Peuter dekbed

21-12-2020 00:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zijn jullie over gegaan op dekbed voor jullie kindje?

Hier gewoon een slaapzak (puckababy) en een fleecedekentje.
Maar dekbed lijkt me toch fijner voor als het echt vriest bijv.
Ik ben overgegaan toen ze naar een peuterbed ging, dat was hier met 14 maanden.
Dochter lag met 2 jaar in een eenpersoonsbed en had vanaf toen een dekbed. Daarvoor sliep ze in haar ledikant met alleen een slaapzak.

Zoon van ruim 2 slaapt nog in zijn ledikant in een winterslaapzak met lange mouwen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Met 2,5 kreeg zoon een peuterbed en daarmee ook een dekbed! Tot die tijd had hij slaapzakjes.
Met 2 jaar, zoals wordt aangeraden als minimale leeftijd. Fleece lijkt me overigens ook niet zo geschikt, of is het katoenfleece oid?
Hier ook met 2 jaar zoals aangeraden. Toen ging ook de zijkant uit haar ledikant. Vanaf 3 jaar ging ze in een eenpersoons bed met groot dekbed.
Mijn oudste werd toen bijna 2. De jongste pas 3 maanden voordat hij 4 werd. Die sliep nog heerlijk in zn slaapzak, die vond het wel best
Mijne is nu 2 en slaapt in ledikant met winterslaapzak en dun dekentje met daaromheen wel alvast een peuterhoes.

Hij blijft nog niet supergoed onder die deken liggen. We wachten daarom even tot begin voorjaar (en dus minder koud), dan kopen we een peuterbed en dekbed. Tegen die tijd is hij ongeveer 2 jaar en 4 maanden.
Ik lees mee, peuter van net twee vindt zijn slaapzak ook nog prima en maakt ook geen aanstalten nog om uit z’n ledikant te klimmen.
Maar met een nieuw broertje of zusje in aantocht van de zomer gaan we rustig aan beginnen in de lente aan een peuterbed met dekbed....is het ook iets minder koud, ook fijn.
Bij de oudste met minder dan een jaar omdat die uit zn ledikant bleef klimmen en ik de kans op vreemde ongelukken door met een slaapzak aan rond te banjeren groot achtte. Hij ging toen ook naar een gewoon bed trouwens. De jongste is nu twee en slaapt nog lekker in zn ledikant met dikke slaapzak aan.
Mijn dochter sliep tot haar 4e in een ledikant met slaapzak en deken.
Daarna ging ze over naar een half hoog slaper met een dekbed.
Ons zoontje klimt niet uit ledikant. Dus niet echt uit noodzaak dat ik een dekbed voor m wil.

Zoon heeft wel standaard een enorme natte luier en lekt dus elke nacht door.
Heeft iemand nog tips? Heb echt elke soort luiers nu wel geprobeerd. 0
Noenoecasa schreef:
21-12-2020 09:26
Ons zoontje klimt niet uit ledikant. Dus niet echt uit noodzaak dat ik een dekbed voor m wil.

Ook al een grotere maat geprobeerd?

Een half jaar terug hebben we ook zo'n periode gehad, overgegaan op een maat groter en sindsdien nergens meer last van. (we gebruiken Kruidvat maat 5. kind net 2 jaar)

Kan ook zijn dat het gewoon door zijn slaaphouding komt. Toen ons kind nog standaard op zijn buik met opgetrokken knieeen sliep hadden we ook meer lekkende luiers. Nu ligt ie gewoon op zijn rug of zij met benen gestrekt/licht gebogen en gaat het ook beter.
Noenoecasa schreef:

Grotere maat luier en grotere maat romper?
Bedankt dames voor de tips.
Maar wij hebben al een maat groter nu.
Rompers ook al maat 104 lijkt mij ook lekker zitten voor hem.
Kind slaapt wel echt altijd alleen op de buik. Sinds hij kan omrollen en zitten al. Met opgetrokken knietjes indd.
Denk ook dat het daar aan ligt.
Geef n vlak voor t slapen geen water meer. En dan helpt ook niet.
Gwn accepteren dan.
Luier achterstevoren aandoen, of wolbroekje er overheen (verdiep je eens in wasbare luiers en wolbroekjes, het is een hele grote wereld met echt heel veel goede oplossingen tegen doorlekken!)
Dankje Minik!
Ga ik doen.
Scheelt behoorlijk in veel was en slaapzakken snel wassen en drogen. Heb er 3 maar zitten zovaak in de was ook.
Middagdutje lekt die ook door
Eén van mn oud-oppaskindjes lekte ook altijd zo erg door. Die ouders deden 2 luiers over elkaar heen; 1x een maatje groter, en daarover nóg een maat groter. Als die droog bleef, nog een nacht ;)
Noenoecasa schreef:

Ik deed een luierbroekje over de luier heen. Dan bleef hij wel droog.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik weet niet hoe diep je kind slaapt, maar ik heb onze oudste ook wel eens verschoond toen ik naar bed ging. Dan voelde ik aan de luier en soms zat hij al behoorlijk vol. Ik had een kleine lichtje en deed alleen snel de luier wisselen. Kind sliep gewoon door.
dansenindewind schreef:
21-12-2020 21:50
Ik weet niet hoe diep je kind slaapt, maar ik heb onze oudste ook wel eens verschoond toen ik naar bed ging. Dan voelde ik aan de luier en soms zat hij al behoorlijk vol. Ik had een kleine lichtje en deed alleen snel de luier wisselen. Kind sliep gewoon door.
Goede tip! En nog eentje in dit straatje: zet je kind evt als je zelf naar bed gaat even op de wc/potje, vaak plassen ze dan gewoon automatisch en dan ben je al de helft kwijt.
dansenindewind schreef:
Goede tip! En nog eentje in dit straatje: zet je kind evt als je zelf naar bed gaat even op de wc/potje, vaak plassen ze dan gewoon automatisch en dan ben je al de helft kwijt.
Ik hoor ook goede verhalen over wasbare luiers en minder tot niet doorlekken.
Hier met 2 jaar en een paar maanden.

Toen was het voorjaar en minder koud als ze in het begin niet goed onder haar dekbed bleef liggen.

Dit bleek ook zo te zijn, ze lag de eerste periode regelmatig overdwars in bed half op en half onder haar dekbed.Na een poos ging dit vanzelf beter.
dansenindewind schreef:
Klopt dit deed ik dus ook. Zo rond de tijd dat ik naar bed ga hem verschonen. Hier sliep die ook gwn verder tijdens verschonen. Maar helaas was die volgende ochtend weer helemaal nat.
Nu ben ik ermee gestopt.0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven