Ook zo onzeker tijdens 3e zwangerschap?

26-09-2008 15:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraagje. Momenteel ben ik 18 weken zwanger van de derde. Ik heb 2 gezonde kindjes waar ik heel gelukkig mee ben. Tijdens mijn vorige zwangerschappen had ik eigenlijk vanaf het begin een soort basisgevoel "dat het wel goed zat". Nu, bij de derde, ben ik erg onzeker over de gezondheid van dit kindje en of het wel goed zit, en of ik over 22 weken uberhaupt ga bevallen van een kindje. Ik kan het niet goed verwoorden, maar het is zeg naar een onderbuikgevoel. Nu hoorde ik van een vriendin dat veel vrouwen bij een derde of volgende zwangerschap meer onzekerheid ervaren, dus dat wilde ik graag bij jullie toetsen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast bedankt.
volgens mij komt dat doordat je het gevoel hebt 'de goden te verzoeken' Je hebt immers al 2 kinderen, dus waarom zou jij zo lucky zijn dat er nog een derde gezonde volgt??

Herkenbaar hoor, maar probeer je jer er niet teveel door te laten meeslepen, want je bent nu al zover, waarom zou er iets niet goed zijn???

positief blijven!
Ik had dat gevoel ook heel sterk aan het einde van de eerste zwangerschap en tijdens de tweede had ik het de hele zwangerschap eigenlijk wel. Weliswaar met ups en downs.

Ik wil heel graag zwanger worden van de derde... dus weet nog niet hoe dat gevoel dan zal zijn.

Zoals Chimney al schrijft... blijf positief. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer je zelf er in ieder geval niet in te verliezen. Succes!
Ik herken het wel hoor. Ben nu zwanger van de tweede, maar heb dat gevoel ook wel een beetje. Zwangerschap en een kindje krijgen blijft natuurlijk een wonder.

Ik heb een prachtig dochtertje van 2 jaar en ik realiseer me gewoon hoe fijn het is dat je kindje gezond geboren wordt. Je weet nooit wat de toekomst brengt, maar een gezonde start is het mooiste wat er is. Ik gun mijn tweede kindje net zo'n start.
Herken het volledig en had er met name last van in de laatste weken van mijn 3e zwangerschap. Dacht zelfs af en toe 'blijf jij maar veilig in mijn buik zitten, bang dat er iets misschien niet goed zou zijn. En nu typ ik met mijn rechterhand terwijl mijn linker pink in de mond van mijn 6 dagen oude, kerngezonde derde kindje steekt. Ik ben zo dankbaar en blij! Probeer wel te genieten van je zwangerschap, de kans dat alles goed is is zo groot. In ons geval was dit naar alle waarschijnlijkheid de laatste zwangerschap; ik kijk er met af en toe irrationele zorgen met hele warme gevoelens op terug.
Dank voor de lieve reacties en mamayahoo, gefeliciteerd! Dat geeft de burger weer moed :-)

Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met het feit dat mijn laatste bezoek aan de vk met 10 wk was en ze toen geen hartje kon horen. Mijn echo was met 9w5d, die was goed. Maar het laatste bezoek blijft toch het beste bij waarschijnlijk... Gelukkig mag ik deze week weer!
Hoi,

Ik had dit gevoel heel sterk bij mijn tweede, en als ik naar haar kijk (inmiddels 2) dan vraag ik me af waarom ik dat gevoel had. Het is een geweldig en levenslustig kind. En dan ben ik dankbaar. Nu hoogzwanger van de derde en ik heb het dit keer niet zo sterk gehad gelukkig. Zo tegen het einde voel ik wel wat meer spanning omdat bevalling nadert, maar dat had ik bij alle drie.

Succes!
Heb je al die tijd geen verloskundige gezien Laurientje?

Tussen 10 wkn en 18 wkn is wel heel lang, kan me voorstellen dat het fijner was geweest als je al een keertje weer het hartje had gehoord.
Laurientje,

Oef, wat herkenbaar zeg. Maar dan niet bij een 3e maar bij een 2e zwangerschap. Ben nu dus zwanger vd 2e, nu bijna 16 weken, en ben ook best bezorgd of alles wel goed is. Bij de eerste had ik dat echt niet zo. Misschien inderdaad omdat je veel meer beseft en realiseert dat het een groot wonder is en dat niet alles zo vanzelfsprekend is.Vind het ook moeilijk me hier bij neer te leggen en baal er ook van maar het is nou eenmaal zo. Ik geniet wel volop van het zwanger zijn, vind het zooooo'n groot voorrecht!

Succes met je zwangerschap!

marleen
Jeetje, wat fijn zeg dat dit topic geopend is. Wat heb ik dit gevoel ook, heel sterk. Het is ons tweede kindje en ben zo verschrikkelijk blij dat ik zwanger ben. Maar het is niet helemaal vlekkeloos verlopen, heb vaak bloed verloren (gelukkig nu al weer drie weken niet!!!) maar hierdoor ben ik ook heel erg onzeker. Zo bang dat er iets mis is met ons kleine schatje.

Voelt echt heel raar om dat te zeggen, want dit kindje is zo verschrikkelijk welkom en ik ben zo blij, maar tegelijkertijd ook bang.

vind het erg fijn om te horen dat jullie dat ook hadden en dat het gelukkig ook meestal goed gekomen is!
Heel herkenbaar.

Bij de eerste had ik ook het gevoel van; 'zit wel goed'.

Maar bij deze (ben nu bijna 36 weken zwanger van de tweede) heb ik de hele zwangerschap door het gevoel dat het niet goed zou gaan op de een of andere manier. Voel het alle kanten op bewegen in mijn buik, maar toch.

De verloskundige zei dat heel veel vrouwen dit hebben bij hun 2e, 3e etc, kind, omdat ze het bezit van een gezond kind al kennen. Vond dat wel mooi gezegd.
Heel herkenbaar, ik dacht eigenlijk dat ik de enige was. Ook hoor je vaak verhalen van mensen bij wie het mis is gegaan dat ze altijd al het gevoel hadden dat het niet goed zat. Ik wa sdus erg bang dat dat bij ons ook het geval zou zijn. Nu de zwangerschapstest kon ik niet blij zijn, wet niet waarom en rekende eigenlijk op een miskraam. Onze kleine hummel bleef zitten em met 8,5 week een goee echo maar nog....kon ik hert gevoel niet loslaten. Met 20 weken een goede echo, een voor zover zekonden zien een gezonde baby. Inmiddels ben ik 35 weken zwanger, alles is klaar maar als ik denk over hoe het starks zal zijn kan ik het me nog niet voorstellen. Heb gewoon nog niet het gevoel dat het echt zo is. Ook hier al 2 gezonde kindjes en mijn zwangerschap is heerlijk verlopen maar mijn gevoel......zal blij zijn als onze dochter gezond en wel geboren is!
Hoi Esther,

Mijn onzekerheid werd ook een beetje gevoed door een collega die een kindje heeft verloren met 40 weken. Zij blijft maar zeggen dat het al die tijd al niet goed voelde en dat die onzekerheid dus misschien wel een indicatie is. Ik probeer het nu maar los te laten, kan er toch geen invloed op uitoefenen en het is fijn te lezen dat ik niet de enige ben!

Succes met de laatste loodjes, ook voor JepJep natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven