Oppasmoeder
donderdag 8 oktober 2009 om 19:45
Vanaf januari gaat onze dochter naar de basischool. Op dit moment zit zij op een kinderdagverblijf, maar vanf januari heb ik iemand gevonden die 2 dagen per week na schooltijd (en tussen de middag) op haar gaat passen. Zij is geen officiele gastouder en is dus niet aangesloten bij een bureau. Wie heeft er ervaring mee hoe ik dit het beste kan regelen met vergoeding. Is er nu een mogelijkheid om de bijdrage die ik haar ga betalen af te trekken bij de belastingdienst? Hoeveel geld zou ik haar moeten betalen? Het zal gaan om ongeveer 7 uur per week.
Bedankt voor het meedenken
Lize
Bedankt voor het meedenken
Lize

donderdag 8 oktober 2009 om 20:10
Ik ben ook "oppasmoeder" . Ik ben niet aangesloten bij een gastouderburo, dat wilde ik niet. Ik ben in dienst van de mensen zelf. Ze hebben wel een eigen bedrijf, dus misschien maakt dat eea makkelijk. Ze hebben dus ook geen recht op toeslagen van de Belastingsdienst.
Ik verdien netto 8 euro per uur en doe dit 12 uur per week. Krijg keurig vakantiegeld en elke maand betaald.
Ik verdien netto 8 euro per uur en doe dit 12 uur per week. Krijg keurig vakantiegeld en elke maand betaald.
donderdag 8 oktober 2009 om 20:47
donderdag 8 oktober 2009 om 20:55
quote:mamalief schreef op 08 oktober 2009 @ 20:02:
Hoeveel je haar moet gaan betalen hebben jullie niet afgesproken voordat je besloot haar op te laten passen?
Voor 7 uur per week kan het niet via een gastouderburo dus nee, geen kinderopvangtoeslag.
Tuurlijk kan dat wel via een gastouderbureau.
Bij ons gastouderbureau is de minimale afname 16 uur per maand.
Soms haal ik dat niet, maar dan betaal ik dus toch voor die 16 uur. En ik krijg veel terug van de belasting.
Hoeveel je haar moet gaan betalen hebben jullie niet afgesproken voordat je besloot haar op te laten passen?
Voor 7 uur per week kan het niet via een gastouderburo dus nee, geen kinderopvangtoeslag.
Tuurlijk kan dat wel via een gastouderbureau.
Bij ons gastouderbureau is de minimale afname 16 uur per maand.
Soms haal ik dat niet, maar dan betaal ik dus toch voor die 16 uur. En ik krijg veel terug van de belasting.
donderdag 8 oktober 2009 om 20:57
donderdag 8 oktober 2009 om 21:04

donderdag 8 oktober 2009 om 21:14
quote:Bokito schreef op 08 oktober 2009 @ 20:47:
Nastik werk jij zwart? Hier in de buurt doen ze al moeilijk over 4 euro per uur!
Lize, ik zou (minstens) 4 euro per uur geven, of bv 25 euro per week.
En afspreken wat je tijdens vakanties doet, doorbetalen of niet, of ze op wil passen als je dochtertje ziek is en wanneer zij zelf vakantie heeft.
Ik werk netjes wit, voor mij geen gezeik met de Belastingdienst. Heb ik geen zin in. Als gastouder moet je dus ook zelf je belasting afdragen. Veuls te veel gedoe.
Ook zwart zou ik gewoon EUR 7,50 per uur willen hoor! Dat is hier wel redelijk normaal.
Nastik werk jij zwart? Hier in de buurt doen ze al moeilijk over 4 euro per uur!
Lize, ik zou (minstens) 4 euro per uur geven, of bv 25 euro per week.
En afspreken wat je tijdens vakanties doet, doorbetalen of niet, of ze op wil passen als je dochtertje ziek is en wanneer zij zelf vakantie heeft.
Ik werk netjes wit, voor mij geen gezeik met de Belastingdienst. Heb ik geen zin in. Als gastouder moet je dus ook zelf je belasting afdragen. Veuls te veel gedoe.
Ook zwart zou ik gewoon EUR 7,50 per uur willen hoor! Dat is hier wel redelijk normaal.