Nuttig kraamcadeau?

12-04-2010 21:48 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij staat op het punt te bevallen en nu wil ik graag een nuttig cadeau geven. Alleen... wat is nuttig? Budget is rond de 30 euro en ik vind een mand met meerdere dingetjes wel leuk. Wie kan mij vertellen wat voor kersverse ouders onmisbaar is?
Een zelfgemaakte bon om straks eens een avondje op te passen.
bestekje is altijd leuk. Wel eentje die in de vaatwasser kan.
Een nieuw naambordje, met de naam van de baby erbij natuurlijk.
draagdoek
Een klein lepeltje dat zacht is.

Voor de vitaminedruppels als ze bv geeft.
Als het goed is hebben ze alle nuttige spullen al in huis

Ik was blij met kleertjes in maat 50/56, ik kreeg na de bevalling voornamelijk maat 68, waardoor mijn man in de eerste week snel kleertjes moest gaan kopen.

Luiers in de newborn maat.

Spuugdoekjes of slabbetjes.

Tijdschriften voor de kraamvrouw (niet nuttig, wel heel fijn)

Misschien kun je een 'dienst' aanbieden, bv een keer voor het kersverse gezin komen koken, of een lekkere pan soep maken?
Iets uit de serie van Oxfam Novib, bijvoorbeeld vaccinaties voor een kind in een ontwikkelingsland.

Als dát geen nuttig cadeau is...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
itti bitti luier maat S
De nuttige dingen schaf je als kraamvrouw zelf aan ; de navelbandjes, de babyshampoo, de luiers....

Er zij natuurlijk wel " nuttige " dingen die over een poosje gebruikt kunnen worden ; een voorleesboek, een spaarpotje, een doosje voor het eerste tandje, een zwembandje voor in het bad,een badjasje in een groter maatje, een speelkleed....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een luiertaart!!!!!!!!!!!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Past niet in een mand, wel fijn en nuttig:

Een (bon voor een) ontspanningsmassage voor de kersverse moeder.
quote:nouschi schreef op 12 april 2010 @ 21:58:

Een luiertaart!!!!!!!!!!!!!!Waarom schaft niemand die dingen af!!!!!!!!
Ik vond kleertjes in maat 50/56 ook heel leuk en nuttig (had zelf nog bijna niets in die maat).

En verder vond ik het broodje filet americain dat mijn collega's kort na de bevalling kwamen brengen ook heel nuttig (en lekker).
Waarom moet het nuttig zijn trouwens?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
een badzitje baby of badstoeltje.

Zwitsal badschuim

neuspompje (voor verkoudheden die te komen staan)

leuke speen

Speenkoortje

spuugdoekjes

flessenwarmer (ook voor potjes olvarit)

slaapzak (kleinste maat)

eerste zetje tandenborstels (incl tanden-doorkom-spul)

schoentjes (babyslofjes)

bijtring

rammelaar

en voor de de nieuwe mamma is een tegoedbon voor een avonje of dagdeel weg ook leuk!
Het is wel een keer wat anders dan "origineel cadeau gevraagd".
Nuttig:

* badcapes van Ikea (lekker breed, enige badcapes waar je kind ook na drie maanden nog inpast)

* doucheschuim in meerdere geurtjes (je mag alleen maar douchen als je net bevallen bent, bovendien is het het enige moment dat je nog een beetje voor jezelf hebt - keus in doucheschuim is echt heel erg fijn dan)

* (wikkel)deken of lodger: die dingen kun je nooit genoeg hebben. Ik wikkelde mijn kind altijd in dekens en aangezien baby's nogal lekken zaten er ook altijd veel dekens in de was

* verschillende soorten flessen, omdat er weinig kinderen zijn die braaf de eerste de beste speen pakken

* een collectie sokken, maillots en onderbroekjes in verschillende kleurtjes (handig voor het combineren, mits het kind een meisje is natuurlijk)

* spuugdoekjes zijn altijd handig, leuk gekleurde hydrofielen ook, vooral in de kleur van de babykamer (te koop bij babyplanet, maar tyfusduur, en dus een leuk kado)

* dekbedovertrekje (de ouders zullen er spoedig achterkomen dat lakentjes echt rete-iritant zijn, dan is het fijn als er al een dekbedovetrekje ligt)
Leuke dingen die ik kreeg:

- Boek 'Opperdepop' van AH.

- Omslagdoek, altijd handig

- Mobiel voor in de box

Ik vond fruit echt heerlijk (fruithapjes van de kraamzorg!), dus ik vond een afgezaagd kado als een fruitmand helemaal goed.

- Lekkere verzorgingsspulletjes voor mij (en BritMan).

- Oei ik Groei
Sokjes (die raken altijd zoek in de was). Gewoon een paar dezelfde paren geven, zodat ze ook geen memory hoeft te doen en alles gewoon bij elkaar past.
Zootjes (leren babyslofjes). Handig en langere tijd te gebruiken.

En please geen luiertaart. Lelijke ondingen zijn het. Leuk hoor luiers krijgen, tjonge wat een een fijn kado
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:AlettaJacobs schreef op 12 april 2010 @ 22:03:

Nuttig:

- * verschillende soorten flessen, omdat er weinig kinderen zijn die braaf de eerste de beste speen pakken

* dekbedovertrekje (de ouders zullen er spoedig achterkomen dat lakentjes echt rete-iritant zijn, dan is het fijn als er al een dekbedovetrekje ligt)

Flessen en spenen zou ik niet kopen, hier neemt dochter iedere fles en mss wil de kraamvrouw wel bv geven en dan heeft ze hopelijk de eerste weken nog geen flessen nodig.

En ipv dekbedovertrekjes zou ik dan liever een slaapzakje geven, die heb je ook in heel kleine maatjes, vind ik echt super praktisch, kind ligt nooit meer bloot omdat het alles weer eens heeft afgetrapt.
Sokjes alleen als ze knielang zijn, anders schoppen ze ze toch uit. Je hebt tegenwoordig ook van die sok ophouders. Die je over de sokken doet zodat ze niet uitvallen. Zijn bij de Prenatal te verkrijgen. (weet even de naam niet meer)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wij hebben voor een collega een mand met allemaal verschillende Zwitsal producten gekocht. Zowel voor moeder (borstencreme, iets voor de buik etc) als baby (massageolie, badschuim, etc) en dan opgelukt met felgekleurde washandjes en een kleine rammelaar.
quote:nouschi schreef op 12 april 2010 @ 21:58:

Een luiertaart!!!!!!!!!!!!!!Een wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven