daarna gaat ze weer lekker slapen dus ik ook. Ik ben vooral blij dat ze 's nachts makkelijk weer gaat slapen na de voeding, ik kan haar gewoon wakker in bed leggen en dan valt ze vanzelf in slaap. Overdag slaapt ze soms maar een uur in totaal, 's nachts slaapt ze tussen 23 en 9 met 2 voedingen tussendoor. Dus ik klaag niet.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
O nee konijn wat schrikken zeg! Was je wel al weer thuis?? Sterkte :hug:

Dat slapen klinkt hetzelfde als hier Gioia! Behalve dat hij overdag ook dutjes in zijn bed doet, maar meestal niet langer dan een uur. Enkele keer wel... en 's nachts leg ik hem zonder problemen weg.
Laatste paar nachten kon ik er 3 keer uit. Productie was door buikgriep achteruit gegaan. Kwam hij overdag ook weer elke 2 uur dus mag al blij zijn dat het 's nachts tussen de 3 en 4 uur zat. Hopelijk maak ik nu weer genoeg aan om een wat langere periode te overbruggen 's nachts. Er zit alleen nog niet echt een ritme in qua tijden. Kan me herinneren dat dit bij dochter sneller wel zo was. Maar ach. Zolang ik hem volg heb ik een blije baby. En blije baby is blije mama!

Ik las al dingen over uitjes zonder baby, werken enzo. Daar ben ik toch echt nog niet aan toe! Over 2 weken babyshower voor een vriendin. Denk dat dat de eerste keer zonder hem weg word (voor langere tijd dan, want sporten of boodschappen doe ik ook wel zonder hem). Hoe hebben jullie dat gedaan qua voeding? Ik denk dat wij dan een flesje kunstvoeding geven. Al hoop ik dat hij gewoon lekker slaapt en mij niet mist haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben al best veel weggeweest zonder baby. Ik heb totaal geen probleem om haar achter te laten haha, ik ben gek op haar maar ik vind wat tijd alleen ook heerlijk.
Ik kolf dan van tevoren, ik heb inmiddels 5 voedingen in de vriezer liggen dus dat is een mooie voorraad. Gisteren was ik een uur of 8 weg, toen heb ik vlak voordat ik wegging gevoed, en had 250 ml in de koelkast achter gelaten. Ik heb daar 1 keer gekolfd en toen ik thuis kwam direct weer gevoed, ging prima.

Morgen komen mijn ouders oppassen want dan gaan vriend en ik lekker een dagje naar de sauna! Mijn plan nu is om dan weer vlak van tevoren te voeden, of anders om vlak van tevoren te kolven. Ik weet nog niet precies hoe lang we weg blijven dus ik haal wel wat extra melk uit de vriezer. Ben heel benieuwd hoe dat gaat, ik hoop dat dochter zich een beetje gedraagt bij haar opa en oma (al vinden zij toch alles geweldig wat ze doet). En ik ben ook wel benieuwd hoe het in de sauna gaat met mijn borsten haha, ik ga proberen daar te kolven maar ik hoop dat ik niet ga lekken in het bubbelbad :rolling:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
konijnhangoor schreef:
26-01-2019 15:45
Zoon heeft RS virus. Gister met de ambulance van de hap naar het ziekenhuis gebracht. Getver wat vind ik dit eng.
Oh shit, veel beterschap!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker naar de sauna! Geniet ervan.

Toen mijn dochter 4 maanden was ging ik naar sauna. Gaf nog volledig borstvoeding maar geen lekkages gehad toen. Sowieso lek ik nu al nauwelijks meer gelukkig!

Maar zo lang zonder baby... nog even niet! Mis hem soms al als hij langer dan uur slaapt overdag haha. Dan wil ik hem graag knuffelen. Ook mijn dochter is soms teleurgesteld als hij weer moet gaan slapen of 's ochtends nog slaapt als ze bij ons komt. Mijn hart smelt echt van die twee samen. Ze geeft hem de babygym aan (nou janzet babygym boven hem) en gaat dan naast hem zitten om samen te spelen. Geeft hem haar lievelingsknuffel. Troost hem als hij huilt. Echt te leuk gewoon!!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Konijnhangoor, wat schrikken! Snap dat je ondersteboven bent. Hoe is het nu??

Aman, klinkt pittig! En ook heel herkenbaar, helaas. Hier dezelfde weg met reflux, osteopaat en doorverwijzing voor kinderarts.
Ik draag zoon letterlijk de hele dag bij me. Soms afgewisseld door mijn man. 's Nachts komt hij ook om de 2/3 uur, plus half uur rechtop tegen 't spugen. Dat breekt op ja, geen tijd voor jezelf. Gelukkig kun jij je nachten pakken, omdat je ook nog een peuter hebt. Snap dat je het heel lastig vindt!

Ostheopaat: iemand van jullie ook ervaring ermee? Wij zijn gisteren geweest. Heldere uitleg gehad en wat massagegrepen om toe te passen. We zien dat het effect heeft qua ontspanning, maar tegelijkertijd is hij zoveel meer gaan spugen. Hoor van anderen dat het eerst even slechter ging en daarna goed. Ben wel benieuwd of dat vaker wordt herkend?

Giraffe, wat klinkt dat enorm lief zeg!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt super lief!! Ze gaf hem zomaar een knuffel laatst. Ben zo benieuwd hoe ze straks samen gaan zijn als hij groter is. Hopelijk beter dan mijn zus en ik.

Ik ben met dochter bij osteopaat geweest. 2x. Vanwege voorkeurshouding. Ging toen al heel snel goed met aantal keer oefening doen. Voor reflux heb ik geen idee hoe het werkt.
Binnenkort wel weer afspraak voor mezelf maken vanwege rugklachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is konijn? Knapt hij al op? Ik hoop het!

Slapen:
Hier de eerste 12 weken ook continu op mij gelegen. Vooral in de draagzak. Af en toe wel eens vermoeiend dat zelfs douchen bijvoorbeeld een huilende baby opleverde. Inmiddels probeer ik hem vaak op bed te leggen. Ik ga dan met hem op ons bed zitten, voed hem in slaap (hier ga ik ooit spijt van krijgen maar nu werkt het) en leg hem dan slapend op ons bed, op zijn zij (half schuin zodat hij naar achter rolt i.p.v. op zijn buik). En hoera! Het werkt! Meestal maakt hij zijn 3 kwartier af dus dan heb ik toch zeker 35 minuten om even snel iets anders te doen en afgelopen week sliep hij zelfs 3 uur!!! Achter elkaar. Dat doet ie snachts niet eens haha.
Geen idee of het bij jullie baby’s ook werkt zoals hierboven omschreven maar wie weet ;-) . Lastige vind ik wel dat hij altijd huilend wakker wordt en ik hebt moeilijk te zien vindt of hij dan klaar is met slapen of niet... hij wil sowieso drinken als hij wakker wordt en gaapt vaak ook maar als ik alleen op gapen af moet gaan dan kan hij de hele dag wel in bed liggen..

Hier ook een enorme lieve grote zus, net als bij jou Giraffe! Komt knuffelen, kusjes geven, speen als hij huilt, een doek bij het voeden, een luier als ze denkt dat hij gepoept heeft. Heerlijke hulp haha. Daarnaast speelt ze met haar pop alles na, gisteren ging ze de pop voeden aan haar ene kant en had ze de handkolf te pakken die ze (al kolvend) aan de andere kant hield :flirting: Echt zo schattig (en grappig hoe ze alles dus over neemt).

Weggaan zonder baby is hier alleen het sporten 1x per week. Heb niet perse behoefte aan meer maar omdat baby de fles ook niet tof vind ga ik niet zo snel zonder hem weg.

Osteopaat geen ervaring mee. Moet zeggen dat ik daar ook niet zo van ben.. morgen wel een afspraak bij de kinderarts nav alle klachten dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
We zitten in het ziekenhuis. Hij kocht vrijdagavond nog mee naar huis, maar nu dus toch opgenomen. Gelukkig kan ik er bij blijven. Getver wat baal ik hiervan. Mijn mooie kleine mannetje zo benauwd en zoveel spugen. Bah.
Alle reacties Link kopieren
konijnhangoor schreef:
27-01-2019 22:51
We zitten in het ziekenhuis. Hij kocht vrijdagavond nog mee naar huis, maar nu dus toch opgenomen. Gelukkig kan ik er bij blijven. Getver wat baal ik hiervan. Mijn mooie kleine mannetje zo benauwd en zoveel spugen. Bah.
Heel veel sterkte, echt vreselijk lijkt me dit.. Ik denk aan jullie!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Konijnhangoor, het lijkt me echt verschrikkelijk om je kleine man zo te zien. Ik hoop dat hij snel weer de oude is :redrose:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ook namens mij heel veel beterschap voor je kleintje!
Alle reacties Link kopieren
Naar is dat hè, Konijn. Je kleine ventje zo ziek. Heel veel beterschap voor hem!
Hips, hopsakee en pierlala.
Ojeej Konijn, heel veel sterkte en beterschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de beterschapswensen. We zijn nog steeds in het ziekenhuis. Ons mannetje krijgt zuurstof, maar heeft geen sonde nodig. De zuurstof zijn we nu aan het afbouwen.

De hoest is heftig, maar zorgt nu voor het ophoesten van slijm. Zijn neusje moet ik nu zelf leegzuigen. Man, wat is dat zielig om te doen zeg.

Qua drinken krijgt hij nu 7x 100ml. Dit is 100ml boven het minimum dat hij hoort te krijgen. Hij drinkt het zelf best vlot op!

We hopen voor het weekend weer thuis te zijn!

Een osteopaat ben ik nooit geweest. Wij moeten waars wel naar fysio ivm voorkeurshouding en het nekje van de baby. Ligt aan de 12 weken afspraak op het cb. Vorige keer tilde hij zijn nekje niet mee in de oefening.

Zussel en Giraffe, wat lief van jullie kindjes! Hier ook zo’n klein moedertje. Ze past nu thuis op de ambulancebeer van haar broertje, totdat hij weer thuis is!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje konijn, wat heftig.
Nogmaals heel veel beterschap, hopelijk mag hij inderdaad snel weer naar huis!

Hier een huildagje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds in het ziekenhuis dus. Veel sterkte!

Ligt jouw dochter inmiddels op bed Flipje?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk snel naar huis, konijn! Lijkt me heel naar om je kind zo te zien...

En sterkte Flipje. Soms heb je zo'n dag ertussen zitten. Maar het zijn fases. Gaat weer over (al lijkt dat niet zo als je er middenin zit...).

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte konijn! Hoop dat jullie snel weer naar huis mogen! :hug:

Hier alles oké, van de week weer naar cb! Benieuwd wat de tussenstand is!
Alle reacties Link kopieren
We zijn nog in het ziekenhuis. Waars de laatste dang/nacht. Zoon is van de zuurstof. Nu moet hij het 24 uur zonder doen!

Ik merk dat ik een enorm slaaptekort heb. Nachten lopen van 24-3 en dan weer van 4-6. De eerste dagen kreeg hij beperkt melk ivm vocht vasthouden en spugen. Dat haalt hij nu dubbel en dwars in. Dus weer een nachtvoeding. En al die stomme draadjes aan hem snachts met verschonen enzo. Bah. Ben dr klaar mee.

Verder knapt hij goed op. Neus is schoon, hoest wordt minder. Uit de onderzoeken kwam dat hij RS en nog een rhino virus had. Net even teveel voor zijn kleine lijfje.

Hoe is het bij jullie? Voor de bv mama’s, kolven jullie al? Met welke kolf? En de fv mama’s, welke flesjes vinden jullie fijn?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij zo goed opknapt!
Maar kan me voorstellen dat je zelf erg moe bent door alles. Hopelijk morgen weer fijn thuis.

Ik ben niet van plan te gaan kolven. Over een maand ga ik bv afbouwen door kv te geven. En dan wel ochtend en avond bv.
Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om dan een voeding ook aan een ander over te kunnen laten. Maar ik geniet ook wel heel erg van de borst te geven. Dus daarom ga ik voor de combi!

Verder gaat het hier goed. Druk vanwege verbouwing. Nachten zijn erg wisselend. Maar hij is een vrolijkerd, lacht heel veel, kijkt graag rond. En zijn zus doet het onwijs goed nog steeds. Vanochtend even een heftige driftbui. Maar dat hoort er bij en is lang niet meer zo vaak als geweest is.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heeft hij geen zuurstof meer nodig Konijn en mogen jullie lekker naar huis! Dan kun jij ook een beetje bijslapen hoop ik.

Ik ben begonnen met kolven toen baby 3 weken was. Ik heb de medela freestyle, een duur ding maar wel heel fijn! Ik wilde graag een dubbele compacte kolf die op batterijen werkt, en dan leek deze mij de beste. Ik heb eerst een voorraadje opgebouwd en nu gebruik ik hem alleen als ik zonder baby wegga. Hij bevalt me heel goed, ik kolf nu in 10 minuten een volledige voeding (soms zelfs 2 voedingen!) dus het gaat lekker snel en ik hoef veel minder te plannen. We gebruiken de philips avent en difrax flessen, we hadden eerst die van medela maar dan verslikt dochter zich steeds, met de philips en difrax flessen heeft ze daar geen last van.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Bv en fv combineren is trouwens ook wel slim Giraffe! Dat ga ik onthouden voor als ik het kolven/borstvoeden zat word. Ik vind het nu nog prima maar als ik straks weer werk dan verandert dat misschien wel.
Je kinderen klinken echt heel lief! Onze dochter is ook zo'n vrolijkerd. Tenzij papa alleen met haar is in de avond, dan verandert ze in een draak. Dinsdag heeft ze een uur lang gekrijst toen ik ging sporten, en zodra ik thuis kwam was ze weer stil, en de week ervoor ging het precies hetzelfde. Best wel zielig voor hen allebei, ik hoop maar dat het snel over gaat!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij opknapt konijn! Hopelijk snel naar huis en dan weer een beetje bijkomen.

Hier kolf ik amper, vind het zon gedoe. Dus alleen als ik wegga dan zorg ik dat er wat is. Op mijn werk kolven vind ik dan weer niet zo erg dus ik ga nog een tijdje door met bv. Heb je dat combineren eerder gedaan zo vroeg al Giraf? Loopt je productie dan niet enorm terug? Wel fijn als dat al kan!
Hier wordt de avent fles geweigerd dus hebben nu dr brown. Ook wel fijn tegen alle lucht mee inslikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de combi bv/kv bij dochter ook gedaan. Met 3 maanden gestart met afbouwen. Wel rustig aan afgebouwd. En toen tot 10 maanden bv kunnen geven. Toen weigerde ze zelf 's ochtends de borst. En toen liep het wel heel hard terug waardoor ze na de avondvoeding na een uur alweer kwam. Toen gekozen helemaal te stoppen.

En wat sneu voor je vriend en dochter Gioia! Gelukkig had je zelf wel lekker getraind dat uur.
Ik kwam donderdag na training ook thuis met niet zo'n blije vriend. Baby had wel hele tijd geslapen maar dochter was onrustig. Elke keer als hij wat aan de zolder wilde gaan doen, hoorde zij hem en ging dan roepen. Dus hij kon niet doen wat hij had willen doen. Helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven