Ovulatie inductie met pregnon en pregnyl

25-08-2008 15:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees veel berichten over IUI of IVF, maar niets over ovulatie inductie.

Bij mij is sinds 2 maanden PCO vastgesteld wat inhoudt dat door een te lage FSH waarde ik geen eitjes kan laten groeien en er geen natuurlijke eisprong tot stand kan komen. Ik ben 3 weken geleden begonnen met de eerste behandeling met puregon en na twee weken had ik 1 eitje welke voldoende gegroeid was (18 mm). Ik heb toen meteen pregnyl toegediend gekregen en nu is het afwachten of onze eerste poging succes heeft.

Ik heb wel last van enkele symptomen, maar ik ben er nog niet over uit of deze toe te wijzen zijn aan een eventuele zwangerschap of dat dit komt door de puregon/pregnyl.

Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen over hoe anderen dit traject ervaren, geslaagde verhalen en verhalen over symptomen na zo'n behandeling.

Miss75
pregnyl is zwangerschapshormoon... dus daar kun je symptomen van krijgen.

dus laat je niet voor de gek houden
Is er een reden voor dat je meteen aan de puregon/pregnyl bent gegaan?

Ik heb wel een Clomid-succesverhaal bij PCO: één kuur en ik was zwanger Ik had overigens ook geen last van bijwerkingen, maar het is natuurlijk een heel ander middel.
@wen

Ik doe mee met een onderzoek in het ziekenhuis waar ze het verschil tussen clomid en puregon willen testen. Ik zit in de groep puregon, vandaar dat ik meteen met puregon begonnen ben. Wel goed te horen van jouw succesverhaal!!

Ik heb inderdaad wel wat zaken op internet gelezen waar vrouwen die pregnyl gebruiken vaak het idee hebben zwanger te zijn vanwege de symptomen, maar uiteindelijk is het niet het geval. Lijkt mij erg lastig om je hoofd dan koel te houden.
Ah, vandaar.

Ik denk dat je goed voor ogen moet houden dat alle eventuele zwangerschapsverschijnselen van de pregnyl kunnen komen, maar dat is waarschijnlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Hopelijk heb je snel succes en een positieve test in handen!
Bijwerking van clomid en pregnyl ivm PCO;

- zoon van twee jaar

Na ovulatie-inductie met clomid, heb ik pregnyl gekregen omdat het ei niet wilde springen. ik voelde vanalles toen, geloof ik. wilde ook zoo graag. daarom heb ik na 12 dagen (geloof ik) een test gedaan...en zwanger. het zkh gebeld om na te vragen of dit een gevolg van de hormonen van pregnyl kon zijn, niet dus; hoera!

Na de zwangerschap een jaar niet gemenstrueerd, helaas, want ik had gehoopt dat ik na de zwangerschap geen pco meer zou hebben, een soort reset door het zwanger zijn, je hoort het wel eens... Maar na 13 maanden toch spontaan zwanger geraakt van dochter die morgen alweer 12 weken oud is .

Heel erg veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven