Pasvorm jongensspijkerbroek

12-08-2011 10:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste moeders,

Weet iemand welke spijkerbroekjes ruim in de taille en kort vallen qua beenlengte?

Mijn zoon van bijna 2 is qua taille toe aan maat 98, maar de pijpen moet ik altijd omslaan, wat ik niet altijd leuk vind staan.

Korter maken is nog een optie, maar liever koop ik iets wat in één keer goed past.

Alvast bedankt!
broekejs kopen met elastiek in de taille dat je aan kan trekken, dan kun je het zelf op maat maken.
Ja, vooral in het begin is dat handig. Alleen heeft hij vaak die ruimte in de taille nodig, terwijl de pijpen veel te lang zijn.
Ik heb het omgekeerde probleem, mijn zoontje van 2,5 is heel smal in de heupen.

Ik ben erachter gekomen dat de spijkerbroeken van de hema heel wijd in de taille zijn. Ik had maat 98 gekocht en zelfs met het knoopgatenelastiek op zijn strakst, moet er nog een riem om en het is geen gezicht, want de tailleband gaat heel erg lubberen.

Mag ik inhaken op jouw probleem? Ik zoek dus juist broeken die smal in de taille zijn. Heb tot dusver Tom Tailor en Frendz gevonden.
Ja hoor, lift maar mee

Ik zal eens bij de Hema kijken.

Had in 86 een stapel broeken van Ter Stal, die vind ik dus vrij lang en smal.
Het merk Cars is vrij smal maar ik weet niet of die in hele kleine maatjes verkocht worden.
Ik ben even voor je gaan meten . Het verschil tussen een Frendzbroek maat 98 en een Hemabroek maat 98 is in de taille 6 (!) centimeter. Ik koop de kleding van de Hema altijd online, veel meer keuze dan in onze Hema, en laat deze dan kosteloos in het filiaal bezorgen. Heel makkelijk.

Terstal ken ik niet, is dat een merk of een winkel?
Mexx meisjes valt heel smal, koop ik voor mijn dochter. Ik zou denken dat het voor de jongenslijn ook geldt.
jee, wat een verschil! Dank voor het meten

ter Stal is een keten wat misschien in bepaalde delen van het land niet zit.
quote:yanou schreef op 12 augustus 2011 @ 10:48:

Het merk Cars is vrij smal maar ik weet niet of die in hele kleine maatjes verkocht worden.Ja, Cars! Daarvan koop ik werkbroeken voor mijn man (van wie zou mijn zoon die smalle heupen hebben, haha). Ik heb even snel gegoogled, maar volgens mij hebben zij geen kleine maten.
Er is meer smal dan breed, dus voor TO heb ik geen oplossing.

Smal: Mexx, Cars en bij iedere winkelketen kan je tegenwoordig small fit kopen, die zijn echt heel erg smal.'

C&A heeft sinds kort ook small fitt/ medium fit en large fit.

Die laatste zou jij kunnen proberen in een 92 TO??
Oh, das ook wel een idee. Dank je wel Zusenzoo!
Hier hetzelfde probleem als bij TO, dus ik lees even mee.

Heel irritant: heb je een leuk broekie gekocht in een ruimere maat, mag na een week de knoop na het eten alweer los...

Hema is hier tot nu toe het beste bevallen qua taille, alleen wel altijd net te lange broekspijpen.
Ik vind H&M ook altijd groot vallen en hema inderdaad. De small fit van de C&A valt inderdaad smal, dus ik denk de large fit ook wel daadwerkelijk groot zal vallen.
Die small fit van C&A, vanaf welke maat is dat? Dochter zit hier nog in 74 met haar 16 maanden.
De spijkerbroeken van de WE passen mijn zoontje met hetzelfde probleem perfect. Maat 98 zit precies goed qua lengte en breedte en ze zijn ook stoer. (hij heeft Zelfde probleem als TO dus)
Dat is wel heel klein Katrien, is ze pas 74 CM groot dan?

Meeste gevormde spijkerbroeken beginnen bij 86 of 92.
Nee, 76 cm groot, maar 80 verzuipt ze in, zowel in de breedte als de lengte.
Wat een ukkie zeg, cute!

Anders gewoon leggings en heel blij zijn dat je een meisje hebt?
Thanks Josie!

Hema, WE en C&A dus.

H&M vond ik juist ook zo smal ogen vandeweek.
Stop!

WE valt echt niet breed, echt niet, meeste jeans daar zijn smal fitts, je hebt normal fit maar die vallen ook smal, de wide fits heb je wel maar erg weinig, meestal maar 1 of twee modellen.
quote:zusenzoo schreef op 12 augustus 2011 @ 11:32:

Wat een ukkie zeg, cute!

Anders gewoon leggings en heel blij zijn dat je een meisje hebt?

Ja, ik heb 1 broekje gevonden van Mexx die goed past. De rest rijg ik in de taille vast. Krijg je zo'n effect alsof ze 3 luiers draagt.

Je laatste opmerking snap ik niet helemaal.

(Tis trouwens minder cute dan het lijkt, lopen nu bij de kinderarts en dietist wegens ondergewicht. Maar dat terzijde.)
quote:MadreMia schreef op 12 augustus 2011 @ 11:33:

Thanks Josie!

Hema, WE en C&A dus.

H&M vond ik juist ook zo smal ogen vandeweek.H&M valt heel wijd hoor, ik koop er niets meer.
H&M moet ik altijd in het knoopsgatelastiek gaan hangen en dan nog verliest dochter die broeken. Zoon minder, maar die is dan ook niet smal, eerder normaal, gebouwd en ook voor hem moet ik wel altijd het knoopsgatelastiek gebruiken anders verliest ie ook z'n broek.
Voor de kindjes met smalle billetjes: geen oma in de buurt die dit even kan fixen? Eventueel de beenlengte wat aanpassen...

http://www.burdastyle.de/ ... z-hosen_pid_319_6097.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven