Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Ja, vanmiddag wist ik het zeker, zwanger! volgens online berekening, 6 oktober 2010 Spannend!
Wij willen deze zwangerschap nog even voor onszelf houden, dit in nl. mijn derde zwangerschap, de 1e keer is het met 10 weken verkeerd afgelopen. Dus de 2e keer pas na de echo het mooie nieuws aan onze ouders verteld. Dat willen we deze keer ook weer zo doen, maar weet niet of ik het zo lang volhou. En het schijnt ook eerder zichtbaar te zijn bij de 2e, dus we gaan het meemaken, maar fingers crossed dat het allemaal goed zit..

@Happy_ever_after heb erg gelachen dat je al spulletjes hebt gekocht, mijn vriend zou me vermoorden, maar ik kan het me wel voorstellen, het is ook zo leuk allemaal.
Ach ja, heb meerdere zwangeren in mijn omgeving, dus mocht het bij ons helaas anders lopen dan kan ik het heus nog wel ergens kwijt als kraamkado
Heb even zitten twijfelen of ik nu al wil meeschrijven, maar ik doe het toch maar. Ik weet sinds een paar dagen dat ik weer zwanger ben. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee, maar net als bapauw heb ik in oktober een miskraam gehad (9 weken). Ergens durf ik er nog niet al te blij mee zijn, uit zelfbescherming.

Ik ben volgens mijn eigen berekeningen uitgerekend op 4 oktober. Ik heb al een zoontje van bijna 2,5 jaar. Ben benieuwd hoe groot de oktober club gaat worden.

groetjes!
Een voorzichtige felicitatie mevrjansen. Ik dacht ook, zul je zien, open ik een topic gaat het meteen misBijgelovig beetje en het noodlot niet willen tarten.

Het blijft gewoon even heel spannend de komende weken maar ik duim in ieder geval met je mee!
Ik ben (volgens mijn eigen berekening) ook op 2 oktober uitgerekend

Het is de eerste, spannend allemaal hoor!
En alle andere oktober-mommies natuurlijk GEFELICITEERD!
Gefeliciteerd allemaal met de positieve test! Leuk dat het al een grote groep aan het worden is. En allemaal nog in de eerste paar dagen van oktober uitgerekend. Het kan zo wel een hele grote groep worden.

Morgen gaan we het mijn ouders vertellen. Mijn zus weet het inmiddels ook, die had het direct door.

Inmiddels heb ik de aanmelding voor het kinderdagverblijf gedaan. Zijn jullie al bezig met het regelen?
thembo: ik heb gisteren een bepaalde kdv al gebeld. Zoontje van 2.5 staat nog steeds op de wachtlijst hier in de buurt. Het is echt vreselijk. Gelukkig heb ik voor hem wel een plekje op een ander kdv in een andere buurt, maar ik wil hem zo graag hier om de hoek hebben. Komende week schrijf ik baby ook in op het kdv waar zoontje nu zit, daar krijgen we vast wel een plekje.

Hebben jullie al zwangerschapsverschijnselen? Hier zijn ze nog niet te bespeuren. Ben wel moe, maar ik weet niet zeker of dat met de zwangerschap te maken heeft.

Ik heb het nieuws alleen nog maar aan een vriendin verteld, heb nog niet bedacht wanneer ik het aan mijn (schoon)ouders ga vertellen.
Hee meiden, ik heb gisteren verloskundige gebeld voor een afspraak (1 mrt) en ook al kdv geregeld. We wonen in een nieuwbouwwijk met babyboom, dus da's geen overbodige luxe. Geloof wel dat broertjes/zusjes van kindjes die er al zitten voorrang hebben, dus da's een voordeel omdat mijn zoon er al zit.

Hier al wel wat verschijnselen. Beetje zere borsten en een opgeblazen gevoel, vooral 's avonds. Maar de vorige zwangerschap is heel makkelijk verlopen dus ik maak me niet al te veel zorgen, hoewel resultaten uit het verleden natuurlijk geen garanties zijn voor de toekomst .
Ik ben net uit eten geweest met mijn bejaarde tante en die ruikt altijd een beetje naar zweet. Opzich al vies, maar nu kon ik het echt niet verdragen! Heb van plaats geruild met mijn man, werd er echt misselijk van...Das vast een van de verschijnselen, haha!
Tiente, dat heb ik ook, dat ik nu ineens vanalles heel sterk ruik.

Hier wachten we af tot na de echo, voor we het onze ouders en fam. gaan vertellen. Heel moeilijk, ik heb elke dag de neiging om te bellen en ze het goede nieuws te brengen, maar goed, zoals hier ook weer beschreven is, het kan tot nu toe elke week nog mis gaan, en om ze dan blij te maken met niets, nee, wij wachten gewoon nog even.

Maandag maar de huisarst bellen en dan op zoek naar een verloskundige.
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag willen meeschrijven al is het niet mijn eerst, tweede en zelfs niet derde kindje Maar dit gaat kindje nr 4 worden. Wij hebben afgelopen donderdag en vrijdag positief getest en moeten nog enigzins op de aarde lnaden. We zijn ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden en hebben dan ook een groot deel van de medische molen gezien. Maar na 4 testen (geloofwaardigheidstesten ) gaan we er langzaam in geloven.

In principe zou ik rond 7 oktober zijn uitgerekend. Wij mogen naar het zh voor een eerste echo op 10 februari.
Gefeliciteerd nieuwe meiden. @Tjeempie, wat moet dat heerlijk zijn als je al 2 jaar bezig bent! Wij waren 2 maanden bezig en dat vond ik al vééél te lang Hoe oud zijn je andere kids?
Hi Happy,

De andere kinderen zijn 14, 14 en 4. Dus gewone puberteit met een mix van kleuterpuberteit

Met zwanger worden is het meestal heel simpel met ons vrouwen, als we het willen, willen we het gisteren ;) Dus de twee jaar was lang! Nu duimen dat de beloning goed mag gaan

Is er iemand aan het stoeien met een schema? Kan ik een beetje terugkijken wie wie is zwangerschapsdementie in combi met ouderdomsdementie doet het goed hier ;) dus wel makkelijk om even terug te zoeken.

Spannend hier dat het voor veel meiden de eerste is Alles nog heerlijk nieuw en superspannend. Hier dan niet nieuw maar wel super spannend!
Zo Tjeempie, dat wordt bij jou wel een drukke boel straks. Maar wel heel gezellig, lijkt me zo leuk dat die kids (met name de twee oudsten) het zo bewust mee gaan maken! Mijn zoon is bijna 2 maar die snapt het nog niet. Als ik hem vertel dat er een baby in mijn buik zit kijkt hij mij aan alsof ik niet helemaal normaal ben en zegt: Néééee joh.
Gefeliciteerd oktober mammies! Hier nog een oktober mammie to be! Ben uitgerekend op 8 oktober zoals ik het nu kan zien... Is voor ons de 1e!

Wel al een historie achter de rug. In Februari 09 gestopt met de pil, een zeer onregelmatige cyclus en daarom een echo gehad en toen bleek dat ik PCO had. Heb nu 7 maanden clomid geslikt en dus in de 7e ronde daarvan raak. Uiteindelijk er dus wel een jaar over gedaan om zwanger te worden wat erg lang is en met name in het begin erg moeilijk. Vanochtend dus een extra streepje op de test en super blij!

RammieMan wil het voor iedereen nog verborgen houden tot na de 12 weken echo. Hij dacht dat het makkelijk zou zijn maar gaf vandaag al toe dat hij het toch al wel aan mensen had willen vertellen. Hij gaat er super lief mee om had ik niet verwacht. Niet op die manier iig.

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Dat is nog wel een beetje mijn angst. Dat ik na al deze moeite nu een miskraam zal krijgen ofzo. Maar we gaan van het positieve uit natuurlijk.

Mag ik met jullie meeschrijven?
Tjeempie en Rammie, leuk dat jullie mee willen schrijven, welkom.

Wat moesten jullie lang geduld hebben. Het lijkt me zo frustrerend om iedere maand maar weer ongesteld te worden, wanneer je zo graag een kindje wilt. Na mijn miskraam was iedere maand er een teveel en zat ik snikkend op het toilet. Gelukkig heb ik niet heel lang in de wachtkamer hoeven zitten. Maar het blijft spannend.

Wow, tjeempie, jullie 4e kindje. Voor de oudste kinderen zal het wel heel bijzonder zijn om mee te maken. Heb je het hun al verteld, of wacht je nog even?
Leuk zo'n welkom

Hier zijn de kinderen allemaal op de hoogte. De jongste vind het helemaal niks, die zegt "maar je bent toch alleen mijn mama" De twee oudste vinden het geweldig. Een van de twee heren willen VK worden dus die is zwaar in zijn nopjes met een zwangere moeder Riep ook meteen ha, dan kan ik mooi bij de bevalling zijn. Ik heb hem nog even uit die droom geholpen ;)

Happy, voor jou de tweede dus ook geen onbekend terrein. Straks als de kleine eenmaal geboren is gaat het vast ontzettend leven Kan je in ieder geval samen moederen

Rammie welkom!, ook een MM achter de rug. Gefeliciteerd! Mijn eerste drie zijn geboren na behandelingen met Clomid. Eerste twee waren na 4 Clomid met Pregnyl. derde na twee x clomid en nu dan zwanger na 3x iui (puregon en pregnyl gespoten) en heeeel veel x clomid dus helemaal happy dat het is gelukt. Ik ben benieuwd of jullie het stil kunnen houden. Mijn lief is daar heel goed in.... ik niet ;) Maar gelukkig kent hij mij goed genoeg en heeft hij op dat vlak niet zoveel verwachtingen.

Mevrjansen, spannend zeg! Mag ik vragen na hoeveel tijd het de vorige keer misging? Het kan altijd een keer gebeuren maar het is natuurlijk super pijnlijk en emotioneel om mee te maken! Wel fijn dat jullie niet zolang hebben hoeven wachten om het weer te mogen meemaken! Krijg je nu extra controles of mag je extra snel voor een eerste echo?

Ik ga zo eens even in een bad plonsen relaxen als er de tijd voor is
Hello, ik heb net mijn best gedaan op een mooie tabel en daar een .jpg (plaatje) van gemaakt, maar krijg 'm niet in openingsbericht, wie kan mij helpen?
Bapauw, plaatjes kan je alleen plaatsen als ze al ergens op het internet staan.

Maar je kan ook een tabel in je openingspost maken. Zal ik je een klein opzetje maken?
Een Oktober 2010 topic, het is al weer een jaar geleden.

Wat leuk, vorig jaar om deze tijd wist ik zelf net dat ik zwanger was.

Nu ligt er een heerlijk mannetje van ruim drie maanden boven in zijn ledikantje te slapen.

Alle toekomstige oktobermama's gefeliciteerd en geniet de komende maanden van jullie zwangerschap want het gaat zo snel.

groetjes Delicious (oktober 2009 mama)
.
thembo wijzigde dit bericht op 01-02-2010 21:12
Reden: niet meer nodig
% gewijzigd
Hai Meiden! Het is hier al hartstikke druk maar mag ik er ook nog bij?! Weet sinds maandag dat ik zwanger ben v ons tweede kindje. Bij de eerste heeft het 4 jaar geduurd (uiteindelijk icsi) en nu 15 maanden (8x een terugplaatsing vanuit 2007 en nu een nieuwe icsi poging). We zijn de koning en koningin te rijk maar nog we onzeker. Moet er niet aan denken dat t nu mis gaat... Wil de medische molen voorgoed vaarwel zeggen...

Mijn uitgerekende datum is, denk ik, 4 oktober!

Op 15-2 krijgen we onze eerste echo (bij 7 wk).
Hi Droom,

Gezellig dat je hier ook komt schrijven gaan we nu samen op de "mmvaarwelbank" zitten

liefs

Tjeemp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven