Oor/hoofd thermometer

16-09-2011 22:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede oor thermometer. Ik weet dat een rectale beter en betrouwbaarder is, maar ik wil ook een goede oor thermometer. Dan kan ik ook tijdens de slaap even kijken hoe het gaat. Ik heb er een van de blokker en lidl (cresta) geloof ik en die dingen wisselen wel 3 graden per meeting. Waardeloos dus. Ik zoek een goede. Ik zag dat er ook nieuw ding van Vicks was voor op het hoofd? Het liefst gebruik ik niet van die dure beschermkapjes, maar als het niet anders kan doe ik dat natuurlijk. De thermometer an sich mag best wat kosten (geen 1000 euro voor een ziekenhuis exemplaar). Wie weet welke ik moet hebben? Alvast bedankt voor je reactie!
Die voor op het hoofd is niet betrouwbaar. Niet doen dus. En een oorthermometer is betrouwbaar als je precies weet wat je doet.

Waarom zou je 's nachts extra willen tempen? In principe is dat toch niet nodig?
Ik vind zelf een oorthermometer bij een baby/peuter 3x niks. Zoon vind het vreselijk als ik met dat ding bij zijn oren zit.

Vraag me idd af waarom je 's nachts extra wil temperaturen?
Ik heb een oorthermometer maar vind het waardeloos. Ik heb altijd het idee dat de temperaruur niet klopt, wat jij ook zegt.

Ik zou gewoon een rectale gebruiken. En een tip...ik zou 's nachts niet temperaturen. Als je overdag en net voor het slapen gaan de temperatuur hebt gemeten is dat genoeg. Ik heb bij mn eerste kindje (dochter) ook vaak gemeten maar dan maak je je ongeruster dan nodig.
Baby trapt de benen uit zijn lijf, met een thermometer in zijn kont. En mijn kleuter gaat heel hard huilen en blijft hartverscheurend huilen tot we klaar zijn. Een oor thermometer lijkt me ook handig om te kijken of er verhoging is of niet. Bij het serieuze werk kan dan de rectale van pas komen. Laatst mijn kleuter " gemarteld en ze zat op 37,9, dat was dus niet nodig geweest, maar haar hoofd was erg heet.
Gumbe, doe je er vaseline aan? En afleiden met speelgoed?
Doe je er wel vaseline op? Dan glijdt het makkelijker naar binnen.
Truus (dochter) heeft er ook wel eens geen zin in: meestal een goed teken. Want als ze het lijdzaam toestaat is ze echt goed ziek.
In ieder geval niet die van de Hema want dat vind ik ook een erg slecht ding. Misschien doe ik het wel niet goed hoor (maar ja, wat kan je er fout aan doen dan?) maar dat ding meet echt nooit secuur.

En ja, snap die oorthermometer wel hoor, moet je eens proberen rectaal bij die kleuter van mij van bijna 4. HA echt niet dat ze dat toelaat. Heb je wel 5 man voor nodig. En ik vind dat gevaarlijk want zon ding erin en dan dat geworstel vind ik eng ivm beschadigingen.
Braun. Gebruiken ze in Engeland in de ziekenhuizen en ik gebruik het bij allebei mijn kinderen. Lieten ze zelfs toe met oorontstekingen en is heel accuraat. Even een investering, maar dan heb je ook iets. Moet zo de kleine temperaturen want ze ging met koorts naar bed, nou heerlijk dat ik haar niet eerst uit haar luier hoef te wormen en dat ding in haar kontje hoef te steken. Ze slaapt gewoon lekker verder.
En die beschermkapjes ontsmet ik na elk gebruik (behalve bij oorontsteking dan gaat er steeds een nieuwe op)
Ik heb ook zo'n ding van Braun, maar ik ben er niet kapot van.

Heb eens 4 keer achter elkaar de temperatuur opgemeten.

En 4 keer was hij anders, totaal 1,8 graden verschil.

Schijnbaar moet je een hele dure hebben (zoals in het ziekenhuis) anders blijkt hij niet betrouwbaar. Moet ook nog die gewone ergens hebben, maar kan ze niet vinden......
Ik heb hem van de hema. Prima ding. Je moet er alleen wel een graden bij optellen. Ik heb hem geijkt met een rectale thermometer.
@ bloempje

Bedankt Bloempje! Maakt het nog uit welk type van Braun? Of is de duurste de beste . Hoe ontsmet je die beschermkapjes?

@ scuba

Bedankt voor het begrip!

@ georgette en sunflower

Bedankt voor de vaseline tip, (dat gebruik ik inderdaad al)
Consumentenbond heeft ze een tijdje terug getest.

De Cresta kwam als beste koop eruit.

Weeet niet meer welk merk beter presteerde, maar dat scheelde niet veel in prestatie, wel in prijs.

Ik krijg zelf ook vaak verschillende temperaturen (zeker bij zoonlief) bij hen scoorden echter alle thermometers goed tot zeer goed bij juiste temperatuur en gelijkmatigheid. Wel zat er veel verschil in de reactietijd van verschillende thermometers.

De truc voor goed meten zou zijn het oor iets omhoog naar achter trekken en dat ding er echt goed inproppen...

Had de (paar maandjes oudere) consumentengids toevallig van de week gelezen (van ouders gejat) en probeerde gisteren met vernieuwde hoop onze Cresta uit op zoon.

Nou, van de 6 pogingen lukten er 4, bij de rest ontsnapte ie voor de piep. Die vier waren alle 4 verschillend, varierend van 37,4 tot 36,5...

Oftewel: bij mij lukt het niet om mn zoontje er goed mee te temperaturen.

Bij mezelf werkt ie wel als een tierelier.

Heb na mn zwangerschap een keer moeten vergelijken van de kraamzorg: mijn oorthermometer met haar digitale gewone. Kwam zo goed als hetzelfde uit, dus gehele tijd de cresta gebruikt.
Met de meeste oorthermometers moet je 3 keer (op de juiste manier) meten. Dan klopt ie.

En wat je verkeerd kunt doen? Vanalles, dus snap wat je aan het doen bent voordat je zo'n ding ene oor in ramt. Scheelt al de helft.
Heb nog even een keer nagelezen:

het belangrijkste bij zo'n ding is dat je het oor schuin omhoog/naar achteren trekt, voordat je de thermometer erin doet. Dan voorzichtig erin wiebelen, en dan zou ie goed moeten zitten als je hem recht houdt.

Op deze manier zou de gehoorgang namelijk recht getrokken worden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven