Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
imni schreef op 30 maart 2008 @ 20:14:

Vanochtend met de kids naar de kinderboerderij. Ik was in de stemming, dus ik zong wat liedjes totdat mijn zoon (van 2 en half) zegt: "Doe maar niet mama".

En bedankt...
haha dat zegt mijn zoontje ook altijd!
Zit vandaag in de auto, gordel om, kinderen ingeladen, ja we kunnen. Wordt er in mijn rug geschopt via de kinderstoel van mijn 2,5 jarige peuter. "mama ik duw jou alvast, dan gaan we harder"



Gisterochtend, zoontje heeft boterham met gekleurde hagelslag en ik 2 crackers met gekleurde hagelslag. Binnen no time heeft hij de boterham op, en de hageltjes die nog op zijn bord lagen. Met een ruk pakt ie mijn bord en met een straffend toontje "jij moet wel samen delen mama" om vervolgens mijn crackers en hageltjes op te eten.
Alle reacties Link kopieren
mijn oudste (toen 4) vertelde tegen de juf dat hij een baby broertje of zusje kreeg (ik ben niet zwanger) waarop de juf zei,...maar je moeder heeft toch ook gen dikke buik,... nee riep ie vrolijk de baby zit in haar billen



(stille hint van zoon lief)



ik woon in amerika en gisteren kwam de jongste thusi,...mommy today we had a tomato drill! bleek een tornado drill te zijn ..... omdat het lucht alarm afgaat elke 1ste woensdag van de maan...
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje van 4 riep van t weekend dat hij cakejes had gebakken in de magnetrommel.... (combi-magnetron).. ik lag echt helemaal in een deuk!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Up :-$
Alle reacties Link kopieren
wat een geweldige uitspraken!!

Ik heb op een kdv gewerkt, maar idd, de leuke uitspraken vergeet je zo weer!

Wat ik nog regelmatig te horen krijg, wat ik zelf als kleine meid heb gezegd:



* Mam, zus en ik stappen de bus uit. Op een plein vol met mannen en studenten op dat moment.. roep ik: Mama is lesbi! mama is lesbi!! (ik wist niet eens wat dat woord betekende, schijnbaar ergens opgepikt een keer)
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, dit! Ik ben van de generatie die Sheherazades prietpraatcolumns nog heeft gelezen (in de jaren 70e n 80 in Libelle), daar stonden ook pareltjes in. Zelf ook een paar leuke:



Ik was 8 maanden zwanger en mijn vriendin was bevallen. Dus ik op kraamvisite. Zit haar 4-jarig zoontje met een paar leeftijdsgenootjes buiten voor de deur. Ik kom aanlopen, zegt een jongetje: wat ben jij dik zeg! Dus ik zeg: ik heb een baby in mijn buik. Aan hun reactie te zien geloofden ze dat maar half. De deur gaat open en mijn vriendin zoent me gedag. Zegt een meisje: gatver ik zou die dikke mevrouw NOOIT zoenen!



Kari is inmiddels 21 maanden. Vanmiddag zat ze in bad. Badderen was een tijdje een drama, dus als grote verleidtruc mag ze nu verven met badverf. Groot succes, ze gaat weer graag in bad. Ze heeft een klodder verf op haar handje en stopt dat handje in het water, waar de verf ervanaf spoelt (is gewoon dikke badschuim met mooie kleurtjes). Kari O, nee!!!. Ik: waar is de verf nou gebleven?? Ze kijkt even rond en komt tot de conclusie dat er maar één uitgang is. Ze wijst op de deur en zegt: daarheen, kom mee, zoeken!



En eentje van ruim 30 jaar geleden: ik kan nog niet zo lang lezen en we gaan op vakantie naar Duitsland. Ik bestudeer alle borden, prachtig vind ik het. Op een gegeven moment valt het me op dat één naam wel heel vaak op de borden staat.Ik vraag: wat is dat toch voor een stad, Ausfahrt??

Het is inmiddels al 30 jaar een gevleugelde uitspraak in onze familie.........
Alle reacties Link kopieren
wat leuk dit, je krijgt er zo een warm gevoel bij. Heerlijk die kleintjes die je zo aan het lachen kunnen maken.



Mijn dochter van 2 kan er ook at van.



Douchen is niet haar grootste hobby. Manlief was dochter aan het uitkleden en zei heel vrolijk: gaan we samen douchen dat is toch leuk?

Dochterlief keek vader aan en zei; grapjas



Dochter en ik liepen in onze straat. Ik had hakken aan en je hoorde op een gegeven moment mijn hak over de stenen "slepen" Dochterlief moet lachen en roept ooooo mama poepie laten...Tuurlijk stond net de buurvrouw ramen te lappen.



Manlief heeft dochter in zijn armen. Dochter zit haar vader een beetje vreemd aan te kijken en roept dan: papa....papa.....papa... heeft.......papa heeft een.... inmiddels zitten papa en ik haar vol verwachting aan te staren en wachten in spanning af wat er komen gaat. Papa heeft een grote......... neus wahahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zusje nog klein was keek ze altijd naar 'de natte neuzen show'. Toen we op een gegeven moment met de trein gingen en we in zo'n restauratie zaten te wachten liep ze daar een rondje en bij iedereen stopte ze even, zette haar strengste gezicht op en wees naar de grond terwijl ze riep: Apport!



Je had die gezichten van die mensen moeten zien haha..
Alle reacties Link kopieren
Mama, het is vandaag kleine chocolade eitjes dag.

Heb je ze verstopt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van twee, vind een boef erg intressant, weten wat het precies inhoud weet hij niet, maar toen we laatst een keer op de fiets zaten en een man met baard en traditionele witte jurk en muts voorbij zagen komen...... Schreeuwde hij het uit.

EEN BOEF , EEN BOEF, kijk mama een boef.



pfffff ik ben hard doorgefietst. Hopen dat hij het niet verstond. hihi.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
:) geweldig dit
Alle reacties Link kopieren
Ik had even de zonnebril (zo een met van die grote glazen) van mijn dochter opgezet.



Ventje van net een paar dagen 4 jaar roept vol aanbidding uit: wat een mooie vrouw...... dat is mijn moeder.... mijn moeder is stoer....
Alle reacties Link kopieren
Tis wat rustig op het forum hier, jammer.



Ventje van net 4 had eerder vanmiddag al een slak gevonden en 'm een leuk plekkie gegeven.

Later vanmiddag vond ie nog een slak en zette deze naast de eerdere, met de opmerking: kom maar, geef elkaaaaar maar een kusje.
Alle reacties Link kopieren
Pastcy volgens mij heb je echt een schatig ventje als ik dat zo lees :heart:

Hier loopt ook een peuter rond die van tijd tot tijd zeer bijdehand kan zijn, al kan ik zo een twee drie geen voorbeeld noemen maar schattig is het wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik was bevallen van m,n 2e kind en manlief bengt samen met de oudste de kraamverzorgster naar huis.

rijden ze langs t zwembad zegt ie,als mamma,s poesje beter is gaan we weer zwemmen.



nu met m,n kleinkind begint t weer van voor af aan.

vragen we waar is je,opa/oma,s dikke buik?

bij oma,s dikke buik kijkt hij in m,n blousje en zegt hier!



als hij krom praat vraag ik wat is dat dan?

boos antwoord hij dan met t goede woord,geen letter verkeerd

2 jaar,eigenwijs want hij is 2 en zegt nee
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel schravelvot, het is inderdaad een enorm schattig en grappig ventje. Liepen gisteren in de stad, samen op de roltrap naar beneden. Voel ik ineens dat hij, heel charmant, een zoen op mijn hand geeft. Nou, dan smelt ik wel even.



Ben eind april verhuisd en vond het oude boekje van mijn andere 2 kids terug. Hun opmerkingen die ze maakten toen zij stuk jonger waren heb ik opgeschreven. Enorm leuk om na te lezen. Heb het ook aan hun laten lezen. Vonden ze geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren even bij mijn buren, vanwege het mooie weer had ik een rok aan en een hemdje.

Buurjochie van 3 ziet me denk ik zelden met zo weinig kleding, want ineens roept hij: Vinyl heeft borsten!

Ik zeg: ja, maar ik ben toch ook een meisje?

Hij: ben jij een meisje? (kijkt verwonderd, eerst was ik gewoon vinyl, de buurvrouw, en nu ineens een meisje...)

Roept daarna de rest van de tijd dat ik er ben: Vinyl is een meisje, Vinyl is een meisje!!
Alle reacties Link kopieren
Ventje was weer lekker bezig. We liepen in de gang van het ziekenuis. Ruim voor ons loopt een oude man met een wandelstok. Zoonlief neemt een spurt, rent er voorbij, stopt abrupt en roept triomfantelijk tegen de oude man: ik ben lekker sneller!!
Alle reacties Link kopieren
wij wonen op zesde verdieping, kijken van balkon op vijver. neefje (2) tante vlinder kom je eendjes kijken? ik ga kijken en vraag hoeveel eendjes zie je? 1,2,3,4,5,6 eendjes. ik zeg kijk daar is nog een eendje. kijkt hij me wazig aan, zucht even en zegt vervolgens 'dat is een meerkoet'. ...oke...
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef op 08 mei 2008 @ 08:24:

ik was bevallen van m,n 2e kind en manlief bengt samen met de oudste de kraamverzorgster naar huis.

rijden ze langs t zwembad zegt ie,als mamma,s poesje beter is gaan we weer zwemmen.
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet humoristisch. Eerder ordinair.
Alle reacties Link kopieren
Dochtertje van 2,5 jaar,aait over mijn been,zet liefste piepstemmetje op en zegt: mama lief! mama slim! mama kusje! en ik krijg een kusje. waarop ze zegt:



Magge nu snoep, magge, ja?



En als ze ergens is geweest waar het leuk was zegt ze: was leuk!! Dus: was leuk dierentuin, was leuk opa



Gisteren bracht ik haar naar het KDV en ze zei (verzuchtend) in de auto: was leuk thuis!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter toen net 2 had waterpokken. Ze was er zelf heel erg van onder de indruk en iedereen die het horen wilde vertelde ze het: Kijk! waterpokken!



Op ene dag ging ik douchen en ze wilde mee. Ik was uitgekleed en ze staart naar mijn tepels.. en roept uit: mama ook waterpokken!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven