Pepti helpt niet meer

02-05-2020 20:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb hier al paar keer eerder wat geschreven over mijn dochtertje. Ze is nu 14 weken oud en vanaf de geboorte was het pittig met reflux en veel krampjes.

Vanaf week tien zat ze op omaprezol en nutrilon omnea. Maar ze lag echt dubbel van de kramp en had hele stinkende groene poep.
Ik had ook het gevoel dat de omeprazol extra kramp gaf.

Met de kinderarts van het cb gebeld en we kregen een recept voor pepti voeding. (Kma komt heel veel voor in mijn schoonfamilie) En we hebben met de pepti echt twee hele fijne weken gehad. Omaprezol ook gestopt. Ja ze spuugde nog erg veel denk zelfs meer met de pepti maar ze huilde niet van het spugen. Een vrolijke baby die eindelijk veel lachte. Voor de pepti liep ik elke avond uren te wandelen buiten zelfs al deed mijn hele lijf pijn want dat was het enige wat hielp tegen het huilen. Met de pepti sliep ze ineens gewoon een groot deel van de avond en kwam ik zowaar ergens aan toe. De poep was ook niet groen meer maar geel en stonk ook niet zo erg.
So far so good.
Baby blij wij blij

Maaar afgelopen donderdag begon de onrust toe te nemen meer huilen hazenslaapjes weer meer slijm en vol neusje. En nu zijn we volledig terug bij af lijkt het. Krijs partijen weer de hele avond wandelen Weer overstrekken en ontroostbaar.

Maar wat nu. Moet ik toch de omaprezol weer gaan starten dus maandag huisarts bellen

Moet ik andere voeding vragen dus cb bellen

Of moet ik de huisarts vragen om een verwijzing kinderarts maar ja hoe lang voor we daar terecht kunnen

Mijn hart breekt echt in scherven als ze zo huilt en ik kan het niet oplossen. Ze is me zo lief.
where ever you go, go with your heart
Ik heb er niet veel verstand van maar heb je weleens havermoutpap geprobeerd? Sindsdien zijn mijn maag en darmen veel rustiger.
Lactose vrije melk is overal te koop.Havermout ook.
kerst schreef:
02-05-2020 21:43
Ik heb er niet veel verstand van maar heb je weleens havermoutpap geprobeerd? Sindsdien zijn mijn maag en darmen veel rustiger.
Lactose vrije melk is overal te koop.Havermout ook.
Lactosevrije melk heeft niets met koemelkeiwit te maken en is ook niet geschikt voor een baby van 14 weken. Hetzelfde voor havermout, dat kunnen die darmen nog helemaal niet aan.
Ik ben geen arts maar met die groeicurve, het huilen, de ontevredenheid, het wel redelijk reageren op Pepti... ik zat zsm bij de kinderarts. Al had ik de huisarts en het cb ervoor moeten 'stalken'.

Steeds op de -2 lijn terwijl je kind alles uitkotst zou ik níet rustig onder blijven.
Dubbeljus schreef:
02-05-2020 20:51
Hoe weet jij dit dan? Van de Cb arts? Dat is dus niet meer zo of pas achteraf.

Ga je maandag bellen? Ik snap eigenlijk niet zo goed het doel van dit topic, je kind reageert slecht op reguliere voeding, aanzienlijk beter op Pepti maar nu ook niet meer, dan is de logische volgende stap toch dat je nog sterkere kma-vrije voeding krijgt? Ik snap niet zo goed waarom je daaraan twijfelt. Als jij dat wil dan ga je dat gewoon regelen, is het niet via de CB arts, dan de kinderarts.

Ja dat zei de cb arts.

Ik ga maandag gelijk bellen idd.

Doel van het topic was voor mij ervaringen zoeken, delen van mijn verhaal omdat ik er steeds over pieker en twijfel of de voeding nou t probleem is of de reflux
Miss-elfje schreef:
02-05-2020 21:11
Je kan wel de neocate bestellen op internet. Toevallig van de week gehoord omdat onze jongste neocate drinkt maar zoveel melk laat staan en we dus de hele tijd niet uitkomen met de voorgeschreven melk. Dat bedrijf levert ook zonder recept alleen moet je het dan zelf betalen. Ook is er Een Facebookpagina waar mensen t aanbieden tegen lagere prijs.

Verder hebben we hier meteen verwijzing naar kinderarts gekregen. Was via cb, maar we hadden geluk dat deze arts t wilde voorschrijven. Had later een andere arts en die vertelde dat ze altijd verwees naar huisarts voor verwijzing kinderarts. Ik zou maandag meteen bellen met huisarts en verwijzing vragen. Wij konden met twee drie dagen terecht bij de kinderarts. En dochter veranderde enorm toen ze eenmaal aan de neocate zat. Ze had ook geen typische klachten maar al met al genoeg ellende en zien we verbetering nu we de goede melk hebben.
Dank je wel voor jou verhaal dat geeft moed
Dubbeljus schreef:
02-05-2020 22:08
Ik ben geen arts maar met die groeicurve, het huilen, de ontevredenheid, het wel redelijk reageren op Pepti... ik zat zsm bij de kinderarts. Al had ik de huisarts en het cb ervoor moeten 'stalken'.

Steeds op de -2 lijn terwijl je kind alles uitkotst zou ik níet rustig onder blijven.
Ik denk dat dat komt doordat ik dat gewend ben. Mijn oudste dochter woog 2600 bij haar geboorte groeide altijd op de -2 lijn maar wel mooi met de lijn mee. Met haar liepen we al bij de kinderarts in het ziekenhuis wegens meerdere longontstekingen en benauwdheid daar is ze tussen 2,5 en 3 ineens over heen gegroeid en een mega groeispurt zorgde ervoor dat ze nu zowat gemiddeld is qua lengte

Mijn baby waar het nu om gaat werd ook geboren met 2900 gram en viel vooral in de kraamweek af terug naar 2700 dus ze zat al van begin op de -1 lijn en buigt nu heel iets af
Maandag bel ik en ga ik zeker voor ons meisje opkomen hoor ik ben best wel assertief :) het is meer dat ik twijfelde van waar moet ik voor op komen. Andere voeding vanwege mogelijke kma of verder uitzoeken van de reflux.

Ik weet ook dat reflux vaak samen hangt met kma.

Het is gewoon erg fijn om het er even over te kunnen hebben met anderen. Zo in deze Corona tijd zie ik geen vriendinnen of familie en elke keer aan de telefoon te zeuren dat t nog niet zo goed gaat voelt ook niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven