Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Happy!! Een prinsesje! Wauw.........wat mooi....moet er gewoon van huilen. Gefeliciteerd.

Bapauw....lekker vrij nemen! Als het mooi weer blijft lekker opruimen met alle deuren en ramen open en tussendoor ook nog van alles en nog wat genieten.

Eles, mijn ouders hebben al 9 kleinkinderen dus vernoemen is hier allang gedaan. Ik moet dus lekker orgineel met een eigen naam komen. Meisjesnaam heb ik al maar jongensnaam nog niet. Gaat iedereen trouwens voor meerdere namen?

Anneke, bedankt voor het meedenken, helaas zijn beautyweekendjes een beetje standaard voor moeders en zuslief. Die hebben van die abonnementen op die spa's bij wijze van.

Caro, hoe is het nu? Nog steeds hoofdpijn? Man al overgehaald wat betreft de loungeset?
kom zo terug
Hoi!

Eileentje, neeeeee! Wat een moeilijke beslissingen moet jij toch nemen! En dat allemaal terwijl je zwanger bent. De functie waar je voor gevraagd bent, moet je daarvoor ook veel naar het buitenland? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken om regelmatig dochterlief te moeten missen voor een paar dagen. Heb er vannacht nog van gedroomd, bah. En dat was alleen nog maar met iets leuks haha. (ik ging op vakantie zonder haar)

Mijn hoofdpijn is weg. Heb wel een paracetamol moeten nemen voor het minder werd maar gelukkig hielp die wel.

En ja, man is overgehaald! Hij wil nu ook de donkere! Joehoe!

Bapauw, twijfelen over vrij nemen? Niet twijfelen! Gewoon doen! Zal eens even het weer voor volgende week checken voor je.......Euh...voor opruimen is het weer geweldig volgende week, voor relaxen in de tuin zou ik het niet doen haha. Beetje fris.

Vernoemen, dochter is vernoemd, tweede naam is ze vernoemd naar mijn moeder. Maar niet mijn moeders roepnaam maar doopnaam, zodat schoonmoeder het lekker niet doorheeft haha. Anders moeten we haar ook nog vernoemen als we nog een meisje krijgen.

Visje, ik heb windows live op mijn laptop, gewoon de instellingen van de provider. Ik heb windows mail op mijn vaste pc en als ik mijn laptop aan heb haalt ie eerst daar de mail binnen en als ik de mail op mijn vaste pc open haalt ie het weer binnen. Maar volgens mij is ie heel goed alleen te gebruiken hoor. Windows live mail is ook in te stellen voor hotmail, maar die gebruik ik niet.

Zullen we afspreken dat we nu ophouden met kotsen dan? Ik ben het flink zat nu! Maar jij hebt er ook nog dat vervelende bloedverlies bij, das helemaal niet fijn!

haha, hoe was de modeshow?

Tjeempie, hoe zag je jongste eruit? Vast geweldig! Ben benieuwd naar de foto!

Ja, eten was gister echt lekker! Jammer dat het veel minder lekker is als het er weer uit komt

Ik begin nu echt last te krijgen van mijn buik als ik moet overgeven, en mijn keel voelt ook niet prettig. Dat was al zo maar het wordt steeds erger. Durf bijna niet meer te eten. Heb nu een croissant meegenomen, vers, van de bakker. Die ga ik maar eens even opeten. Misschien blijft die er wel in.
Oh Caro, ik hoop zo dat die croissant binnen blijft. Lijkt me inderdaad in alle opzichten naar, vermoeiend en pijnlijk dat kotsen. Lollies nog niet gekregen?

Het is inderdaad een moeilijke beslissing die ik moet nemen. Voor deze functie moet ik inderdaad ook veel naar het buitenland. Enige optie is dan dat ik een nanny neem die dan meegaat zodat kindjelief ook mee kan. Ik weet het niet.....als ik dit zo schrijf weet ik ook niet of dat wel een oplossing is. Moeilijk moeilijk moeilijk.
Tjeemp, ben benieuwd naar de foto. Hoe was het bij de kapper en de gyn?
Ohwwww, wat liefff! Dat je kindje met nanny mee wilt nemen. Dat zou ik op zich nog niet eens zo'n gek plan vinden. Als je het zelf ook wilt natuurlijk. Ergens alleen op een hotelkamer terwijl je kindje thuis is lijkt me vreselijk.

De croissant was heerlijk! Heb hem nog wel even warm gemaakt in de oven. Voel me nu wel iets beter. Dat is ook de pest van het misselijk zijn, je hebt geen zin in eten maar van niet eten wordt de misselijkheid niet minder dus het is elke keer maar afwachten hoe iets valt. Nou ja, vandaag 17 weken, misschien dat het met 18 weken nog over gaat En anders nog maar 23 weken whahahahahaha.
Goodmorning girls,

foto's staan op hyves Hij was helemaal happy. Ik net naar de kapper geweest, niet heel happy want ze is iets te enthou geweest met de schaar. Maar een weekje en dan zit het wel weer. Haarbanden mee naar turkije

Ik ga nu even vliegen naar de gyn en kom later even buurten

x
Caro, dat is voor mij de enige optie om te blijven werken in deze functie of die andere functie. Ik kan (denk ik) niet een paar dagen zonder mijn kindje en daar zal ik ook niet voor kiezen. Dus het is voor mij echt of nanny met deze baan of naar het noorden richting familie en daar een baan zoeken.

Fijn dat je genoten hebt van je croissant, nu fingers crossed dat je maar 1x van dit broodje hoeft te genieten.

Hi Tjeempie, ben nu ook benieuwd naar je haartjes.
Ja Tjeempie, ik ben nu ook benieuwd naar je haar!

Eileentje, moeilijk hoor! Ik kan je eigenlijk geen raad geven. Zou niet weten wat ik zou doen in jouw situatie.
Poeh Eileentje, weet niet wat ik zou doen in jouw schoenen. Ik denk dat je goed naar je gevoel moet luisteren, wat wil je zelf? Is dit je droombaan en word je hier helemaal gelukkig van, dan zou ik die nanny-optie serieus overwegen. Ik denk dat die valt of staat met het type nanny dat je krijgt. Het kan super klikken, maar doet het dat niet dan is het natuurlijk wel een inbreuk op je privacy. Aan de andere kant hoef je niet met kind te gaan slepen naar kdv, waar hij/zij misschien wel elke dag een andere leidster krijgt, je hebt dan wel continuiteit. De optie naar het noorden heeft denk ik ook voor en nadelen. Het zal daar moelijker zijn om een geschikte baan te vinden, bovendien is je opvangprobleem dan niet ineens opgelost. Of wil je familie de kleine gaan opvangen?
Happy, voor het geld hoef ik de komende jaren niet aan het werk. Daar heb ik goed voor gezorgd. Als ik uitga van 2x jan modaal per jaar dan kan ik het een jaar of 4 uitzingen zonder te werken. Ik kan dus luxe en ruim leven zonder te werken de komende jaren.

Indien in naar het noorden ga verhuizen kan ik een parttime baan gaan zoeken en willen mijn zus en moeder meer dan graag de beebjelief opvangen wanneer nodig. Het gaat voor mij niet om een geschikte baan. Ik heb nu het gevoel dat ik keuzes moet maken voor mijn kleine en dat keuzes voor mijzelf over een jaartje of vier weer komt wanneer beebjelief naar school gaat ofzo.

Mijn voorkeur gaat denk ik ook niet uit naar fulltime werken, nu niet en de komende tijd ook niet. Dus neig ik wel de kant van mijn familie op te gaan.
Eileen, wat goed dat je zoveel geld gespaard hebt dat je voorlopig ook zonder baan zou kunnen.

Als je voorkeur niet uitgaat naar full-time werken zou ik lekker richting noorden vertrekken, dicht bij je familie. Maar ja, ik ben jou niet haha. Ik denk dat je er voor jezelf wel uit bent of niet? Vertrekken naar het noorden staat geloof ik wel hoog op je verlanglijstje. (en een mooier cadeau kun je voor je moeder vast niet bedenken )
Vertrekken naar het noorden is iets wat al weken door mijn gedachten spookt (heb allang al huizen bekeken op funda). Dat sparen kon doordat ik jarenlang gewerkt heb en ook een goedbetaalde baan heb.

Ik ben zwanger en ben af en toe bang dat ik niet helemaal helder denk met die hormonen die door mijn lijf gieren. Af en toe denk ik dat ik het dan niet alleen kan en daardoor naar het noorden ga vertrekken en dan denk ik weer, moet ik me bewijzen door hier te blijven en laten zien dat ik het allemaal wel in mijn eentje kan. Volg je mij nog een beetje?
Ik vind het moeilijk maar als ik aan beebjelief denk dan wil ik ook heel graag dat beebjelief ook dicht bij familie is en neefjes en nichtjes ook regelmatig ziet.

Baan is een topbaan.........maar aan de andere kant is dat niet wat voor mij het allerbelangrijkste is. Ik wil dat beebjelief straks ook trots is op mama. zucht.......ik vind het wel moeilijk hoor.
ff lunchen hoor..........croissantje nog binnengehouden?
Super inderdaad, Eileen, dat je een lekker appeltje voor de dorst hebt gespaard. Dat zal nu goed uitkomen en geeft je de luxe om keuzes te maken obv je gevoel ipv financiële gronden. Heb je buiten je werk nog andere dingen die je hier houden, zoals bepaalde vrienden, hobbys etc? Anders zou ik het denk ik ook wel weten.

Aan de andere kant klink je als een ambitieuze tante en je moet er wel rekening mee houden dat je waarschijnlijk wel behoefte zult houden aan enige intelligente prikkels. Dus dat je van 4 jaar thuiszitten of een parttime baantje achter de kassa (bij wijze van..) misschien ook doodongelukkig zult worden. Dat werkt voor de een wel, voor de ander niet. Maar als je bij het noorden het beste gevoel krijgt, ga daar dan lekker voor. Je kindje en je familie zijn inderdaad het allerbelangrijkst en de rest is maar bijzaak! En ook in het noorden hebben ze natuurlijk leuke banen, het is alleen even wat beter zoeken :-)
O en ik denk dat je aan niemand iets te bewijzen hebt hoor. Je kleintje zal trots op je zijn alleen al omdat je zijn/haar mamma bent, of je nu huismamma, tomatenplukker of minister bent! En als hij (weet niet, heb bij jou echt het gevoel dat je een knul krijgt) later oud genoeg is en wat meer weet van de situatie nu, dan zal hij helemaal trots op je zijn dat je hem centraal stelt en zelf de regie in eigen hand neemt.
Croissant zit er nog in maar vraag me niet hoe Zit te twijfelen of ik naar bed zal gaan of in de tuin blijf zitten. Zo jammer van het mooie weer maar ben ook zooooo moe!

Ik begrijp je heel goed. Hormonen doen rare dingen met je.

Ik vind het erg leuk om te zien hoe dochter met neefje en nichtje omgaat en vind het daarbij heeel erg jammer dat ze verder weg wonen en ze elkaar dus niet zo vaak zien. Schoonzus woont wel dichterbij maar die zien we nog minder, en nichtje is helemaal niet leuk met dochter (en kom eens aan dochter, dan heb je met mij te maken ) duwt haar omver, pakt alles af waar dochter net mee speelt enz.

En je kunt het zeker alleen! Maar met een beetje hulp zou het toch veel leuker zijn, ook voor je ouders en zus. Ik zou de keus niet af laten hangen van jezelf willen bewijzen dat je het alleen wel kunt.

Het gaat ook 2 kanten op hé. Als je blijft werken waar je nu werkt woon je én ver weg én je hebt het heel druk waardoor je je familie niet vaak zal zien.

Kortom, echt doen wat je zelf wilt en wat anderen denken heb jij toch niets mee te maken? Ik denk trouwens dat niemand denkt dat jij het alleen niet kunt omdat als je naar het noorden zou gaan. Ik denk dat mensen denken: goh, wat leuk dat ze dichterbij haar familie gaat wonen nu ze een kindje krijgt.

Stel dat er ooit iets gebeurt en ik er alleen voor kom te staan met onze kindjes is het eerste wat ik doe verhuizen naar mijn geboorteplaats! Nu nog steeds, ook al heb ik hier nu echt wel mijn eigen leven opgebouwd.
quote:Happy_ever_after schreef op 29 april 2010 @ 12:49:

O en ik denk dat je aan niemand iets te bewijzen hebt hoor. Je kleintje zal trots op je zijn alleen al omdat je zijn/haar mamma bent, of je nu huismamma, tomatenplukker of minister bent! En als hij (weet niet, heb bij jou echt het gevoel dat je een knul krijgt) later oud genoeg is en wat meer weet van de situatie nu, dan zal hij helemaal trots op je zijn dat je hem centraal stelt en zelf de regie in eigen hand neemt.Dit had ik ook nog willen zeggen haha. Je kindje is zeker trots op je, wat je ook doet!
Even een snelle zwaai voor ik met lief even een feestelijk broodje ga eten Gyn is happy, Oele Oem doet het goed! Mooie zak met vruchtwater, goede hartslag die we even mochten zien en horen dus helemaal fijn om te horen en te zien. Ging nu dan ook samen met lief geheel happy weg daar. Over 4 weken weer terug

Even hapje eten en dan weer terug om bij te lezen
Fijn tjeemp, dat Oele het goed doet!
Eileentje, je hebt wel heel moeilijke keuzes te maken! Ik zou persoonlijk niet dingen doen of laten om iets aan een ander te bewijzen. Wat Happy en Caro net ook zeiden: je kindje zal welke keuze je ook maakt trots op je zijn!

Tjeempie, wat fijn om te horen dat alles goed gaat! Leuk ook dat je zo vaak mag kijken en luisteren! Ik vind het nu nog wel jammer dat er steeds zo lang tussen de afspraken zit... Na 2 weken ga ik telkens toch weer piekeren enzo... Moet ik nog maar ff afleren...

Ik zou heel graag ons kindje vernoemen. Zowel voor een jongetje als meisje willen we zelf de eerste naam verzinnen en dan nog twee namen vernoemen. Bij een jongen zou het voor ons wel heel speciaal zijn om hem te vernoemen naar opa van man die een week nadat we het hadden verteld is overleden. Ik ben echter met vernoemen heel erg bang dat er mensen beledigd zullen zijn dat zij niet vernoemd worden... Hebben mensen al zoiets ervaren bij eerdere vernoemde kinderen?

Zo nu ga ik eindelijk maar eens aan mijn scriptie werken!
Over vernoemen: wij hebben dat op een creatieve manier omzeild. Toen ik zwanger was van zoon hebben we schoonouders gevraagd om een tweede naam voor hem te bedenken. Dat vonden ze een ontzettende eer en zeker omdat schoonmama hem net niet heeft kunnen meemaken was het dubbel mooi. We hebben nu altijd het gevoel dat hij iets van hun bij zich draagt. Nu ik weer zwanger ben hebben we hetzelfde verzoek gedaan aan mijn ouders.
Fijn dat ik de situatie hier een beetje kan ventileren.....krijg er zelf automatisch een beter beeld van.

Happy, zo'n ambitieuze tante ben ik niet hoor, ik ben in het verleden erg ziek geweest dus ik weet heel goed wat belangrijk voor mijzelf is. Dat er nu een kindje komt is geheel onverwacht wanneer je altijd hebt gedacht dat het niet mogelijk was. Dus die prikkels kunnen mij gestolen worden wat dat betreft. Ik kan echt genieten van HET leven. Ik weet wat ik kan en ik weet wat ik bereikt heb en eventueel nog zou kunnen bereiken. Ik zit nu in de carrière-fase die ik zo opzeg voor de mama-fase met alle gevolgen van dien.

Ik zal straks proberen een gesprek met mijn meerdere te regelen om eea te bespreken.
Tjeemp wat klinkt dat allemaal goed.........oele oemp gedraagt zich voorbeeldig! Wat moet dat een goed gevoel geven. Nog aan het genieten van je broodje?

Uit alle berichten over tijgervellen enzo heb ik het maar gezond gehouden vanmiddag tijdens de lunch.....snak nu naar hele ongezonde dingen (heb ik altijd wanneer ik onrustig ben).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven