ook zo druk na school/ BSO?

11-05-2010 11:17 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn zoon zit sinds 20 april op school, en hij is sinds die tijd zo veranderd! Van een bijna verlegen jongetje is hij zo druk geworden. Als ik hem ophaal van school of van de BSO zit hij zo vol energie dat hij overal mee wil spelen en me de oren van het hoofd kletst (niet over school). Wil opeens ook alles zelf doen. Heel leuk om te zien dat hij er zo van opleeft, hij was er echt aan toe kennelijk. De juf geeft ook aan da thij de hele dag loopt de stralen op school. Maar vervolgens is hij rond etenstijd zo moe dat hij ontzettend dwars wordt.

Vandaag gaat hij voor het eerst ook de middag naar school, dus dan wordt het programma BSO, school, overblijven, school, BSO. Voel me bijna schuldig dat ik de dinsdag moet werken... Ik hou mijn hart vast voor als ik hem straks ga ophalen. Gaat hij 2x zo druk zijn? Of is de energie wel een keer op als ik hem haal? We zullen zien....

Herkennen jullie die drukte in pas naar school gaande kinderen?
Misschien is hij vanmiddag wel moe maar dat gaat snel over, ze zijn het zo gewend. Waarschijnlijk vindt hij het daar heel leuk, andere vriendjes. leuke activiteiten etc etc, mijn kinderen zitten niet op de BSO maar willen dat maar wat graag.

HAhahaha voel me bijna schuldig om ze om 3 uur geoon van school op te halen.
jongste gaat sinds half maart naar school en na de eerste week ook meteen naar de BSO. Alleen is het een totaal ander kind, deze is niet moe te krijgen, gaat pas gemiddeld om half 9 slapen en wordt de volgende ochtend rond 7 uur wakker gemaakt (anders wordt half 9 makkelijk half 10 's avonds).

Het gaat heel goed op school, het is een rustig kindje. Maar afspraken maken met vriendjes wordt wel volop gedaan.

Een dag school + bso kan wel eens vermoeiend zijn, maar niet meer vermoeiend dan een da kdv voorheen.
Vind het ook fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft. Vond het interessant te zien dat een kind zo kan veranderen in zo'n korte tijd.

Hij dendert maar door, stroomt over van energie. Dat de moeheid tijdens etenstijd toeslaat, komt in hem als dwarsheid/wildheid naar boven. Hij valt niet in slaap tijdens het eten, nee, hij gaat van tafel af, rennen, schreeuwen dat hij niet wil, enz. Ook zo met douchen als dat nodig is. Maar als hij dan eenmaal met alle strijd in bed ligt, is hij zo vertrokken.

Ik was benieuwd of dit bij anderen herkenbaar is (zo plotseling veranderen, opeens druk worden, of juist rustig), het is niet dat ik bang ben dat school/bso teveel voor hem is.

Met avondeten hoop ik dat het een fase is, zoals potsiedikkie zegt.
Mijn zoon van 5 is van januari,en heeft vorig jaar een paar maanden groep1 gedaan ook meteen begonnen met overblijven&bso hij was total loss op het eind van de week.

Vaak zonder te eten naar bed(te moe) en al om 18.30u slapen.

Nu doet hij de 2e keer groep 1,en gaat het prima met overblijven&bso.

Hij zit vrolijk te kletsen aan tafel over school&bso

Vorig (school) jaar had ik 'm het liefst meteen weer van de bso afgehaald,gelukkig hebben we volgehouden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven