Onredelijk? (Kerstdrama)

21-08-2018 14:53 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
-weg-

Bedankt voor alle reacties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2018 16:09
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
98.08% gewijzigd
Wat betreft de vakantie, hadden we nog geen concrete plannen. We hadden het erover dat het leuk zou zijn om met z’n vieren op vakantie te gaan. De kinderen zeiden daarop meteen dat ze daar geen geld voor hebben, aangezien ze ook met partner op vakantie gaan, maar als wij de reis zouden kunnen bekostigen ze graag mee zouden gaan.
anoniem_374958 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 20:44
0.15% gewijzigd
Hebben jullie daarop toegezegd?
Kunnen jullie dat geld missen? Lijkt het je dan niet heel waardevol om met de kinderen te gaan?
Ik reageer alleen even op kerst met gescheiden ouders: leg er geen druk op. Ik heb inmiddels een eigen gezin en voor iedereen is duidelijk dat wij onze grenzen aangeven. En dat betekent elk jaar kiezen. Niks om en om, gewoon wat uitkomt, waar ons gevoel goed bij is etc. En dan houden we tweede kerstdag ook nog eens vrij voor onszelf.

Wel standaard: kerstavond bij de schoonouders, die zou je ook eens kunnen voorstellen. Maar echt, loyaliteit is al moeilijk genoeg voor de kinderen (ook als ze volwassen zijn), laat het los en neem het niet persoonlijk
Gewoon op vakantie gaan. Ze zijn volwassen. Stel een andere datum in december of januari voor om samen te eten. Nooit tijd en dan wel mee willen op vakantie...je hoeft je niet schuldig te voelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wtf? Wat een planmatige ‘gezelligheden’.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
pokkewijf schreef: ↑
21-08-2018 19:53
ik :thunder: kerst...
need I say more?
No, no more.

@TO: wat vind jij belangrijk?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Star² schreef: ↑
21-08-2018 20:37
Tsja dan is de band met moeder beter gok ik. Als ik bij mijn vader op bezoek zou gaan en komen logeren en bij mijn moeder thuis zou zijn, dan kerst bij mijn moeder.
Hier ook. Liever thuis dan op bezoek.
Dan zijn de consequenties van de keuzes die je maakt als je gaat scheiden en je leven niet aanpast aan het feit dat je kinderen hebt.
Lillybit schreef: ↑
21-08-2018 20:48
Hier ook. Liever thuis dan op bezoek.
Dan zijn de consequenties van de keuzes die je maakt als je gaat scheiden en je leven niet aanpast aan het feit dat je kinderen hebt.
Helaas is man ook dupe geweest van de scheiding. Hun moeder ging vreemd en wilde verder met haar nu man. Daarom bleef dochter bij haar vader wonen. De band tussen haar en haar moeder is sinds een jaar of 2 weer goed.
Enn schreef: ↑
21-08-2018 20:48
No, no more.

@TO: wat vind jij belangrijk?
Ik vind het belangrijk dat mijn man gelukkig is. Als ik zie dat hij zo gekwetst is, weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
IsabelleKV schreef: ↑
21-08-2018 20:51
Helaas is man ook dupe geweest van de scheiding. Hun moeder ging vreemd en wilde verder met haar nu man. Daarom bleef dochter bij haar vader wonen. De band tussen haar en haar moeder is sinds een jaar of 2 weer goed.
Alleen maar verliezers dus, wat zonde.
Kinderen zouden niet hoeven te kiezen tussen hun ouders.
Maar dochter woont dus nu bij moeder? Ik kan me voorstellen dat je kerst gewoon lekker viert waar je woont met je eigen kamer en spullen. Misschien niet zo persoonlijk aantrekken. Hebben jullie al gevraagd naar het waarom?
En gaan jullie nu met zn tweeen op vakantie vanwege kerst?
Wanneer zij thuis woont kunnen jullie dan geen kerst ontbijt doen met een glaasje champagne en wat kleine cadeautje?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
21-08-2018 20:51
In dat geval snap ik dat het geen optie zal zijn wanneer jullie de feestdagen samen (moeder+partner en jij en je man) tegelijkertijd met de kinderen vieren. Ik zou gewoon 1x aangeven dat je het fijn zou vinden dat ze met Kerstmis bij jullie zijn maar als dat om welke reden niet op 24-25-26-31 december kan dan op een andere avond. Ook inclusief lekker eten en kadootjes (of wat ook maar jullie gebruiken zijn).
viva-amber schreef: ↑
21-08-2018 20:56
Wanneer zij thuis woont kunnen jullie dan geen kerst ontbijt doen met een glaasje champagne en wat kleine cadeautje?
Ze hebben al aangegeven 1 dag de hele dag met hun moeder te gaan vieren en de andere dag ook de hele dag met hun partner’s familie. We hopen dochter dit jaar nog te zien, maar door werk (van ons en haar), haar sport en haar nieuwe vriend is de kans klein. En als ze bij ons blijft slapen, dan gaat ze meestal uit omdat haar vriendinnen nog hier wonen. Dus dan zien we haar meestal een uurtje in de ochtend na het stappen voordat ze weer naar huis gaat.
21-08-2018 20:19
* toevoeging laatste reactie:
Dochter van man woonde tot vorig jaar bij ons, maar is bij haar moeder gaan wonen ivm haar nieuwe baan. Vanaf daar kan zij makkelijk met het OV naar het werk (ze heeft geen auto). Vanaf ons huis zou ze er 30 mij langer over doen.

En zoon dan? Daar was geen co-ouderschap over?
Wat een gestoorde wereld, in juli al kerstplannen maken...………
En heel flauw om te beloven op vakantie te gaan, en het dan niet te doen.
n00r schreef: ↑
21-08-2018 19:40
Maar er dan met kerst/ oud en nieuw een romatische vakantie van met je man!
* Laat je kinderen zelf bedenken wat ze willen rond de feestdagen! Al die verwachtingen en verplichtingen ...kan alleen maar ruzie en ellende worden, en teleurstellingen en verwijten. De kinderen hebben te maken met : moeder, vader, schoonouders, vrienden en werk. Het is maar een datum, he?
Precies!
Mijn man en ik hebben allebei gescheiden ouders (+aanhang), een rijtje broers en zussen, inmiddels al 10 jaar een eigen gezin en daarbij heb ik een baan waarbij ik de feestdagen moet werken (in wisselende diensten). Wij hebben onze ouders al lang geleden duidelijk gemaakt dat we sowieso nooit alle ouders kunnen zien met de feestdagen. En godzijdank snapt de hele familie dat.
Ik zou heel geïrriteerd raken als de partner van mijn vader zo zou drammen over feestdagen en ze zouden daarmee onderaan mijn lijstje van mogelijkheden met kerst komen.
NYC schreef: ↑
21-08-2018 20:59
In dat geval snap ik dat het geen optie zal zijn wanneer jullie de feestdagen samen (moeder+partner en jij en je man) tegelijkertijd met de kinderen vieren. Ik zou gewoon 1x aangeven dat je het fijn zou vinden dat ze met Kerstmis bij jullie zijn maar als dat om welke reden niet op 24-25-26-31 december kan dan op een andere avond. Ook inclusief lekker eten en kadootjes (of wat ook maar jullie gebruiken zijn).
Nee dat is helaas echt geen optie. Niet dat er haat is tussen mijn man en zijn ex, maar Kerst samen gaat echt niet gebeuren.
Helaas is het soms zo dat kinderen (jong volwassen) hun ouders zo nu en dan for granted nemen. Soms zonder duidelijke reden of soms wel. Mijn ouders zijn ook gescheiden en dat maakte zulke dagen complex. Je moet constant kiezen, vooral met ook nog familie van je partner. Schoonouders verwachten je ook. Je wil ook nog uitrusten of met vriendinnen zijn en samen, als stel, kerst vieren.

Misschien denken ze dat je man het minder erg vindt dan hun moeder en kiezen ze daarom hun moeder. Je kan ze erop wijzen dat het jammer is.

Ik begrijp je man overigens wel. Misschien is het volwassener om je erover heen te zetten maar dat het hem kwetst, snap ik wel. Hij wil gewoon leuk contact met zijn kinderen en voor zijn gevoel wordt hij afgewezen. Kan hij het niet gewoon vragen: waarom willen jullie geen kerst met ons vieren? Misschien komt er een goed gesprek.
21-08-2018 21:00
Ze hebben al aangegeven 1 dag de hele dag met hun moeder te gaan vieren en de andere dag ook de hele dag met hun partner’s familie. We hopen dochter dit jaar nog te zien, maar door werk (van ons en haar), haar sport en haar nieuwe vriend is de kans klein. En als ze bij ons blijft slapen, dan gaat ze meestal uit omdat haar vriendinnen nog hier wonen. Dus dan zien we haar meestal een uurtje in de ochtend na het stappen voordat ze weer naar huis gaat.

Ik denk dat er meer aan de hand is TO, ik neem aan dat jullie geen 24/7 werken?
En zoon dan? Daar was geen co-ouderschap over?
Ze hadden afgesproken dat dochter bij man bleef wonen (omdat dochter dat absoluut wilde) en zoon bij moeder. En dat de kinderen zelf mochten bepalen wanneer ze de andere ouder wilden zien. Dochter is jaren helemaal niet bij moeder geweest door de nare manier van scheiden, zoon kwam af en toe in het weekend en een aantal dagen in vakanties. In het ouderschapsplan stond dus alleen dochter woont bij vader, zoon woont bij moeder.
Ik zou het ook niet leuk vinden om dochter zo weinig te zien :|
21-08-2018 21:05
Ze hadden afgesproken dat dochter bij man bleef wonen (omdat dochter dat absoluut wilde) en zoon bij moeder. En dat de kinderen zelf mochten bepalen wanneer ze de andere ouder wilden zien. Dochter is jaren helemaal niet bij moeder geweest door de nare manier van scheiden, zoon kwam af en toe in het weekend en een aantal dagen in vakanties. In het ouderschapsplan stond dus alleen dochter woont bij vader, zoon woont bij moeder.

En dat heeft veel jaar geduurd? Nogmaals, ik kan me wel voorstellen, in ieder geval dus van het op bezoek komende en logerende kind, dat je dan voor je moederlijk huis kiest zeg maar.
21-08-2018 21:04
Ik denk dat er meer aan de hand is TO, ik neem aan dat jullie geen 24/7 werken?
Mijn man en ik werken 5 dagen per week, dochter de ene week 4 dagen, de andere week 5 dagen. Allemaal onregelmatig en wisseldiensten. Nooit een vaste vrije dag. Meestal als iemand een dag vrij heeft, is de ander aan het werk. Of heeft de 1 ochtenddienst, heeft de ander een avond. En dan zijn er ook tussendiensten en nachtdiensten.. Het is wat lastiger met 3 van de 4 die onregelmatige diensten werken.
anoniem_374958 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 21:20
7.23% gewijzigd
21-08-2018 21:06
En dat heeft veel jaar geduurd? Nogmaals, ik kan me wel voorstellen, in ieder geval dus van het op bezoek komende en logerende kind, dat je dan voor je moederlijk huis kiest zeg maar.
Helemaal niet zien zo’n 2/3 jaar lang denk ik (uit elkaar sinds 2008)? En daarna af en toe contact. En sinds 2 jaar alles goed en verleden in het verleden laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven