Peuter wil niet alleen slapen
dinsdag 26 november 2019 om 16:03
Mijn dochtertje van 2,5 wil niet meer in haar eigen bedje slapen. Ze wordt wanneer ik naar bed ga vaak wakker en begint dan te huilen. Ik probeer dan om haar te troosten en leg haar dan weer terug in haar bedje, maar zodra ik uit haar kamer loop begint ze weer te huilen.
Is dit een fase en/of herkennen jullie dit? En wat is het beste dat ik kan doen?
Is dit een fase en/of herkennen jullie dit? En wat is het beste dat ik kan doen?

woensdag 27 november 2019 om 08:20
Dat jij het patroon niet ziet, kan, maar heeft er wel degelijk mee te maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 27 november 2019 om 08:25
Wat fijn. Hoe voelde het voor jou zelf? Voelde je je nog schuldig? En hoe werd je meisje wakker?
Oh en in aanvulling, je gaat door zelf een verdrietige en moeilijke periode. Zelfs al zou jouw enige motivatie zijn dat je je dochter dichtbij je wil hebben, dan is dat nog steeds een hele reële behoefte. Je dochter is niet verantwoordelijk voor jouw welzijn, maar in tijden van verlies je dierbaren dichtbij je willen hebben is heel begrijpelijk. En ik vind het ook begrijpelijk dat zij dicht bij jou wil zijn als jij verdriet hebt.

woensdag 27 november 2019 om 08:59
in dit geval wel
TO weet heel goed, wat haar dochter Nodig heeft, maar haar vriend dwarsboomt dat.
TO heeft geen probleem, dochter heeft geen probleem, vriend veroorzaakt een probleem
Dat is de kern van dit topic
woensdag 27 november 2019 om 09:10
Damn had alleen maar de eerste pagina gelezen en dacht... mag TO lekker zelf weten wat voor afspraken ze maakt met haar vriend?
Ik moet altijd de poepluiers doen, nou boe boe zeg
En hij moet altijd alleen de boodschappen doen. Sjouwen, naar kruidvat, naar de bakker, naar de slager. Het is een urenlange klus die ik hem elke week voor me laat afleggen. Erg he zo oneerlijk allemaal
Ik moet altijd de poepluiers doen, nou boe boe zeg

En hij moet altijd alleen de boodschappen doen. Sjouwen, naar kruidvat, naar de bakker, naar de slager. Het is een urenlange klus die ik hem elke week voor me laat afleggen. Erg he zo oneerlijk allemaal

woensdag 27 november 2019 om 09:15
Zij wel, ik wat minder haha.
Maar het was fijn haar bij me te hebben

woensdag 27 november 2019 om 09:16

woensdag 27 november 2019 om 09:22
Dankjewel voor je lieve reactie! <3Madrid87 schreef: ↑27-11-2019 07:03Sorry maar ik vind het echt wat onnodig om hele tirades over TO's vriend te gaan houden en haar relatie onder de loep te gaan leggen. Haar vader is net overleden. Ik denk zomaar dat ze wel wat anders aan haar hoofd heeft dan dit. In de spiegel kijken en haar relatie evalueren kan altijd nog. Ik denk dat ze nu wel wat beters te doen heeft aangezien ze alles zelf moet regelen en ook nog voor een kleintje moet zorgen in haar uppie.
Ik ben normaal helemaal voor de spiegel hoor en de bijbehorende harde reacties, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het nu niet echt een handige tijd gezien alles wat er speelt bij TO.
TO, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van je verlies. Wat heftig dat je al zo jong beide ouders verloren bent. Zorg goed voor jezelf meid.![]()
![]()
Ik heb geen verstand van peuters dus ik kan je daar niet mee helpen maar fijn dat je je dochter bij je genomen hebt en ik hoop dat jullie goed geslapen hebben samen.
woensdag 27 november 2019 om 11:08
Arme jij haha.Zonnestraaltje92 schreef: ↑27-11-2019 09:10Damn had alleen maar de eerste pagina gelezen en dacht... mag TO lekker zelf weten wat voor afspraken ze maakt met haar vriend?
Ik moet altijd de poepluiers doen, nou boe boe zeg![]()
En hij moet altijd alleen de boodschappen doen. Sjouwen, naar kruidvat, naar de bakker, naar de slager. Het is een urenlange klus die ik hem elke week voor me laat afleggen. Erg he zo oneerlijk allemaal![]()
Boodschappen laten sjouwen door je man/vriend doe ik ook, ik ga niet met die zware tassen sjouwen.
Ik denk dat ieder stel zo zijn regeltjes en dingen heeft

woensdag 27 november 2019 om 11:43
Onze regel: geborgenheid van kind staat op 1
En zware tassen sjouw ik wel zelf, dat kleine stukje van winkelwagen naar auto, heb ik nou juist weer geen vent bij nodig
woensdag 27 november 2019 om 11:55
Zo heeft ieder zijn eigen regeltjes

Tassen van de winkelwagen naar de auto heb ik ook geen hulp bij nodig, maar van de auto naar binnen in huis soms wel (auto staat heel ver weg van ons huis), maar eigenlijk doet m'n vriend het uit zichzelf

woensdag 27 november 2019 om 12:15
mits hij niet in de VS zit
woensdag 27 november 2019 om 12:43
woensdag 27 november 2019 om 12:56
Onze peuter heeft deze fases ook wel eens. Omdat tussen ons in leggen niet werkt (dan wil hij met ons spelen, liedjes zingen etc en is dan echt uren wakker en wij dus ook) hebben wij het wat strenger aan moeten pakken.
Wij laten hem steeds 5 minuten huilen, gaan troosten en knuffelen en vertellen dat het echt tijd is om te slapen en leggen hem terug. Uiteraard zet hij het op een brullen en dit laten we weer 5 minuten gaan om vervolgens weer te gaan troosten.
Meestal gaat hij na 3-4 x slapen en gaat het de nachten erna weer goed.
Een soort gecontroleerd huilen, maar dan geen 10-15 minuten ertussen laten zitten.
Goed dat je je meisje nu lekker bij je hebt gelegd en fijn dat het werkte voor jullie. Je kunt nooit te veel knuffelen met ze.
Wij laten hem steeds 5 minuten huilen, gaan troosten en knuffelen en vertellen dat het echt tijd is om te slapen en leggen hem terug. Uiteraard zet hij het op een brullen en dit laten we weer 5 minuten gaan om vervolgens weer te gaan troosten.
Meestal gaat hij na 3-4 x slapen en gaat het de nachten erna weer goed.
Een soort gecontroleerd huilen, maar dan geen 10-15 minuten ertussen laten zitten.
Goed dat je je meisje nu lekker bij je hebt gelegd en fijn dat het werkte voor jullie. Je kunt nooit te veel knuffelen met ze.
She was brave and strong and broken, all at once.