ouder kind met slaapprobleem

02-08-2009 21:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft een slaapprobleem. Hij is 7 en ik denk dat hij misschien 10 nachten in zijn leven heeft doorgeslapen. Ik word er gek van maar ik weet niet hoe we dit moeten ombuigen. Hij slaapt goed in maar hij wordt vervolgens minstens 2 keer en meestal vaker waker waarbij hij zonder mij of man aan zijn bed niet weer verder gaat slapen.

Het gaat vaak om de meest onzinnige dingen die hij zegt als je komt "hoeveel is 39+21, ik vind je lief, ik wil wat drinken, ajax heeft gisteren gewonnen" allemaal geen dingen waarvoor je midden in de nacht je moeder moet roepen.

We zijn nu bezig met een soort beloningssysteem waarbij 5x een groen lachend gezichtje iets leuks oplevert (het avondeten uitkiezen) en 5x een rood treurig gezichtje iets vervelends (1 dag niet op de wii spelen). Het doet helaas helemaal niets. Van de 10 nachten zijn er nu 2 groen en 8 rood maar wel precies zo dat hij niet iets vervelends heeft. Hij is behoorlijk intelligent dus hij weet héél goed wat er van hem verwacht wordt maar 's nachts lijkt dat allemaal niets meer uit te maken.

Heeft iemand tips? Zou een psycholoog of orthopedagoog iets kunnen doen en zo ja wat? Ik moet er wel bij zeggen dat hij lactose intolerantie heeft en vermoedelijk coeliakie dus daar zou nog een reden voor het onrustige slapen kunnen zijn maar hij klaagt zelden over buikpijn 's nachts en hij slaapt ook niet beter met een paracetamol op. Hij is nu 3 dagen uit logeren en ik merk dat ik het echt heerlijk vind om 3 nachten onafgebroken te slapen. Dat is toch niet normaal voor een 7 jarige?
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven