Open adoptie
maandag 18 april 2011 om 19:47
Hallo,
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
dinsdag 26 april 2011 om 10:06
quote:kirsten1989 schreef op 26 april 2011 @ 10:01:
[...]
Ik heb je een mail gestuurd!
Ik kon in het weekend niet op internet omdat ik alleen doordeweeks de laptop van werk mee mag nemen.
oke, ik zal je vanmiddag terugmailen. Kan hier niet mijn mail openen.
Die reactie is niet negatief bedoelt hoor!
[...]
Ik heb je een mail gestuurd!
Ik kon in het weekend niet op internet omdat ik alleen doordeweeks de laptop van werk mee mag nemen.
oke, ik zal je vanmiddag terugmailen. Kan hier niet mijn mail openen.
Die reactie is niet negatief bedoelt hoor!
a docter a day keeps the apple away
dinsdag 26 april 2011 om 10:51
Zoals eleonora al heeft aangegeven doe ik iets meer afstand van het forum.
Ik hou hem natuurlijk wel in de gaten en zal af en toe iets posten (updates) maar het is nu belangrijk dat ik weer veel stappen ga ondernemen.
Heb het dit weekend rustig aan gedaan en er nog veel over gesproken met mijn moeder.
Ik ben blij dat ik nu iets rustiger ben.
Dat helpt me enorm.
Bedankt voor alle lieve berichtjes.
Dat doet me echt heel goed
Ik hou hem natuurlijk wel in de gaten en zal af en toe iets posten (updates) maar het is nu belangrijk dat ik weer veel stappen ga ondernemen.
Heb het dit weekend rustig aan gedaan en er nog veel over gesproken met mijn moeder.
Ik ben blij dat ik nu iets rustiger ben.
Dat helpt me enorm.
Bedankt voor alle lieve berichtjes.
Dat doet me echt heel goed
dinsdag 26 april 2011 om 18:34
Heb net alles gelezen, wat een verhaal! Maar vroeg me af of je nu meer naar houden of naar adoptie neigt? Moeilijke situatie hoor.. Heb zelf kleine kinderen en weinig geld, het is lastig maar wel te doen. Als je wilt, gaat het lukken, als je het kindje opgeeft voor adoptie moet je denk wel 100% achterstaan... Veel succes met je keuze, hoop dat je snel de dingen op een rijtje krijgt!
dinsdag 26 april 2011 om 19:14
Ik zat laatst nog te denken dat er eigenlijk geen "betere" tijd is voor geldgebrek dan wanneer de kids nog zo klein zijn (< 6). Als ze zo jong zijn geven ze toch helemaal niks om merkkleding, tweedehands kleding, speelgoed of vakanties, etc. Verder is er heel veel tweedehands te koop of te krijgen. In de komende drie jaar leer jij heel goed creatief te zijn, een skill die niemand je meer kan afpakken en waar je heel veel plezier aan hebt ook als het geld met stromen binnen komt.
Dit schrijf ik niet alleen voor jou Kirsten, want ik snap dat jij nog midden in de beslissingsfase zit en die beslissing hangt, neem ik aan, niet alleen van geld af. Maar ik denk vaak dat er veel meer mensen zijn als jij die denken dat kinderen krijgen tonnen moet kosten. 't Is mooi als je geld hebt hoor, maar mocht het nou eenmaal niet zo zijn dan is "geldgebrek" niet een reden om maar geen kinderen te "mogen".
Als ik naar onszelf kijk (4 kids) dan komen de dure jaren pas als ze een jaar of 10 zijn (en ouder).
Dit schrijf ik niet alleen voor jou Kirsten, want ik snap dat jij nog midden in de beslissingsfase zit en die beslissing hangt, neem ik aan, niet alleen van geld af. Maar ik denk vaak dat er veel meer mensen zijn als jij die denken dat kinderen krijgen tonnen moet kosten. 't Is mooi als je geld hebt hoor, maar mocht het nou eenmaal niet zo zijn dan is "geldgebrek" niet een reden om maar geen kinderen te "mogen".
Als ik naar onszelf kijk (4 kids) dan komen de dure jaren pas als ze een jaar of 10 zijn (en ouder).
Optimist tot in de kist!
woensdag 27 april 2011 om 12:05
quote:Chryssa schreef op 22 april 2011 @ 19:57:
Jawel, maar dat werkt dus volgens mij (als ik me alle informatie die op dit topic gegeven is goed herinner) in Nederland niet helemaal zo.Bij adoptie binnen Nederland is het mogelijk om in meerdere of mindere mate in contact te blijven met je ter adoptie afgestane kind. Aspirant adoptieouders die in aanmerking willen komen voor een kind uit Nederland worden hier ook op gescreend, of ze hier open voor staan.
Jawel, maar dat werkt dus volgens mij (als ik me alle informatie die op dit topic gegeven is goed herinner) in Nederland niet helemaal zo.Bij adoptie binnen Nederland is het mogelijk om in meerdere of mindere mate in contact te blijven met je ter adoptie afgestane kind. Aspirant adoptieouders die in aanmerking willen komen voor een kind uit Nederland worden hier ook op gescreend, of ze hier open voor staan.
woensdag 27 april 2011 om 15:30
quote:bojon schreef op 27 april 2011 @ 12:05:
[...]
Bij adoptie binnen Nederland is het mogelijk om in meerdere of mindere mate in contact te blijven met je ter adoptie afgestane kind. Aspirant adoptieouders die in aanmerking willen komen voor een kind uit Nederland worden hier ook op gescreend, of ze hier open voor staan.Ze kunnen de asp. a-ouders vragen maar niet het kindje, ik vraag mij toch vaak af of het zo "gezond" is voor het kind om op te groeien met twee paar ouders. Hoe dit gaat voor het kind: waar liggen je loyaliteiten? Hoort misschien niet op dit topic maar toch wie baat hierbij; de b-ouders, de a-ouders of het kind?
[...]
Bij adoptie binnen Nederland is het mogelijk om in meerdere of mindere mate in contact te blijven met je ter adoptie afgestane kind. Aspirant adoptieouders die in aanmerking willen komen voor een kind uit Nederland worden hier ook op gescreend, of ze hier open voor staan.Ze kunnen de asp. a-ouders vragen maar niet het kindje, ik vraag mij toch vaak af of het zo "gezond" is voor het kind om op te groeien met twee paar ouders. Hoe dit gaat voor het kind: waar liggen je loyaliteiten? Hoort misschien niet op dit topic maar toch wie baat hierbij; de b-ouders, de a-ouders of het kind?
Optimist tot in de kist!
vrijdag 29 april 2011 om 10:02
quote:vlin_der schreef op 26 april 2011 @ 10:52:
hey kirsten, had je nog behoefte aan zwangerschapskleding? ik heb hier wel wat over, maat 36/S en paar dingen 38/M.
Ik heb zelf maat 36.
Op het moment pas ik mijn kleren nog, maar ik denk niet dat ik daar nog heel lang in kan blijven lopen.
Dus het zou heel fijn zijn als je wat over hebt.
Liefs Kirsten
hey kirsten, had je nog behoefte aan zwangerschapskleding? ik heb hier wel wat over, maat 36/S en paar dingen 38/M.
Ik heb zelf maat 36.
Op het moment pas ik mijn kleren nog, maar ik denk niet dat ik daar nog heel lang in kan blijven lopen.
Dus het zou heel fijn zijn als je wat over hebt.
Liefs Kirsten
vrijdag 29 april 2011 om 10:13
Hoi Kirsten,
Ik ben meer een meelezer maar jouw bericht trok mijn aandacht.
Ik weet niet wat je besluit is maar ik heb een vriendin die in de buurt van rotterdam op een consultatiebureau werkt waar ze kleren en speelgoed hebben die moeders kunnen lenen die niet zo veel te besteden hebben.
Wanneer je daar interesse in zou hebben kan ik je gegevens aan haar doorgeven zodat je hier mee geholpen kunt worden.
Zij is dit ooit begonnen voor 1 moeder die onhoog zat en niets had en inmiddels hebben ze daar een heel gratis leensysteem waar een aantal mensen waaronder ikzelf spullen voor aanleveren.
De voorwaarde is alleen dat je na gebruik de spullen weer terug brengt en je kunt dan weer een grotere maat lenen.
Wanneer je interesse hebt kun je mailen.
Ik heb daar geen ervaring mee maar heb begrepen dat je mijn mail adres dan kunt opvragen?
Misschien weet iemand anders van het forum dat dan eventueel?
Groetjes en liefs,
Sendil
Ik ben meer een meelezer maar jouw bericht trok mijn aandacht.
Ik weet niet wat je besluit is maar ik heb een vriendin die in de buurt van rotterdam op een consultatiebureau werkt waar ze kleren en speelgoed hebben die moeders kunnen lenen die niet zo veel te besteden hebben.
Wanneer je daar interesse in zou hebben kan ik je gegevens aan haar doorgeven zodat je hier mee geholpen kunt worden.
Zij is dit ooit begonnen voor 1 moeder die onhoog zat en niets had en inmiddels hebben ze daar een heel gratis leensysteem waar een aantal mensen waaronder ikzelf spullen voor aanleveren.
De voorwaarde is alleen dat je na gebruik de spullen weer terug brengt en je kunt dan weer een grotere maat lenen.
Wanneer je interesse hebt kun je mailen.
Ik heb daar geen ervaring mee maar heb begrepen dat je mijn mail adres dan kunt opvragen?
Misschien weet iemand anders van het forum dat dan eventueel?
Groetjes en liefs,
Sendil
maandag 2 mei 2011 om 16:20
Ik heb het topic nog lang niet uitgelezen, maar je verhaal raakt mij enorm.
Zelf moeten wij i.v.m omstandigheden rondkomen van 20 euro per week en dan heb ik het over 2 volwassenen en 1 baby.
Wij hebben hulp van de voedselbank, dat zou jij ook aan kunnen vragen. Van die 20 euro moet ik ook luiers, billendoekjes en overige babyverzorging betalen.
Ja, het is keizwaar eerlijk is eerlijk, maar ik zou mijn baby voor geen goud willen missen. Als ik het red, red jij het ook!
De financien moeten op te lossen zijn.
Ik heb eigenlijk ook wel spulletjes over, maar ik kan de verzendkosten zelf niet op mij nemen.
Zelf moeten wij i.v.m omstandigheden rondkomen van 20 euro per week en dan heb ik het over 2 volwassenen en 1 baby.
Wij hebben hulp van de voedselbank, dat zou jij ook aan kunnen vragen. Van die 20 euro moet ik ook luiers, billendoekjes en overige babyverzorging betalen.
Ja, het is keizwaar eerlijk is eerlijk, maar ik zou mijn baby voor geen goud willen missen. Als ik het red, red jij het ook!
De financien moeten op te lossen zijn.
Ik heb eigenlijk ook wel spulletjes over, maar ik kan de verzendkosten zelf niet op mij nemen.
dinsdag 3 mei 2011 om 07:40
quote:dimpf schreef op 23 april 2011 @ 18:09:
[...]
Nee, ik heb geen ervaring met adoptie
Zijn een jurist en maatschappelijk werk nou echt de beste invalshoek voor zoiets ingrijpends als adoptie van je kind? Dat vraag ik me welk af
Is deze instantie niet veel voor de hand liggender?
Waar is de vader eigenlijk gebleven....?
Hoe dan ook: een voorspoedige zwangerschap en bevalling gewenst - en, misschien, wie weet, verander je van mening en mogelijkheden, een goed moederschap.
DimpfJeetje Dimpf misschien had je de moeite kunnen nemen het topic te lezen, zo voegt je reactie ook niets toe.....
[...]
Nee, ik heb geen ervaring met adoptie
Zijn een jurist en maatschappelijk werk nou echt de beste invalshoek voor zoiets ingrijpends als adoptie van je kind? Dat vraag ik me welk af
Is deze instantie niet veel voor de hand liggender?
Waar is de vader eigenlijk gebleven....?
Hoe dan ook: een voorspoedige zwangerschap en bevalling gewenst - en, misschien, wie weet, verander je van mening en mogelijkheden, een goed moederschap.
DimpfJeetje Dimpf misschien had je de moeite kunnen nemen het topic te lezen, zo voegt je reactie ook niets toe.....
dinsdag 3 mei 2011 om 23:05
Ik heb het topic al die tijd gevolgd, en ik zou zo graag willen weten hoe het nu met je gaat, Kirsten. Je verhaal raakt mij (en vele andere forummers) enorm. Ik wens je gewoon even het allerbeste. Ik heb zelf een dochtertje dat net een jaar geworden is. Het was een moeilijk eerste jaar, want om het hier thuis financieel rond te krijgen werk ik momenteel fulltime. Maar de liefde die ik van haar krijg en zij van mij is zo iets geweldigs,ik wens dat voor jou ook toe. En ik vind het ook zo geweldig van een ieder hier die hulp wil bieden op welke manier dan ook.
Liefs Collie
Liefs Collie
vrijdag 6 mei 2011 om 18:44
maandag 9 mei 2011 om 09:42
maandag 9 mei 2011 om 12:52
quote:marmul schreef op 09 mei 2011 @ 09:42:
Ik kan wel een update geven.
Ik heb vorige week gemaild met TO en het gaat goed met haar.
Ze heeft besloten het kindje te houden en is spullen aan het verzamelen. Ook is ze haar huisje klaar aan het maken voor het kindje er moest nog wat geklust worden.Wat goed!!!
Ik kan wel een update geven.
Ik heb vorige week gemaild met TO en het gaat goed met haar.
Ze heeft besloten het kindje te houden en is spullen aan het verzamelen. Ook is ze haar huisje klaar aan het maken voor het kindje er moest nog wat geklust worden.Wat goed!!!
Ja, dat vind ik echt.
maandag 9 mei 2011 om 17:03