Overmatig contact kind [Lege op]

17-09-2020 09:51 267 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:22
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar Zyphere, er zijn je een aantal concrete vragen gesteld, waarom draai je daar omheen en kan het er om heen draaien de kern zijn van jouw deel aan het probleem? Onderneem actie. En je hebt een laffe huisarts, die snapt het niet. Grenzen aangeven en er niet overheen laten gaan. Dat mag je dochter ook best leren. En als de wiedeweerga iets regelen met vader dat jullie tot overeenstemming komen over de schoolaanpak. Iets van mediation. Kan de BE-jeugdzorg daar niet bij helpen? Als er zulke ernstige zorgen over dochter zijn, kan vader dan niet gedwongen worden mee te werken?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
28-12-2020 00:45
Maar dat heb ikzelf dus al gedaan he? School/kind begeleiding heb ik dus wel direct ingeschakeld...
Ja maar school os het probleem niet, school is het gevolg van de situatie waarin ze bij jou en ex thuis zit. Begeleiding op school is gericht op de resultaten. Dan zal eerst de oorzaak aangepakt moeten worden voordat deze weer kunnen stijgen. Met hulp bedoel ik hulp voor jezelf, hulp voor je dochter en hulp bij het communiceren tussen jou en je ex.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
26-12-2020 12:29
Nog even over nagedacht. In dit hele topic lees ik niets over dat er een open gesprek is. Je wijst de vinger, ik lees voornamelijk klaagzangen, maar je doet niets met de tips. Wat wil je dan? Geen wonder dat vader aan het trekken is geslagen. Je communiceert totaal niet. Jullie hebben duidelijk andere verwachtingen van hoe dochter school aan moet pakken. Maar práát daar dan over. Ga praten en uiteindelijk ook met je dochter erbij. Jullie zijn nog steeds samen ouders. Ik snap wel waarom school zich zorgen maakt: dochter heeft twee ouders die een stille oorlog voeren, die weigeren tot overeenstemming te komen en zij zit in de mangel. En daar ben jij even goed debet aan.
Eens.
En samen met school communiceren ook!
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft school nou exact gezegd? De thuissituatie is zorgelijk, maar wat vinden zij daaraan precies zorgelijk? En met wie communiceert dochter niet meer? Met jou neem ik aan?
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:09
Reden: Herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Best sneu voor een kind dat tussen twee ouders die niet echt lekker met elkaar communiceren heen en weer moet pendelen. Ik ben benieuwd hoelang ze dat volhoudt. Op een dag zal ze daar toch klaar mee zijn?
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:09
Reden: Herkenbaarheid
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bevalt de slachtofferrol je zó goed dat je er liever in blijft zitten dan dat je je dochter helpt?
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
28-12-2020 00:44
Dit is niet helemaal waar. Voor inzet van jeugdhulp dienen ouders idd allebei akkoord te geven. Maar het wijkteam kan moeder adviseren, ondersteunen en ook met vader in gesprek gaan. En zelfs al blijkt dat jeugdige in de knel zit en een van de ouders niet wil mee werken kunnen zij alsnog een hoop doen.
Klinkt leuk, klopt in de praktijk niet.
Als vader weigert gebeurt er helemaal niets.
..
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:42
Reden: Herkenbaarheid
99.30% gewijzigd
Hoezo openstellen, ik zie jou nergens reageren op de kritische posts. Wat jij wou horen was dat de vader de grote schuldige is en hij geen contact meer mag hebben tijdens jullie dagen. Wel, geen enkele rechter zal het daar ooit mee eens zijn en als je pech hebt zullen ze zelfs jouw gedrag als moeder even onder de loep nemen. Zelfs de school stelt zich al vragen. Ik heb oprecht medelijden met je kind.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
30-12-2020 00:06
Klinkt leuk, klopt in de praktijk niet.
Als vader weigert gebeurt er helemaal niets.
Ik heb gelukkig andere ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
OK, al je berichten verwijderd. Succes ermee., ik vind dat je echt een paar hele goede adviezen hebt gekregen.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
30-12-2020 07:11
OK, al je berichten verwijderd. Succes ermee., ik vind dat je echt een paar hele goede adviezen hebt gekregen.
Sneu hoor. Dan weet je dat je zelf ook fout zit, als je alles plots gaat verwijderen.

Ik heb heel erg medelijden met kind. Leven met zo’n moeder.
Alle reacties Link kopieren
:-(
Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
30-12-2020 08:31
Sneu hoor. Dan weet je dat je zelf ook fout zit, als je alles plots gaat verwijderen.

Ik heb heel erg medelijden met kind. Leven met zo’n moeder.
Al wat we dachten natuurlijk, dit is een bevestiging. Ik zou nu zo graag de kant van vader zien. Denk dat we dan een heel ander beeld krijgen. Iets van een juist heel betrokken vader die probeerd te redden wat er bij moeder mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
30-12-2020 00:37
Ik heb gelukkig andere ervaringen.
Ik helaas niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven