Peuter topic IV

07-06-2020 13:11 2113 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het vierde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Pip_pip schreef:
09-04-2021 11:54
Ah goed dat het gelukt is Rosings!

En dat jullie huis bevalt, toen wij verhuisden was het een drama met slapen. Heel vermoeiend.

Wellicht kunnen we het kleuter topic nieuw leven inblazen :-)
Ik moet nog even tot juni wachten.
Echt helemaal geen gedoe gehad met Rozetje wat dat betreft. Alleen een week of 2 na de verhuizing een dwars kind gehad. Tijdens de verhuizing en de voorbereidingen was ze super braaf en meegaand, veel oppas, uit logeren, weer naar oma. En dat kwam er daarna even uit.

Ik denk dat het helpt dat het huis dezelfde indeling heeft als oude huis, en dat we nog samen slapen.

Vind het wel lastig om nu nog aan klusjes toe te komen trouwens :) ze wil graag 'helpen' maar dat helpt minder dan ze denkt :) haha

Eind juli wordt mijnes 4, dus dan pas echt een kleuter, al denk ik dat het qua 'vergelijk' met andere kinderen soms wel handiger is te vergelijken met kleuters dan met een verse peuter want jeetje wat veranderen ze veel in die 2 jaar!
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
09-04-2021 12:51
Echt helemaal geen gedoe gehad met Rozetje wat dat betreft. Alleen een week of 2 na de verhuizing een dwars kind gehad. Tijdens de verhuizing en de voorbereidingen was ze super braaf en meegaand, veel oppas, uit logeren, weer naar oma. En dat kwam er daarna even uit.

Ik denk dat het helpt dat het huis dezelfde indeling heeft als oude huis, en dat we nog samen slapen.

Vind het wel lastig om nu nog aan klusjes toe te komen trouwens :) ze wil graag 'helpen' maar dat helpt minder dan ze denkt :) haha

Eind juli wordt mijnes 4, dus dan pas echt een kleuter, al denk ik dat het qua 'vergelijk' met andere kinderen soms wel handiger is te vergelijken met kleuters dan met een verse peuter want jeetje wat veranderen ze veel in die 2 jaar!
Dat klopt hoor! Een kind dat net 2 is geworden is echt heel anders dan een peuter die al richting de 4 gaat.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de beterschapswensen :)

Fijn dat de ogentest is gelukt rosings.

Zoon was nog geen 2 toen we gingen verhuizen maar pakte het eigenlijk vrij goed op. Sliep ook meteen goed in het nieuwe huis etc.

Hij word begin juli 4, dus dan kom ik ook naar het kleuter topic! Leuk!
Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Ik moet nog even rustig aan doen, mag niet bukken/tillen etc. Is vandaag een pakket binnen gekomen waar veel bescherm karton in zat, vrij stevig. Dus heb met zoon afgesproken dat we daar morgen een huis/kasteel oid van gaan maken. Verder niks op de planning staan.
Wij ook vandaag de herhaling vd oogtest gehad. Peuter had hem de eerste keer niet gehaald. Nu gelukkig wel dus hoeven niet door naar de oogarts. Heel fijn.
Het vallen van jongste peuter lijkt ineens voorbij. Althans dat hele extreme. Kreeg vandaag de brief dat we maandag verwacht worden voor haar. Vandaag meteen tegen de assistente gezegd dat ik niet voor maandag nog met werk geregeld krijg dat ik kan komen. Begreep ze gelukkig en omdat het toch beter gaat met het vallen afgesproken dat ik weer aan de bel trek als ik me weer zorgen maak. Voorlopig dus even klaar met het cb, nu pas weer als oudste 4 wordt, in augustus. Dus dan kom ik ook mee kletsen in het kleutertopic!

Ik herken wat je zegt rosings, met het verschil tussen een bijna 4 jarige en een net 2 jarige. Ik heb ze allebei in huis en dat is echt niet te vergelijken. Ookal praat onze jongste echt goed, het is heel anders. Allebei leuk maar heel anders en ook af en toe niet zo leuk ;).

Oudste heeft duidelijk een sprong gehad in z'n ontwikkeling. Wilde vandaag puzzelen (wil die eigenlijk nooit omdat het hem nooit lukte) en ineens legt ie een puzzel. Ik moest erbij zitten want hij kon het niet zei die. Maar heb nauwelijks iets hoeven doen. Af en toe een verbale instructie. Een maand geleden was dit ondenkbaar. Ontzettend leuk weer. Ook kleuren binnen de lijnen gaat ineens zo goed. Het wordt echt een grote knul en hij heeft heel veel zin in school. We zijn vandaag voor het eerst bij z'n nieuwe school wezen kijken. Op papier waren we al tevreden maar nu we het hebben gezien zijn we super enthousiast. En we wonen er dus praktisch naast straks dus dat is echt hartstikke fijn.

Beide peuters op het moment in een goede vibe. Dat is fijn want meestal is er 1 chill en 1 lastig. Maar nu dus allebei zen. Van genieten hoe lang het duurt zeg maar ;)

Wij zijn dus nog niet verhuisd en vooral erg druk met klussen en alles. Ben blij als we over zijn en niet lang daarna hebben we drie weken vrij dus dat is echt fijn om even bij te komen. We zien wel of we nog weg gaan met de caravan of niet. Komt tijd komt raad.

Aardbei, sterkte met je herstel!

Iedereen fijn weekend gewenst!
-Rosings- schreef:
07-04-2021 23:21
Rozetje hoeft voor kdv niet getest te worden en kan met snotneus gewoon gaan. Ik zou haar wel laten testen als het moet (nu er de kindertesten zijn).

Ze is 2 keer meegeweest met mijn test en vindt de snotjezoeker machtig interessant. Ik zie dat niet als onderdeel van opgroeien in angst, tis maar net hoe je het brengt, hm, dat is niet waar, hangt ook van je kinds karakter af natuurlijk.
Ik zou langer in quarantaine een grotere belasting vinden (voor ons beiden), de keus zal per gezin wel verschillen

Wat voor testen zijn dan? Mijn jongste (nog een dreumes) is laatst getest, maar gewoon zoals bij volwassenen ook. Alleen doen ze dan alleen de neus want mond is lastig natuurlijk.

Leuk als er weer nieuw leven komt in het kleutertopic, dochter wordt in juli 4.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg dat de ogentesten goed waren!
Vanaf wanneer testen ze dat?

Ik was met baby bij cb en vroeg wanneer peuter weer opgeroepen word. Is met 3,5 dus ergens na augustus gaf ze aan.


Het is afgelopen week een beetje veel geweest voor peuter qua feest.
Ook bij kdv gevierd en met ophalen was hij helemaal over de flos, gewoon van alle indrukken.
Dit weekend houden we het dus heerlijk rustig.

Verder heeft hij ineens echt een groeispurt gemaakt, ineens uit het niets naar de volgende kledingmaat.
Ook met taal wow wat ik aan nieuwe woorden en zinsbouw hoor! Bijzonder!
Tralalalala
Die oogtest is volgens mij rond vier jaar. Bij ons zitten er forse oog afwijkingen in de familie dus wilden ze al bij 3 jaar testen. Dat werd idd 3,5 door corona. En toen faalde hij dus, de onderste rij die ze moeten kunnen deed hij niet. Ik had toen al het vermoeden dat dat was omdat hij zijn aandachtsspanne kwijt was omdat hij daarvoor al allemaal 'testjes' moest doen. En toen dacht hij bij die laatste regel Joe de groeten. Nu dus alleen die oogtest hoeven doen en hoewel hij er echt geen zin in had wel gelukt en dus gehaald. Was een beetje pissig wel. De vorige keer had die arts gezegd dat ie waarschijnlijk teveel schermen zag en daardoor z'n ogen slecht waren. Volgende keer is dus voor de prik met 4 jaar, daar heeft ie het nu al over. Ik wil geen prikje mam. Tsja... Zal toch moeten jongen.

Wat een bar en boos weer zeg vandaag, zoooo jammer dat je dan niks kan. Corona moe!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen worden met een korter stokje getest, minder diep.

Hier weigerde ze het brilletje de eerste 2 keer, ook eerder laten oproepen omdat ik een lui oog heb, en uiteindelijk 3 keer moeten doen :) over de prik had ik haar niks verteld tot de ochtend. 'oh, we nemen nog even een paw patrol pleister mee!' -waarom?- voor je arm, je krijgt straks een prikje zodat je niet ziek wordt.

Ter plekke haar arm goed warm gewreven en pas toen de naald er aan kwam gezegd dat het een beetje zeer zou doen. Ze was een bikkel, <3
Alle reacties Link kopieren
Yes! Zoon is plaszindelijk! En de 1e keutel ging vanmorgen na toch wel wat tijd eindelijk in de wc! :cheer2:

Snachts nog wel luier hoor, vaak nog nat halverwege de nacht of ochtend terwijl hij flinke plas maakt voor het slapen en we bij het eten het laatste drinkmoment doen.

Maar goed hier al super blij mee!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Super Krul! 🎉

Hier heb ik kaarten om van het weekend naar Artis te gaan, leuk om weer een uitje in het vooruitzicht te hebben!

Leuk teckel, moeten jullie nog veel klussen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn krul!

Onze peuter heeft laatst na het douchen voor eerst op potje geplast. Wel per ongeluk maar zat er toch in.

Wij gaan dit weekend de speen wegdoen. Merkte vandaag dat peuter (net 2) toch echt wel een overbeet heeft van 0,5-1 cm zoiets dus goed. Moment voor speen weg. Wordt denk ik weinig slapen
Alle reacties Link kopieren
Aaah succes met speen afscheid Due, nog een manier van aanpak of gewoon hop weg?


Ja ach na de 1e poep op de wc zat er in de middag weer 1 in de broek maar hé, de 1e keer is geweest dus dat is al iets. En we zijn pas 1,5 week bezig dus vind het nog lang niet slecht!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
14-04-2021 20:21
Aaah succes met speen afscheid Due, nog een manier van aanpak of gewoon hop weg?


Ja ach na de 1e poep op de wc zat er in de middag weer 1 in de broek maar hé, de 1e keer is geweest dus dat is al iets. En we zijn pas 1,5 week bezig dus vind het nog lang niet slecht!
Ik gok hop weg. Zijn broer was net iets ouder (maar had geen overbeet) en die zag cadeau dat hij wilde en toen zei ik oké dan moet speen weg. Maar peuter is daar nog te jong voor denk ik. Dus denk dat speen 'kwijt' is of man zei al dat hij speen wel overdag mee zou nemen naar werk zodat ie alleen in bed kan en dan optie 'vergeten' op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Succes met speentjes en potjes!

Rozetje fietst zonder zijwieltjes <3
Alle reacties Link kopieren
Whoehoe Rosings, wat goed!

Succes due! Wij hadden een beloningskalender voor dat soort dingen, dat werkte bij dochter.
Alle reacties Link kopieren
Pip_pip schreef:
14-04-2021 20:59
Whoehoe Rosings, wat goed!

Succes due! Wij hadden een beloningskalender voor dat soort dingen, dat werkte bij dochter.
Ja daar is ie te jong voor denk ik. Is vorige maand 2 geworden. Maar liever nu paar dagen mopperen zonder speen dan straks beugelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een topic over een step voor een 4-jarige, heeft dat nog toegevoegde waarde naast een fiets? Of willen kinderen gewoon alles op wieltjes graag hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben kleuter op tweejarige leeftijd step gegeven want wilde hetzelfde als grote (half) zus. Gebruik hem weinig dus hier komt nog geen step naast de fiets.
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
16-04-2021 13:40
Ik zag een topic over een step voor een 4-jarige, heeft dat nog toegevoegde waarde naast een fiets? Of willen kinderen gewoon alles op wieltjes graag hebben?
Dochter heeft voor haar vierde verjaardag een fiets gekregen, maar wilde toch heel graag een step. Ze is onafscheidelijk van de step en neemt hem het liefst overal mee naartoe. Ik vind het dus wel echt een toegevoegde waarde. Het wordt hier wel gebruikt als speelgoed en haar fiets is meer een vervoermiddel (als ze er t.z.t. goed genoeg op fietst).
Wij hebben ook een stepje. Er wordt veel mee gespeeld. Maar met de fiets en de loopfiets ook. Het is geen must, maar ze vinden het heel leuk en is gemakkelijk mee te nemen. Makkelijker dan een loopfiets vind ik. Zeker omdat dochter nog op een 3wieler gaat. Al gaat die op de step nog niet zo hard haha.

Ik zit diep in de zorgen (terwijl ik al genoeg aan m'n kop had). Want m'n ouders hebben corona.
Alle reacties Link kopieren
O teckel dat is schrikken!

Wij hebben dochter vorig jaar op haar verjaardag een step gegeven en ze gebruikt hem vaak, ook de loopfiets wordt veel gebruikt.
@Pip_pip Wat leuk dat jullie naar Artis gaan. Is dat met testen vooraf? Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Een paar jaar terug heb ik man mee genomen naar Artis. Hij had een heel ander beeld en hij vond het erg leuk. Hij dacht dat het heel klein was. Het is de dierentuin waar ik mee opgegroeid ben. Ik wil er echt graag een keer heen met peuter. Misschien dat we het van de zomer kunnen doen en dan combineren met bij opa en oma logeren. Ik denk dat ze de metro en tram ook wel leuk vind. Maar een andere dierentuin hier in de buurt zou ook leuk zijn.

@Teckeltje Sterkte en beterschap voor je ouders. Dat zijn wel zorgen inderdaad.

Hier hebben we weer wat avonden gehad waar ze niet wilde gaan slapen. Eerst kon ik haar gewoon in bed leggen en draaide ze zich om. Nu begint ze meteen "mama terug" te roepen en te huilen. Gisteren avond had man een online vergadering, dus dat was wat onhandig met een niet slapend kind. Uiteindelijk is ze wel naast mij in het grote bed in slaap gevallen. Maar ik was daardoor ook pas weer beneden toen man ook klaar was. Erg vermoeiend. Ik hoop dat deze fase snel weer voorbij gaat.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Tara, we hebben ‘s ochtends eerst getest en eind van de ochtend hadden we een tijdslot om naar binnen te gaan.
Dochter en dreumes keken hun ogen uit en het was heerlijk weer!

Wat leuk dat je er vroeger zo vaak bent geweest! En met de tram en metro is ook super leuk met de kinderen.
Als kind ging ik met mijn vader pieten kijken in de Bijenkorf en dan gingen we op vrijdagavond met de trein naar Amsterdam. Vond ik altijd zo mooi en leuk!

Hoop dat het snel beter gaat met slapen!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Teckeltje! Hoe voelen ze zich?

Hier hebben we inmiddels twee dagen zonder speen erop zitten :yes:. Alleen niet geslapen gistermiddag maar dat gebeurt wel vaker niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Teckel, hopelijk zijn je ouders er niet al te ziek van!

Wat leuk Pip, naar de dierentuin, dat roept zoon ook al een tijd dat hij daar weer heen wil.

Due: wat fijn dat het zo goed is gegaan zonder speen!

Wij hebben een stepje, maar dat vind ik persoonlijk echt een onding, gaat zo traag, schiet niet op. De loopfiets word hier wel weer heel veel gebruikt.
Toevallig heb ik vorige week het CB gebeld, ze zouden me terug bellen voor een afspraak maar nog niks gehoord. Ze gaven wel aan dat zoon op de lijst stond om ingepland te worden. Ik wacht het nog maar even af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven