Opkomen voor je kind

22-03-2023 10:04 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje een bijzondere situatie. Mijn puberdochter heeft een vriendin waar ze veel mee doet en afspreekt.

Gisteren is ze bij door de ouders van haar vriendin weggestuurd nadat beide meiden een vriend hadden uitgenodigd.

Vervolgens belt vriendinnetje overstuur naar mijn dochter dat haar vader een tirade heeft gehouden waarbij hij heeft laten vallen dat mijn dochter een slet is en het verdiend (?) om nog een keer aangerand te worden. Dat komt niet uit de lucht vallen, mijn dochter is kort geleden tijdens carnaval lastig gevallen en heeft dit in vertrouwen gedeeld met haar vriendin die het vervolgens met haar ouders heeft gedeeld.

Ik ben daar best boos over geworden. Er zal ongetwijfeld iets zijn voorgevallen, iedere ouder heeft het recht om kinderen weg te sturen en regels op te stellen waar ze zich aan moeten houden.
Daar had het wat mij betreft bij mogen blijven.

Eigenlijk ben ik nog steeds boos over de “aanrand” uitspraak van deze man.

Ik ben dus gisteren wel langs deze vader gegaan om te vragen waarom hij deze uitspraak heeft gedaan. Daar schrok hij nogal van, uit zijn reactie kon ik wel merken dat hij het wel heeft gezegd.

Het gaat mij niet om het hanteren van regels en het wegsturen van mijn dochter. Ik vind dat je als volwassen man dit soort uitspraken niet doet.

Hadden jullie ook gaan praten?
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:21
Maar daar maak je de situatie niet veiliger mee. Die man denkt dus zo. Daar doe je al niets meer aan.
Nou, blijkbaar schrok de man toen TO hem aansprak.

Er vanuit gaan dat mensen zo zijn en niet (willen) veranderen is zo 1950
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:21
Maar daar maak je de situatie niet veiliger mee. Die man denkt dus zo. Daar doe je al niets meer aan.
Zijn gedachten kan ik -allicht- niet meer veranderen, nee. Ik heb wel een poging gedaan en heb het vermoeden dat hij het niet nog een keer doet. Misschien heeft ie er een nachtje over geslapen en krabt zich nog eens achter de oren.
Vind schelden sowieso not done in welke situatie dan ook. Vind het scheldwoord slet ook zo puberaal, dat die vader dat nog gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
je dochter zal al wat ouder zijn? 2e helft puberteit?
Dan had ik haar gevraagd, wat zij wilde, wat we hiermee zouden doen. Voor mij, zou haar mening doorslaggevend zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeer terecht dat je bent gaan praten.

Ik zou dochter daar niet meer heen laten gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
22-03-2023 10:04

(1) Gisteren is ze bij door de ouders van haar vriendin weggestuurd nadat beide meiden een vriend hadden uitgenodigd.

(2) Hadden jullie ook gaan praten?
(1) Dus als je de manier van denken van vader doortrekt is zijn eigen dochter ook een slet die het verdient om te worden aangerand.

(2) Nou en of.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zelf ook wel even navraag gaan doen ja. Maar snap niet zo goed wat je met dit topic wil verder. Je bent gegaan, je hebt een gesprek gehad met die vader en je hebt je zegje gedaan, bent opgekomen voor je dochter. Prima toch? Wat anderen zouden doen maakt toch niet uit? En je kan het niet meer terugdraaien als iedereen hier zou roepen dat je gek bent dat je het gesprek aan bent gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verder typ je nog dat je dochter door beide ouders is weggestuurd. Ik zou als moeder ook willen weten hoe de moeder van de vriendin erin staat.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan.
Ik geloof zeker dat iemand aan het denken gezet kan worden en ik kan me ook nog ergens voorstellen (psychologie van de koude grond) dat zo'n man vooral heel bang is voor wat een puberdochter kan overkomen. Hard (tegen jezelf) roepen dat zulke dingen alleen gebeuren bij -een slet-iemand met een kort rokje- een meisje met rode lipstick- maakt dat je jezelf kan gerust stellen dat het jouw dochter dan niet kan gebeuren.
Maar goed, dat denk ik ook van vrouwen die aan victim blaming doen over wat andere vrouwen overkomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt goed gehandeld, dat weet je dochter ook... je kunt dus redelijk vertrouwen op je eigen morele kompas en hebt ons niet nodig. Nu blijft wel staan dat er kennelijk tot twee keer toe een vervelende situatie is ontstaan met betrekking tot jongens/jonge mannen. Misschien heeft het nog zin dat een beetje in de gaten te houden voor het geval er wat valt bij te sturen qua naïviteit etc. Mensen zijn niet te vertrouwen helaas, dat zou ik mijn kinderen niet willen leren met zoveel woorden maar ze mogen best leren om uit te kijken....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2023 10:32
Ik zou zelf ook wel even navraag gaan doen ja. Maar snap niet zo goed wat je met dit topic wil verder. Je bent gegaan, je hebt een gesprek gehad met die vader en je hebt je zegje gedaan, bent opgekomen voor je dochter. Prima toch? Wat anderen zouden doen maakt toch niet uit? En je kan het niet meer terugdraaien als iedereen hier zou roepen dat je gek bent dat je het gesprek aan bent gegaan.
Ik maak graag van het forum gebruik om te reflecteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel goed dat je hem aangesproken hebt èn daar mee gewacht hebt tot je afgekoeld was. Hij noemt je dochter slet o_o
Sterkte voor je dochter, hopelijk heeft ze geen blijvende klachten na die ervaring.
Ik weet niet hoe hecht de vriendschap is tussen dochter en vriendin, zij kan het natuurlijk niet helpen dat haar vader zulke uitspraken doet.
Zij heeft haar ouders in vertrouwen genomen. Hij zou blij moeten zijn, want hoe vaak verzwijgen pubers zulke dingen? Dan had hij er een normaal gesprek over kunnen houden. Nu heeft hij veel kapot gemaakt denk ik.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
22-03-2023 10:38
Je hebt goed gehandeld, dat weet je dochter ook... je kunt dus redelijk vertrouwen op je eigen morele kompas en hebt ons niet nodig. Nu blijft wel staan dat er kennelijk tot twee keer toe een vervelende situatie is ontstaan met betrekking tot jongens/jonge mannen. Misschien heeft het nog zin dat een beetje in de gaten te houden voor het geval er wat valt bij te sturen qua naïviteit etc. Mensen zijn niet te vertrouwen helaas, dat zou ik mijn kinderen niet willen leren met zoveel woorden maar ze mogen best leren om uit te kijken....
Ja, dat doe ik zeker. Mijn dochter is wel een open boek als het over onderwerpen als vriendjes en persoonlijke zaken gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ben je van plan er verder mee om te gaan? En hoe denkt je dochter er zelf over?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, wat is dat dan voor vrouwenhatende uitspraak, die had van mij echt de wind van voren gehad, ik ben echt zo klaar met mensen die zo denken. Helemaal tegen mijn kind, slet en aanranden is eigen schuld, echt wtf.







En kind moet geen vrienden/mannen gaat uitnodigen in andermans huis, maar dat staat voor mij even los van zo'n vent die denkt zulke dingen te mogen zeggen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien was hij gewoon geschrokken van de situatie en wilde hij nogal onhandig, de ernst aan zijn dochter duidelijk maken.
Goed dat je bent gaan praten hopelijk begrijpt hij dat deze boodschap afgeven niet gaat helpen.
Ik denk dat dochter dit haar vriendschap kost .
Vader vriendin zal niet blij zijn dat ze dit aan jouw dochter heeft verteld
En zij weer aan jou
En jij weer aan vader .

En jou dochter wilde niet dat jij heen ging ?
Alle reacties Link kopieren Quote
72Jelle schreef:
22-03-2023 11:05
Misschien was hij gewoon geschrokken van de situatie en wilde hij nogal onhandig, de ernst aan zijn dochter duidelijk maken.
Goed dat je bent gaan praten hopelijk begrijpt hij dat deze boodschap afgeven niet gaat helpen.
welke ernst? De meiden hadden vriendjes meegenomen. Heftig hoor.
Aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer, dus dat is meer dan een onhandige boodschap. Dat is een hele foute boodschap.
En de vriendin van je dochter een slet noemen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog los van dat het sowieso belachelijk en schandalig is dat hij haar een slet noemt en vindt dat ze het verdient om aangerand te worden, waarom beoordeelt hij haar zo anders dan zijn eigen dochter? Die had toch ook een vriend uitgenodigd, wat hij kennelijk zo erg vindt? Waarom ging die hele tirade dan over dochter TO?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd niet van overbeschermende helicoptermoeders die elk zuchtje tegenwind voor hun kroost proberen weg te houden.

In dit geval: Goed gedaan, goede balans gevonden. Hun huis=hun regels, maar die opmerking kan totaal niet en het is heel goed dat je dat zegt.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
22-03-2023 11:16
Nog los van dat het sowieso belachelijk en schandalig is dat hij haar een slet noemt en vindt dat ze het verdient om aangerand te worden, waarom beoordeelt hij haar zo anders dan zijn eigen dochter? Die had toch ook een vriend uitgenodigd, wat hij kennelijk zo erg vindt? Waarom ging die hele tirade dan over dochter TO?
dochter TO heeft natuurlijk een slechte invloed op zijn voorbeeldige dochter. Het ligt natuurlijk nooit aan je eigen kind, altijd aan de omgeving.

Ik ben het uiteraard met je eens. Het was ook nog eens bij vriendin thuis, ik neem aan dat dochter TO haar niet gedwongen heeft.
pelle wijzigde dit bericht op 22-03-2023 11:18
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
72Jelle schreef:
22-03-2023 11:05
Misschien was hij gewoon geschrokken van de situatie en wilde hij nogal onhandig, de ernst aan zijn dochter duidelijk maken.
Goed dat je bent gaan praten hopelijk begrijpt hij dat deze boodschap afgeven niet gaat helpen.
Sure, welke ernst.

En ook voor jou, een hele enge manier van denken zit hier achter.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
22-03-2023 11:11
welke ernst? De meiden hadden vriendjes meegenomen. Heftig hoor.
Aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer, dus dat is meer dan een onhandige boodschap. Dat is een hele foute boodschap.
En de vriendin van je dochter een slet noemen...
Precies.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
72Jelle schreef:
22-03-2023 11:05
Misschien was hij gewoon geschrokken van de situatie en wilde hij nogal onhandig, de ernst aan zijn dochter duidelijk maken.
Goed dat je bent gaan praten hopelijk begrijpt hij dat deze boodschap afgeven niet gaat helpen.
Nee hoor. Hij was gewoon razend om iets relatiefs onschuldigs en enkel een sexist met grote minachting voor tienermeisjes gaat dan dat soort dingen roepen.

Ik zou dochter niet meer bij hem thuis laten. Zou wel de vriendin nog ontvangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
22-03-2023 11:11
welke ernst? De meiden hadden vriendjes meegenomen. Heftig hoor.
Aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer, dus dat is meer dan een onhandige boodschap. Dat is een hele foute boodschap.
En de vriendin van je dochter een slet noemen...
Eens.
Ook eens met je latere post over 'slechte invloed bladiebla'.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven