peuter die last heeft van wagenziekte, tips?

21-04-2009 10:57 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

nou ja, de titel spreekt al voor zich denk ik. Vanochtend kon ik na een 45 minuten in de auto weer terug naar huis met een peuter die zichzelf helemaal ondergespuugd had. Al als baby had ze er af en toe last van en nu ineens zo nu en dan weer. Weken gaat het goed en dan ineens is ze enorm wagenziek en komt alles eruit. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar ik vraag me af of iemand een simpel truukje heeft? Het komt niet vaak genoeg voor dat ik bij elke rit een pilletje wil geven, maar misschien zijn er wat simpelere middeltjes of truukjes?

Dank alvast
Watje in de oren? Toch maar primatour? Die werken echt suuper hoor
Voorin zitten. Weet niet of je dat wilt met een peutertje maar bij mij hielp dat heel goed.
Ik heb ook een peutertje dat last heeft van wagenziekte! Wat bij ons redelijk helpt is het autostoeltje in het midden van de achterbank plaatsen in plaats van aan een van de zijkanten. Zo kan hij meekijken door de voorruit en sindsdien gaat het iets beter.

Wat ook helpt bij ons is zo min mogelijk eten en drinken geven een uur voor vertrek. Doen we dit niet, dan komt het er gegarandeerd weer uit!

Overigens hebben wij wel van de homeopatische korreltjes en die werken wel aardig. Niet geweldig, maar alles is beter dan die enorme kotspartijen op de achterbank!
ik dacht zelf ook al aan voorin zitten, en spitsmuisje, niks geven een uur van te voren is ook een optie, alleen dan worden sommige afspraken wel heel lastig te plannen, maar ja het is het een of het ander. Tja die pilletjes, geef je die lang van te voren? Het is echt maar 1 op de 20 ritjes ofzo, dus om dan 20 keer een pilletje te geven om die ene keer te voorkomen vind ik best heftig. Heeft iemand ervaring met zo'n drukpunt armband? of is dat alleen voor volwassenen?
Ik heb zelf ook jarenlang last gehad van wagenziekte, maar heb er twee jaar terug wat op gevonden! Na alle jaren van vieze primatourpilletjes, watjes en andere dingen gebruik ik nu Seabands. Ze zijn te koop bij onder meer de ANWB en de Etos, en het zijn een soort bandjes waar een rond knopje op zit. Dat knopje wordt door het bandje op je pols gehouden, waardoor je een drukpunt krijgt wat je evenwichtsgevoel helpt(ofzo).

Het klinkt een beetje vaag, dat vond ik eerst ook, maar aangezien ik bij ritjes van 5 minuten al aan het kotsen was en ik nu in de auto kan lezen...

http://ecx.images-amazon. ... hpB5qgL._SL500_AA280_.jpg

En ze zijn er dus ook in leuke kleurtjes voor je peuter!

Zie nu dat je een reactie hierbovn ernaar gevraagd heb, maar bij mij en mijn broertje werken ze dus inderdaad!
UCchick,. die bandjes klinken goed zeg! Ik had er nog nooit van gehoord!
Hier ook een kotsende peuter.

Primatour was er zo moeilijk in te krijgen (omdat dat echt heeeel vies is) dat ik ook de seabands heb gekocht.

Ik heb ze besteld bij de apotheek en ik moet zeggen dat het bij mijn dochter werkt.

Bij veel mensen werkt het ook niet maar het is zeker het proberen waard.
ok, die ga ik dus zeker proberen. Dank!
Hhmmm, ik heb dus al het bovenstaande geprobeerd maar niets werkt bij mijn dochter... Ze spuugt bijna altijd, op ritjes van 15 minuten soms wel 4 keer.

Geen tips dus, behalve dat wij voorzorgsmaatregelen nemen. Slab om, theedoek over haar heen en een bak mee.
iris, dat ga ik inderdaad vanaf nu ook doen, gewoon maar tas met extra kleren en doekjes in de kofferbak en een fles water ofzo, en een theedoek om haar heen, nou ja, het is allemaal geen enorm drama omdat het niet zo vaak gebeurt, maar wel vervelend, vanochtend zouden we naar artis gaan, dus eerst overstuur dat ze gespuugd heeft en vervolgens overstuur dat we naar huis gaan en dus niet naar artis. Nou ja, ik ga zo'n bandje kopen en hopelijk werkt het.
Dat is ook wel zielig Arwen.

Ik had het vroeger ook heel erg, was altijd aan het overgeven. Zak bij de hand en op lange ritten een Primatour. Ik heb het nog steeds als ik achterin zit of ga lezen/smsen. Ook in vliegtuigen en op boten (ik ben heel snel zeeziek). Toen ik zwanger was kreeg ik Emesafene tegen de misselijkheid maar dat helpt ook heel goed tegen reisziekte (wij gingen zeezeilen toen ik zwanger was, toen heb ik het ook genomen). Ik weet alleen niet of dat ook voor kinderen is en daarnaast, dan zou ze iedere keer een pil moeten nemen.
Arwen, heeft ze er in de trein eigenlijk ook last van, of is het alleen in de auto?

Vind het zo zielig voor haar. Zeg maar tegen haar dat er niks aan was en dat we het heel snel over gaan doen!

Mijn dochter spuugt soms ook in de trein. Kwam ik achter toen ik dus echt niets bij mij had om haar en vloer van de trein schoon te maken...
nee, alleen in de auto en ook alleen als ik rijd, bedenk ik me nu. Als papa rijdt is het nog nooit gebeurd. Ik ga dat stoeltje in elk geval voorin zetten, zo'n armbandje kopen en dan gaan we snel weer een andere keer naar artis, of dan komen we met de trein, als ik niet hoef te haasten op de terugweg is dat ook een optie.
Ik had die Seabands in het begin van de zwangerschap en hielp wel enigszins.

Vooral geen boekjes laten lezen tijdens het rijden als je dat al deed. Sneu voor dat kleine grietje!
quote:Iris26 schreef op 21 april 2009 @ 13:38:

Mijn dochter spuugt soms ook in de trein. Kwam ik achter toen ik dus echt niets bij mij had om haar en vloer van de trein schoon te maken...oh iris, dat is wel echt een drama, och wat erg, waren jullie toen ver van huis? ik kon in de auto gewoon omdraaien, neus dicht doen, en naar huis rijden, was geen feest, maar het kon wel.
Standaard een plastic zakje mee op reis en vantevoren uitleggen dat het daarin moet ...gek genoeg wordt het knid nog wel eens misselijk, maar de kots partijen blijven uit. Weet niet of het psychologisch is, werkt in dit geval wel
Opinions just like love do not pay any bills
quote:Iris26 schreef op 21 april 2009 @ 13:38:

Mijn dochter spuugt soms ook in de trein. Kwam ik achter toen ik dus echt niets bij mij had om haar en vloer van de trein schoon te maken...

Of in het vliegtuig tijdens de hobbelige landing zoon die een lading melk eruit spuugt, over mij heen. Toen kon niemand wat, de stewardess zat ook ingesnoerd en kon alleen een deken toewerpen. Eéénig

Arwen, zonder je aan te vallen maar het kan inderdaad ook aan de rijstijl liggen. Net iets te fanatiek remmen enzo.
quote:Borgier schreef op 21 april 2009 @ 14:24:

Standaard een plastic zakje mee op reis en vantevoren uitleggen dat het daarin moet ...gek genoeg wordt het knid nog wel eens misselijk, maar de kots partijen blijven uit. Weet niet of het psychologisch is, werkt in dit geval welOf een plastic zak op schoot hebben, wel moeten overgeven maar de zak klapt dubbel, nog alles ernaast (proefritje met nieuwe auto over de Afsluitdijk - ).
Mijn zoon van inmiddels 10, kan nog steeds niet langer dan een minuut of 10 (15 met mazzel) in een bus of een auto. En dan heeft ie wel snoepjes nodig. Alles geprobeerd wat hier genoemd is, en nog veel meer. Niks helpt.

Ook in de trein werd hij ziek. Sinds ongeveer een jaar kan hij wel in de trein zonder ziek te worden, dus ik hoop dat hij er uiteindelijk wel overheen groeit.

Overigens is niet alleen het kotsen vervelend, vooral de aanloop, want voordat hij kotst ziet hij echt helemaal groen. Dus zelfs als we stoppen voordat ie kotst, is ie wel hartstikke beroerd.

Sorry, geen opbeurend verhaal dus hier en tips al helemaal niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zoon kotste vroeger na 10 minuten al de auto onder. Na een vakantie in een bergachtig gebied waar de maag van peuter zich om de haverklap omkeerde, heeft hij er bij terugkeer in Nederland opeens veel minder last van. Alsof zijn lijf er nu beter op ingesteld is.

Niet echt een geweldige oplossing voor dit probleem , maar wel een interessante observatie.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:arwen173 schreef op 21 april 2009 @ 13:40:

[...]

oh iris, dat is wel echt een drama, och wat erg, waren jullie toen ver van huis? ik kon in de auto gewoon omdraaien, neus dicht doen, en naar huis rijden, was geen feest, maar het kon wel.

Nee we moesten nog een kwartier ofzo.

Bij ons maakt het niet uit wie er rijdt, of in welke auto. Maakt ook niet uit of we alles meehebben of niets.

Het gekke is ook dat ze geen hekel heeft aan auto rijden. Ik rijd weinig met haar omdat ik het sneu vind dat ze iedere keer alles onder spuugt maar de keren dat we gaan stapt ze vrolijk in.
Hier werken de armbandjes ook goed. Zoon kotste ook niet alle ritjes. Hopelijk helpt het bij jou kindje ook!
Ben zelf altijd al wagenziek geweest (alleen ik kots niet maar blijf uren lang misselijk....da's ook niks). Sommige dingen moet ik dus niet eten/drinken vooraf, zoals: sinaasappelsap, koolzuur en vet eten als friet enzo. Ook pannekoeken versterken de boel. Voorin zitten helpt, rustig optrekken/stoppen/door de bocht scheelt een heleboel en zelf rijden helpt het best (maar da's lastig met een peuter )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven