overdreven reacties of denk ik er te licht over?

28-02-2009 21:44 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het borstvoedings forum stond een moeder die haar kind naar het KDV brengt. Nou waren ze daar op een keer vergeten het kindje een flesje te geven. Het was blijkbaar heel hectisch geweest. De moeder was hier enorm boos en verdrietig over.

Op de eerste plaats: kan me echt wel voorstellen dat je dat niet tof vindt als moeder zijnde. En dat je daar best de ander op mag aanspreken.

Maar de reacties waren enorm fel, er zou een klacht moeten komen, het was belachelijk dat het kindje daar werd verhongerd etc.

Hierop reageerde ik dat ik de emoties wel snapte, maar dat het ook zo is: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik heb zelf op een KDV gewerkt en daar was echt geen hoge werkdruk ofzo, maar daar gebeurden ook incidenten. Misschien maar 1 keer per jaar, maar ze gebeurden wel. Bijvoorbeeld een collega die al 15 jaar daar werkte en toen éénmaal een bedhekje vergat dicht te doen en het kindje viel uit bed. De ouders reageerden heel rustig, ze waren geschrokken maar gaven ook aan dat hen dat ook had kunnen overkomen (moeder gaf zelfs aan dat ze ook wel eens het traphekje vergeten was dicht te doen, kind had toen dus ook van de trap kunnen vallen)

Natuurlijk was het niet goed van die collega, maar helaas gebeuren dat soort dingen.

Maar goed, er werd vervolgens op mij gereageerd of ik ik-weet-niet-wat had gezegd.

dan denk ik; ben ik nou zo'n nuchtere kip of reageren anderen nou zo over-emotioneel?

ik heb ook een baby en natuurlijk wil ik ook dat er goed voor hem gezorgd wordt. Maar ik kan niet uitsluiten dat ik ook niet een keer een fout zal maken bij hem. En dat ik dus ook niet kan verwachten dat anderen die voor hem zorgen helemaal perfect die verzorging doen. En als ik dat niet trek, dan moet ik hem niet naar een oppas/kdv brengen.

Toch??
Nou heb ik geen kinderen maar is het niet heel eng om je kind van 3 aan je tiet te laten zuigen? dan kunnen ze toch al lopen en zo? en 16 maanden is toch een leeftijd waarin ze zelf wel uit een flesje kunnen drinken? Is dit niet gewoon heel eng?

Ontopic: van 1x niet eten gaat het kind heus niet dood. En getraumatiseerd raakt het ook niet, ze kon toch nog vinger-sabbelen?
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
Ehh je bedoelt toch wel tot je tits zijn op gewarmd?
quote:mamzelle schreef op 28 februari 2009 @ 23:43:

[...]

Meldt zich.
quote:mamzelle schreef op 28 februari 2009 @ 23:43:

[...]

Meldt zich.
het is heel eng als je kind nog aan de tiet lurkt op die leeftijd.

had het er gisteren nog met vriend lief over. we kennen iemand die nog bv geeft aan dochter van ruim anderhalf. want das zo handig om haar zo te troosten als ze is gevallen ofzo. zegt vriend: hoe moet dat dan later? komt ze thuis: verkering uit: lurk lurk. Of: gezakt voor rijbewijs , lurk lurk

haha
oh ben ik alweer mosterd!!
quote:seeemilyplay schreef op 28 februari 2009 @ 23:43:

Nou heb ik geen kinderen maar is het niet heel eng om je kind van 3 aan je tiet te laten zuigen? dan kunnen ze toch al lopen en zo? en 16 maanden is toch een leeftijd waarin ze zelf wel uit een flesje kunnen drinken? Is dit niet gewoon heel eng?

Ontopic: van 1x niet eten gaat het kind heus niet dood. En getraumatiseerd raakt het ook niet, ze kon toch nog vinger-sabbelen?

Dit is niet de gang van zaken zoals wij hier op het Vivaforum gewend zijn.

Je wordt dringen verzogd je manier van posten aan te passen.
Ja ik begrijp dat ook niet. Vind een maandje of 10 toch echt wel max.
quote:shining schreef op 28 februari 2009 @ 23:46:

[...]

Je wordt dringen verzogd je manier van posten aan te passen.Je wordt dringend 'verzogd'. Zogen? Waar het hart van vol is...
of jij krijgt een ban hahahaha
VERZOCHT
wordt trouwens ook echt kotsmisselijk van termen als: mamahonger, mamamelk, mamamoment

zou er bijna FLESVOEDING van gaan geven
Haha ik heb alleen dit topic gelezen maar kan me de taferelen op -the topic which name i won't mention- voorstellen. *gaat zo direct kijken*

Ff on topic. Is hele simpele oplossing voor hoor: zelf doen als je niet wilt dat een ander iets fout doet

Je wordt dringen verzogd je manier van posten aan te passen.[/quote]

Wat is trouwens het nut om een foto op een forum te plaatsen dat je bv aan het geven bent. Mag je anders niet mee "praten"
quote:shining schreef op 28 februari 2009 @ 23:46:

[...]

Je wordt dringen verzogd je manier van posten aan te passen.Ach ja, dit zal wel een zwakke plek van me zijn, ik vind het griezelig. Misschien moet ik me schamen nu ik naast emily ook aafke heet maar "mijn god" (onze, jullie, whatever) een kind kan wel wat hebben..
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
precies., kind van kdv halen, gewoon je tieten 24 uur per dag stand by laten staan en zodra je kind op hand sabbelt een tepel erin stoppen.
Ohw hang on.. borstvoedings-FORUM, niet topic. Dat verklaart veel
Over waar het hart van vol is gesproken:

"hang on"

Bianca mv Abigail 30-06-01 (5mnd bv) Jonathan 15-05-04 (25mnd bv)

Jedidja Salomé 27-05-2008

groter groeien op mama's melk

------------------------------

There is only one way to be satisfied; the b(r)e(a)stway

leuk wat je allemaal tegen komt....
Oh en het arme schaap belt elke dag rond 13.30 uur hoe de ochtendvoeding is gegaan. Die hhad ze wel gehad, maar daarna dus niks meer!

Je zult leidster zijn en te maken hebben met zo´n moeder.....
There is only one way to be satisfied; the b(r)e(a)stway

JEZUS CHRISTUS....
Zou daar de term "hangtieten" vandaan komen?
sann
Wat denk je van deze??

De jongste twee (25-01-2006 en 27-05-2008) genieten saampjes van hypo allergene mamamelk.

met z'n 2e tegelijk??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven