ongewenst kinderloos

10-03-2012 22:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben een jonge vrouw van 27 jaar nu en woon samen met mijn vriend wij zijn samen heel gelukkig maar er ontbreekt nog 1 ding en dat is toch een kindje

we hebben het al op allerlei manieren geprobeerd maar elke keer wilt het niet lukken we hebben nu eigenlijk een beetje de hoop opgegeven.

nu ben ik bij een vriendin geweest en die heeft ook een adoptiekindje en die vertelde mij hoe ze aan dat lief klein schattig kindje kwam

via vrije adoptie

heeft iemand hier ook eens van gehoord of heeft iemand ook een kindje via vrije adoptie die mij kan uitleggen wat die vrije adoptie inhoudt want hoor alleen maar dat je via jeugdzorg en andere instanties een kindje zou kunnen adopteren

en wie kan mij helpen want ik heb al zolang een kinderwens

maar mijn vriend kan dus geen kinderen maken en mijn baarmoeder is te zwak om een kindje te kunnen dragen

dus als ik meer te weten kom over vrije adoptie dan kan ik een keus maken

wie kan me helpen
Uhm, je vriendin kan je ongetwijfeld meer vertellen toch?
Dat lijkt mij ook het handigst.
quote:Nikkie79 schreef op 10 maart 2012 @ 22:33:

Uhm, je vriendin kan je ongetwijfeld meer vertellen toch?nee dat wil ze niet
Als ik jou was zou ik uitkijken met vrije adoptie, hoe hard dit ook klinkt, het zijn vaak ernstig zieke babies. Waarvan ouders in eigen land de medische kosten niet voor kunnen dragen. Iets om in je achterhoofd te houden.

Wat is er mis met het via de reguliere kanalen te proberen?
Je gaat het hier vragen terwijl je het uit eerste hand van die vriendin te weten kan komen?? Hmhm....

En dat wil ze niet vertellen? Heel logisch...
Allereerst: wat rot voor jullie zeg.

Vrije adoptie Ken ik niet. Ik kwam via Google dit tegen:

http://adoptiekazachstan. ... =1&fb_sig_network=fw#0323
quote:giuliettacapuletti schreef op 10 maart 2012 @ 22:35:

Dat lijkt mij ook het handigst. en als ik geen contact meer met haar heb
Wat vreemd dat je vriendin je er niet meer over wil vertellen.

Maar waarom zou je geen kindje willen adopteren via de reguliere instanties?
Owja ineens geen contact... je verzint het waar we bij staan.
Waarom heb je ineens geen contact meer dan?

En waarom zou je het niet gewoon via de reguliere weg willen proberen?
Ik vind het een erg vaag verhaal, dus ik haak af.

Veel succes verder.
Ik weet niet wat vrije adoptie is eigenlijk. Bedoel je niet pleegzorg? Adoptieprocedures gaan in NL via de officiële kanalen. Daar zou ik even op googelen. Je bent nog jong.
Vrije adoptie? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Is dat niet via (bijv) Amerika? Dat je dus zelf de hele adoptie moet regelen, wel via een bemiddelingsbureau, maar zelf contact moet onderhouden met het adoptiebureau etc?

Besef je wel dat adoptie niet alleen maar leuk en schattig is, maar er heel erg veel bij komt kijken. Ook moet je stevig in je schoenen staan, de adoptie kindjes kunnen behoorlijke problematiek 'meebrengen', zoals hechtingsproblemen etc.

Staan jij en je man hier 100% achter, en hebben jullie hier ook uitvoerig over gesproken? Het lijkt me nu alsof je het kindje van je vriendin hebt gezien en denkt, dat ga ik ook maar eens doen? Het is niet iets wat je zomaar besluit en doet.
Ik weet niet wat het verschil is tussen gewone adoptie en vrije adoptie. Waarom zou je niet 'gewoon' adopteren? Het lijkt me trouwens heel logisch dat dit via allerlei kanalen gaat. Het gaat om een kind, niet om een pakje boter.
Vrije adoptie is sinds 2005 niet meer mogelijk.

Enige manier is dus via de 'normale' adoptieweg.
quote:Eva82 schreef op 10 maart 2012 @ 22:39:

Vrije adoptie? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Is dat niet via (bijv) Amerika? Dat je dus zelf de hele adoptie moet regelen, wel via een bemiddelingsbureau, maar zelf contact moet onderhouden met het adoptiebureau etc?

Besef je wel dat adoptie niet alleen maar leuk en schattig is, maar er heel erg veel bij komt kijken. Ook moet je stevig in je schoenen staan, de adoptie kindjes kunnen behoorlijke problematiek 'meebrengen', zoals hechtingsproblemen etc.

Staan jij en je man hier 100% achter, en hebben jullie hier ook uitvoerig over gesproken? Het lijkt me nu alsof je het kindje van je vriendin hebt gezien en denkt, dat ga ik ook maar eens doen? Het is niet iets wat je zomaar besluit en doet.

mijn vriend en ik wonen al 11 jaar samen waarvan we al 10 jaar bezig zijn met een kindje krijgen en elke maand is het weer een teleurstelling want weer ongesteld geworden dus niet zwanger

en het is niet zo dat omdat ik dat kindje heb gezien dat ik het dan ook wil mijn vriend en ik hebben al 3 maanden lang daarover zitten praten en hij staat 100% achter mijn besluit en hij zal mij echt wel steunen in alles wat ik doe
En IVF? Icsi?
quote:cilly198527 schreef op 10 maart 2012 @ 22:44:

[...]

mijn vriend en ik wonen al 11 jaar samen waarvan we al 10 jaar bezig zijn met een kindje krijgen en elke maand is het weer een teleurstelling want weer ongesteld geworden dus niet zwanger

en het is niet zo dat omdat ik dat kindje heb gezien dat ik het dan ook wil mijn vriend en ik hebben al 3 maanden lang daarover zitten praten en hij staat 100% achter mijn besluit en hij zal mij echt wel steunen in alles wat ik doeMisschien wil je er niet over praten maar heb je de hele medische mallemolen al gehad? Dus ivf geprobeerd en dergelijke? Waarom niet proberen om op de officiële manier te adopteren? Je bent toch hartstikke jong?
Maar waarom niet via de reguliere weg dan?
Waarom zou je kiezen voor vrije adoptie en niet voor reguliere adoptie?
TO, zal je vriend je ook steunen als jij via de illegale weg een ernstig zieke baby hebt gescoord? En helemaal als blijkt dat de verzekeraar geen enkele kosten wil vergoeden omdat je de baby niet via de oficiele kanalen verkregen hebt?
Je bent 27, woont al 11 jaar samen? Is dus vanaf je 16e.

En vanaf je 17e probeer je een kind te krijgen?
Je bent al vanaf je 17e bezig kinderen te krijgen...?
Dus toen je begon met zwanger proberen te worden was je 17? Jong....Uhm vrije adoptie mag sinds een aantal jaar niet meer. Succes en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven