Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Milo!!!! Wat goed! Van harte gefelciteerd met je zoon! En wat een prachtige naam! Ik hoop zo dat het een beetje goed is gegaan allemaal. Je zag zo op tegen het persen... Nu lekker genieten en hopelijk heel snel minder pijn en last van je buik/darmen.

@Sperzie: Meid, niet onzeker worden. Ik heb niet alles gelezen maar toch even snel een berichtje voor jou. Je doet alles helemaal prima als ik het zo lees. Qua voeden, eerst de ene borst, verschonen en dan de andere) is prima! De rest is ook goed.

Qua slapen; na 3 maanden is het wat anders; maar voor nu; niet te moeilijk doen en meer je eigen richtlijnen hanteren. Elk kindje is anders.

Mijn 1e was bijvoorbeedl veel zelfstandiger. Kate is veel meer een kindje dat de buik mist denk ik wel eens. Met haar liep ik ok 10 dagen overtijd, met de 1e niet. zij was ene week te vroeg en er ook helemaal klaar voor. Ik heb haar nooit hoeven inbakeren of een draagdoek moeten gebruiken bijvoorbeeld. Nu wel.

Verder:

Het klinkt alsof je kindje last heeft van krampjes. Dat trappelen duidt daar vaak op. Kan ook gewoon erg zijn en houdt ze heel erg wakker. Kate heeft hier nu ook veel last van. Ik hou haar vooral veel bij me. Ik loop veel met haar te sjouwen of ik zit met haar op de bank terwijl ze op mij slaapt. Als ze echt pijn heeft (dus trappelt en huilt) dan leg ik haar op mijn benen en wrijf over haar buikje of pak haar beentjes en maak voorzichtige, rustige fietsbewegingen. Kan helpen.

Verder kan je kindje nu ook een sprongetje maken of regeldagen hebben. Ik werd daar bij de 1e ook zo onzeker van. Je doet van alles maar niks helpt; om gek van te worden.

Het boek Oei, ik groei is fijn om te lezen. Dan snap je het gedrag vna je baby wat beter. Ik geloof wel dat kindjes elke keer weer een sprongetje maken en daarvan van slag zijn en vooral heel veel bij mama willen zijn.

En de regeldagen maken dat het qua voedingen even een zooitje is. Want ik begrijp dat het sinds kort even zo is toch? Google er eens op. Maakt je meteen een stuk minder onzeker want iedere baby heeft het, al reageert de een er heftiger op dan de ander. En dan is hun gedrag ook wel heel logisch en te verklaren.

Mijn tips: Probeer je kindje vooral zo dicht mogelijk bij je te houden. En als hij zo onrustig is; kun je gaan inbakeren. Helpt hier als een dolle. Ik bedenk het altijd maar zo; een baby heeft 9 maanden in de buik gezeten. Veilig, warm, altijd geluid en gewiebel en op het einde lekker vacuum. En dat weinige beweginsruimte; Inbakeren bootst dat een beetje na. Als Kate erg onrstig is; dan baker ik haar in, leg haar op mijn borst (ze worden rustig van je hartslag, hoorden ze in de buik ook altijd), wieg een beetje en als ze dan (half) slaapt dan leg ik haar weg. Baker ik niet in; dan wordt ze ook weer wakkeer binnen een half uur. En zo alleen in een doodstil kamertje; zonder de geluiden van de vertrouwde mama...Kan onveilig aanvoelen. Maar misschien dat het inbakeren al veiligheid genoeg geeft.

Laat je niet gek maken meid. Het hoort er allemaal bij. Ik vind het in ieder geval heel herkenbaar van mijn 1e baby. Maar die onzekerheid is in ieder geval nergens voor nodig. Het blijft ook wel even zo. Elke keer als je denkt dat er een beetje ritme inzit; dan komt er weer een periode waardoor alles even niet meer zo werkt. Frustrerend maar waar.

Het hoort erbij, echt waar.

Verder reageer ik morgen weer uitgebreid. Erg druk gehad hier. Er is is veel geschreven, leuk!
En je melkproductie is ene contant iets. Je borts is ook nooit helemaal leeg. Soms lijtk dat even zo met kolven; maar als je dan na een wakrtiertje weer kolft dan komt er alweer melk uit. Ik ga de vorige keer ook altijd 1 borst per voeding trouwens.

Ik voedde ook altijd op verzoek. Prima t eoden vond ik dat en erg fijn. Er komt vanzelf regelmaat in, echt waar. Regelmaat komt alleen niet zo snel; meesrtal zo rond de 3 maanden. Laat het willen 'regelen' iets meer los.

En het wakker maken voor een laatste voeding zou ik nog niet doen. Gewoon lekker laten gaan. Misschien slaapt ze nog wel lekker een paar uur en jullie dus ook. Heerlijk toch? Ze regelt het vanzelf wel.

Sterkte!
@Sperzie: Hoe zwaar is S. nu? Wat betreft het te lang achter elkaar slapen...ik zou daar niet zo heel moeilijk over doen. Als dat af en toe eens voorkomt...nou en? Worden ze echt niet van hoor. Alleen als ze net geboren zijn en heel licht; dan is dat echt ene probleem.

En nu hou ik op. Ik kom morgen op de rest reageren!
@sperzie: ik kolf ervoor. Als hij eerst 10 minuten heeft gedronken, lukt het mij niet meer om er iets uit te krijgen. Dit komt omdat kolven toch heel anders is. Als ik m'n zoon daarna weer aanleg, drinkt hij vrolijk verder, dus m'n borst is niet leeg. Je kan ook je linker borst aanbieden en dan tegelijk de rechter kolven (of net erna). Maar dan gaat je productie wel omhoog, want dan geef je een xtra voeding.

Maar als je het gewoon eens wil proberen, kan je ook gewoon kolven zoals je hem normaal laat drinken en deze afgekolfde melk dan gewoon meteen in het flesje geven. Bovenstaande geldt eigenlijk alleen voor als je een voorraad wilt opbouwen. (na de voeding kolven kan dus ook hoor). Het is maar net wat je wil. Wij geven hem 2x per week een flesje om hem te laten wennen en dan kolf ik gewoon de borst die dan aan de beurt zou zijn en geef ik de melk meteen uit de fles ipv aan de borst.

Hier is ons kleintje trouwens standaard een half uur wakker na de voeding (eerst slaapt hij 5 minuutjes en daarna wordt hij wakker). Dan knuffel en speel ik lekker met hem en na 3 kwartier begint hij de gapen en leg ik hem weg (box, kinderwagen, wiegje). Meestal valt hij dan in slaap, maar soms werkt het niet en ga ik een rondje lopen en laat ik hem daarna liggen. Of ik hou hem op schoot tot hij slaapt... Dus misschien begint dat nu ook al bij jou te komen?? Ik vond dat eerst ook heel erg wennen. 2 weken slaapt hij alleen maar en dan is hij ineens wakker overdag...

@es: fijn dat het kolven zo goed ging en dat het apparaat bevalt! Meteen voorraad aanleggen voor als je een keertje weg wilt . Dat is ook heerlijk hoor.. Even tijd voor jezelf zonder kindje. Kom je even lekker tot rust en hoef je niet steeds na te denken over voedingen enzo. We zijn tenslotte niet alleen maar moeder...
@Milo: gefeliciteerd!!!! Ook jij bent nu eindelijk bevallen!! Fijn dat de jongste er nu ook is! Geniet ervan :-)
Door al mijn verhalen vergeet ik Milo te feliciteren, dus bij deze, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Ik reageer even kort, S is vorige week zondag voor het laatst gewogen en woog toen 3840, dat was 40 gram onder zijn geboortegewicht, ik verwacht dat hij daar nu wel ruim over heen zit.
Sperzie, ik had net gekolfd net voor dat ik dacht dat zij sowieso zou komen. Ik wilde gewoon uittesten of her lukt en her ging heeeel makkelijk. Uiteindelijk heeft man haar dat flesje ipv de borst gegeven. Ik heb nog geen beleid om voorraad op te bouwen. Het lijkt er echter op dat ik redelijk makkelijk kolf en dus hopelijk snel een vooraad op kan bouwen.

Noerie, zwaai....
Ok, denk dat ik morgen eens ga kolven! Ben ook wel benieuwd naar wat mijn 'vangst' zal zijn!

Ik heb ook al aan regeldagen zitten denken, en vooral nu, omdat hij voor de 2e keer vandaag gewoon lief is gaan slapen in zijn bedje, iets wat de afgelopen dagen gewoon echt niet lukte. Stom he, op de momenten dat je het echt even niet meer weet lijkt het in eens weer beter te gaan..
@Sperzie: ik sluit me aan bij Noerie, Es en 7up.

Ik heb nu drie keer gekolfd. Twee keer om Joris te laten oefenen uit de fles te drinken (ging prima!) en nu om een voorraadje aan te leggen. Je kunt inderdaad prima voor de voeding kolven. Zelfs als je borst leeg lijkt kan je kindje er nog uit drinken

Ik heb wel gemerkt dat Joris veel meer drinkt dan de 100ml die ik in het begin gekolfd had. Zelfs aan 130 had hij niet genoeg. Dat is jammer want nu moet ik voor één voeding eigenlijk twee keer kolven omdat het anders niet voldoende is.

Binnenkort ben ik een paar keer weg en zal Joris echt moeten drinken zonder mij erbij! Vind ik wel spannend. Maar inderdaad Noerie, we zijn meer dan alleen moeders

Trouwens Sperzie, in mijn eerdere adviezen had ik me niet gerealiseerd dat jouw kindje pas heel jong is. Er kan dus nog heel veel veranderen aan zijn slaap- en eet-gedrag. Maak je daarom niet te veel zorgen. Iemand noemde al de regeldagen, dat zou het best eens kunnen zijn. Succes!

@Milo: gefeliciteerd!!! Eindelijk...!
Milo: gefeliciteerd!!!!!

hier ook een onrustig mannetje dat niet wil slapen tenzij hij op ons ligt. We maken ons er niet druk om, maar raken wel vermoeid. Vanavond gaan we dus toch maar wat inbakeren. Bij dochter hielp dat detijds goed en daarna een puckababy (wij hebben de tweede maat in huis,ga dus geen nieuwe kopen)

BV: veel, vaak en lang. Ik heb echt brosten die niet leeg raken en regelmatig lijken te gaan knappen. Pijnlijk ook met aanleggen. Maar ik denk dat dat ook weer met het regelen en afstemmen te maken heeft. Komt wel goed en af en toe kolf ik gewoon wat extra af. Ik heb nu 5 voedingen in de vriezer liggen. Er komt vanzelf meer bij.

wbt. slapen: J wil hier altijd wel in de kinderzitzak (doomoo) slapen. daar mogen ze vanaf het begin al in en gaat heel lang mee (het is dochters lievelingsplekje). Wij moeten denk ik maar een tweede gaan aanschaffen.....

oooohhh.het knulletje begint te vragen....
Ik pluk ons even van pagina drie

Sanloes, van vervelend dat je zoontje alleen bij jullie wil slapen. Vermoeiend vooral idd.

Ik was vandaag op kraamvisite bij een baby van een week oud. De baby is precies even zwaar als A was toen de kraam wegging, maar wát een verschil. A leek echt een dikke beer naast de andere baby. Veel groter, dikker, sterker. En ook veel alerter met open oogjes etc. Echt bizar wat voor een verschil die drie weken maken.
Zit ik hier uren met een onrustige Joris (vaak drinken, zwaaien met zijn armen, moeilijk kijken en af en toe een beetje huilen), nu is hij ineens toch in slaap gevallen en denk ik: o shit, ik moet hem nog even een schone luier geven voor ik hem in bed leg. Oeps. :S
ik zit hier ook met een onrustige baby aan borst, maar nu heeft zij al drie keer haar luier volgepoept in vijf minuten en ik voel dat het uit de luier aan het lopen is. ze kijkt nu wel heerlijk opgelucht. zo meteen maar even douchen...
inmiddels 45 minuten verder (ik had het eerste bericht niet verstuurd zie ik). we zijn beide schoongedouched en aangekleed.
@sperzie: hoe gaat het nu? Slaapt hij al meer en huilt hij minder?

Mocht het erger worden, ik las net dit verhaal http://www.borstvoedingsf ... opic.php?p=547933&t=86718

Misschien heb je er iets aan.
S slaapt nog steeds niet veel, gistermiddag gelukkig wel 2 uurtjes, zo kon ik ook even bijtanken. Vanmorgen wat gekolfd, maar aangezien S begon te krijsen maar gestopt om verder 'live' te voeden. Kolven ging op zich best makkelijk, in ongeveer 5 minuten had ik 40 cc, dit heb ik S doormiddel van een spuitje nog na de voeding gegeven en geloof het of niet, S slaapt nu..

Ik heb het idee dat S niet altijd effectief drinkt, en daarom misschien niet helemaal verzadigd is als ik hem in bed leg. Hij plast en poept verder wel prima, maar misschien drinkt hij voor zijn gevoel niet genoeg ofzo? Het is ook niet dat ik hem te snel van de borst haal, ik wacht meestal tot hij zelf los laat, maar vaak begint hij dan toch ook snel weer te 'happen' en leg ik hem weer aan. Er zit niet echt een structuur in het drinken ofzo. Ik kijk het nog eventjes aan, en anders bel ik wel een hulplijn! Ik mag de VK en het CB bellen, en zelfs de kraamhulp heeft haar mobiele nummer achter gelaten voor als ik vragen heb! Wie van de 3 zouden jullie bellen? Luxeprobleempje dit!
Sperzie, ik zou niet de kraamhulp bellen. Eerder een lactatiekundige misschien? En kunnen VK of CB je aan een goede doorverwijzen?

Sanloes, ik had even gezocht wat een doomoo is, een zitzak dus. Gebruik jij het in plaats van een wipstoeltje? Lijkt wel geinig, maar eigenlijk heeft A hier al genoeg dingen waar ze in kan liggen en ze doet het ook zonder problemen.

Even een vraagje. Mijn verloskundigenpraktijk doet niet standaard aan nacontroles. Nu heb ik ook geen nacontrole nodig, geloof wel dat alles goed gaat. Echter lijkt het mij ook wel weer fijn om toch nog een afspraak te maken. Ik weet alleen niet precies waar ik het dan over zou willen hebben en heb eigenlijk ook geen vragen. En om nu gewoon een afspraak te maken waarin de VK vraagt of alles goed gaat en ik antwoord van "ja" dat is ook zonde van de tijd.

Wat voor dingen werden er bij jullie besproken tijdens de nacontrole?

7up, ben jij nog een keer weer langs gegaan bij de VK's?

Hier ontwikkelt A zich tot een slaapkop. Gisterenavond had zij even last van krampjes maar viel van het ene op het andere moment in slaap net na 7 uur. En bleef slapen... Uiteindelijk werd zij om half elf iets onrustig en heb ik de gelegenheid gebruikt om haar te verschonen, slaapzakje aan te doen en te voeden. Daarna ging zij gelijk weer slapen om zich om half vijf weer te melden. En ook daarna ging zij meteen weer slapen tot half negen. Wij hebben niet eens meegekregen dat man opstond en naar zijn werk ging. daarna was zij in de ochtend wel wat wakker en onrustig met twee korte slaapjes ertussen, maar nu slaapt zij alweer een uur rustig in de wagen.

Het lijkt alleen dat ik juist vermoeider ben dan met slechte nachten. Ik denk dat de vermoeidheid juist blijkt als je een redelijk goede nacht gehad hebt, dat het er dan uit komt.

In zijn geheel zit er wel een stijgende lijn in de nachten. Dus ik hoop op meer goede nachten.
Hallo allemaal,

Ik ga er eindelijk weer even voor zitten om bij te lezen en te reageren.

@ Tukkert en Milo: Gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie ook veel tips hebben gekregen door dit forum mee te lezen. Want de dingen waar jullie wellicht nu tegenaan lopen, hebben wij net gehad. Dus vraag maar raak

@ Sperzie: Wat een herkenbaar verhaal! Het gebeurt mij ook regelmatig dat A opeens weer snel wakker wordt, ondanks dat ik haar, net als jij heb gevoed, verschoont heb en gevoed. De oplossing is bij ons 99% van de gevallen toch weer dorst. Dus wellicht toch niet helemaal goed gedronken. Dit is bij mij meestal vanaf eind van de middag.

A slaapt hier vaak in de box. Ik blijf het dubbel vinden: moet ze nu wennen aan een ritme om op bepaalde momenten in haar bed te liggen of is slapen gewoon slapen? Want als je haar aanwent om bijvoorbeeld aan het begin van de middag in haar bedje te leggen en op een bepaalde dag ga je juist dan de deur uit, dan heb je toch ook dat het ritme weg is?

Vandaag is het trouwens gelukt om haar 's middags in haar bedje te laten slapen. Maar ze was dan ook vrijwel in slaap gevallen op mijn arm na het voeden.

Sommige kinderen zijn de stilte overdag niet gewend. Is het wellicht een optie om boven wat te gaan rommelen (was enzo) als hij in moet slapen? Dan kun je nog regelmatig even binnenlopen om hem gerust te stellen dat je er nog bent.

@ Es: Fijn dat het zo goed gaat met slapen en kolven.

Wat betreft de nacontrole: Bij ons is het wel de gewoonte. Ik verwacht dat ze even checkt hoe de onderkant genezen is en wellicht de stand van de baarmoeder? En wellicht ook nog even een momentje om je verhaal nog een keer kwijt te kunnen qua bevalling.

@ Noerie: Terecht dat je aangeeft dat we meer zijn dan moeder. Ik voelde me soms beetje schuldig dat ik het niet erg vond dat vriend lekker met haar aan het badderen was en ik lekker tv zat te kijken. Maar 24 uur per dag 'moederen' en schattige woordjes zeggen enzo, houd ik ook niet vol ;)

Tip van mijn kv: Om moedermelk te bewaren in de vriezer, kun je ijsklontjes-zakjes gebruiken. Je kunt dan het aantal 'klontjes' afknippen die je nodig hebt.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben inderdaad weer een beetje aan het werk... Maar dan gewoon achter de computer in de huiskamer. En omdat vriend een verdieping lager op het kantoor werkt, is die ook regelmatig even bij ons boven om A even te knuffelen. Daarnaast doet hij bijna altijd het badje/wassen en heeft hij haar meestal 's avonds op schoot op de momenten dat ze even wakke is. Én natuurlijk de fles rond 02;00 's nachts. Hij vraagt me overdag ook regelmatig of ik al gekolft heb. En hij spoort me aan om een voorraadje te maken, zodat ik ook even een dagje weg kan. Echt zo fijn om te zien hoe hij aan het genieten is.

Maar kortom: doordat hij ook met A bezig is gedurende de dag, kan ik even wat facturen overmaken en mails beantwoorden.

Spelletjes: een tijdje terug vroeg ik nog wat jullie 'deden' met jullie kindje. Iemand nog aanvullingen:

- Liedjes zingen ( Tip: http://www.kinderliedjes. ... edjes_met_muziek_a-c.html)

- In kamer rondlopen en dingen aanwijzen

- Op buik leggen om spierspanning te oefenen

- Gekke bekken trekken

- Knuffelen natuurlijk

Liefs van Fruitfris
@Es': nee ben niet meer naar de vk geweest. Ze hebben bij mij nog nooit gekeken daar beneden (alleen M. om de hechtingen weg te halen omdat ik daarom vroeg). Zou ook niet weten wat ik nog moet bespreken, alles gaat goed. En voor mij is het net te ver om even heen te gaan... Is toch 20 min rijden.

@fruitfris: geen aanvullingen. Ik zing lekker liedjes voor hem en loop beetje door de kamer heen. En we knuffelen heeel veel :-)

@sperzie: misschien heeft hij nog zuigbehoefte na het drinken?? Al eens een speen geprobeerd?
Even een korte vraag kom later uitgebreider terug.

Het wordt nu kouder en ze raden 16-18 graden aan voor de kamer waar de baby slaapt. Nu is het inmiddels kouder op de slaapkamer.

Ik kan dat toch gewoon oplossen met een kruikje bij de voeten en een mutsje of moet echt de verwarming aan?

Iemand tips?
@lisanne: wat is kouder?? Iedereen (behalve opa's en oma's) zegt altijd dat het beter te koud dan te warm kan zijn. Maar niet te koud natuurlijk. Als het bijv 14 graden is, zou ik een extra dekentje en een mutsje doen. Maar als het veel kouder is, dan toch echt de verwarming aan...
Hihi fruitfris is idd weer aan het werk. Ik had gelijk....

Leuk dat je vriend zo betrokken is.

Wij waren gisteren eten bij vrienden in Amsterdam. Vond het vooraf spannend dat stukje alleen met A in de auto te rijden, maar gelukkig vindt zij autorijden fijn. Dat dachten wij al, bij korte stukjes viel zij ook altijd direct in slaap en gelukkig houdt ze het ook een uur vol (door file duurde het wat langer). Verder was zij ook de rest van de avond heel lief, wel veel wakker, maar dat vonden onze vrienden niet erg. Konden zij lekker met de baby tutten. Vriendin is zelf zwanger, dus kan ze mooi oefenen.

Ook wel lekker om weer eens een avond weg te zijn en een andere omgeving te zien. Hiervoor alleen een keer twee uurtjes bij schoonouders geweest.

Met de infacol ben ik trouwens gestopt. Zo heel erg veel last van krampjes heeft A niet. Hooguit een half uurtje per dag of zo en ik had het gevoel dat zij er verstopping van kreeg. Zag haar van het weekend steeds drukken maar geen poepluier. Verstopping is geen officiele bijwerking maar ik lees op internet dat meer moeders die indruk hadden dat het verstopping veroorzaakte.

Verloskundige, hier hebben zij ook nooit naar mijn "onderkant"gekeken. Was ook niet nodig met mijn iniminiescheur. Daar heb ik alleen twee keer voor de zekerheid de kraamhulp naar laten kijken om zeker te zijn dat het goed heelt. Ze kwamen hier ook alleen om te kletsen. Waarom ik nu toch zit te twijfelen of ik nog een keer af wil spreken is dat het mij alles toch nog af en toe aanvliegt. Eigenlijk gaat het goed, maar soms toch weer het gevoel ieder moment te moeten huilen als ik bevallingsverhalen van anderen hoor of zo. Of gewoon spontaan. Alleen weet ik niet of het helpt het er met de verloskundige nog een keer over te hebben. Want er zijn geen vragen en behalve als ik net een bui heb, vind ik het ook nergens voor nodig er nog een keer over te praten. Ik denk dat het langzaamaan gewoon slijt.

Misschien maak ik toch nog een afspraak. Voor mij is het immers maar vijf minuten lopen naar de praktijk

A is trouwens echt een dochter van mij heb ik net gemerkt. Ze viel aan de borst in slaap en ik dacht, ik leg haar lekker op het voedingskussen naast mij. Wel zo gezellig. Maar ze werd wakker en bleef een beetje mopperig ondanks dat ik haar streelde en zo. Terwijl ze wel echt moe was. Uiteindelijk heb ik haar toch in de wagen gelegd en daar viel zij binnen een minuut in diepe slaap. Ik had al eerder het idee dat zij vaak gewoon lekker rustig wil liggen, zicht uitstrekken en dan lekker uit zichzelf in slaap valt ipv alleen maar op de arm. Daarin lijkt zij echt op mij. Ik kan eigenlijk ook alleen maar in bed slapen en met ruimte om mij heen. Ben geen type van het gezellig lepeltje-lepeltje in slaap vallen.

Hopelijk blijft A zo, wel zo makkelijk dat zij geen plakkind is. Afkloppen.

Over de koude kamer. Mutsjes worden volgens mij afgeraden, dacht ik? In verband met wiegendood of zo? Ik denk dat je zelf wel aan kunt voelen of het te koud is en zolang L lekker slaapt is er niets aan de hand. Ik ga straks wel een kruik in bed leggen als wij beginnen A in het ledikantje te laten slapen. Vooral omdat ik het zelf altijd zo fijn vind in een warm bed te stappen. Maar voorlopig blijft A nog bij ons op de kamer.
Oké, volgens mij is het officieel. Iedereen hier heeft een leven buiten het forum behalve ik Of ben ik viva-forum-verslaafd? Zou daar een therapie voor bestaan?
Nee joh Es, je zorgt iig voor leesvoer! En je komt over als een zeer getalenteerde moeder die het allemaal goed georganiseerd heeft. Ik zou vaker willen schrijven maar krijg het gewoon niet geregeld. En dan denk ik: shiiit hoe doet die Es dat toch?!

Ik zal snel weer wat meer schrijven maar vond je berichtje zo sneu dat ik even wat moest schrijven.

Een knuffel voor jou!
Ik ben er ook nog hoor!

Heb DE manier gevonden om S te laten slapen overdag! Lekker met de wagen buiten wandelen! Nu al 2 dagen rond 11 uur gedaan, en S viel heerlijk in slaap, ik moest hem na 4 uurtjes echt wakker maken voor voeding! Dus er is een kleine vooruitgang. S is 's ochtends nog wel onrustig na de voeding, en huilt ook wanneer ik even ga douchen en aankleden. Maar dat is dan maar even zo, ik kan niet de hele dag met hem bezig zijn! Verder 'clustert' S behoorlijk 's avonds, hij drinkt dan 2,5 uur lang heeeel vaak en veel, om daarna 6 uur achter elkaar te slapen. Daarna weer een voeding, en dan slaapt hij nog 2,5 uur. Lijkt me fijn als hij dit blijft doen voorlopig, maar we wachten het maar rustig af.

Wij gebruiken infacol nog wel, er is mij verteld dat je kindje geen obstipatie kan krijgen als je volledig borstvoeding geeft, merk wel dat S soms perst, maar dan komt er een hele grote wind uit dat kleine kontje! En hij heeft ook nog genoeg poepbroeken dus ik maak me geen zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven