oppas oma
vrijdag 26 december 2008 om 22:02
De situatie is als volgt: mn zus heeft een dochter, ik een zoon. Mijn zoon is jonger dan haar dochter.
Toen mn nichtje werd geboren, of eigelijk al tijdens de zs van mn zus, was mn moeder heel enthousiast over een oppas dag.
Zo gezegd, zo gedaan, vanaf het moment dat mn zus weer ging werken, is mn nichtje 2 dagen bij oma.
Toen werd ik zwanger, niet lang nadat mn nichtje geboren was.
Natuurlijk gingen wij in de loop van de zs nadenken over opvang, ik wilde immers blijven werken.
Toen kwamen we er dus achter dat mn moeder het gewoon te zwaar zou vinden om meer op te passen, die 2 dagen waren precies goed. Mn vader werkt nog, en zeker vanaf het moment dat wij oppas nodig zouden hebben, zou alle 2 tegelijk erg zwaar worden ivm klein leeftijdsverschil.
Uiteraard was ik wel erg teleurgesteld, ik had ons kindje nu eenmaal het liefst bij oma gebracht.
Laat ik er ook bij zeggen dat ik het van mn moeder volledig begrijp hoor, maar ik had eigelijk van mn zus verwacht dat zij wel zou zeggen dat haar dochter bv ook een dag ergens anders heen zou gaan, zodat ze beide 1 oma dag zouden hebben en een dag ergens anders (of 2).
Maar dat heeft ze nooit gedaan en eerlijk gezegd ben ik er zelf nooit echt over begonnen ten tijde van mn zwangerschap want was nl nogal emotioneel toen en had geen zin in ruzie en tranen.
Kortom, uiteindelijk hebben wij een hele lieve gastouder gevonden waar onze zoon nog steeds 3 dagen per week heen gaat en waar hij het super heeft. Mn moeder vraagt er ook vaak naar, want voelt zich toch wel schuldig hoe dit allemaal gelopen is. Daarbij kan onze zoon ook regelmatig alsnog een dagje of nachtje bij oma terecht als het echt nodig is.
Maarrrrr zoon word binnenkort 1 jaar en dan ga je toch het afgelopen jaar eens evalueren...het blijft me toch op een of andere manier dwars zitten..dat heeft deels te maken met onze financiele situatie, wij hebben het niet zo heel breed en zijn toch per maand aardig wat geld kwijt aan de oppas. Nu weet je dat als je een kind krijgt, maar soms steekt het dan wel dat mn zus, die het veel ruimer heeft, geen cent kwijt is, want oma past op.
Daarnaast heeft mn zus gewoon nooit met mij gepraat over de hele situatie, zij vind het natuurlijk wel best. Dochter word opgehaald in de ochtend, hele dag bij oma, kost ze geen cent...tja ik geef haar geen ongelijk.
Als ik dit zo weleens vertel aan iemand, collega's ofzo, dan vind eigelijk iedereen het raar dat het zo is, 1 kleinkind wel bij oma en de ander helemaal niet, mijn vraag, wat vinden jullie?
Toen mn nichtje werd geboren, of eigelijk al tijdens de zs van mn zus, was mn moeder heel enthousiast over een oppas dag.
Zo gezegd, zo gedaan, vanaf het moment dat mn zus weer ging werken, is mn nichtje 2 dagen bij oma.
Toen werd ik zwanger, niet lang nadat mn nichtje geboren was.
Natuurlijk gingen wij in de loop van de zs nadenken over opvang, ik wilde immers blijven werken.
Toen kwamen we er dus achter dat mn moeder het gewoon te zwaar zou vinden om meer op te passen, die 2 dagen waren precies goed. Mn vader werkt nog, en zeker vanaf het moment dat wij oppas nodig zouden hebben, zou alle 2 tegelijk erg zwaar worden ivm klein leeftijdsverschil.
Uiteraard was ik wel erg teleurgesteld, ik had ons kindje nu eenmaal het liefst bij oma gebracht.
Laat ik er ook bij zeggen dat ik het van mn moeder volledig begrijp hoor, maar ik had eigelijk van mn zus verwacht dat zij wel zou zeggen dat haar dochter bv ook een dag ergens anders heen zou gaan, zodat ze beide 1 oma dag zouden hebben en een dag ergens anders (of 2).
Maar dat heeft ze nooit gedaan en eerlijk gezegd ben ik er zelf nooit echt over begonnen ten tijde van mn zwangerschap want was nl nogal emotioneel toen en had geen zin in ruzie en tranen.
Kortom, uiteindelijk hebben wij een hele lieve gastouder gevonden waar onze zoon nog steeds 3 dagen per week heen gaat en waar hij het super heeft. Mn moeder vraagt er ook vaak naar, want voelt zich toch wel schuldig hoe dit allemaal gelopen is. Daarbij kan onze zoon ook regelmatig alsnog een dagje of nachtje bij oma terecht als het echt nodig is.
Maarrrrr zoon word binnenkort 1 jaar en dan ga je toch het afgelopen jaar eens evalueren...het blijft me toch op een of andere manier dwars zitten..dat heeft deels te maken met onze financiele situatie, wij hebben het niet zo heel breed en zijn toch per maand aardig wat geld kwijt aan de oppas. Nu weet je dat als je een kind krijgt, maar soms steekt het dan wel dat mn zus, die het veel ruimer heeft, geen cent kwijt is, want oma past op.
Daarnaast heeft mn zus gewoon nooit met mij gepraat over de hele situatie, zij vind het natuurlijk wel best. Dochter word opgehaald in de ochtend, hele dag bij oma, kost ze geen cent...tja ik geef haar geen ongelijk.
Als ik dit zo weleens vertel aan iemand, collega's ofzo, dan vind eigelijk iedereen het raar dat het zo is, 1 kleinkind wel bij oma en de ander helemaal niet, mijn vraag, wat vinden jullie?
vrijdag 26 december 2008 om 22:59
quote:whopper schreef op 26 december 2008 @ 22:53:
[...]
Ik snap dat wel hoor, Maar vind dit dus erg gevaarlijk. Hoewel je het waarschijnlijk niet zo bedoelt zou ik ervan kunnen maken dat je met je rotgevoel naar oma gaat, het uitspreekt en het kwijt bent. Oma zit er dan maar mooi mee. Ik zou echt voor mezelf uitzoeken waarom je er zo'n rotgevoel over hebt en of dat terecht is. Misschien ben je dan al van het hele probleem af zonder dat je er een ander mee belast.Daar heb je zeker een punt. De enige nuance die ik wil aanbrengen is dat ik vind dat het bespreken van zaken met anderen niet hetzelfde is als die ander belasten met een probleem.
Natuurlijk gaat zaterdag niet zeggen van zus en zo is mijn probleem en nu de groeten. Dat zal er hoogstwaarschijnlijk een stuk rustiger en (gaan we weer) genuanceerder aan toe gaan. Ik denk dat oma en zus de situatie wel zullen begrijpen en haar teleurstelling, want dat is het volgens mij gewoon, kunnen inzien. Maar dan is het wel besproken en kan zaterdag gewoon verder de zaak laten rusten. Ik krijg de indruk dat ze dat graag wil. Af van die nare bijsmaak en dan de zaak laten rusten.
[...]
Ik snap dat wel hoor, Maar vind dit dus erg gevaarlijk. Hoewel je het waarschijnlijk niet zo bedoelt zou ik ervan kunnen maken dat je met je rotgevoel naar oma gaat, het uitspreekt en het kwijt bent. Oma zit er dan maar mooi mee. Ik zou echt voor mezelf uitzoeken waarom je er zo'n rotgevoel over hebt en of dat terecht is. Misschien ben je dan al van het hele probleem af zonder dat je er een ander mee belast.Daar heb je zeker een punt. De enige nuance die ik wil aanbrengen is dat ik vind dat het bespreken van zaken met anderen niet hetzelfde is als die ander belasten met een probleem.
Natuurlijk gaat zaterdag niet zeggen van zus en zo is mijn probleem en nu de groeten. Dat zal er hoogstwaarschijnlijk een stuk rustiger en (gaan we weer) genuanceerder aan toe gaan. Ik denk dat oma en zus de situatie wel zullen begrijpen en haar teleurstelling, want dat is het volgens mij gewoon, kunnen inzien. Maar dan is het wel besproken en kan zaterdag gewoon verder de zaak laten rusten. Ik krijg de indruk dat ze dat graag wil. Af van die nare bijsmaak en dan de zaak laten rusten.
vrijdag 26 december 2008 om 23:03

vrijdag 26 december 2008 om 23:06
Oh, ik ben ook zeer zeker voor het bespreken van problemen en zaken die niet alleen bij jezelf liggen. En ik begrijp ook dat bespreken en belasten twee verschillende dingen zijn. en dat er nuances zijn. In dit geval heb ik het idee dat het gevoel bij TO ligt en dat ze zelf heel makkelijk de dingen op een rijtje zou kunnen krijgen als ze bij zichzelf te rade zou gaan.
vrijdag 26 december 2008 om 23:07
quote:germanwings schreef op 26 december 2008 @ 22:19:
en wat wil je er dan mee als mensen het herkennen?
Ja zo kan je het hele forum wel doodredeneren!
Laat ik voorop stellen dat een oma oppas niet zaligmakend is.
Wat iemand hier op het forum ook al zei, je bent zekerder van oppas bij een creche dan bij je moeder!
Die zeggen immers niet af als er een virusje heerst...
Mijn moeder past ook 1 dag vast op mijn zoon. Dit was eigenlijk 1,5dag, maar omdat ik zo vaak gedonder had met afbellen, (haar goed recht, maar ozo irritant soms...) hebben wij een creche gevonden voor 10uur in de week. Wat een zelfstandig en vrij gevoel geeft zoiets!!
Maar nu even weer ''on topic''
Ik zou net als jij ook verdrietig worden van de situatie. Het idee alleen al dat het ene kleinkind misschien een betere band opbouwt met zijn oma dan het andere kleinkind zou ik al jammer vinden.
Dit zou voor mij de hoofdreden zijn om deze kwestie bespreekbaar te maken. O,k, financieel voelt het ook een beetje oneerlijk, maar dan kan je dan weer zo weinig van zeggen....Je zus was nou eenmaal eerder, en kinderopvang kost nou eenmaal geld.
Ik zou gaan voor een gesprek met zus. En zeggen dat je ermee zit dat jouw kind bijna geen band opbouwd met zijn oma.
En dan toch een voorstel doen of het een mogelijkheid is dat jullie de 2 dagen onderling verdelen. (met een beetje geluk begint ze er zelf over)
Het hele financiele plaatje zou ik wel achterwege houden. Want dan krijg je een vervelende discussie denk ik.
Wat iemand anders hier ook al zei, je kunt niet over iemand anders zijn portemonnee beslissen.
Praat met haar!!
Ze heeft er vast wel eens overnagedacht!kan niet anders!
en wat wil je er dan mee als mensen het herkennen?
Ja zo kan je het hele forum wel doodredeneren!
Laat ik voorop stellen dat een oma oppas niet zaligmakend is.
Wat iemand hier op het forum ook al zei, je bent zekerder van oppas bij een creche dan bij je moeder!
Die zeggen immers niet af als er een virusje heerst...
Mijn moeder past ook 1 dag vast op mijn zoon. Dit was eigenlijk 1,5dag, maar omdat ik zo vaak gedonder had met afbellen, (haar goed recht, maar ozo irritant soms...) hebben wij een creche gevonden voor 10uur in de week. Wat een zelfstandig en vrij gevoel geeft zoiets!!
Maar nu even weer ''on topic''
Ik zou net als jij ook verdrietig worden van de situatie. Het idee alleen al dat het ene kleinkind misschien een betere band opbouwt met zijn oma dan het andere kleinkind zou ik al jammer vinden.
Dit zou voor mij de hoofdreden zijn om deze kwestie bespreekbaar te maken. O,k, financieel voelt het ook een beetje oneerlijk, maar dan kan je dan weer zo weinig van zeggen....Je zus was nou eenmaal eerder, en kinderopvang kost nou eenmaal geld.
Ik zou gaan voor een gesprek met zus. En zeggen dat je ermee zit dat jouw kind bijna geen band opbouwd met zijn oma.
En dan toch een voorstel doen of het een mogelijkheid is dat jullie de 2 dagen onderling verdelen. (met een beetje geluk begint ze er zelf over)
Het hele financiele plaatje zou ik wel achterwege houden. Want dan krijg je een vervelende discussie denk ik.
Wat iemand anders hier ook al zei, je kunt niet over iemand anders zijn portemonnee beslissen.
Praat met haar!!
Ze heeft er vast wel eens overnagedacht!kan niet anders!
vrijdag 26 december 2008 om 23:09
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou niet leuk is dat je zus d'r kindje twee dagen in de week wordt opgehaald door oma om daar gratis opgepast te worden en dat je jouw kleintje drie dagen per week van en naar een betaalde gastouder moet sjouwen, alleen omdat nichtje er eerder was dan zoontje. Dat zou mij ook steken als ik in dezelfde situatie zat. Voor de kids zelf lijkt het me wel beter dat ze bij één opvangadres per week terecht kunnen, anders zitten ze op drie keer per week in een ander huis (mama, oma en andere opvang). Maar je schrijft zelf al dat je zoontje niet bij gastouder weg wil halen, maar dat het vooral gaat om het gevoel dat je erbij hebt. Lullig dat zus er zelf niet over is begonnen om aan te bieden om de twee oppasdagen te 'delen' (dus elk kind één), maar ja, het zal voor haar een heerlijk (en goedkoop) gemak zijn, dat ze niet graag opgeeft of deels inlevert. Ik denk dat je er gewoon een keer met je zus over moet praten. Benoem wat je dwars zit en probeer het daarna achter je te laten. Je bent voor de rest van je leven elkaars zus, als je dit nu tussen jullie in laat staan flap je het er een keer tijdens een ruzie oid uit en ben je verder van huis.
vrijdag 26 december 2008 om 23:19
Nog een idee misschien..dump beide kids eens een dagje bij de pappa's en ga met mama en zus lekker een dagje shoppen of iets anders leukes doen als mama en dochters, zomaar. Misschien komt het tussen neus en lippen ter sprake en misschien geniet je zo van elkaar dat je denkt "waarom zou ik een punt maken" maar heb je gewoon een lekkere dag zonder deze stress en is het daarna weg. Maak tijd voor elkaar en geef de liefe naar elkaar toe een kans om weer op te leven misschien een hele andere insteek maar zou ook kunnen jelpen met dat gevoel en kan leuk zijn!?

vrijdag 26 december 2008 om 23:19
zaterdag, ik lees dat je de oppas situatie zo wil laten dus..Vergeet dan mijn post
Het is misschien inderdaad ook weer niet goed dat er gerommeld wordt in de regelmaat van die 2 ukkies..
Maar even kletsen met je zus lijkt nog steeds de enige oplossing.
Ze mag best weten dat gastouders in eerte instantie niet jouw voorkeur had. En dat je haar best een beetje benijd.
Sterkte! Ik begrijp je gevoel volkomen! Zou het ook hebben hoor!
Pfff mijn vriendin haar moeder past met groot plezier op5vkleinkinderen!! Tja...Niet iedereen heeft dat mazzeltje
Het is misschien inderdaad ook weer niet goed dat er gerommeld wordt in de regelmaat van die 2 ukkies..
Maar even kletsen met je zus lijkt nog steeds de enige oplossing.
Ze mag best weten dat gastouders in eerte instantie niet jouw voorkeur had. En dat je haar best een beetje benijd.
Sterkte! Ik begrijp je gevoel volkomen! Zou het ook hebben hoor!
Pfff mijn vriendin haar moeder past met groot plezier op5vkleinkinderen!! Tja...Niet iedereen heeft dat mazzeltje
vrijdag 26 december 2008 om 23:28
denk je dat je zus zich bewust is van hoe jij het voelt? Kan me ook voorstellen dat ze zich van geen kwaad bewust is. Dat ze de situatie als gegeven accepteert. Dat zal dan misschien iets over haar invoelend vermogen zeggen, maar als ze zich er niet bewust van is kan ze ook niets veranderen. Je familie klinkt wel liefdevol, dus misschien wil ze best dingen aanpassen als ze benoemd worden.
Ow, ook mosterd, je wil de situatie niet veranderen.
Ow, ook mosterd, je wil de situatie niet veranderen.
vrijdag 26 december 2008 om 23:52
Ik vind het eigenlijk - heel algemeen gesteld - idioot dat het opa's en oma's kwalijk wordt genomen als ze niet / te weinig / juist wel willen oppassen .
Ik vind het ook van de zotte dat er aan zoiets " grootmoedigs " vaak ook nog allerlei eisen worden gesteld , alsof het een plicht is dat ( schoon ) ouders oppassen .
Ik vind het ook van de zotte dat er aan zoiets " grootmoedigs " vaak ook nog allerlei eisen worden gesteld , alsof het een plicht is dat ( schoon ) ouders oppassen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 26 december 2008 om 23:58
Tuurlijk moeten de opa's en de oma's zelf weten of ze willen oppassen en zo ja hoeveel en wel niet een vaste dag. Maar ik vind het van de zotte dat er onderscheid gemaakt wordt tussen de kleinkinderen. Ik zou het nooit pikken dat ze dat bij mijn kinderen zouden doen...ze zijn me allebei even lief. En ik zou er mijn moeder (of schoonmoeder) er zeker op aanspreken. Ik word er gewoon boos van als ik al aan denk dat ze dat bij mijn kinderen zouden doen.
zaterdag 27 december 2008 om 00:01
Eens met BGB. De vanzelfsprekendheid waarmee men soms rekent op oppas door grootouders vind ik ook apart. En onder het mom van band opbouwen; je kan er ook wat veker heen gaan of je kind incidenteel te logeren brengen, op het moment dat het hun uitkomt. Bouwen ze een prima band op met hun grootouders.
En eens met Whop.
Je schrijft al dat je moeder hier een schuldgevoel over heeft. Dat vind ik heel jammer voor je moeder. In plaats van dat ze fijn geniet van het oppassen op haar ene kleinkind, heeft ze daar vervelende gevoelens bij omdat jij jou probleem bij haar hebt neer gelegd. Het is niet aan haar om dat op te lossen. Ook niet aan je zus trouwens. Probeer het eens van de andere kant te belichten; wees blij dat je zus en moeder dit hebben kunnen regelen samen. Het alternatief hier lijkt te zijn dat je moeder anders helemaal niet op zou passen op een van haar kleinkinderen.
Je kunt elkaar ook eens een keer iets gúnnen, in plaats van afgunstig te zijn omdat het niet allemaal gelijk verdeeld is. Maar zeker onder broers en zussen lijkt dat erg moeilijk te zijn.
En eens met Whop.
Je schrijft al dat je moeder hier een schuldgevoel over heeft. Dat vind ik heel jammer voor je moeder. In plaats van dat ze fijn geniet van het oppassen op haar ene kleinkind, heeft ze daar vervelende gevoelens bij omdat jij jou probleem bij haar hebt neer gelegd. Het is niet aan haar om dat op te lossen. Ook niet aan je zus trouwens. Probeer het eens van de andere kant te belichten; wees blij dat je zus en moeder dit hebben kunnen regelen samen. Het alternatief hier lijkt te zijn dat je moeder anders helemaal niet op zou passen op een van haar kleinkinderen.
Je kunt elkaar ook eens een keer iets gúnnen, in plaats van afgunstig te zijn omdat het niet allemaal gelijk verdeeld is. Maar zeker onder broers en zussen lijkt dat erg moeilijk te zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 27 december 2008 om 00:04
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 december 2008 @ 23:52:
Ik vind het eigenlijk - heel algemeen gesteld - idioot dat het opa's en oma's kwalijk wordt genomen als ze niet / te weinig / juist wel willen oppassen .
plicht niet.... maar een betje opa en oma wil best oppassen.. en maakt geen onderscheid!!
nogal wat keuzes bij de eisen trouwens
plicht niet.... maar een betje opa en oma wil best oppassen.. en maakt geen onderscheid!!
zaterdag 27 december 2008 om 00:05
Ook nog even over die band opbouwen ; als je ver weg zou wonen is de band als kleinkind ook anders dan de band die het om de hoek wonende kleinkind heeft . Niet minder , maar wel anders . Tsja .......
Hoe zit het met je schoonouders , Zaterdag ? Hebben die geen tijd / zin / plicht om hun vrije tijd op te offeren / jullie uit de brand te helpen / een goeie band op te bouwen / gratis op te passen om op te passen ?
Hoe zit het met je schoonouders , Zaterdag ? Hebben die geen tijd / zin / plicht om hun vrije tijd op te offeren / jullie uit de brand te helpen / een goeie band op te bouwen / gratis op te passen om op te passen ?
zaterdag 27 december 2008 om 00:08
quote:prulleke schreef op 27 december 2008 @ 00:04:
[...]
Een béétje opa en oma willen oppassen ? Zo dan ! Je durft nogal wat te zeggen over grootouders die dat bewust niet doen , zeg .
Mijn ouders hebben bewust nooit op willen passen als het om structureel oppassen ging . En geloof mij nou - als er standbeelden gemaakt zouden worden voor geweldige opa's en oma's stonden ze eergisteren al model .
[...]
Een béétje opa en oma willen oppassen ? Zo dan ! Je durft nogal wat te zeggen over grootouders die dat bewust niet doen , zeg .
Mijn ouders hebben bewust nooit op willen passen als het om structureel oppassen ging . En geloof mij nou - als er standbeelden gemaakt zouden worden voor geweldige opa's en oma's stonden ze eergisteren al model .
zaterdag 27 december 2008 om 00:10
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2008 @ 00:08:
[...]
Mijn ouders hebben bewust nooit op willen passen als het om structureel oppassen ging . En geloof mij nou - als er standbeelden gemaakt zouden worden voor geweldige opa's en oma's stonden ze eergisteren al model .Tja, dat is jouw perceptie, ik heb gelukkig andere ouders
[...]
Mijn ouders hebben bewust nooit op willen passen als het om structureel oppassen ging . En geloof mij nou - als er standbeelden gemaakt zouden worden voor geweldige opa's en oma's stonden ze eergisteren al model .Tja, dat is jouw perceptie, ik heb gelukkig andere ouders
zaterdag 27 december 2008 om 00:15
Even serieus, als er oppas nodig is en grootouders (van welke kant dan ook) zijn in de gelegenheid om hulp te bieden, dan denk ik dat je mag "verwachten"dat deze liefhebbende mensen deze hulp bieden, Desnoods tijdelijk, En als er meerdere kinderen in t spel zijn, dat er dan overlegd wordt.. Als allebei mijn kinderen later opvangn odig hebben ben ik er, desnoods tijdelijk "structureel".
zaterdag 27 december 2008 om 00:19
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2008 @ 00:14:
Tsja , als je op de centen bent zal je dáár wel gelukkig van worden , van die voordelige oppasgrootouders ......
Mijn kinderen zijn naar een kinderdagverblijf gegaan, mijn ouders konden niet opvangen in verband met ziekte en mijn schoonouders wilden niet structureel. Maar mijn ouders wilden heel graag...
Jammer dat je in materie denkt...
Bedenk even dat je iemand kunt kwetsen met je posting, bianca
Tsja , als je op de centen bent zal je dáár wel gelukkig van worden , van die voordelige oppasgrootouders ......
Mijn kinderen zijn naar een kinderdagverblijf gegaan, mijn ouders konden niet opvangen in verband met ziekte en mijn schoonouders wilden niet structureel. Maar mijn ouders wilden heel graag...
Jammer dat je in materie denkt...
Bedenk even dat je iemand kunt kwetsen met je posting, bianca
Mijn ouders en schoonouders willen straks best eens een dagje inspringen als het echt niet anders kan. Maar zeker niet structureel, ze zijn opa en oma, geen kinderopvang. En eerlijk gezegd vind ik dat je van opa's en oma's helemaal niets 'mag' verwachten op dit gebied, het zijn jouw kinderen, jouw verantwoordelijkheid, en niet die van hen.
Ja, vind je , Prulleke ? Wanneer is het dan voor grootouders de tijd om te genieten van het niet meer hoeven werken , van de tijd voor jezelf hebben , van het gaan en staan waar en wanneer je maar wilt ? Tijdens schoolvakanties ? Als alle kleinkinderen ( of in ieder geval de kinderen van hun dochter(s) ) in groep 8 zitten ? Nooit ?
zaterdag 27 december 2008 om 00:21
quote:prulleke schreef op 27 december 2008 @ 00:19:
[...]
Bedenk even dat je iemand kunt kwetsen met je posting, biancaOooo, dat moet IK bedenken ? En zelf denk je te kunnen roepen dat een bééééétje opa en oma oppassen ? Practice what you preach , zou ik zeggen .
[...]
Bedenk even dat je iemand kunt kwetsen met je posting, biancaOooo, dat moet IK bedenken ? En zelf denk je te kunnen roepen dat een bééééétje opa en oma oppassen ? Practice what you preach , zou ik zeggen .
zaterdag 27 december 2008 om 00:22
Er zijn anders ook grootouders zat die een eigen leven hebben, Prulleke. Die niet zitten te wachten tot er kleinkinderen zijn om op te passen. Die vinden dat zij hun aandeel kinderen verzorgen en opvoeden hebben gedaan. Die nu eens alleen de lusten willen en niet de lasten van kinderen. Die wel hele prima grootouders zijn zonder structureel op hun kleinkinderen te passen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling