Onredelijk? (Kerstdrama)
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:49
Dan moet hij het vooral zo aanpakken. Je kinderen als een nukkige puber terugpakken, door een beloofde vakantie weer in te trekken, is echt een goede manier om te zorgen dat zij weer een manier gaan zoeken om hem terug te pakken.IsabelleKV schreef: ↑21-08-2018 19:02
En ik begrijp het ook wel van hem, want er zijn situaties geweest waarbij er best over hem heen gelopen wordt en hij hier niet echt iets over durft te zeggen, maar ik zie dat hij het nu zat is.
Tegen je man: grow a pair en vertel zn kinderen hoe hij zich echt voelt en waarom. Leren ze nog wat van. Dat ouders ook mensen zijn enzo. Kunnen ze het proberen goed te maken.
Waarschijnlijk zijn ze banger om hun moeder af te wijzen. Denken ze dat zij verdrietiger zal zijn. Is zij meer openlijk teleurgesteld of whatever. Laat je vent die kinderen niet in een spagaat trekken.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:49
Ze hebben ook eerlijk aangegeven dat ze niet in twee dagen naar drie adressen kunnen. Dat lijkt me een vrij duidelijke reden. Waarom het niet een paar dagen eerder/later kan, lijkt me ook duidelijk want dat schrijf je zelf.
Jammer dat jullie dan toch verder blijven zoeken naar onderliggende dingen terwijl je zelf toch ook kunt bedenken dat ze gewoon niet op 2 plaatsen tegelijk kunnen zijn.
Ben ineens heel blij dat het bij ons niet zo moeilijk is allemaal. We zijn met vier kinderen dus ook een boel gepuzzel ivm de aanhang.... maar nog nooit ruzie over gekregen. Omdat mijn ouders ook snappen dat niemand zichzelf kan opsplitsen, ook niet met kerst.
Jammer dat jullie dan toch verder blijven zoeken naar onderliggende dingen terwijl je zelf toch ook kunt bedenken dat ze gewoon niet op 2 plaatsen tegelijk kunnen zijn.
Ben ineens heel blij dat het bij ons niet zo moeilijk is allemaal. We zijn met vier kinderen dus ook een boel gepuzzel ivm de aanhang.... maar nog nooit ruzie over gekregen. Omdat mijn ouders ook snappen dat niemand zichzelf kan opsplitsen, ook niet met kerst.
Je kunt méér.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:50
Ik snap je OP hoor. Omdat ik het herken als kind van gescheiden ouders.
Hier ook elk jaar weer dat getrek van iedereen wat wij met de kerstdagen gaan doen, terwijl we nu ook al lang en breed ons eigen gezin hebben. Niets zo irritant als je in de zomer al vragen krijgt over de kerstviering. Alsof je dan garantie heb dat je de eerste bent ofzo.
Het is bij ons niet “wie het eerst kom, het eerst maalt”. We bepalen waar we zelf zin in hebben en wat ons uitkomt.
Die kinderen zijn volwassen. En als ze bijvoorbeeld op de bank willen liggen de hele kerst is dat hun goed recht. Als ze met andere familie of vrienden willen afspreken moeten ze dat ook zelf weten.
Maar goed, jullie straffen ze door dan niet met zn allen op vakantie te gaan, terwijl dat eerder wel is voorgesteld. Heel kinderachtig.
Hier ook elk jaar weer dat getrek van iedereen wat wij met de kerstdagen gaan doen, terwijl we nu ook al lang en breed ons eigen gezin hebben. Niets zo irritant als je in de zomer al vragen krijgt over de kerstviering. Alsof je dan garantie heb dat je de eerste bent ofzo.
Het is bij ons niet “wie het eerst kom, het eerst maalt”. We bepalen waar we zelf zin in hebben en wat ons uitkomt.
Die kinderen zijn volwassen. En als ze bijvoorbeeld op de bank willen liggen de hele kerst is dat hun goed recht. Als ze met andere familie of vrienden willen afspreken moeten ze dat ook zelf weten.
Maar goed, jullie straffen ze door dan niet met zn allen op vakantie te gaan, terwijl dat eerder wel is voorgesteld. Heel kinderachtig.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:50
Omdat zijn kinderen niet 1 dag met kerst met jullie willen/kunnen doorbrengen, kets je een vakantie (van een week of langer?) met ze af? Jullie zouden dan juist toch meer quality time samen kunnen hebben? Ik vind het kinderachtig gedrag.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:02
Dit!!butterfly- schreef: ↑21-08-2018 18:45Begin een nieuwe traditie. Het eerste weekend van het nieuwe jaar bijvoorbeeld lekker samen eten. Of sinterklaas vieren met elkaar. En doe met kerst lekker iets met z'n tweeën. Kerst is maar een datum he...
Elk jaar zijn we bezig om iedere ouder tevreden te houden en echt niets is goed.
Het liefste zou ik gewoon kerst met eigen gezin vieren ipv hele familie maar goed even vanaf de andere zijde gezien.
Ik zou idd een nieuwe traditie beginnen....
Enne ik zie niet in waarom je perse met het hele gezin op vakantie moet, ja als jullie betalen... dat is ff lekker! Nee hoor het is geven en nemen, en niet alles op een weegschaaltje, maar geen kerst en wel op vakantie? Dat vind ik raar....
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:04
Blij dat de OP terug is.
Is niemand volwassen genoeg om met iedereen bij elkaar kerst te kunnen vieren? Met moeder én vader (en TO) dus?
Ik vind het flauw van de kinderen dat ze vader twee jaar op rij laten zitten. Dat zou ik als vader wel aangeven, wat dat met hem doet. Dat mogen ze best weten.
Een vakantie intrekken vind ik ook erg flauw. Je kunt dan idd beter romantisch met kerst met z'n twee weggaan. En dan in de zomer met z'n allen.
Is niemand volwassen genoeg om met iedereen bij elkaar kerst te kunnen vieren? Met moeder én vader (en TO) dus?
Ik vind het flauw van de kinderen dat ze vader twee jaar op rij laten zitten. Dat zou ik als vader wel aangeven, wat dat met hem doet. Dat mogen ze best weten.
Een vakantie intrekken vind ik ook erg flauw. Je kunt dan idd beter romantisch met kerst met z'n twee weggaan. En dan in de zomer met z'n allen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:08
Ik snap jullie niet. Je man en jij hebben de wens om tijd met zijn kinderen door te brengen. Met kerst is dat heel lastig. Kerst is 2 dagen en ze hebben gescheiden ouders, schoonouders (misschien ook wel gescheiden?), eigen vrienden, full time werk en wisseldiensten. Ik begrijp heel goed dat de kinderen niet binnen 2 dagen zich naar verschillende adressen willen haasten.
In de vakantie hebben jullie allemaal meer tijd. Heerlijk toch! Geniet dan van elkaars gezelschap!
In de vakantie hebben jullie allemaal meer tijd. Heerlijk toch! Geniet dan van elkaars gezelschap!
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:09
Het zou mij echt naar de strot vliegen, als je nu aan mij zou vragen, wat doe je met kerst.
Ik vind kerst echt het meest onnatuurlijke en meest verplichte nummer van het jaar, daar waar ik ben behalve thuis is voor mij een verplichting! Mijn kinderen hoeven later geen kerst te vieren met mij, mochten ze toevallig één die dagen het leuk vinden, dan zijn uiteraard ze welkom, maar ik heb ze nu al verteld dat er geen verplichtingen voor de feestdagen zijn in de toekomst. Wat een onzin gedoe en gevoelens die boven komen, omdat mensen niet alles kunnen afstruinen..., ik snap er niets van.
TO wees blij dat ze gezellig met jullie op vakantie willen. Tel je zegeningen. Ik moet er niet aan denken met zowel mijn eigen ouders als mijn schoonouders niet.
Ik vind kerst echt het meest onnatuurlijke en meest verplichte nummer van het jaar, daar waar ik ben behalve thuis is voor mij een verplichting! Mijn kinderen hoeven later geen kerst te vieren met mij, mochten ze toevallig één die dagen het leuk vinden, dan zijn uiteraard ze welkom, maar ik heb ze nu al verteld dat er geen verplichtingen voor de feestdagen zijn in de toekomst. Wat een onzin gedoe en gevoelens die boven komen, omdat mensen niet alles kunnen afstruinen..., ik snap er niets van.
TO wees blij dat ze gezellig met jullie op vakantie willen. Tel je zegeningen. Ik moet er niet aan denken met zowel mijn eigen ouders als mijn schoonouders niet.
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:13
IsabelleKV schreef: ↑21-08-2018 19:02Bedankt voor jullie reacties. We gaan er nog goed over nadenken.
Originele post nog even aangepast met wat toevoegingen.
Mijn man heeft het er moeilijk mee en voelt zich erg afgewezen. Juist omdat de kinderen altijd rond augustus/september hun kerstplannen bekend maken, hebben wij het in juli er al te sprake gebracht om ze te laten weten dat wij het erg graag met ze wilden vieren. Toen werd door beide kinderen aangegeven dat ze nog geen plannen hadden met hun moeder en partner’s familie. Ja, ik begrijp dat het als wraak nemen gezien wordt door sommigen, maar mijn man is er echt even klaar mee.
En ik begrijp het ook wel van hem, want er zijn situaties geweest waarbij er best over hem heen gelopen wordt en hij hier niet echt iets over durft te zeggen, maar ik zie dat hij het nu zat is.
Uit je OP:
Ze zijn allebei vaak op bezoek en blijven ook regelmatig slapen.
Was er geen co-ouderschap? Hoezo 'op bezoek'?
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:17
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:19
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:29
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:31
Omg in de zomer al beginnen over de kerstplanning!
Kijk ik kan me goed voorstellen dat ze kiezen: een dag bij ouders en een dag bij schoonouders. Drie dagen lukt niet met werk, dat geef je zelf al aan. Hoe zit het met hun moeder?
Pa is kennelijk getrouwd en viert dus sowieso kerst met jou. Stel dat hun moeder geen relatie heeft en helemaal alleen zou zijn als zij niet zouden komen, dan snap ik dat ze liever naar hun moeder gaan.
Of misschien kan moeder gewoon lekkerder koken of zet altijd de kerstboom op zoals ze zich herinneren van toen ze klein waren, of daar komt oma ook, of weet ik veel welke reden. Ga gewoon volgende week samen lekker ergens eten en ga niet nu al plannen maken voor eind december!
Kijk ik kan me goed voorstellen dat ze kiezen: een dag bij ouders en een dag bij schoonouders. Drie dagen lukt niet met werk, dat geef je zelf al aan. Hoe zit het met hun moeder?
Pa is kennelijk getrouwd en viert dus sowieso kerst met jou. Stel dat hun moeder geen relatie heeft en helemaal alleen zou zijn als zij niet zouden komen, dan snap ik dat ze liever naar hun moeder gaan.
Of misschien kan moeder gewoon lekkerder koken of zet altijd de kerstboom op zoals ze zich herinneren van toen ze klein waren, of daar komt oma ook, of weet ik veel welke reden. Ga gewoon volgende week samen lekker ergens eten en ga niet nu al plannen maken voor eind december!
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:34
Ik neig hier ook naar.Amaqanda schreef: ↑21-08-2018 18:22Ja ik vind het onredelijk om ze niet mee te nemen vanwege de kerst.
Mijn ouders nemen ons elk jaar mee uit eten een week voor de kerst, puur vanwege het lastige plannen met 3 kinderen met partners en daarnaast kleinkinderen met gescheiden ouders waardoor die ook niet de hele kerst aanwezig zijn.
De situatie is zoals hij is en dan pas je je daarop aan. Ik vind het niet nodig je kinderen betaald mee te nemen op vakantie, maar wanneer je dit afspreekt en dan afzegt omdat ze niet komen met kerst vind ik ook niet netjes.
Geniet gewoon van elkaar en maak er het beste van. Drukke levens zijn nu eenmaal lastig met elkaar te plannen.
Aan de andere kant vind ik ze wat overkomen als een broer van mij: die hebben zoveel keuze met 'leuke' dingen dat ze wat diva gedrag vertonen soms
Je moet met heel wat komen wil je ze op zon-feest of vakantiedagen willen boeken.
Ik denk dan graag of graag en ik vind eerlijk gezegd dat jullie op de goede lijn zitten met ' dan maken we er met zijn tweetjes wat leuks van'.
Dan schuiven ze maar aan als het jullie uitkomt inplaats van andersom.
Misschien kunnen jullie in de vakantie een week hen uitnodigen en de rest lekker met zijn tweetjes vieren dat jullie tijd nu is gekomen?
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:37
Hun moeder is ook getrouwd. En ze wonen allebei bij haar en hun stiefvader. Dochter pas sinds vorig jaar ivm haar nieuwe baan.ClumsyNinja schreef: ↑21-08-2018 20:31Omg in de zomer al beginnen over de kerstplanning!
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:37
IsabelleKV schreef: ↑21-08-2018 20:17De kinderen wonen overigens allebei bij hun moeder. En helaas door fulltime werk van ons en dochter van man, en parttime werk + school zien we ze heel weinig. En omdat de dagen dat iedereen vrij is op 1 hand te tellen zijn, inclusief 1 kerstdag, hoopten we juist op die dag.
Tsja dan is de band met moeder beter gok ik. Als ik bij mijn vader op bezoek zou gaan en komen logeren en bij mijn moeder thuis zou zijn, dan kerst bij mijn moeder.