Opkomen voor je kind

22-03-2023 10:04 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje een bijzondere situatie. Mijn puberdochter heeft een vriendin waar ze veel mee doet en afspreekt.

Gisteren is ze bij door de ouders van haar vriendin weggestuurd nadat beide meiden een vriend hadden uitgenodigd.

Vervolgens belt vriendinnetje overstuur naar mijn dochter dat haar vader een tirade heeft gehouden waarbij hij heeft laten vallen dat mijn dochter een slet is en het verdiend (?) om nog een keer aangerand te worden. Dat komt niet uit de lucht vallen, mijn dochter is kort geleden tijdens carnaval lastig gevallen en heeft dit in vertrouwen gedeeld met haar vriendin die het vervolgens met haar ouders heeft gedeeld.

Ik ben daar best boos over geworden. Er zal ongetwijfeld iets zijn voorgevallen, iedere ouder heeft het recht om kinderen weg te sturen en regels op te stellen waar ze zich aan moeten houden.
Daar had het wat mij betreft bij mogen blijven.

Eigenlijk ben ik nog steeds boos over de “aanrand” uitspraak van deze man.

Ik ben dus gisteren wel langs deze vader gegaan om te vragen waarom hij deze uitspraak heeft gedaan. Daar schrok hij nogal van, uit zijn reactie kon ik wel merken dat hij het wel heeft gezegd.

Het gaat mij niet om het hanteren van regels en het wegsturen van mijn dochter. Ik vind dat je als volwassen man dit soort uitspraken niet doet.

Hadden jullie ook gaan praten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
22-03-2023 12:06
Ik neem haar ook niks kwalijk. Inmiddels ben ik wel bekend met meidendrama en jongenssoaps en dat hoort er gewoon bij.

Ik vind het wel prettig dat een ouder zich fatsoenlijk gedraagt.

En regels mag iedereen zelf bepalen. Daar heeft mijn dochter zich ook gewoon aan te houden.
Volgens mij sta je er heel redelijk in hoor. Inderdaad zijn regels verder prima natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-03-2023 12:14
14 is inderdaad nog wel jong

maar dat hij haar zomaar achter zou laten daar zou ik me nou niet direct druk om maken
Nou, hij heeft duidelijk te kennen gegeven mijn dochter niet heel waardevol te vinden en het zelfs haar verdienste te vinden aangerand te worden en wenst het haar nog eens toe. Dat geeft mij geen fijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind tegengas geven wat veel gevraagd van een kind richting een volwassene die blijkbaar ook nog eens zo'n kort lontje heeft en er zulke rare denkbeelden op nahouden.

En ik vind het ook wel erg zwart/wit en overdreven om het te hebben over curlen als je een meerderjarige man die zich zo gedraagt rondom tieners liever niet om je kind heen ziet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
22-03-2023 12:17
Nou, hij heeft duidelijk te kennen gegeven mijn dochter niet heel waardevol te vinden en het zelfs haar verdienste te vinden aangerand te worden en wenst het haar nog eens toe. Dat geeft mij geen fijn gevoel.
14 jaar, dat is een kind.
Volwassenen die zich zo uiten over een kind zou ik heel ver van blijven.

En natuurlijk terecht dat je hem hebt aangesproken. Hij moet zich kapot schamen.

Dit heeft niks te maken met weerbaar maken en leren omgaan met. Dit zijn excessen.
I wanna live my life with the volume full!
Away schreef:
22-03-2023 12:17
Nou, hij heeft duidelijk te kennen gegeven mijn dochter niet heel waardevol te vinden en het zelfs haar verdienste te vinden aangerand te worden en wenst het haar nog eens toe. Dat geeft mij geen fijn gevoel.
Echt heel verdrietig voor je dochter. Verschrikkelijk, deze man.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een kind van 14, zou ik zeggen: ga er maar niet meer heen
Bij een kind van 17; wat wil je zelf?, helpt het, als ik het je verbiedt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Verbieden lukt niet, nee, ik kan me wel voorstellen dat je zegt: ik zou daar niet meer naartoe gaan. Of in elk geval niet als die vader er is.

Ik vind dat je soms vervelende mensen prima uit de weg mag gaan. Ze is geen vrienden met die vader en juist als ze 17 zou zijn, zou ze hem makkelijk kunnen ontwijken. Het is dan ook niet meer zo, zoals op de basisschoolleeftijd, dat je heel veel met de ouders van je vrienden te maken hoeft te hebben.

Uiteindelijk beslist ze dan zelf, dat wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed dat je hebt doorgepakt To!
Alle reacties Link kopieren Quote
goed gedaan, zoiets zeg je niet. Nooit.
hij weet echt niet wat hij zegt. ik zou mijn dochter daar ook nooit meer naartoe laten gaan.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:13
Maarrrrr hij heeft die uitspraak niet gedaan waar je dochter bij is, toch?

Dat maakt wat mij betreft toch verschil.
Dat maakt geen enkel verschil. Geen enkele volwassen man zou zulke uitspraken moeten doen en al helemaal niet over minderjarigen en al helemaal niet als je zelf een dochter hebt.

TO goed aangepakt, knap dat je hebt kunnen wachten tot je rustiger was, weet niet of ik dat gekund zou hebben. Ik zou mijn dochter daar niet meer naartoe laten gaan, wat een onveilige omgeving creëert vader van vriendinnetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
22-03-2023 11:11
welke ernst? De meiden hadden vriendjes meegenomen. Heftig hoor.
Aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer, dus dat is meer dan een onhandige boodschap. Dat is een hele foute boodschap.
En de vriendin van je dochter een slet noemen...
Nee, aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer. En als dit letterlijk de woorden zijn geweest van die vader dan heeft hij ergens een steekje los zitten.

Maar, je kan je toch wel inbeelden dat die vader wellicht een bepaalde boodschap over heeft willen brengen? En dan niet zozeer dat het de schuld is van de dochter van TO, maar dat je op moet passen wie je in huist haalt. De kans is aanwezig dat die vriendjes ook niet zo kosher zijn, de vader hiervan schrok (wellicht herkende hij zichzelf in die jongens ;) ), en in een ruzie met zijn dochter tot deze achterlijke uitspraak kwam.

Hoe dan ook, de man is geschrokken van het bezoek van TO. Hopelijk schaamt hij zich ook voor zijn bizarre uitspraak
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
22-03-2023 13:18
Nee, aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer. En als dit letterlijk de woorden zijn geweest van die vader dan heeft hij ergens een steekje los zitten.

Maar, je kan je toch wel inbeelden dat die vader wellicht een bepaalde boodschap over heeft willen brengen? En dan niet zozeer dat het de schuld is van de dochter van TO, maar dat je op moet passen wie je in huist haalt. De kans is aanwezig dat die vriendjes ook niet zo kosher zijn, de vader hiervan schrok (wellicht herkende hij zichzelf in die jongens ;) ), en in een ruzie met zijn dochter tot deze achterlijke uitspraak kwam.

Hoe dan ook, de man is geschrokken van het bezoek van TO. Hopelijk schaamt hij zich ook voor zijn bizarre uitspraak
hij heeft een meisje uitgemaakt voor slet. En dan kan ik er nog aan toevoegen dat het om een 14 jarig meisje gaat, maar eigenlijk is dit niet eens relevant. Zelfs over of tegen een volwassen vrouw zeg je niet dat ze een slet is. Punt. Geen discussie over mogelijk, gewoon niet.
Hij mag boos zijn dat dochter zijn regels overtreden heeft, hij mag dochter van to naar huis sturen, allemaal prima. Maar er is geen enkele reden om op deze manier over een meisje/vrouw te praten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen: die is gek, en dochter afraden om er nog heen te gaan.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
22-03-2023 13:18
Nee, aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer. En als dit letterlijk de woorden zijn geweest van die vader dan heeft hij ergens een steekje los zitten.

Maar, je kan je toch wel inbeelden dat die vader wellicht een bepaalde boodschap over heeft willen brengen? En dan niet zozeer dat het de schuld is van de dochter van TO, maar dat je op moet passen wie je in huist haalt. De kans is aanwezig dat die vriendjes ook niet zo kosher zijn, de vader hiervan schrok (wellicht herkende hij zichzelf in die jongens ;) ), en in een ruzie met zijn dochter tot deze achterlijke uitspraak kwam.

Hoe dan ook, de man is geschrokken van het bezoek van TO. Hopelijk schaamt hij zich ook voor zijn bizarre uitspraak

Och, nog zo een. Waarom toch steeds opnemen voor zulke mannen en excuses verzinnen en weer eens openlijk twijfelen aan de bewoordingen. Echt strontziek word ik van dit soort reacties.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
22-03-2023 13:18
Nee, aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer. En als dit letterlijk de woorden zijn geweest van die vader dan heeft hij ergens een steekje los zitten.

Maar, je kan je toch wel inbeelden dat die vader wellicht een bepaalde boodschap over heeft willen brengen?
En dan niet zozeer dat het de schuld is van de dochter van TO, maar dat je op moet passen wie je in huist haalt. De kans is aanwezig dat die vriendjes ook niet zo kosher zijn, de vader hiervan schrok (wellicht herkende hij zichzelf in die jongens ;) ), en in een ruzie met zijn dochter tot deze achterlijke uitspraak kwam.

Hoe dan ook, de man is geschrokken van het bezoek van TO. Hopelijk schaamt hij zich ook voor zijn bizarre uitspraak
Best hoor, een boodschap af willen geven, maar dat doe je dan door de jonge vriendin van je dochter voor slet uit te maken, en haar een volgende aanranding te gunnen, omdat je jezelf kennelijk herkent in die knullen? Kom op zeg, krom is hier gewoon krom, jij lijkt het ergens toch recht te willen lullen.

Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, niet dat we niet al wisten, maar voor als je nog niet wist, nu weet je het wel, wie er ook zo denkt en per se goed wil lullen. Creeps.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
22-03-2023 13:18
Nee, aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer. En als dit letterlijk de woorden zijn geweest van die vader dan heeft hij ergens een steekje los zitten.

Maar, je kan je toch wel inbeelden dat die vader wellicht een bepaalde boodschap over heeft willen brengen? En dan niet zozeer dat het de schuld is van de dochter van TO, maar dat je op moet passen wie je in huist haalt. De kans is aanwezig dat die vriendjes ook niet zo kosher zijn, de vader hiervan schrok (wellicht herkende hij zichzelf in die jongens ;) ), en in een ruzie met zijn dochter tot deze achterlijke uitspraak kwam.

Hoe dan ook, de man is geschrokken van het bezoek van TO. Hopelijk schaamt hij zich ook voor zijn bizarre uitspraak
Ja dat kan ik mij wel inbeelden.
Als die vader het IQ heeft van een visstick, het empathische vermogen van een ijspegel en de langetermijnvisie van een eendagsvlieg.

Een beetje normale vader, en dan leg ik de lat niet hoog, gewoon een huis- tuin- en keukenmodel, zou over de flos gaan van rare mannetjes in huis en die uit zijn huis zetten. En die dames een gepassioneerde preek van de week geven (eventueel een sanctie voor eigen kroost) en vervolgens de ouders van vriendin vragen hun dochter op te halen (met vermelding van reden) met het vooruitzicht die preek nog eens dunnetjes gezamenlijk over te kunnen doen.

Als je toch zelf een grietje van 14 in huis hebt rondlopen dan weet je toch als geen ander hoeveel kind ze dan nog zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Grobbekuiken_ schreef:
22-03-2023 14:24
Best hoor, een boodschap af willen geven, maar dat doe je dan door de jonge vriendin van je dochter voor slet uit te maken, en haar een volgende aanranding te gunnen, omdat je jezelf kennelijk herkent in die knullen? Kom op zeg, krom is hier gewoon krom, jij lijkt het ergens toch recht te willen lullen.

Dit en wat LuciFee zegt, keer een miljoen. Bah. Stiekem toch proberen goed te praten hè.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
22-03-2023 14:50

Een beetje normale vader, en dan leg ik de lat niet hoog, gewoon een huis- tuin- en keukenmodel, zou over de flos gaan van rare mannetjes in huis en die uit zijn huis zetten. En die dames een gepassioneerde preek van de week geven (eventueel een sanctie voor eigen kroost) en vervolgens de ouders van vriendin vragen hun dochter op te halen (met vermelding van reden) met het vooruitzicht die preek nog eens dunnetjes gezamenlijk over te kunnen doen.
maar waarom mogen ze geen vrienden (er staat nergens, dat het rare mannetjes zouden zijn) mee naar huis nemen? Gemengde vriendengroepen zijn toch heel normaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-03-2023 14:58
maar waarom mogen ze geen vrienden (er staat nergens, dat het rare mannetjes zouden zijn) mee naar huis nemen? Gemengde vriendengroepen zijn toch heel normaal?
Klopt hoor. Ik ken de jongens als gewone knullen van 14 jaar met een opoefiets en elektrische step die van voetbal houden en wel druk zijn, maar geen rottigheid uithalen. Ze komen hier gewoon over de vloer.

Dat het van mij mag, betekent niet dat een andere ouder het ook prettig vindt en dat begrijp ik echt wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-03-2023 14:58
maar waarom mogen ze geen vrienden (er staat nergens, dat het rare mannetjes zouden zijn) mee naar huis nemen? Gemengde vriendengroepen zijn toch heel normaal?
Wat boeit dat wat jij of ik normaal vinden? Die ouders hebben de afspraak dat het niet mag en daar hebben de meiden zich niet aan gehouden.
Als mijn zoon regels van andermans huis stom/suf of wat dan ook vindt, kan hij zich er toch aan houden. Of hierheen komen. Meer smaken zijn er niet.

Ik ga ook echt niet met andere ouders ‘de dialoog’ aan over de regels in mijn huis. Take it or leave it en wat ze van mijn regels denken/vinden of er bij voelen mogen ze steken waar de zon niet schijnt.

Schijnbaar vindt die vader het wel rare mannetjes anders was hij niet spontaan verbaal incontinent geworden en het nodig vinden om aanranding als mogelijk gevolg van het overtreden van zijn huisregels als schrikbeeld voor zijn dochter te houden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels is dochter weer thuis van school. Met vriendinnetje is alles oké. Schijnt wel dat de moeder van het vriendinnetje behoorlijk kwaad op de vader is geworden over zijn uitspraken. Dochter is nog steeds welkom wat haar betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
22-03-2023 15:03
Wat boeit dat wat jij of ik normaal vinden? Die ouders hebben de afspraak dat het niet mag en daar hebben de meiden zich niet aan gehouden.
Als mijn zoon regels van andermans huis stom/suf of wat dan ook vindt, kan hij zich er toch aan houden. Of hierheen komen. Meer smaken zijn er niet.

Ik ga ook echt niet met andere ouders ‘de dialoog’ aan over de regels in mijn huis. Take it or leave it en wat ze van mijn regels denken/vinden of er bij voelen mogen ze steken waar de zon niet schijnt.

Schijnbaar vindt die vader het wel rare mannetjes anders was hij niet spontaan verbaal incontinent geworden en het nodig vinden om aanranding als mogelijk gevolg van het overtreden van zijn huisregels als schrikbeeld voor zijn dochter te houden.
Maar waarom dan je opmerking, dat ze gezamenlijk de preek over gaan doen?

en die vader is gewoon niet goed snik, volgens TO waren het geen rare mannetjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
22-03-2023 13:11
Dat maakt geen enkel verschil. Geen enkele volwassen man zou zulke uitspraken moeten doen en al helemaal niet over minderjarigen en al helemaal niet als je zelf een dochter hebt.

TO goed aangepakt, knap dat je hebt kunnen wachten tot je rustiger was, weet niet of ik dat gekund zou hebben. Ik zou mijn dochter daar niet meer naartoe laten gaan, wat een onveilige omgeving creëert vader van vriendinnetje.

Natuurlijk maakt dat wel verschil.

Of zeg jij ook maar gewoon in iedereens gezicht wat je van hem of haar vindt? En dan bedoel ik ook iedereen.

Of je achter mijn rug om mij een kutwijf noemt, of recht in mijn gezicht... ik vind dat wel verschil maken. In ieder geval voor de mate waarop ik diegene dan daarop kan aanspreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
22-03-2023 15:05
Inmiddels is dochter weer thuis van school. Met vriendinnetje is alles oké. Schijnt wel dat de moeder van het vriendinnetje behoorlijk kwaad op de vader is geworden over zijn uitspraken. Dochter is nog steeds welkom wat haar betreft.
Mooi!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven