Oh help, hoe ga ik dit invullen?!

19-10-2020 09:26 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, we gaan richting de feestdagen. Laat mijn zoontje nu vorig jaar op 5 december geboren zijn. Een speciale datum, maar of ik er ook zo blij mee ben.. ik wil natuurlijk dat zijn verjaardag een bijzondere dag word. Ik ben dan ook op zoek naar tips en ideeën om zijn verjaardag een leuke invulling te geven. Ik heb ook een dochter van 3,5, die ik natuurlijk ook niet wil vergeten en een leuke sinterklaas wil laten beleven. Maar hoe ga ik dat allemaal doen? Aandacht geven aan de verjaardag van mijn zoontje, aandacht schenken aan pakjes avond en dan is er natuurlijk de visite. Nu mogen er vanwege corona niet teveel mensen tegelijk komen (wat ik nu helemaal niet erg vind) maar die nemen ook cadeautjes mee.. volgende dilemma, het moet wel leuk blijven met al die cadeaus.. cadeautje voor de verjaardag, cadeautje van de sint en dan de cadeaus van de visite.. leer mij de oma's kennen, die overladen de kinderen met een stapel cadeaus hahaha.

Ik had zelf het volgende bedacht; op 5 december 's ochtends het cadeau voor de verjaardag. Overdag komt er wat visite, en dan 's avonds de buurman vragen of hij de zak van sint voor onze deur wil zetten. Maar wellicht word dit allemaal wat te hectisch. Dan zou ik de visite ook tot 6 december kunnen laten wachten, maar ik denk dat de opa's en oma's het leuker vinden om op de grote dag zelf te komen.

Zijn er meer mama's met kindjes die op zo'n bijzondere dag jarig zijn? Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik las ook al verhalen van ouders die de verjaardag een half jaar opschuiven maar ikzelf zie dat niet zo zitten nog..
It's better to be hated for who you are, then to be loved for who you're not. -Kurt cobain
Alecta schreef:
19-10-2020 10:54
Ik zou helemaal geen pakjesavond vieren voor zulke jonge kinderen. Die van 3.5 jaar laat je een keer of 2-3 haar schoen zetten (uiteraard samen met haar broertje) en dat lijkt mij al spanning en sensatie genoeg.

De verjaardag met 1 en 2 jaar heb ik altijd heel klein gehouden. Slingers en een stuk taart en een klein cadeautje uitpakken waren op die leeftijd al voldoende. Voor de rest hebben ze er toch geen weet van en kun je je de moeite en stress besparen, totdat ze zich er goed van bewust zijn (dat was hier vanaf een jaar of 3).

Opa's en oma's zou ik hier inderdaad apart vragen met een week er tussen.

Maar haal jezelf vooral niet te veel op de hals. Nergens voor nodig.
Dit, helemaal dit. Zo lang oudste nog geen sinterklaasjournaal te zien krijgt (op school) kun je prima ook sinterklaas heel klein houden. Dan is de spannin gzogroot als je 'm zelf toestaat te laten worden.
Wij hebben de verjaardag van onze jongste wel eens twee weken verschoven, toen ze vier werd geloof ik, had ze zelf totaal geen weet van en het kwam op allerlei fronten beter uit. Geen enkel probleem!
Geen kind dat een trauma krijgt omdat haar eerste verjaardag niet gevierd wordt ook.
Still-i-Rise schreef:
19-10-2020 10:57
Besef dat de Sint alleen leuk is als de kinderen klein zijn, dus leg het belang op 5 december op de verjaardag. Sint is bijzaak, hoe leuk het ook is om als gezin bepaalde tradities te creëren, de verjaardag blijft denk ik toch altijd de leukste dag!!
Juist daarom zou ik de komende jaren sinterklaas vieren en de verjaardag verschuiven. Want kleine kinderen hebben toch geen idee van de datum.
Hier is het vanaf eind oktober raak met de ene verjaardag na de andere. Kind zit dicht tegen 5 december aan. We hebben eigenlijk de verjaardag de eerste jaren opgeschoven naar het weekend ervoor, dan zat er wat tijd tussen. Plus, met Sinterklaas wat snoepgoed en een klein kadootje was al feest genoeg. Nu iedereen van zijn geloof gevallen is, doen we kadootjes onder de kerstboom, veel gezelliger vind ik. Ben eerlijk gezegd blij dat we klaar zijn met het hele Sinterklaasgebeuren, met al dat gezeik er omheen de laatste jaren.
Dat kind wordt 1.
En het is Corona.

Hoezo beseft ie het nu of je zijn verjaardag nu op 4, 5 of 7 december viert.
Of desnoods met Pasen.

En een kind van 3.5 kan ook nog geen kalender lezen en perfect weten wanneer haar broer jarig is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nu nog niet zo relevant, maar tegen de tijd dat je kind aan partijtjes toe is: verjaardag verschuiven. Op 5 december kan er namelijk bijna niemand. Mijn broertje vierde het standaard een maand eerder, een vriendin van mij een half jaar later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven