oppassen

16-10-2008 12:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik zit een beetje met de volgende situatie en hoor graag wat verschillende meningen, als die er zijn, zodat ik mijn gevoel wat beter kan plaatsen.

Mijn zus heeft net een kindje (nu 9 weken)...het zijn frequent uitetengaanders en gisteren heb ik voor het eerst opgepast. Het was geweldig om dit hen te kunnen geven....en voor mij super om lekker met het kindje te zijn....en door het frequent te zien (wonen om de hoek) het groot te zien worden. Nu willen ze mij betalen voor dit oppassen. Ze voelen anders dat ze mij gebruiken. Wrs zal dit 1 keer per week/1 keer per 2 weken plaatsvinden. Ik vind het super en het kost me geen enkele moeite of energie. Maar wil eigenlijk niet dat ze me betalen. Het is familie!! Aan de andere kant snap ik hen ook wel. Heb nu gezegd dat het oke is, omdat ze dan een fijner gevoel hebben, maar niet bij callamiteiten....dus alleen bij een gepland etentje samen....anders niet.

Wat vinden jullie?
Goed geregelt zou ik zeggen!
Ik zou goed geregeld zeggen. (Sorry, flauw)
Ik zou mijn zus nooit laten betalen voor het oppassen!!!!
Ik zat er op op te wachten, voorspelbaar
Maar on topic: misschien vind je het vervelend om geld aan te nemen, maar kunnen ze iets voor je kopen? Bijvoorbeeld bioscoopbonnen, een mooi boek? Of kunnen ze iets voor jou in ruil doen?

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ze je wel graag iets willen geven ervoor.
Als je je bezwaard voelt om betaald te worden is het misschien een idee om aan je zus te vragen om, in plaats van geld, af en toe eens een (klein) cadeautje ofzo te geven? Lijkt me sowieso leuker om te krijgen in plaats van een paar euro's elke week.
Dan zal ik over op op maar niet beginnen he?
quote:AngieG schreef op 16 oktober 2008 @ 12:39:

Ik zou mijn zus nooit laten betalen voor het oppassen!!!!Ook als ze twee keer per week een avond komt dan wel?
@Angie....nee daarom zit ik er ook mee....ik wil het ook niet....maar ze staan er echt op, wat moet ik dan?
Zelfde idee als Appelsientje dus ;)
Nee, niet doen hoor!
@Appelsientje en LindaPinda, dank.....was ook een beetje mijn idee.....ik snap het wel....ik bedoel, druk leven allemaal, zij ook en dan vragen ze me elke week.....zou het zelf ook doen....alleen nu het mezelf betreft voelt het heel gek!

Dank voor jullie reacties
Kan me helemaal voorstellen dat het wat ongemakkelijk voelt omdat het familie is. Aan de andere kant, je geeft al aan dat je zus regelmatig lekker uit eten gaat. Ze wilt dit blijven doen nu ze een kind heeft, zou jij niet zo dichtbij wonen, dan zou ze ook iets moeten hebben geregeld, wat waarschijnlijk geld zou kosten. Ze wilt niet van jou profiteren, dus dit voelt voor haar goed. Waarom niet? En mocht je inderdaad eens uit nood moeten oppassen, dan is het een zussendienst!
Als mijn zus zou aandringen zou ik wel geld aannemen.

Ze kan je ook iets teruggeven in de vorm van een dienst. Jij past op voor haar, zij doet iets anders voor jou. Weet ik veel wat. Je belastingen, je auto wassen, een sjaal breien, met de hond wandelen. Ze heeft vast wel iets waar zij goed in is en waar jij niet goed in bent of een hekel aan hebt.

Een vriendin van mij heeft veel opgepast hier en ik heb samen met Bellyman haar geholpen met haar vloer leggen. Nou ja zoiets.
@ Carlice en Belly, klinkt goed....maakt me veel rustiger....en dat mijn antwoord naar haar klopt.....bij gepland etentje is prima.....dan in de vorm van een bon of dat ze iets voor mij doet (doet ze al heeeel veel, luisteren naar mijn verhalen haha) en bij nood: dan pas ik gewoon op! Dank....
en als je het geld dat ze je perse willen geven nu eens op een door jou te openen rekening voor de kleine stort... kun je er later mee naar dierentuin, pretpark etc.
als ze nou echt zo graag wil betalen, zou ik het geld wel aannemen maar idd opzij zetten zodat je straks wat leuks kan doen met de kleine zonder dat het jou geld kost, of je zus bij wijze van spreken over een jaar een weekendje weg sturen... dan betalen ze dat zelf maar is het wel een verrassingsuitje!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
wow Bijtje en Biol! Die zijn ook leuk! Of ik bewaar het voor als ik zelf een kindje heb, ooit, dan mogen ze terug komen oppassen!

Nee zonder gekheid, dit zijn ook leuke ideeen..

Ben toch blij dat ik mijn vraag gesteld heb....hoe simpel ie ook mag lijken, komen leuke ideeen uit!

Thanks!
Als je zelf nog eens aan de kids gaat: die van jou een keer per week een avondje brengen

Als ze er op staat jou te betalen, waarom niet? Het mag jou dan wel geen energie kosten, maar het is wel een verantwoording. Had ze iemand anders op laten passen, dat had ze ook moeten betalen.

Ik zou me, als zus zijnde, ook ongemakkelijk voelen als ik niet zou betalen. Wat je met het geld doet moet je zelf weten, ik vind het idee om het apart te zetten om wat leuks te gaan doen met de kleine wel een goed idee trouwens.
LiveLife, mijn zusje past 1 dag in de week op mijn dochter. Ik betaal haar hier niet voor, maar koop aan kadootje voor haar als ik hoor dat ze iets graag wil hebben (nieuwe schoenen, mooie foto op linnen van haar en dochterlief voor in het nieuwe huis). En als zij straks kleintjes krijgt hoop ik voor haar op te kunnen passen.

Als je zus het perse wil, zou ik inderdaad een gedeelte daarvan opzij zetten om leuke dingen te doen met de kleine. Of inderdaad met haar uit eten te gaan, zoiets. Het moet wel goed voelen voor beide! Dus als zij het perse wil....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven