Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Alle reacties Link kopieren
Mannetje van 3. We staan in een winkel, hij loopt bij me weg. Loopt recht op de bh's af, pakt er een en schreeuwt door de hele zaak; Kijk, dit is voor je tieten!!!



Deze tietenman wil nog steeds vaak lekker opgetild worden als hij moe is. Gaat dan vaak met zijn handje zitten kroelen aan de bovenkant van mijn borsten. In een winkel zei ik dat hij dat niet mocht doen. Mijn shirtje was nogal laag en dus stond iknamelijk meteen half in mijn bh. Zet een keel op zegt heerlijk hard en half f huilend; Waarom niet? Ik mag toch altijd aan 'ze' zitten?!



Nu al een echte borstenman dus
Alle reacties Link kopieren
:rofl: hahahahaha

ff uppen hoor want wat is dit allemaal grappg zeg!!!!!!
Mijn dochter is erg vol van haar verjaardag. Vanavond zat ze weer eens te filosoferen over welke taart, wat we zouden gaan doen op gaar feestje, welke cadeaus ze wilde. Ik zeg voorzichtig dat het nog wel even duurt voor ze jarig is. Zegt ze snikkend: 'Ik wihil niehiet dat het nohog lang duuuuuuuurt, ik wihil op een andere daaahaaag jaaaaaarig zijhijn!'



Ze wordt eind juli 5 X-D
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig topic!

Mijn zoontje is nog maar 9 weken, dus het duurt nog even voordat ik zijn fratsen kan posten. Maar afgelopen weekend wel wat meegemaakt.



Vriendlief en ik stonden te wachten op onze afhaalpizza. Onze kleine man lag te slapen in de maxicosi. Ook was er een moeder met haar 3 jarig dochtertje. Die kwam heel voorzichtig in de maxicosi kijken. Ze schrok en holde alle andere wachtenden af. STTTTTTTTTTTTTT, kreeg iedereen te horen. Op de vraag van haar mama waarom dan, wees ze op de maxicosi: Stil nou, baby slaapt!
Alle reacties Link kopieren
"Kijk mam," terwijl het kleine ventje (almost 4) zijn piemeltje vanuit zijn pyama broek naar buiten laat glippen."Mijn piepie is groter gegroeid. Zit HELEBOEL plas in."
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een leuke!

Man reed met dochter (4) langs het park waar ze in de winter altijd een gedeelte onder laten lopen om als ijsbaan te gebruiken.Dat was nu weg gepompt.Ze zag dat en zei:Papa,kijk!Het water is weg!Ze hebben de stop eruit getrokken!!!!!





En nog eentje:Ze is nu snotverkouden en vroeg om een "snotpapiertje" (papieren zakdoekje).Dat had ze van een jongetje uit de klas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van net twee kreeg het papiertje niet van zijn paasei. Ik vroeg hem of ik even moest helpen, zegt hij:

Nee jij wil niet helpen, jij gaat mijn ei opeten. :-$



Laatst waren we even bij mijn zus op het werk geweest, daar stonden toevallig die dag de kliko's buiten. Zus werkt nu dus bij de kliko's volgens meneer.



In de winkel zei vorige week een oudere mevrouw tegen hem: Mischien komt de paashaas wel bij jou, hij antwoordde: Nou dat denk ik niet hoor meisje.



Verder is het op het moment heel belangrijk dat iedereen weet dat plas uit je piemel komt en poep uit je billen. Leukste is het dan om dat keihard tegen iedereen te verkondigen die je tegenkomt.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic!



Mijn dochter (volgende maand 2) is helemaal in de ban van verstoppertje en tot 10 tellen. Vorige week vroeg ik haar of ze haar schoenen wilde gaan zoeken en loop weg om haar jas te pakken. Kijk ik om, staat ze met haar handen voor haar ogen:

1..2..3..4..5..6..7..8..9..10, ik kom! :love:
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen allemaal weer, helemaal geweldig.



Ventje hier had het wat hoog in zijn bol vanmiddag.

Keek even in de spiegel, om daarna in volle overtuiging te verkondigen: Zo hee, ik zie er goed uit, zeg!
Pastcy2 schreef op 18 maart 2008 @ 16:17:

Papa had gisteren een vrije dag en was de gasfornuis aan het schoonmaken. (okee, ik geef het toe, was hard nodig).

Zoonlief, van bijna 4 komt gezellig op een krukje erbij staan.

Wat heb mama rotzooitje van gemaakt, he papa? Mama kan niet goed eten maken. Wij kunnen wel he papa? En terwijl hij zijn spierballen laat ziet, roept ie uit: WANT WIJ ZIJN MANNEN!!




Zo heb ik eens de ramen gelapt wat ook heel erg nodig was bleek uit de reactie van dochter toen ze uit school kwam: " hee, hebben we nieuwe ramen?"

;-)
Alle reacties Link kopieren
Whahahah Lynne hoe erg was het :-p
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje (ruim 2) is op een leeftijd dat hij dingen erg letterlijk neemt. Toen hij zijn schoenen kwijt was en mijn zus zei: nou dan ga je maar even een rondje lopen (om ze te zoeken dus), ging hij letterlijk in een cirkeltje lopen. X-D



En als ze zegt 'wijsneus!', dan wijst hij naar zijn neus, haha!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag aan het mopperen bij mn ouders thuis over de eksters die daar in de tuin zitten.Ik had het over die ellendige vogels.

Zegt dochter bij het weggaan:Oma,als nou die allergische vogels komen moet je ze wel wegjagen!
Alle reacties Link kopieren
Gehoord van mijn zus: haar zoontje was toen een jaar of 4/5 en kreeg op z'n kop. Zwager, zwaaiend met vinger voor zijn neus:''Dat mag toch niet?! We hadden afgeproken dat je dat niet zou doen! Ik wil het niet hebben!" enz. enz. Neefje kijkt naar de vinger van zwager en zegt:''Zo hee, jij hebt een dikke vinger!" ;-)



Nichtje (4 of 5) zit bij mama voorop de fiets, waait er iets in m'n zus' oog. Ze zegt:''Oei, er vliegt wat in mijn oog...!'' Nichtje:''Een fogelll...?" :)
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen zijn mijn ventje van bijna vier en ik, gevallen met de fiets.

Gelukkig hadden we bijna geen vaart op dat ogenblik. Wel zijn we enorm geschrokken en het ventje heeft een schaafwond en bult op zijn bolletje. Ondanks dat, wilde hij toch perse naar de peuterspeelzaal. Uiteraard in de gaten laten houden en het gaat gelukkig allemaal goed.



Na de peuterspeelzaal op de terugweg naar huis, kwam hij spontaan op een goed idee:



Mama, ik weet het!! Jij moet die 2 andere wieltjes hebben, die kleine. Dan kan jij niet meer vallen.



Ik zie dat dan gewoon gelijk weer voor me, zo'n damesfiets, stoeltje achterop, met zijwieltjes.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha geweldig dit!



Ik werd vroeger altijd opgehaald door de peuterleidster met de auto. Ik was ongeveer drie jaar:



Bij het stoplicht (hij sprong net op groen): "Groener wordt het niet hoor" :-)-). Peuterleidster helemaal in een deuk. En ik vond het natuurlijk zo leuk dat ik die zin elke keer riep als het licht ook maar drie seconden op groen stond :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij het ventje (bijna 4) op het randje van zijn oor, wat oorsmeer zitten. Ik had weinig zin om naar de badkamer te lopen voor een wattenstaafje en haal het beetje met een zakdoek weg.



Mam, wat doe je nou? Ik haal even wat oorsmeer uit je oor, zei ik.

En toen kwam er een verontwaardigde toon: mama, dat moet je niet doen. Dat is mijn vriendje!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ja, "meneer" is op dreef vandaag.



"Hee jongens, (?) wacht op mij".... riep hij uit tegen zijn grote broer van 12 en tegen mij, terwijl wij vast de tuin in liepen. "Ik ben ook een vent......"



(Ik ben er nog niet uit waar dit op gebaseerd is, maar het klonk enorm eigenwijs.)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter 1,5 jr benoemd constant alle lichaamsdelen en wijst ze dan aan. Favoriet is Buik.

Maar nu gaat ze dus voor iedereen staan (ook vreemden) en zegt dan Buik Buik en als die mensen niet snel genoeg reageren, trekt ze hun bovenkleding omhoog om de buik even aan te wijzen.

Gelukkig lachen de meesten erom!
Ik werkte op een kinderdagverblijf...

Geweldige tweeling(3jr) in m'n groep, maar ènorm bijdehand!



Veel zwangere moeders met dikke buiken... 1 van de tweeling duwt/wijst ongevraagd in buiken en roept tegen zwangere moeders: "Jij hebt teveel smeerkaas gegeten!!"



Moeder antwoordt; "Nee joh..ik heb een baby in mn buik..."

"Nietus, te veel smeerkaas!" En zo gaat dat maar door...



Naja... na een paar dagen doe ik maar es een poging... "Sommige mensen zijn dik van te veel smeerkaas of andere lekkere dingen...maar baby's groeien eerst in de buik van de mama's voordat ze geboren worden en daar krijg je ook een dikke buik van." En weet je?? Jullie zaten zelf met zn 2en tegelijk bij jullie mama in de buik!!"

Nou dat was niet waar, dat kon niet!! Wat een stom idee!!

Bij het ophalen aan moeder uitgelegd wat ik wilde vertellen.. zij ook proberen.. "toch wel hoor, met zn 2en in mijn buik!!"



Eindelijk leken ze er genoegen mee te nemen..

Volgende dag: "Jij hebt een baby in je buik!"

Ik denk oh jee, krijg je dat (want nee, niet zwanger!!)... dus ik zeg: "Nee bij mij komt het wèl van te veel smeerkaas.."

Nietus 2 babies heb jij in je buik!!

Daar 1 en daar 1!! (duwt op mijn borsten) 2 babies!

Daar sta je dan met je pogingen...



Blauw lag ik...
Dochterlief van 4 heeft momenteel de waterpokken. Ze noemt ze zelf de watervlekjes. En madam is er eigenlijk maar wat trots op. We krijgen vanavond (onverwacht) eters en ik moest dus even boodschappen doen. ik laat dochterlief niet alleen en ze heeft geen koorts dus ging mee. Maar ik wilde haar wel een soort haarband om doen zodat de pokken achter haar oren niet zo zichtbaar waren. Dat mocht niet, zo konden de mensen toch niet zien dat ze watervlekjes had?!



En ik heb haar ook maar even verteld dat ze best mag laten zien aan familie dat ze pokjes heeft maar dat ze haar onderbroekje aan moet houden want dat hoeft niet iedereen te zien:)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje (4 jaar) is een echte charmeur, vooral als hij merkt dat hij er ook nog iets mee voor elkaar krijgt..Ik heb sinds kort een beugel en hij kijkt me heel lief aan en zegt: Mama wat heb jij een mooie ketting in je mond! (en direkt daarna..mag ik nu chippies?)
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend met de kids naar de kinderboerderij. Ik was in de stemming, dus ik zong wat liedjes totdat mijn zoon (van 2 en half) zegt: "Doe maar niet mama".

En bedankt...
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de stad. Zeiknat geregend op de fiets.

Toch maar even douchen en droge kleding aan.

Wederom van het ventje de vraag: mama waarom heb jij geen piep?

Omdat ik een meisje ben, en meisjes hebben geen piep.

Neeheeeee, jongens zijn niet goed. Need I say more?



Vervolgens ging "meneer" weer vrolijk verder. Waarom heb jij zo'n dikke buik? Heb jij veel gegeten, of heb jij baby in je buik???

Nou.... ik denk dat ik te veel gegeten heb...

Gelukkig de oplossing was nabij: Mama, dan moet je gewoon zo even wiebelen (ventje schudde wat met zijn billen) dan komt er poep uit, en dan heb je geen dikke buik meer.
Alle reacties Link kopieren
We zitten momenteel in een verhuizing, dus het bijna 4 jarig ventje is er ook veel mee bezig.



Mama..... waarom wonen wij naast de buren??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven