Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
En Elize? Hoe is het afgelopen met J? Ik hoop dat je inmiddels een rustig kereltje hebt. Wel vervelend hoor.
Thanx loveland, ik lees ook regelmatig mee op het september 2011 topic en was altijd een beetje gerustgesteld door jouw posts dat ik niet de enige was met een nachtbraker....

Ik probeer F zolang mogelijk wakker te houden maar 20:00 - 20:30 is momenteel echt de max (dan loopt vriendlief al minimaal een half uur met F door het huis om hem rustig te houden...) hij is dan ook al vanaf een uurtje of 5 wakker dus hij is dan ook echt moe....

Vannacht overigens een prima nacht 20:00 - 01:15 - 04:00 - 08:00 met alleen een brul-troost sessie om 06:00 en aangezien ik er om 20:30 in lag een goed nachtje gehad!

Elize, hoe is het afgelopen met J? Enig idee wat er nu was?? Lijkt me heel naar om ´s avonds of ´s nachts naar een hap te moeten, gelukkig nog nooit meegemaakt.
ik breek nog 1 x in:)

En als je je kindje om ongeveer 18.30 nog ff last slapen tot 20 u? Zou dat werken , dan heeft hij 2 slaapcycli gehad ( 1 duurt ongeveer 45 min) Slaapt hij nog niet superdiep en kost het jullie wat minder energie.

Ik probeer alleen mee te denken hoor, want weet hoe frustrerend het kan zijn om een ritme te krijgen , wij hebben ook echt alles geprobeerd ( zelfs weer 3 dgn een late fles , was drama kan ik je vertellen)

Maar gaat hier sinds 3 dgn goed, dus er is hoop!!!

Nadeel is wel Lovebeeb is van eind aug en dus al 4 mnd hihi
ps Elize sterkte!!!
@Elize: Meid, dat is toch even schrikken. Wat ontzettend goed dat je meteen de huisartsenpost heb gebeld!! Ik ben benieuwd hoe het is gegaan gisteren.

Hier donderdag prikjes halen. Drukke dagen gehad. Peuterdochter is 5 dagen ziek geweest. Hoge koorts had ze. Ik was zo bang dat Kate het ook zou krijgen; maar tot nu toe gelukkig nog niks.
En wat heftig dat n achtbraken zeg. Hier echt een nacht gehad zoals ik ze altijd wel wil hebben. 23.00 uur laatste fles en toen kwam ze pas om half 8 weer!

Kate is een wakker kind merk ik. Net als mijn oudste dochter. Die sliep al vrij snel nog maar 2 ker per dag, toen 1 keer en met 1,5 jaar sliep ze al helemaal niet meer overdag.

Kate pakt overdag meestal 1 lange slaap van 2 uur (soms wel 3 als ze moe is) en de rest van de dag wat kleine tukjes van 10 minuten tot een half uurtje.Prima, als ze s'nachts maar slaapt en dat doet ze!

Verder lacht ze ook echt heel veel nu. Zo lief! Echt grote lachen met open mond en ze brabbelt al zo lief. Probeert echt contact te maken.
Hoe is het afgelopen bij de huisartsenpost?

Linnepin, misschien moet je F inderdaad nog even een tukkie laten doen ergens tussen 17.00 en 20.30, of doet hij dat niet? Want 3,5 uur wakker is lang hoor! Drinkt hij daarna nog wel goed (die laatste voeding) ?

Hier ook een goede nacht gehad, 22.30 laatste voeding, 3.30 en 8.00

Zo gek blijf ik het vinden, hij valt overdag nooit in 1 keer in slaap, maar na die voeding van 22.30 leg ik hem in bed en hoor ik hem niet meer!

Noerie, lekker hoor, die nachten van jou!
Bedankt voor jullie steun! Zo plotseling als het brullen kwam opzetten, zo plotseling was het ook weer verdwenen. En zo kwamen we met een vrolijke kerngezonde baby aan bij de huisartsenpost. Beetje gênant misschien maar wel een hele geruststelling. Ze hadden aan de telefoon zelf gezegd dat we voor de zekerheid maar even moesten langskomen. Best goed vind ik, zeker aangezien je toch wel vaak hoort dat mensen worden afgewimpeld.

De rest van de nacht was J. zo uitgeput dat hij goed geslapen heeft

@linnepin: wij hebben toen J. steeds van 18 tot 24 uur sliep en de rest van de nacht onrustig was een week lang hem tussen acht en negen uur wakker gemaakt. En niet alleen voor de voeding maar ook echt om een uurtje te spelen. Meestal lukte dat goed (één keer sliep hij verder, wat we ook met hem deden, haha). Dat had als effect dat hij daarna sliep tot 4 uur. Dat was zo fijn! Tussen 4 en 6 was hij nog altijd heel onrustig maar volgens mij duurt dat lang voordat dat overgaat.

Nu is het zo dat hij aan het einde van de middag/begin van de avond nog een slaapje doet. We leggen hem dan vaak in de huiskamer zodat hij wat lichter slaapt dan boven. Hij wordt dan zelf weer wakker voor een avondvoeding (niet op een vaste tijd hoor) en sinds een week slaapt hij door tot 6 of 7 uur. Geen idee of het wakker maken daaraan heeft bijgedragen.

F. is ruim een maand jonger dan J. dus op doorslapen zou ik absoluut niet rekenen maar een iets rustiger nacht gun ik je van harte!

Vanochtend jullie advies opgevolgd en J. tijdens het douchen op het aankleedkussen in de badkamer gelegd ipv in zijn bedje. Dat vond hij inderdaad leuk! Lag lekker de gymnastieken.
Gelukkig maar hoor Elize. En helemaal niet genant. Je weet het gewoon nooit zeker met die kleintjes. Altijd het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb zo vaak met dochter of zoon voor (achteraf) niks bij de HA gezeten. Jammer dan.
zo, ben weer lekker thuis na een leuk weekendje weg!

@elize: beter voor niets naar de HAP dan thuis blijven en dat er wel iets is! gelukkig is hij weer helemaal vrolijk en was er niets aan de hand :-) die prikjes zijn gewoon naar

en fijn dat het logeren bij je moeder goed ging!

Kan je hem de volgende keer ook met een gerust hart daar achterlaten.

@linnepin: ik zou ook proberen om hem 's avonds wakker te maken. Hier hebben wij een jochie die wakker is van 20.30 tot 23.00 uur. Ook niet altijd leuk, maar daardoor slaapt hij 's nachts wel. Mocht hij 's nachts komen voor een voeding, dan slaapt hij daarna wel door. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij de ochtend ook nog slaapt (tot 11.00 uur). Als wij straks weer moeten werken en hij naar KDV of oppas gaat, dan is hij 's ochtends natuurlijk ook wakker... dus zal het ritme ook wel veranderen. Hoop voor je dat het werkt!

@sperzie: fijn die goede nachten! Hier had onze zoon afgelopen nacht hetzelfde ritme als de jouwe. Alleen dan laatste voeding om 23.30 uur, daarna om 04.30 uur en toen om 09.30 uur. Echt relaxt :-)

@prikjes: hopelijk hebben alle beebs de prikjes een beetje doorstaan! Hier ronde 2 alweer van de prikjes. Hij heeft weinig last gehad van de bijwerkingen, maar wel meer van de prikjes zelf. Kon hem echt niet stil krijgen, pas in de auto naar huis viel hij in slaap.

Even een update: afgelopen donderdag was hij 12 weken en was hij 60 cm lang en woog hij 6150 gr :-)

Hij groeit goed! Hij maakt sinds het weekend ineens nog meer geluidjes (vooral als hij op schoot zit) en grijpt naar alles wat we voor hem houden. (en helaas ook mijn haar als hij op schoot zit haha....).

@noerie: leuk dat ze zo wakker is en nu echt veel lacht! dan zien ze er zoooo leuk en gezellig uit.

@fruitfris: ik leg J. overdag wel in zijn bedje boven, maar 's avonds ook niet. Ookal is hij moe, hij wil absoluut niet in bed en wil inderdaad gewoon een hazeslaapje van 20 minuten bij ons op de bank doen. Dus heb ook geen zin om dan 10x naar boven te lopen haha. Laat hem dan lekker beneden bij ons. Vind ik ook wel gezellig.

@fles: gaat hier nog steeds niet goed. Donderdag was hij wezen wennen op KDV. Ook daar dronk hij niet uit de fles. Verder is hij wel heel lief geweest en heeft eigenlijk niet gehuild. Straks weer flesje proberen... we hebben nog 1,5 week. Spannend....
Gelukkig was het niks Elize! Maar toch wel zielig dat hij zoveel moest huilen van de prikjes!

7up, heerlijk ja, die nachten op deze manier!

Hier een doorbraak! 15.00 gevoed, rond 16.00 naar bed, en hij slaapt! Hoop dat we nu dan het huiluurtje kunnen omzeilen, en dat hij dus pas om 19.00 weer komt. Ik geef straks nog wel een update!

En nog een doorbraak, dit is zijn 3e slaapje vandaag, en ik hoefde steeds maar 1 keer terug voor zijn speentje en een aai! Lijkt me fijn als dit even zo gaat blijven!
Ik hoop heel erg dat het een keertje doorzet Sperzie!

@7up: Wat een gedoe met die fles. Balen! Pakt hij hem dan gewoon niet? En wat een flinkerd alweer! Wat gaat het toch hard allemaal he?
Hallo allemaal,

@ Linnepin: Fijn om te horen dat je vriend je goed steunt. Het lijkt me lastig als je eerst een goed slapend kind hebt gehad en nu een heel andere. En het is voor iemand als mij lastig inschatten hoe dat is als je kind echt niet goed in kan slapen. Heb makkelijk praten natuurlijk.

@ Sperzieboontje: Lastig van die 'ontploffende' borsten. Heb je ook al geprobeerd om net voor de nacht alles eruit te kolfen? En ik liet mijn vriend ook niet de 'midden-in-de-nacht-voeding' doen, maar hij uiterlijk eentje om 02:00. Maar hij is ook een avondmens en ik een ochtendmens. Dus dat tijdstip was voor hem geen probleem.

@ Elize: Fijn dat het vast alarm was. Het had ook andersom kunnen zijn, dus dat je niet ging en er was wel wat.

@ Noerie: Wat leuk om te lezen dat Kate zo vrolijk lacht. A lacht al wel wat, maar is natuurlijk nog een stukje jonger. Heb er echt zin in om een echte schaterlach te horen

@ 7Up: Lekker zo'n weekendje weg.

Leuk dat grijpen. Dus lange oorbellen en dure kettingen heb je inmiddels weggelegd? Ik heb voor de zekerheid mijn zilveren kettinkje even opgeborgen.

A heeft gisteren toch wel wat last gehad van haar prikjes. We gingen kerstpakkettje shoppen in de Makro. En brullen! Was erg zielig (en je voelde al die ogen van de andere klanten). Gelukkig hebben we haar kunnen troosten en in slaap laten vallen. Thuis steeds weer brullen-slapen-brullen. Maar om 01:00 ging ze lekker slapen en ik werd wakker van de wekker om 08:00

Ook hier even de maten:

8 weken

4895 gram

56 cm

Liefs van Fruitfris
Ok hier de update, klokslag 17.00 werd S dus wakker, en dat was dus welgeteld 2 minuten na mijn laatste bericht! S wel in bed gelaten zodat hij daar kon jammeren, wel steeds bij hem geweest en dan werd hij wel rustig, maar zodra je dan weg loopt begint hij weer te huilen. Dit een uurtje zo gedaan en nu is hij lekker bij me aan het drinken. Ik weet al zeker dat hij dalijk gewoon heerlijk slaapt tot zijn laatste voeding, zo gaat het al 2 weken.
gelukkig elize van de goede afloop en zeker beter tien x voor niks

dan 1x te laat komen toch.

hier n mannetje die me overdag lekker bezig houd.

snachts slaapt die prima en word die maar 2 x wakker maar

overdag slaapt die maar telkens vijftien min als t niet minder

is en dan krijst die weer alles bij elkaar.ja alleen op mamas armen

slaapt die goed en als die buiten heeft gewandeld slaapt die

als n os maar kan niet altijd met m naar buiten al zou ik willen.

sons n dag ineens ertussen dat die wel goed slaapt maar dan is t op

de poef of in de box.

best vermoeiend dan n peuter en n krijsende baby als je moet douchen

dus dan is t echt soms even flink nadenken hoe ik dan kan douchen

.dus baby in wipstoel naast de douche terwijl peuter tv kijkt ofzo.

laatst eerste x cb geweest en toen was meneer vier weken..4820 gram

en 57 cm.ja t word weer n groot mannetje net als zn broer die al 1.96

word geschat.oja en maatje 62 nu.vandaag voor t eerstmet twee kids

na de stad geweest om kleertjes te halen in maat 62 aangezien ik veel maat 68

heb gekregen moest t wel.kleertjes van grote broer vallen helaas net te

zomers uit in zn maat nu.
wij zijn weer thuis voor zolang het duurt, want vrijdag gaan wij weer op pad. Morgen reageer ik op jullie. Nu naar bed. Als A meewerkt tenminste. Ik denk dat zij afgelopen woensdag met J van 7up heeft gekletst en het ritme van hem met de hele avond wakker zijn, lijkt haar wel wat. Gisteren en eergisteren was het steeds half 12 voor zij ging slapen. Ach ja het kan erger ze slaapt dan de nacht goed tot een uur of half negen met 1-2 voedingen ertussen. Alleen vind ik dat zij overdag dan ook niet zoooo veel slaapt. Bij elkaar op geteld komt zij op een gemiddelde dag op zo'n 12-13 uur slaap. Dat is evenveel als mijn nicht van 2,5 slaapt.
Zo na wederom een goede nacht ziet de wereld er een stuk rooskleuriger uit

Sperzie, jammer dat uk weer zo snel wakker werd. Toch raar dat kindjes aan het eind van de middag, begin avond niet slapen om een paar uur later zonder problemen in een diepe slaap te storten.

Milo: vervelend dat uk zo slecht slaapt overdag. Kan me goed voorstellen dat de combi met een peuter en een partner die niet vaak aanwezig is slopend is, petje af voor jou. Ik heb een dag in de week met de twee kids alleen en vind die dag echt rete zwaar!

Es: wat slaapt A weinig , mijn 2.5 jarige dochter slaapt ´s nachts het klokje rond en overdag soms ook nog 2 a 3 uur (of niet overdag). Maarja als A lekker slaapt ´s nachts en overdag niet vervelend wordt omdat ze moe is is dat toch geen probleem??

7up: hier ook nog een mannetje wat niet echt dol is op de fles. Zijn hier nu elke dag een fles aan het aanbieden. Dochter was een notoire flesweigeraar dus hoop dat zoon snel het licht gaat zien.

Gisteren een brief van de belastingdienst gehad over de hoeveelheid kinderopvangtoeslag die we komend jaar gaan krijgen... auw dat gaat pijn doen. Vriend kreeg bijna een rolberoerte toen hij even snel uitrekende hoeveel we netto per maand kwijt gaan zijn. Wordt bikkelen de komende jaren....

Dames, nog een dilemma: F is een grote vent dus al bijna uit zijn puckababy piep gegroeid. Zal ik de mini aanschaffen of zal ik gaan uitbakeren?? Krengen zijn best duur en vind het zonde om voor een paar weken een nieuwe aan te schaffen... wat zouden jullie doen??
Zo zie je maar Linnepin, jij hebt beroerde nachten en ik dagen waar ik de hele tijd een wakker meisje moet entertainen.

Ze is trouwens niet echt vervelend meestal maar begint op een gegeven moment toch te mopperen en verzet zich dan vaak tegen de slaap. Zomaar neerleggen op bed en in slaap vallen, doet ze overdag niet. Ze valt wel op de arm in slaap maar doet dan vaak maar korte tukjes. soms ook wat langer. Na 10 minuten slapen kan ze er dan vaak weer tegen. Ze slaapt overdag ook heel licht en is overal van wakker. S'avonds kan ze wel alleen in slaap vallen al duurt dat soms een tijd waarin zij heel druk met de armen aan het maaien is en heel wakker is. Vandaar dat ik nog steeds inbakeren overweeg. alleen totaal niet weet of dadt de oplossing is.

Ik zou in jouw geval proberen inbakeren af te bouwen en als dat niet lukt een nieuwe puckababy kopen.
@7up: hier ook een grijpertje. Tijdens de voeding plukt J aan mijn shirt en als ik met hem op schoot aan tafel zit dan trekt ie aan het tafellaken, de krant of een bakje vla... Dat laatste ging bijna mis. Op dit moment probeert hij mijn telefoon te pakken, haha.

@fruitfris: hier was het na de prikjes ook zo dat J goed sliep maar zodra hij wakker werd begon te huilen. Mooie maten!
Linnepin, Inderdaad raar dat kindjes vanuit het niets onrustig worden aan het eind van de dag. Maarja, verder huilt S helemaal niet zoveel meer dus ik mag niet klagen.

Over het inbakeren, heb je een set doeken? Als je het idee hebt dat F nog niet zonder inbakeren kan, zou ik nog niet proberen af te bouwen, maar als ik jou zo hoor, gaat het nu net een paar dagen wat beter, en zou ik als ik jou was nog wel even door gaan met inbakeren.

Op marktplaats vind je ook veel 2ehands puckababy's, dan betaal je in ieder geval niet de hoofdprijs.

Als er nog iemand is die een set inbakerdoeken wil hebben, ik heb 2 sets, en aangezien ik een pacco wil aanschaffen heb ik straks een set over, die tegen een zacht prijsje over te nemen is

Dit nog even om even het inbakeren te promoten :P

S sliep voordat we gingen inbakeren, overdag hooguit bij elkaar opgeteld 1,5 uur. Hij spartelde heel erg in bed en kon niet in slaap komen.

Sinds het inbakeren ziet zijn dag er ongeveer zo uit:

- 8.00 wakker, wassen/aankleden, voeding, even spelen

- 9.00 naar bed, slapen tot ongeveer 11.30

- 11.30 voeding, daarna spelen en rond 12.45 naar bed

- 15.30 vaak wakker maken, voeding, spelen en rond 16.45 naar bed. Meestal slaapt hij dan wel eventjes, maar vaak begint dus de onrust rond 17.00 en is hij dan aan het jammeren tot een uur of 18.00

- 18.00 voeding, 19.15 naar bed

Dan slaapt hij tot een uur of 22.30 en krijgt hij zijn laatste voeding, daarna slaapt hij tot 4.30 en krijgt hij een voeding, en dan is het alweer 8.00 de volgende dag.

Maargoed, S slaapt vaak nog wel heel moeilijk in zoals ik al eerder zei, maar dit is alleen overdag. 's Avonds gaat hij vrijwel meteen slapen.

Ik hoor hem nu, ik ga lekker zijn badje vullen en hem lekker badderen! Tot later
Zo, even verder op de laptop. Is toch wat handiger dan op mijn telefoon!

Het valt me op (niet alleen hier maar ook in andere fora) dat bijna alle kindjes overdag moeilijk slapen. Hier is het vooral 's morgens lastig. Ik ben blij als J. drie kwartier (één cyclus) achter elkaar slaapt. 's Middags slaapt J. vaak wel langer: een uur of twee aan het begin van de middag en dan aan het eind van de middag/begin van de avond ook nog één of twee uur. Maar het wisselt ook heel erg per dag. De laatste dagen slaapt hij weer meer beneden. Na een paar weken niet kunnen slapen in een rumoerige omgeving doet hij dat nu juist weer heel makkelijk. Hij dut soms gewoon in de wipstoel in en dan verplaats ik hem naar de bugaboo

@Sperzie, wat slaapt S. 's morgens lang!! Indrukwekkend hoor

En één nachtvoeding is fijn hè? Ik vind dat heel goed te doen. Wij zitten sinds een tijdje op 0 of 1 en dat is super.

@Milo: wat fijn om eens een positief bericht van jou te horen!

@Es: haha, grappig idee dat A met J heeft gekletst De baby's herkennen elkaar niet echt als soortgenoten. Ik ben wel benieuwd hoe het zou zijn als mijn J en 7up's J elkaar zouden ontmoeten, of ze dan steeds naar elkaars oren/neus/handen zitten te grijpen.

@Linnepin: nog een dreigende flesweigeraar dus... Ik ben een beetje bang geworden van dit soort berichten dus wij blijven trouw oefenen met de fles. Ik ben ook elke week minimaal een avond weg dus we moeten wel

Uitbakeren: kun je misschien eerst proberen of het nu lukt zonder inbakeren? Kun je altijd nog een grotere maat kopen als het nog niet gaat.

En kinderopvang is inderdaad behoorlijk duur! Voor ons meer dan 800 euro waarvan we gelukkig meer dan de helft terugkrijgen van de belasting (definitief bedrag even afwachten, vorige week aangevraagd).

Vannacht vroeg J. ineens om 0.30 uur om een nachtvoeding. Een hele ongebruikelijke tijd. Daarna vielen mijn man en ik wel heerlijk vast in slaap, dat is bij een voeding om 5.30 uur wel anders!

Vanmorgen heb ik na de voeding van half zeven nog tot na negen uur met J. in bed gelegen. Hij was weer vast in slaap gevallen. Ik heb toen ik om 8 uur wakker werd lekker de radio aangedaan en Serious Request geluisterd terwijl hij lag te snurken
Even spuien.. ben al een halve ochtend bezig om een afspraak te krijgen voor een echo voor F´s heupjes (ben zelf geboren met heupdysplasie) .... klinisch verloskundige zei tijdens de nacontrole dat ik maar even een afspraak moest maken bij de kinderarts... die stuurt met naar de afdeling radiologie.... die heeft een verwijzing nodig van de kinderarts... die wil geen verwijzing geven, dat moet de huisarts doen.... huisarts gaat me morgen bellen want assistent kan geen verwijzing uitschrijven.... oja, polie kindergeneeskunde is bijna niet te bereiken (heb 15 min in de wacht gestaan, 2x)

Adem in... adem uit.....

Hmm goede tip sperzie om even op marktplaats te kijken. Wil er dan ook 2 hebben, een voor het kdv en een voor thuis. Denk dat het voor F nog te vroeg is om uit te bakeren, hij vind zoveel rust in dat slaapzakje...

Qua flesweigeraars heb ik een klein trauma van dochter overgehouden. Met haar hebben we rond 4 weken een fles geprobeerd die ze smakelijk leegslobberde. Mooi dachten wij, dit werkt. Vervolgens geen fles meer aangeboden (heb een grondige hekel aan kolven) en toen ze naar het kdv moest weigerde ze pertinent... het gevolg was dat ze overdag bijna niet at en dat ´s avonds en ´s nachts bij mij inhaalde... Het nare was dat doordat ik ging werken en het kolven niet lekker liep mijn productie instortte, gevolg was een gillend kind midden in de nacht van de honger en een mama die leeg was.... dit heeft ze 2 weken volgehouden en toen zag ze ineens het licht, slobberde ze een hele fles leeg en hoefde ze niet meer aan de borst... gek kind. Dit willen we geen 2e keer meemaken dus hoop dat F het snel gaat snappen.
Zo, S lekker in bad gedaan, lekker gedronken, en net weer lekker in bed gelegd. Eigenlijk moet ik een berg strijken, maar ik heb er helemaal geen zin in, terwijl ik er nu tijd voor heb.

Aan de andere kant denk ik, ik doe lekker rustig aan en geniet nog even van mijn laatste weekjes verlof, ik kan straks nog genoeg werken..!

Linnepin, wat een gedoe om een afspraak te krijgen zeg!

Ik heb hier trouwens een puckababy liggen, ook van marktplaats, zat nog nieuw in de verpakking, maar ik heb er maar 25 euro voor betaald. Dus echt even zoeken daar, scheelt een hele hoop geld!

Hier drinkt S nog steeds heel goed uit de fles, ik kolf vrijwel iedere avond zodat man de laatste voeding kan doen. Dus S oefent dagelijks, en dat blijven we ook wel doen.

Maar ik denk ook wel dat wij een beetje geluk hebben, S heeft nog geen 1 keer geweigerd, vanaf de eerste keer dronk hij alsof hij nooit anders gedaan had.
ach ja alles voor de mannetjes hoor....ben allang blij dat ik twee

mooie gezonde jongens mocht krijgen dan neem je de ziektes enzo maar

voor lief al is t wel zwaar soms...dag erna geniet ik weer vollop van ze.
Hmmm ik wil dat J. ook weer uit de fles haat drinken! Word er bijna depri van...

Helemaal omdat hij altijd goed uit de fles heeft gedronken totdat hij die medicijnen tegen spruw kreeg. Lijkt wel of hij het accosieert met een nare ervaring. Dus niet om iedereen bang te maken... Maar ookal oefen je iedere dag, dat geeft helaas geen garantie. Maar jullie moeten er uiteraard positief onder blijven en natuurlijk blijven jullie kids goed uit de fles drinken!!

Ik irriteer me wel aan al die instanties die alleen maar zeggen 'ja, heel vervelend. Heb je de fles al door iemand anders laten geven?' alsof we afgelopen 3 wkn nog niets geprobeerd hebben. Zelfs net afgekolfde melk die we in zijn mond spuiten vanuit het flesje, spuugt hij weer uit

Morgen weer naar het KDV om te wennen.. Ben benieuwd en hopelijk kan ik hem weer voeden vlak voor ik hem wegbreng.

Als hij dit weekend nog het licht niet heeft gezien, gaan we beginnen met een bekertje of kopje oid. Kijken of hij dan wel wil drinken. Want om nou 100 cc met een lepeltje te gaan geven...

Zo, sorry voor de egopost. Moest het even kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven