Peuter maakt drama van haar doen

25-03-2020 20:35 79 berichten
Ik heb een peuter met lange haren en elke keer is het drama om haar haar te doen. Een hoop gekrijs en wegdraaien en weglopen. Ik borstel voorzichtig en heb een anti klit borstel en klitten spray om het haar soepel door te kunnen kammen. Heeft er iemand tips?
Ik denk er nu serieus over om haar haar kort te laten knippen, het is nu echt te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:00
Ik zit me ook al af te vragen wat iedereen dan met dat kinderhaar doet, want mijn dochter heeft echt een hele dikke bos krullen, maar vrijwel nooit erge klitten. Eigenlijk alleen als ze met los haar heeft geslapen.
Ik heb ook nooit klitten. Mijn haar is zelfs zo makkelijk dat ik het niet eens hoef te borstelen of kammen, ook niet als ik met los haar slaap. Maar haar van dochter is wat dat betreft echt een ramp. Gekke is dat dat klitten pas begon toen ze echt lang haar kreeg.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:00
Ik zit me ook al af te vragen wat iedereen dan met dat kinderhaar doet, want mijn dochter heeft echt een hele dikke bos krullen, maar vrijwel nooit erge klitten. Eigenlijk alleen als ze met los haar heeft geslapen.
Is volgens mij afhankelijk van je haartype.
Dochter 1 veel klitten. Slaapt s nachts met vlecht, anders is er s ochtends niet door te komen.
Dochter 2: amper klitten, die slaapt ook met los haar.

De een heeft een ander haartype dan de ander. Fijn en dun en steil versus dikker golvend haar.
Ik zat trouwens ineens te bedenken dat een stukje eraf kan helpen om klitten te verminderen als dochter in kwestie erg veel gespleten haarpunten heeft. Zeker als het meerdere splits op één haar zijn, wil dat wel venijnige en vreselijke knopen geven.
Het haar is nu geknipt in een Bob lijn. Het staat super leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven