Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
ja zal morgen nog wat leuke fotos eroo proberen te zetten thanks....af en toe denk ik nu ojaaa moet weer eens op viva kijken.ben zo druk dat zelfs mn facdbook eronder lijdt haha maar goed mn kindjes voor alles he
ook ik ben nu de sjaak door te zeggen dat de nachten goed gaan. Zoonlief is aan het clusteren.... al de hele nacht.... bizarboos als hij niet mag drinken en slapen, ho maar...
@Es: Frsutrerend zeg! Maar dan klinkt het inderdaad wel heel erg als een sprongetje. Niks is dan goed natuurlijk. Ik hoop dat het snel weer gedaan is en de rust weer wederkeert.

En inderdaad; is het voor iedereen anders war zij zich het lekkerste bij voelt.

@milo: Natuurlijk gaan je kindjes voor alles! Het is ook druk, 2 kinderen ineens. Rustig aan wennen hoor. Er komt vanzelf weer ritme in en meer tijd om te forummen:-).

@Zizaza: Wat is clusteren?... Maargoed; ik begrijp in ieder geval dat je niet veel aan slapen bent toegekomen vannacht. Balen! Vandaag even een tukkie doen tussendoor?

Ik werd wakker met barstende koppijn. Ik ga ook gewoon te laat naar bed. En dat wreekt zich. Maarja; overdag heb ik gene moment voo rmezelf. Niet erg; mnaar de avonden zijn dan zo lekker. Even lekker alleen tutten met Kate, beetje tv-en, internetten, boekje Heerlijk! Marja; wel veel te laat naar bed. Stom!

Kate slaapt echt supergoed. Vaak geef ik haar, als wij gaan slapen, nog een laatste voeding en dan slaapt ze sowieso tot half 4, maar vakaer tot half 5. Dan is ze nog wel moe en slaapt ze weer voordat ze haar voeding helemaal opheeft en dan kotm ze weer om half 7. Ideaal, want om 7 uur moet ik eruit.
3 uur - 2 uur - 1.5 uur - 1.5 uur.....pffff wat een nacht weer. Nu ligt hij lekker te gymnastieken in zn schommelstoel... Denk dat ik hem vandaag maar elke 2 uur een voeding geef. Hij eet overdag te weinig waardoor hij ´s nachts gaat inhalen... zucht... Gelukkig is dochter vandaag naar het kdv dus lekker rustig dagje. Ik heb om 5 uur (kut tijd maar kon niet anders) bij de osteopaat, ben benieuwd. Noerie, ik had al op het forum gekeken maar wordt daar niet veel wijzer van, zowel horrorverhalen als succesverhalen. Heb met vriend afgesproken er ten alle tijden bij te blijven en als ik iets zie wat me niet zint in te grijpen.

Nu even sociaal, zizaza: klote van je nacht maar kan je helaas een hand geven... het gaat over... het wordt beter (is altijd mijn mantra in dit soort nachten...)

milobyu: jeetje als ik jouw posts lees durf ik bijna niet meer te zeuren. Ik vind het al zwaar met 2 kids en dan neemt vriend het grootste gedeelte van de verzorging van de oudste op zich... respect.... Ik had vorige week trouwens de oudste opgehaald met de fiets en F meegenomen in de maxi cosi... voelde me wel heel trots met mn twee kindjes op de fiets.... het gezinnetje compleet

Es: vervelend dat A niet wil slapen overdag, zou ook niet weten wat je eraan kan doen. Ik heb het idee dat als F heel onrustig is ´s avonds dat dat vaak komt omdat hij heel moe en geprikkeld is... baker je haar al in? Geeft bij die kleintjes vaak echt veel rust.

O iemand heeft zijn luier volgepoept...
@Noerie: Ik heb net als jij de eerste 8 weken ofzo Joris volledig gevolgd voor eten, slapen etc. Hij kon ook overal in slaap vallen, dus hij dutte de hele dag door op allerlei plekken eventjes in. Nu bij 10 weken werkt dat niet meer, en merk ik dat er inderdaad vanzelf regelmaat is ontstaan! Het klopt dus helemaal wat je schrijft

Clusteren is een paar uur lang heel veel willen drinken (en daarna een wat langere tijd slapen meestal).

@Zizaza: buiten slapen is helemaal hip! Althans, hier in de stad. Ons KDV doet het ook, vanaf 0 graden al. Ze hebben van die speciale hokken waar de kindjes goed ingepakt in liggen te slapen. Is volgens mij echt fijn, die buitenlucht.

@Milo: je houdt het goed vol, sterkte!!

@Linnepin: Hier ook eentje die gym-oefeningen doet in de wipstoel. Heel grappig. Hij heeft ook helemaal zijn handen ontdekt en kijkt steeds heel scheel naar zijn vuistje. Zo schattig

Maar je nachten zijn dus zwaar, net als bij zizaza. Misschien dat overdag vaker aanleggen helpt! Succes...!

En ik wil binnenkort ook eens met Joris in de babymee op pad. Dat zou echt veel vrijheid geven als we op de fiets weg kunnen ipv lopend en met de bus. Hij is nu ruim 10 weken. Denk je dat het al kan? Hij weegt ongeveer 5,5 kilo dus geen iel mannetje meer.

@mannen: mijn man is echt een super-vader. Hij doet 's nachts de verschoningen en legt Joris dan bij mij voor de voeding. Vanmorgen om zes uur stond hij zelfs al naast het bed nog voordat ik zelf was wakker geworden van Joris... Ik vind die nachtvoedingen trouwens zo gezellig altijd, met zo'n warm kleintje naast je in bed *smelt*

@slapen: we gaan nu op advies van het CB Joris vaker in bed leggen overdag (steeds als hij slaperig is). We hebben sinds kort een babyfoon en dat geeft veel rust. Hoef je niet steeds te gaan luisteren onder aan de trap. Ik hoor hem soms pruttelen of mopperen en vaak is dat na een paar minuutjes over. Alleen als het aanhoudt of het wordt erger haal ik hem eruit. In de vooravond leggen we hem juist niet in bed maar houden we hem beneden. Gisteren dutte hij tijdens het eten even weg in de wipstoel maar daarna was hij tot half negen wakker. In bed gelegd en tot half drie geslapen. Jammer dat die tweede voeding dan toch om 6 uur alweer is en niet om 7 uur Dat zou wel heel luxe zijn! (ach, komt vanzelf, ik heb niets te klagen)

O nog één ding: ik vind de vraag "slaapt-ie al door?" zo irritant! (zie ook mijn berichtje over de juf van de zwangerschapscursus die aan iedereen vroeg "moet je er nog uit 's nachts" terwijl alle kindjes jonger dan 3 maanden zijn en dus allemaal niet doorslapen). Nee mijn kindje slaapt geen 8 uur achter elkaar en ook geen 7 uur op de tijd dat wij dat willen. En dat vinden we niet erg want hij is pas 10 weken. Dat komt vanzelf. Punt.
O ja, @7up:

gebaar voor melk

en voor slapen
linnepin heerlijk he dat hwb ik ook nu echt t gevoel we zijn compleet n echt

gezin zo.hoef er geen meer ook haha ben juist blij van alle kwalen af te zijn.

en vind t mooi zo met onze twee boys
Noerie of 7up, hebben jullie nog suggesties voor een leuk restaurant waar wij op tweede kerstdag met mijn familie kunnen eten? Mag ook via hyves of mail.

Ben vergeten waar ik verder nog op wilde reageren. KLeine meid is nog steeds vermoeiend vandaag al hebben wij afgelopen nacht goed geslapen. Dat is al iets. Ze zal wel bekaf geweest zijn, wel gevoed om de 2.5-3uur. Nu overdag nog goede zin graag.
milo, inderdaad een heerlijk gevoel. Had het al op het moment dat F geboren was.... was zo blij dat ik nooit meer zwanger hoefde te zijn en nooit meer hoefde te bevallen. En ook nu met de gebroken nachten geeft het me zoveel rust dat het maar tijdelijk is en ook niet meer terug komt (gebroken nachten natuurlijk wel... tandjes, sprongetjes, ziek... ken het allemaal nog van dochter maar niet meer van een pasgeboren baby omdat ie honger heeft). Zoals jullie al horen ben ik geen echte baby-mama en zal ik blij zijn als het eerste jaar erop zit... vandaag is hij precies 1 maand oud, nog maar 11 te gaan

Zoon wilde net niet gaan slapen, heb er een tijdje naast gezeten toen ik heel nodig naar de wc moest. Ik weg, hij brullen ik klaar en weer terug en nog voordat ik de deur naar zijn kamertje op wilde doen... stil.... ik kijken op de babyfoon (is er een met een camera) hij slapen.... hmmm paar minuutjes huilen is dus blijkbaar toch het proberen waard....

Es, vervelend dat A niet in goede doen is. Heb het gevoel dat F ook vaak strontchagerijnig is... hoop dat de osteopaat hem iets vrolijker kan stemmen.

Elize, F is vandaag 1 maand en gaat al een week mee in de baby-mee. Wel maar een klein stukje (10 min enkele reis) om dochter op te halen van kdv. Ik heb de verkleiner nog in de maxicosi zitten dus zijn hoofdje zit redelijk vast en ik fiets erg voorzichtig (geen stoepjes op en af knallen en bijna stapvoets over drempels heen). Het gaat erom dat hij niet teveel ligt te stuiteren in de maxicosi.

Enne weet van dochter ook nog hoe honds-irritant ik de `slaapt-ze-al-door`vraag vond (en die sliep dus al vrij vlot door). Lijkt wel een soort wedstrijd van ouders onderling wiens kind het snelste doorslaapt. Technisch gezien slaapt een kind door als het langer dan 5 uur achter elkaar slaapt dus jij kan die vraag volmondig met Ja beantwoorden :-) Ik ga waarschijnlijk weer gewoon liegen en ook met Ja die vraag beantwoorden, heb dit keer geen zin in alle ´nuttige tips´ hoe ik mn kind wel kan laten doorslapen (mn schoonmoeder zegt nu al elke keer aan de telefoon dat ik hem echt moet laten brullen... kind is net 4 weken.... ik neem de telefoon niet meer op als ze belt... ben bang dat ik niet meer zo aardig kan blijven)
Ohh Zizaza en Linnepin, ik weet echt hoe jullie je voelen, ik heb ook zulke nachten gehad. Een week geleden was ik nog enorm wanhopig en heb ik huilend om hulp gebeld. Sinds ik probeer om 2 a 3 uur tussen de voedingen te laten zitten gaat het al echt beter. Ik zat voorheen ook uren met S aan de borst, maar ik hield dat echt niet vol! Mij werd echt aangeraden om minimaal 2 uur tussen de voedingen te laten en max 20 minuten de ene borst en dan 10 minuten of naar behoefte de andere borst. Aangezien S anders bleef sabbelen en niet uit zichzelf los liet. En het gaat echt beter, zoals ik eerder zei slaapt S nu ook echt goed 's nachts, hij komt maar 1 keer om een voeding.

En nu we S ook nog inbakeren gaat het overdag ook heel veel beter, ik moet S zo wakker gaan maken voor een voeding, iets wat vorige week nog echt ondenkbaar was...

Al met al gaat het hier dus goed, en misschien hebben jullie wat aan mijn tips?

Want wat ik lees over baby's die de eerste weken overal en nergens in slaap vielen, dat heb ik dus jammergenoeg nooit meegemaakt...
@Sperzie: wel te gek dat het nu zoveel beter gaat zeg! En inderdaad; bij 10 weken wordt het wel wat. Dan komt er inderdaad ritme in. Mijn frustratie toen was wel dat ze dat, vaak door een sprongetje, weer helemaal omgooien. Zo blijf je wel een beetje bezig.

@doorslapen: Zeker irritant, die vraag of ze al doorslapen. Oudste dochter heb ik tot 6 maanden s'nachts nog 1 voeding gegeven. Kostte me toen maar 10 minuten en vond ik ook echt niet erg, maar die eeuwige tips...rete-irritant!

@Linnepin: Grappig; dat had ik ook. Toen K. er net uti was dacht ik meteen; dit hoef ik nunooit meer te doen! En toen kwam mijn placenta niet en kreeg ik fikse weeen. Wat een tegenvaller was dat. Maar daarna was het toen echt over en dat hoeft nu nooit meer. Heerlijk!

@Elize: Aha, dat is dus clusteren. Dat heeft Kate ook wel 1 keer per dag. Meestal zo einde middag. Dan blijft ze kleine beetjes drinken. En een babyfoon is inderdaad fijn. Anders zou ik ook steeds gaan kijken. Kan je nog niet rustig zitten.

Fijne dag iedereen!

En Es: ik woon nog niet zo lang weer hier dus weet niet veel eettentjes; maar wat ik weet, en erg leuk vindt, gooi ik even in de krabbel op hyves.
Waar is die gebruiksaanwijzing.... ik snap echt helemaal niks van zoon... Moe, jengelig... naar bed..... slaap.... 10 min later weer klaarwakker.. brullen... ik ernaar toe... hij lachen... ik weer instoppen... weglopen.... brullen.... waarom gaat hij niet gewoon slapen....????????? Hij moet toch gewoon moe zijn.... ??
Regeldagen of sprongetje dan misschien Lin?
Hmm zou kunnen, lees net ergens dat het eerste sprongetje rond de 5 weken is.... hij ligt nu weer te brullen....
Ik heb voor mijn 1e bevalling het boek 'oei ik groei' gekregen en pas gaan loezen toen iemand bij mij opeerde dat mijn dochter weleens een sprongetje kon doormaken op dat moment. Ik dat boek erbij gepakt en het klopte allemaal wel.

Op de momenten dat ik niks meer van haar snapte, er behoorlijk gefrustreerd en vooral onzeker van werd allemaal; was het meestal een sprongetje.

Voordeel van sprongetjes: er komt weer einde aan:-)~Sterkte!
linnepin....kan je zoon niet lekker dragen in een draagdoek? dat helpt hem en jou! (en je handen zijn even vrij!)

zoon (5,5weken) is wakker geweest van 7 tot 13.30h ...pfffff....nu ligt hij al een uur na zijn voedingstijd te slapen. (oh zie nu even beweging)

Verder gisteren en vandaag veel huilen, dus dragen en bij me houden, en daar wordt hij heerlijk rustig van.

Zal idd een sprongetje zijn (gaat hij nu doorslapen )

noerie: ik denk dat jij en ik het huilen aardig hetzelfde aanpakken. veiligheid en geborgenheid zijn voor mij ook erg belangrijk. Gebruik jij ook een draagdoek?

Wij hebben een babyfoon en hebben hem voor dochter tot nu toe 5 keer gebruikt. Ik hoor haar gewoon altijd (lief niet hoor). Wij hebben er een die 500m kan overbruggen dus bij visite / buurt-bbq makkelijk.
strijd gestaakt, ligt nu lekker bij mij te slapen. sanloes jouw zoon is ook lang wakker.... hoop inderdaad dat ze na dit sprongetje lekker lang gaat slapen ´s nachts :-)
Hoi allemaal,

Gisteren lag het internet eruit. Ik lig direct flink achter met lezen merk ik. Dus reageren op iedereen is een beetje veel.

@ gebaren: Ik heb even gekeken en toevallig zijn de woorden melk en slapen hetzelfde als in het nederlands. Volgens mij maakt het ook niet uit in welke taal je het doet. Ik geloof niet dat ze er veel aan heeft als ze eenmaal praat.

En ik weet niet wie de opmerking maakte, maar ik snap ook dat ze het nu nog niet doet. Maar pas wanneer ze bewuste bewegingen kan maken. Maar nu onszelf aanleren om bewegingen te maken bij bepaalde woorden kan natuurlijk wel.

Ik heb trouwens zelf geen zin om alle dieren en kleuren te gaan oefenen. Maar het lijkt me gewoon praktisch (maar vooral heel erg leuk) als A gebaart dat ze dorst heeft of dat ze in bad gaat.

Wakker maken: ik las bij verschillende meiden over de baby wakker maken voor de voeding. Voeden jullie dan niet op verzoek? Waarom laten jullie ze niet slapen?

Sprongetjes: ik heb die serie op rtl4 gevolgd van oei ik groei. Daar hadden ze het ook steeds over die sprongetjes. Gister vond ik A behoorlijk chagrijnig en jengelig. Vandaag echt een heel ander meisje. Ben benieuwd of dat een sprongetje was (ze is 5 weken en 3 dagen)

A is vandaag echt een slaapkop. Ook zat er vanacht 5 uur tussen 2 voedingen en vanmiddag 4 uur. Verder telkens zo'n 2,5 uur. Nu (20:00 u,) merk ik dat ze weer haar dagelijkse jengelmomentje heeft. Heb haar 3 kwartier geleden gevoed en ze viel toen in slaap. Nadat ze lekker in mijn armen had geslapen, heb ik haar weggelegd. Nu begint ze opeens weer kreunen en zo nu en dan wat huilgeluidjes te maken.

Ik merk trouwens nu ook dat A 2 verschillende soorten huiltjes heeft. Eentje die we al kenden (meestal honger) en een hele zielige waarbij ze ook een pruillipje maakt. (volgens mij eenzaamheid) Ik moet bekennen dat ik van die laatste altijd een beetje moet grinniken. Het is zo aandoenlijk en het ziet er best grappig uit. Mijn moeder vertelde dat zij dat vroeger bij ons ook wel eens had.
Fruitfris, Wij volgen nu lichtelijk de Ria Blom methode, en zij adviseert om overdag max. 4 uur tussen de voedingen te laten, dus overdag maken we S af en toe wakker voor zijn voeding, aangezien hij nu flinke stukken slaapt dankzij het inbakeren. 's Nachts wachten we wel gewoon tot hij zelf komt, ik ga geen wekkers zetten!
Wow...wat gaat het hier hard!

Hier ook eentje die moeilijk te peilen is, dus ben ook op zoek naar de gebruiksaanwijzing...he jammer, er zit geen labeltje aan m'n baby met suggesties...;-) Veel huilen, na voeding is 'ie tevreden voor een half uurtje en daarna is 't jengelen, dus gaat 'ie lekker bedje in, maar daar is 'ie het niet mee eens dan. Uiteindelijk valt 'ie wel in slaap, om vervolgens eigenlijk te vroeg wakker te worden voor een fles, en dan is het helemaal huilen. Hij heeft gewoon geen geduld en wordt meestal huilend wakker. Zielig, en enige manier om te troosten lijkt wel eten. Gek, want soms zit er maar 2,5 uur tussen een fles en drinkt 'ie heel slecht. Moeilijk, moeilijk...

Het is wel echt wennen, oudste zoon was echt een sulletje en vond alles wel prima, deze heeft er flink wat meer temperament inzitten. (Gelukkig maakt oudste zoon dit nu wel weer goed door lekker te klieren afgelopen dagen). Ach ja...het komt zoals het komt en ik ben voorlopig nog even vrij, al heb ik af en toe wel de behoefte om te gaan werken weer, gewoon om even wat voor mezelf te hebben. Merk dat ik niet een persoon ben die altijd thuis zou willen blijven bij de kinderen, moet er af en toe echt eventjes uit, wat voor mezelf doen. (en mijn werk voelt als iets voor mezelf...hihi, moederhand is gauw gevuld!)

Kom dus bijna niet aan de laptop toe...eventjes heftig hier.

Liefs
Juffrouw janssen, je verhaal kan mijn verhaal zijn.... gebruiksaanwijzing van nr 2 kwijt en nr 1 in een vervelende fase....

Vannacht was het weer raak, waar nr 1 altijd goed slaapt was ze nu van 1 tot half 4 wakker.... huilen, gillen, lachen, zingen, praten.... allemaal afgewisseld.. vriend en ik zijn er allebei een paar keer geweest.... zoon werd er ook onrustig door dus om 3 uur twee gillende kids.... toen was ik er wel weer even klaar mee. Nu gelukkig dochter naar het kdv (sint en piet komen vandaag, volgens mij snapt ze het nog niet helemaal maar is wel helemaal hieperdepieper) en zoon ligt te gymnastieken in de schommelstoel... even rust in de tent....

Gister naar de osteopaat geweest. Was een hele leuke vrouw, geen enge dingen gedaan. Ze voelde een hoop spanning in het bekken en wat in het nekje. Dmv van het uitoefenen van lichte druk heeft ze de spanning verminderd/weggehaald. Over 2 weken nog eens terugkomen om te kijken of het nog weg is. Ik kwam gister thuis met een heel rustig tevreden kind... weet niet of het door de behandeling komt maar heb het idee dat hij wel wat rustiger is.... misschien wel een placebo effect maar ik ben allang blij
@Juffrouw_Jansen en Linnepin: ik moet lachen om jullie verzoek om 'gebruiksaanwijzingen'. Wel herkenbaar, al hebben wij een baby die heel weinig huilt. Soms is het echt raden wat er loos is Veel succes in ieder geval...

@fruitfris: die soorten huiltjes hebben we hier ook. Het is een beetje het verschil tussen boos (waarom krijg ik geen eten?!, vooral als ik nog even bezig ben mijn blouse los te knopen en hij ongeduldig op mijn schoot ligt) en verdrietig/zielig (waarom lig ik hier in bed terwijl ik wakker ben?)

Wakker maken doen best veel moeders die op verzoek voeden vaak 's avonds vlak voordat ze zelf gaan slapen zodat ze dan in ieder geval drie of vier uur achter elkaar kunnen slapen omdat het kindje dan net gegeten heeft. En de meeste kindjes eten toch wel als je ze wakker maakt

@Sperzie: wauw, een kind dat zo jong is en al meer dan 4 uur tussen de voedingen laat! Dat is wel lang zeg. 's Nachts hebben wij dat inmiddels wel maar Joris is dan ook al ruim 10 weken. Hij slaapt 's nachts nu meestal (maar het verandert wel nog vaak) 6 + 3 uur met een voeding rond drie uur (avondvoeding tussen 8 en 9). Na zessen wil hij echt niet meer slapen 's morgens...

@Juffrouw_Jansen: vind je 2,5 uur tussen de voedingen kort? Voor een kindje dat borstvoeding krijgt zou dat best normaal zijn. Maar voor fleskindjes is dat misschien anders?

Wij zijn nu op advies van het CB aan het volhouden om Joris tussen alle voedingen in bed te leggen, ook al slaapt hij dan maar kort. Dus voeden, spelen en als hij moe wordt (in de ogen wrijven, gapen, zeurderig huilen) dan leg ik hem in bed. Tijdens een slaapje overdag wordt hij vaak een paar keer wakker en mekkert dan een beetje. Als dat binnen enkele minuten ophoudt en niet erger wordt dan blijf ik beneden en valt hij weer in slaap. Als het ergert wordt haal ik hem op en voed hem. En dan begint de cyclus weer opnieuw
Linnepin, ik hoor overwegend positieve verhalen over osteopathen. Hopelijk heeft het idd geholpen.

JJ, vind het grappig dat je je oudste zoon een sulletje noemt. Lijkt mij wel lastig als de eerste heel makkelijk was en de tweede dan moeilijker. Dan heb ik het liever omgedraaid

Noerie, bedankt nog voor de restaurantsuggesties. Ik heb bij een van de restaurants gereserveerd.

Sperzie, verzet je zoon zich niet tegen het inbakeren en slaapt ie nu werkelijk steeds vier uur achter elkaar? Wat super. duurte het lang voor hij in slaap valt?

Volgens mij zijn wij allemaal de gebruiksaanwijzing van de babys kwijt. Hopelijk is de mijne nu door haar sprongetje heen. Ze slaapt nog. Om half vijf was de laaste voeding maar toen heeft zij twee borsten gehad omdat zij niet verzadigd was. Ben benieuwd wanneer ze wakker wordt. om tien uur ga ik haar maar wakker maken denk ik anders is het ritme helemaal verstoord. Wel lekker dat ik nu al aangekleed ben, geontbeten heb en dat er een was in de machine zit.

Gisteren waren wij met oma in de stad, sinterklaascadeaus kopen. Oma wilde mijn advies daarbij. Toen heeft A wel geslapen. Drie uur achter elkaar. Verder helemaal niets de hele dag. Nou ja een paar keer 10 min op mijn arm. Na de voeding van half 10 viel ze eindelijk in coma, kwam toen weer op half vijf en nu slaapt ze dus nog.

Wel is ze gisteren bij Sint op schoot geweest. Die was op bezoek bij de plaatselijke Hema. Wij wisten dit niet, maar de medewerkers vonden dat A ook naar Sint toemoest en een kado verdiend had. Ze werd er toen helemaal niet wakker van. Er werden ook fotos gemaakt. Die kan ik morgen ophalen. Ben benieuwd.

Ik ga maar nog even wat nuttigs doen.
Zit ik net zo mooi te vertellen dat we het advies van het CB goed aan het volgen zijn, hoor ik Joris harder gaan huilen in zijn bed. Eruit gehaald, totaal geen honger maar gewoon bij mij willen zitten Ach ja, ik zeg niet voor niets al weken dat je baby's niet op je eigen schema kunt dwingen, haha. Is ook wel gezellig, een ontspannen gapend kleintje op schoot.
Haha elize80 schrijven dat je kind goed slaapt is de goden verzoeken...

Hier een heel wakker ventje wat vanaf half 8 vanochtend niet geslapen heeft (al heb ik daar wel pogingen gedaan) en nu lekker naast me ligt te gymnastieken op het aankleedkussen, ach ook wel gezellig, zo maar weer een voeding en kijken of het dan wel wil lukken.

Juffrouw janssen ken je gevoel trouwens heel goed, mijn werk voelt ook als iets voor mezelf en iets van mij... even geen mama zijn... heerlijk... kan me ook niet voorstellen dat niet te hebben... zou er niet gezelliger van worden waarschijnlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven