ouderschapsverlof
donderdag 6 januari 2011 om 17:10
Ik heb sinds november 1 dag in de week ouderschapsverlof. Bevalt echt super goed, quality-time met je kind!
Nu wil ik per 1 maart fulltime ouderschapsverlof opnemen (verhogen van 1 dag naar 5 dagen per week).
Mijn ouderschapsverlof wordt voor 55% betaald.
Weet iemand of dit kan of dat ik een jaar lang gebonden ben aan 1 dag per week.
Nu wil ik per 1 maart fulltime ouderschapsverlof opnemen (verhogen van 1 dag naar 5 dagen per week).
Mijn ouderschapsverlof wordt voor 55% betaald.
Weet iemand of dit kan of dat ik een jaar lang gebonden ben aan 1 dag per week.
donderdag 6 januari 2011 om 17:18
donderdag 6 januari 2011 om 17:19
Ik heb ouderschapsverlof gestemd.
Op deze site kun je van alles over het ouderschapsverlof vinden:
http://www.mkbservicedesk ... chapsverlof-hoe-werkt.htm
Volgens mij heb je geen recht op full time ouderschapsverlof, maar dat betekent niet dat je het niet kunt krijgen, het verlof. Als je dat in overleg met je werkgever kunt regelen dan kan het wel.
Op deze site kun je van alles over het ouderschapsverlof vinden:
http://www.mkbservicedesk ... chapsverlof-hoe-werkt.htm
Volgens mij heb je geen recht op full time ouderschapsverlof, maar dat betekent niet dat je het niet kunt krijgen, het verlof. Als je dat in overleg met je werkgever kunt regelen dan kan het wel.
donderdag 6 januari 2011 om 17:26
Sowieso heb je geen recht op full time ouderschapsverlof, je werkgever mag dit weigeren. Hij mag dat niet tot max de helft van je uren die je volgens je contract moet werken.
In overleg lijkt me dat er meestal wel veel mogelijk is. Bij mijn werkgever is het overigens zo dat ik maar 13 weken betaald krijg, en 13 weken onbetaald, ook iets om rekening mee te houden.
In overleg lijkt me dat er meestal wel veel mogelijk is. Bij mijn werkgever is het overigens zo dat ik maar 13 weken betaald krijg, en 13 weken onbetaald, ook iets om rekening mee te houden.
donderdag 6 januari 2011 om 17:36
Je hebt wettelijk recht op een half jaar verlof voor de helft van je werktijd. Elke regeling die je wil treffen die hier vanaf wijkt is geen wettelijk recht en zal dus met instemming van de baas moeten gebeuren. In arbeidsovereenkomsten/CAO's/regelingen kunnen regels gesteld worden omtrent het aanvragen en opnemen van verlof, alsook met betrekking tot het aanvragen en opnemen van wijzigingen. Wij kunnen deze vraag dus niet voor jou beantwoorden, want wij kennen de details van jouw contract / CAO / regeling niet.
donderdag 6 januari 2011 om 18:01
ben werkzaam in het onderwijs. Ouderschapsverlof is voor 55% betaald met een max van 26 weken. Ik wil eigenlijk ontslag nemen, maar dacht kan net zo goed eerst nog even gebruik maken van de regeling. Is uiteraard in overleg, maar wil graag weten of je tussentijds je verlof kan verhogen.
p.s. dank voor de reacties tot nu toe
p.s. dank voor de reacties tot nu toe
donderdag 6 januari 2011 om 18:19
Hoi ik ben ook werkzaam in het onderwijs en heb mijn osv fulltime opgenomen direct na mijn zwangerschapsverlof. Mijn baas vond dit geen probleem, sterker hij vond het wel gemakkelijk, want degene die mijn zwangerschapsverlof deed kon dit ook doen.
Ik kwam daarna terug voor maar twee dagen. Daar moest ik wel rekening mee houden in het aantal uren verlof dat ik opnam. Je moet nl. terugkomen voor het aantal uren waarop je verlof berekend is. Ik heb dus maar osv opgenomen gerekend voor 2 dgn werken.
Ik had nu iets meer dan 10 weken fulltime osv. Als jij voor 4 of 5 dagen terugkomt heb je recht op meer.
Ik heb trouwens alleen de eerste 13 weken opgenomen, want daar krijg je 55% voor en voor die tweede 13 weken niet. Je krijgt daar overigens wel een vergoeding voor van de belastingdienst. Maar aangezien de zomervakantie toen begon vond ik het niet nodig.
Niet helemaal dezelfde situatie dus, maar misschien heb je er iets aan.
Ik kwam daarna terug voor maar twee dagen. Daar moest ik wel rekening mee houden in het aantal uren verlof dat ik opnam. Je moet nl. terugkomen voor het aantal uren waarop je verlof berekend is. Ik heb dus maar osv opgenomen gerekend voor 2 dgn werken.
Ik had nu iets meer dan 10 weken fulltime osv. Als jij voor 4 of 5 dagen terugkomt heb je recht op meer.
Ik heb trouwens alleen de eerste 13 weken opgenomen, want daar krijg je 55% voor en voor die tweede 13 weken niet. Je krijgt daar overigens wel een vergoeding voor van de belastingdienst. Maar aangezien de zomervakantie toen begon vond ik het niet nodig.
Niet helemaal dezelfde situatie dus, maar misschien heb je er iets aan.
donderdag 6 januari 2011 om 18:40
quote:vader79 schreef op 06 januari 2011 @ 18:01:
ben werkzaam in het onderwijs. Ouderschapsverlof is voor 55% betaald met een max van 26 weken. Ik wil eigenlijk ontslag nemen, maar dacht kan net zo goed eerst nog even gebruik maken van de regeling. Is uiteraard in overleg, maar wil graag weten of je tussentijds je verlof kan verhogen.
p.s. dank voor de reacties tot nu toeDan moet je alles terug betalen. Beetje zonde van je geld toch?
p.s. dank voor de reacties tot nu toeDan moet je alles terug betalen. Beetje zonde van je geld toch?
donderdag 6 januari 2011 om 19:05
donderdag 6 januari 2011 om 19:55