Peuter maakt drama van haar doen

25-03-2020 20:35 79 berichten
Ik heb een peuter met lange haren en elke keer is het drama om haar haar te doen. Een hoop gekrijs en wegdraaien en weglopen. Ik borstel voorzichtig en heb een anti klit borstel en klitten spray om het haar soepel door te kunnen kammen. Heeft er iemand tips?
Ik denk er nu serieus over om haar haar kort te laten knippen, het is nu echt te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Hertjehertje schreef:
30-03-2020 23:05
Ik heb gezocht op tangle teezer en ik zie ze met handvat en zonder handvat. Welke werkt het beste?
Zonder. Ik heb er nog een uit de tijd dat ze net in kwamen, toen waren ze er alleen zonder steel. Ligt heel lekker in de hand.
.
Afbeelding
Tangle Teezers zijn echt fijn. Je moet wel echt de originele hebben. Neppers zijn veel te hard. Tangle teezer heeft er ook met handvat: https://www.tangleteezer.com/

Ik heb zelf een salon elite met roze en blauw. Dacht eerst dat het niks voor mij was totdat een kapper het gebruikte bij mijn haar.
Rouge__ schreef:
25-03-2020 20:44
van onder naar boven kammen of een kam met grotere tanden?
wat voor haar heeft je dochter glad, slag, of (woeste) krullen?

haren kammen was vroeger ook vaak drama bij mij, maar ik moest het niet wagen om weg telopen of iets kreeg gewoon een kam op met mijn hoofd :hihi: Surinaamse moeders be like
Oh ja. Zowel mama als oma die ongeduldig met borstel van die lekkere lange halen deed en ook niet te beroerd waren om even te tikken met de borstel als je bewoog. Want zelf hadden ze kort haar en waren allebei vergeten dat je dan niet met lange halen moet werken omdat je dan vooral klitten op elkaar duwt. Inmiddels heeft mijn moeder ook weer lang haar en kwam er een 'Oh ja!' toen ik haar dat jaren later eens uitlegde. :facepalm:

Edit: Geen Surinaamse moeder trouwens, wel Indo oma
anoniem_207026 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 20:49
Reden: Moet wel correct blijven.
3.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 20:07
De afspraak voor het kort laten knippen staat nu. Wie weet er een leuk vlot kapsel voor een peutermeisje? Heb je verschillende bobs? Een pony lijkt me niet echt wat. Zijn er ook leuke bobs zonder pony?
Heb je eigenlijk wel íets gedaan met de tips die je gekregen hebt?
vivapimpelmees schreef:
17-05-2020 20:35
Heb je eigenlijk wel íets gedaan met de tips die je gekregen hebt?
Zeker! Maar het haren kammen blijft een strijd. En die ben ik nu zat...
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 20:37
Zeker! Maar het haren kammen blijft een strijd. En die ben ik nu zat...
Wil kind het zelf ook? Weet je dat er in korter haar óók gewoon klitten en knopen komen?
(Misschien gewoon maar 1x per week met shampoo wassen oid, dat het iets minder vliegerig wordt en minder knoopt)
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 20:37
Zeker! Maar het haren kammen blijft een strijd. En die ben ik nu zat...
Hoe dan? Want nat haar vol met conditioner klit vrijwel nooit.
Is ook wel een beetje te zien welk soort conditioner je gebruikt. Niet alle conditioners werkten op mijn vogelnesthaar even goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees óók het andere topic van TO en krijg de indruk dat ze nog steeds droge haren kamt... vandaar mijn vraag
vivapimpelmees schreef:
17-05-2020 21:03
Ik lees óók het andere topic van TO en krijg de indruk dat ze nog steeds droge haren kamt... vandaar mijn vraag
Ah nee, sorry. Ik bedoelde dat eigenlijk wat meer algemeen. Dat het nog steeds drama kan zijn terwijl je conditioner gebruikt omdat de conditioner niet geschikt is.
vivapimpelmees schreef:
17-05-2020 21:03
Ik lees óók het andere topic van TO en krijg de indruk dat ze nog steeds droge haren kamt... vandaar mijn vraag
Maar daar ontkom je toch ook niet aan? Als je ‘s ochtends het haar in een staartje wil doen moet je toch wel kammen?
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 21:13
Maar daar ontkom je toch ook niet aan? Als je ‘s ochtends het haar in een staartje wil doen moet je toch wel kammen?
Nee, borstelen. En dat kan prima nat. Met een plantenspuit en een leave in conditioner bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 21:13
Maar daar ontkom je toch ook niet aan? Als je ‘s ochtends het haar in een staartje wil doen moet je toch wel kammen?
Duh, dan maak je het toch even nat aan de wasbak? Of met anti-klit spray? Mijn dochter heeft een enorme bos krullen en dat doe ik elke ochtend. Gewoon wat water in de kom van je hand en daarmee het haar natmaken. En dan smeer ik er soms ook nog wat leave in conditioner in maar meestal is dat niet nodig omdat als het eenmaal nat of vochtig is het zo gekamd is.

Je moet toch ook wassen en tandenpoetsen? Nou, dan maak je in 1 moeite door het haar nat.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
17-05-2020 21:21
Nee, borstelen. En dat kan prima nat. Met een plantenspuit en een leave in conditioner bijvoorbeeld.
Dit, TO. Ik "moet" het ook iedere dag doen. En nee, m'n haar wordt er niet vet van. Ik maak water met een heel klein beetje leave in. Lekker nat maken, grove kam er door, en voilá, makkelijk doorkambaar haar.
En als ze gaat huilen omdat ze bang is dat het pijn gaat doen (wat ik me goed kan voorstellen) ga je in het weekend oefenen, maak jíj het nat, gaat zij het zelf doorkammen. Gewoon oefenen. Merkt ze dat het prima kan.
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 21:13
Maar daar ontkom je toch ook niet aan? Als je ‘s ochtends het haar in een staartje wil doen moet je toch wel kammen?
Daarom vroeg ik dus of je wat met de tips had gedaan.... Nee dus....
De plantenspuit is je beste vriend. Écht.
shala91 schreef:
17-05-2020 21:21
Nee, borstelen. En dat kan prima nat. Met een plantenspuit en een leave in conditioner bijvoorbeeld.
Ik borstel ook met anti klit borstel en antiklitspray/conditioner
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 22:25
Ik borstel ook met anti klit borstel en antiklitspray/conditioner
Gewoon water met conditioner werkt écht beter. En maakt het minder 'viezig'.
Alle reacties Link kopieren
DaCities schreef:
17-05-2020 22:25
Ik borstel ook met anti klit borstel en antiklitspray/conditioner
Misschien dan toch wat minder vaak wassen.

Mijn dochter (5) heeft haar tot op haar billen wat ééns per week met shampoo wordt gewassen (andrelon prinsessenshampoo), en daar zitten praktisch nooit klitten in.
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
18-05-2020 09:34
Misschien dan toch wat minder vaak wassen.

Mijn dochter (5) heeft haar tot op haar billen wat ééns per week met shampoo wordt gewassen (andrelon prinsessenshampoo), en daar zitten praktisch nooit klitten in.
Ik zit me ook al af te vragen wat iedereen dan met dat kinderhaar doet, want mijn dochter heeft echt een hele dikke bos krullen, maar vrijwel nooit erge klitten. Eigenlijk alleen als ze met los haar heeft geslapen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:00
Ik zit me ook al af te vragen wat iedereen dan met dat kinderhaar doet, want mijn dochter heeft echt een hele dikke bos krullen, maar vrijwel nooit erge klitten. Eigenlijk alleen als ze met los haar heeft geslapen.
Naar wat ik wel eens zie, zijn sommigen ook enorm ongeduldig en met van die lange halen van boven tot beneden aan het borstelen. Ik krijg daar als dertiger ook al koppijn als ik er naar kijk want je duwt klitten dan op elkaar. Maar goed, dat is natuurlijk puur mijn eigen ervaring.

Indien toekomstige uk mijn vogelnesthaar erft, zou ik zelf een grote pot Aunt Jackie Soft & Sassy Super Duper Softening Conditioner, of iets wat er genoeg op lijkt, aanschaffen. Megazoet geurend spul dat ik heel blij gebruik als mijn haar weer eens onmogelijk doet. Anti-klitspray was achteraf gezien niet genoeg of niet het juiste op mijn bos.
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
18-05-2020 10:47
Naar wat ik wel eens zie, zijn sommigen ook enorm ongeduldig en met van die lange halen van boven tot beneden aan het borstelen. Ik krijg daar als dertiger ook al koppijn als ik er naar kijk want je duwt klitten dan op elkaar. Maar goed, dat is natuurlijk puur mijn eigen ervaring.

Indien toekomstige uk mijn vogelnesthaar erft, zou ik zelf een grote pot Aunt Jackie Soft & Sassy Super Duper Softening Conditioner, of iets wat er genoeg op lijkt, aanschaffen. Megazoet geurend spul dat ik heel blij gebruik als mijn haar weer eens onmogelijk doet. Anti-klitspray was achteraf gezien niet genoeg of niet het juiste op mijn bos.
Dat is het wellicht, want ik gebruik ook iets dergelijks voor mijn dochter. Ander merk, maar zelfde idee, hele rijke, dikke vochtinbrengende conditioner, bijna een soort haarmayonaise.
Am Yisrael Chai!
Het is natuurlijk wel te zien per haartype. Ik gebruik dat spul zelf alleen als mijn haar echt ontzettend moeilijk doet.

TO, als je het wel kort laat knippen, zou ik daar sowieso de kapper om advies vragen en ook zelf even kijken of je dochter rare kruinen heeft. Ik heb kort haar gehad omdat mijn moeder dat zo makkelijk leek, om vervolgens te ontdekken dat ik een soort antenne op mijn hoofd kreeg en je wel even bezig was om het weg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
17-05-2020 20:32
Oh ja. Zowel mama als oma die ongeduldig met borstel van die lekkere lange halen deed en ook niet te beroerd waren om even te tikken met de borstel als je bewoog. Want zelf hadden ze kort haar en waren allebei vergeten dat je dan niet met lange halen moet werken omdat je dan vooral klitten op elkaar duwt. Inmiddels heeft mijn moeder ook weer lang haar en kwam er een 'Oh ja!' toen ik haar dat jaren later eens uitlegde. :facepalm:

Edit: Geen Surinaamse moeder trouwens, wel Indo oma
mijn moeder was gelukkig heel geduldig, en wist hoe vervelend het was maar mijn tante had helaas minder geduld.
fashionvictim schreef:
17-05-2020 21:25
Duh, dan maak je het toch even nat aan de wasbak? Of met anti-klit spray? Mijn dochter heeft een enorme bos krullen en dat doe ik elke ochtend. Gewoon wat water in de kom van je hand en daarmee het haar natmaken. En dan smeer ik er soms ook nog wat leave in conditioner in maar meestal is dat niet nodig omdat als het eenmaal nat of vochtig is het zo gekamd is.

Je moet toch ook wassen en tandenpoetsen? Nou, dan maak je in 1 moeite door het haar nat.

mijn moeder maakte meestal de borstel of kam nat, zelf kan ik niet zonder een plantenspuit en conditioner, volgens vriend kan ik zo mijn eigen prive haarwinkel beginnen met al die producten die ik heb :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
17-05-2020 20:15
Zonder. Ik heb er nog een uit de tijd dat ze net in kwamen, toen waren ze er alleen zonder steel. Ligt heel lekker in de hand.
Dank je! Ik heb gisteren eentje besteld, precies deze.

TO: een pony zou ik niet doen bij een peuter. Dat groeit snel en komt dan in de ogen te hangen. Moet je weer prutsen met kammen en speldjes etc.
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:00
Ik zit me ook al af te vragen wat iedereen dan met dat kinderhaar doet, want mijn dochter heeft echt een hele dikke bos krullen, maar vrijwel nooit erge klitten. Eigenlijk alleen als ze met los haar heeft geslapen.
Ligt ook aan de haarstructuur. Hier twee dochters die op het oog hetzelfde soort haar hebben. Toch klit het haar van de jongste (peuter) als een malle (heel dun en vrij kort haar) terwijl de oudste (wiens haar inmiddels dikker en langer is) nauwelijks klitten heeft en ik er zo doorheen kam.

@TO: wat voor ons de oplossing is (korter knippen is bij ons dus geen optie, want tenzij ik de tondeuse eroverheen haal blijft het klitten): een filmpje aanzetten en antiklitspray gebruiken. Sindsdien wordt ze helemaal enthousiast als ik haar haar ga kammen. Nu ben ik zeker geen voorstander van kinderen altijd maar achter die tv zetten, maar hier is het de enige optie om te voorkomen dat ze rondloopt als vogelverschrikker. En het is voor alle partijen een stuk aangenamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven