Olifantendracht (adoptie)

08-08-2009 20:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
Mag ik uit interesse ook vragen aan je stellen?
Stressed is just desserts spelled backwards
JA hoor! Ik kijk wel of ik ze kan en wil beantwoorden.
Wat is het toch vreselijk dat die wachttijd zo ontzettend lang is...
Nou, ik ben benieuwd waarom jullie een kindje adopteren. En waarom je kiest bijvoorbeeld voor Taiwan? En krijgen jullie een babytje of een ouder kindje?

wat erg trouwens dat je zo lang moet wachten terwijl er zoveel kindjes geen ouders hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
verwijderd
Belachelijk, dat buitenlandse adopteren. Genoeg Nederlandse kinderen die zeer graag in een warm nest zouden opgroeien.
verwijderd
Dat vraag ik me wel eens af spinster. Zijn er bv Nederlandse kindertehuizen ( ik ken alleen internaten) en is er hier in Nederland de mogelijkheid om te adopteren? Weet wel dat er pleegopvang is ook nobel trouwens, maar over adoptie in Nederland zelf hoor ik eigenlijk nooit iets.
quote:Spinster schreef op 08 augustus 2009 @ 21:28:

Belachelijk, dat buitenlandse adopteren. Genoeg Nederlandse kinderen die zeer graag in een warm nest zouden opgroeien.Ja, maar die kan je in 99, zoveel procent van de gevallen dan niet adopteren....
ken ik u soms?
Nederlandse adoptie is mogelijk maar weinig op het internet bekend. Overigens gaat dit om enkele kinderen. Pleegzorg is wel wat veel voorkomt. Er zit wel verschil tussen adoptie en pleegzorg. Voor pleegzorg verwijs ik jullie naar www.pleegzorg.nl
heel goed arc!

Belachelijk, dat buitenlandse adopteren. Genoeg Nederlandse kinderen die zeer graag in een warm nest zouden opgroeien.

Tsja als je zo gaat denken.... Dan is het krijgen van kinderen helemaal belachelijk want er zijn al zoveel kinderen zonder ouders die nog wel een papa en een mama kunnen gebruiken. Denk maar zo, er is nu een stel ouders beschikbaar voor een ouderloos kind ergens op de wereld. Of het nou Nederland is of Thailand.

Veel succes met de adoptie!
In mijn zeer nabije omgeving adopties meegemaakt. Zowel dat het goed als fout ging. Volgens mij is het ook zo dat je vanuit Nederland geen Nederlandse kindjes mag adopteren.

Het heeft een ongelofelijke impact op een gezin, al helemaal als de kindjes een andere taal spreken of als er al "eigen" kindjes zijn en er een ander kindje bijkomt.

Ik dacht juist dat er tegenwoordig vanuit Taiwan weinig geadopteerd werd. Dacht dat er veel kindjes uit voormalige oostblok landen kwamen tegenwoordig. Maar wellicht is mijn informatie al behoorlijk achterhaald. Heel erg leuk dat je het gaat doen. Haal je het kindje op het vliegveld in Nederland op of ga je er heen om het kindje op te halen?

Belachelijk, dat buitenlandse adopteren. Genoeg Nederlandse kinderen die zeer graag in een warm nest zouden opgroeien.Belachelijk, die mensen die, zonder zich ook maar een moment in de materie te verdiepen, zomaar in het wilde weg wat roepen...
verwijderd
ILT, geen ervaring hier maar ik wens je alle succes en hoop dat jullie droom in 2010 uitkomt.

spinster, dat zie je echt verkeerd. er komen in NL sowieso maar 26 kinderen per jaar in aanmerking voor adoptie, en onderstaand citaat van de site van de raad voor de kinderbescherming geef ook aan waarom er ook maar weinig adopiteouders kiezen voor adoptie uit NL:

quote:In eerste instantie komt het kind bij u als pleegkind. U kunt wettelijk namelijk pas een verzoek tot adoptie van het kind indienen bij de rechtbank, waneer het kind een jaar bij u woont. De Raad voor de Kinderbescherming adviseert de rechtbank over dit verzoek. Als in het voortraject aan alle voorwaarden is voldaan, het met de ontwikkeling van het kind goed gaat en de ouder blijft bij het voornemen om het kind af te staan, zal dat advies overigens altijd positief zijn.

De ouder kan nog op het besluit tot afstand doen terugkomen tot het moment dat de adoptie juridisch definitief wordt door een uitspraak van de rechter. Ook wanneer eerder in de procedure door de ouder een afstandsverklaring is getekend. De ouder kan dus nog een jaar lang aangeven dat hij of zij wil terugkomen op de beslissing om afstand te doen. Het is uiteindelijk aan de rechter om te beslissen of het in het belang van het kind is dat de adoptie wordt uitgesproken of dat het kind alsnog gaat opgroeien bij (één van) de eigen ouder(s). U verkeert dus ten minste een jaar in onzekerheid over de adoptie, terwijl u in dat jaar al wel als pleegouder voor het kind zorgt en het opvoedt.de onzekerheid die je dat jaar als pleegouder hebt.. die lijkt me echt killing.
quote:sosofie schreef op 08 augustus 2009 @ 21:32:

[...]

Ja, maar die kan je in 99, zoveel procent van de gevallen dan niet adopteren....

Precies wat ik wilde typen.

Als je een kind echt wilt adopteren, vallen Nederlandse kindjes ongeveer af.

Al schijnt het wel zo te zijn dat pleegkinderen soms tot ze volwassen zijn in hetzelfde pleeggezin blijven wonen, dus dan lijkt het wel op adoptie.

Ik zou zelf als ik kinderen wilde en het zou niet lukken adoptie van een kind uit een 3e wereldland niet overwegen. Je hoort tegenwoordig toch steeds vaker over misstanden: vrouwen die hun kind niet vrijwillig hebben afgestaan enzo.

Maar dat is een andere discussie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En heb je al je controles cq gesprekken al gehad met de kinderbescherming e.d.?

Vroeger moest je brieven laten schrijven door vrienden en familie om te laten vertellen dat je in staat was om kinderen op te vangen. Is dat nog steeds zo?
Ik hoop van harte dat jullie geduld in 2010 beloond mag worden met de komst van een prachtige zoon of dochter.

Groetjes,

Zwarte Raaf (ook moeder van 2 adoptie-kinderen)
verwijderd
verwijderd
quote:Ilovetaiwan schreef op 08 augustus 2009 @ 21:53:

Hi Tonkje

In Taiwan kiest de Bio moeder de adoptie ouders dmv een dossier. Daar zitten foto's bv in van de adoptieouders en een persoonlijke brief aan haar.

Dus kunnen wij ervan uitgaan dat dit legaal is verlopen! Overigens wordt hier regelmatig op gecontroleerd vanuit NL.Maar als de bio ouders uit beeld zijn (en dat is bijna altijd) gaat dat niet. Dus zeker weten doe je 't nooit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven