Pedofobie

14-09-2018 09:15 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie artikel;
https://www.trouw.nl/opinie/er-heerst-e ... ~a4cb1161/

Mooi artikel, verwoord precies mijn gevoel van weinig verdraagzaamheid naar kinderen wat ik ook ervaar. Aan de andere kant ook een spiegel; geen lange tenen bij terechtwijzigingen door anderen.

Herkenbaar voor anderen?
iones schreef:
28-09-2018 17:57
De meeste kinderen voelen er zich net zo onbehaaglijk bij als de meeste volwassenen.
Eens. Schaamde me (toen al) kapot als ik ermee moest gaan leuren. Volwassenen kiezen meestal zelf welke goede doelen ze willen steunen (ikzelf ook) maar voelen zich vaak toch verplicht als het om kinderen gaat. Kinderrijke buurt dus alle kinderen liepen daar verplicht en er waren ook veel ouderen die neefjes/nichtjes/kleinkinderen hadden aan wie ze zich verplicht voelden die dingen af te nemen. Scheelt wel als je kind bent, mensen lijken dan vreemd genoeg wat milder te zijn. Daar heb ik in die tijd altijd geluk mee gehad, was altijd bang ze aan de straatstenen niet kwijt te raken en dan kreeg je gezeur op school.

In mijn buurt (hood ;-D ) komen eigenlijk nooit collectanten dus ik heb makkelijk praten maar omdat mensen vroeger altijd zo aardig waren mij ermee te helpen door ze te kopen (en zich bijna verontschuldigden als ze ze al van kinderen in de familie moesten kopen) zou ik het daarom bijna ook doen mochten ze aan de deur komen. Uit een soort van medelijden en omdat ik dus vroeger als kind ook het geluk had dat mensen me hielpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik het nooit heb gehoeven. ik vond het al erg om langs sponsoren te gaan voor de rijvereniging. Daar voelde ik me al onbehaaglijk bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven