Peuter wil niet alleen slapen

26-11-2019 16:03 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van 2,5 wil niet meer in haar eigen bedje slapen. Ze wordt wanneer ik naar bed ga vaak wakker en begint dan te huilen. Ik probeer dan om haar te troosten en leg haar dan weer terug in haar bedje, maar zodra ik uit haar kamer loop begint ze weer te huilen.

Is dit een fase en/of herkennen jullie dit? En wat is het beste dat ik kan doen?
Heeft ze een bed of ledikant?

Ik ga er bij zoon even bijliggen, dan is hij in 5 minuten weer diep in slaap en ga ik naar mijn eigen bed. Soms vraagt hij of hij in ons bed mag slapen, dan tillen we hem over als we zelf naar bed gaan.
Of bij je nemen en terugbrengen als ze slaapt of een matras op de grond in haar kamer en wachten tot ze slaapt.
Maartje2016 schreef:
26-11-2019 16:09
Heeft ze een bed of ledikant?

Ik ga er bij zoon even bijliggen, dan is hij in 5 minuten weer diep in slaap en ga ik naar mijn eigen bed. Soms vraagt hij of hij in ons bed mag slapen, dan tillen we hem over als we zelf naar bed gaan.
Ze heeft een bed! Dat heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd, maar dat werkt niet. Dan wordt ze 2 minuten later weer wakker en begint het opnieuw. Mijn vriend wil haar niet bij ons in bed hebben, want daar went ze dan aan.
Dancerx schreef:
26-11-2019 16:13
Ze heeft een bed! Dat heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd, maar dat werkt niet. Dan wordt ze 2 minuten later weer wakker en begint het opnieuw. Mijn vriend wil haar niet bij ons in bed hebben, want daar went ze dan aan.

Onzin.
Dancerx schreef:
Ze heeft een bed! Dat heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd, maar dat werkt niet. Dan wordt ze 2 minuten weer wakker en begint het opnieuw. Mijn vriend wil haar niet bij ons in bed hebben, want daar went ze dan aan.
Dat wennen viel bij ons wel mee hoor. Zoon heeft hier een periode gehad dat hij 5 dagen in ons bed wilde, nu is het eens per 3 maanden ofzo.
Dancerx schreef:

En dat is dus onzin.
Hier hebben onze kinderen altijd bij ons mogen liggen maar de jongste is 15 en die slaapt echt in zijn eigen bed op zijn eigen kamer.
Maar goed onze nachtrust was heilig dus waar iedereen dan sliep was niet zo interessant.
Onze dochter heeft dit ook een periode gehad rond die leeftijd. Wat hier werkte was op de kamer blijven tot ze sliep. We gingen steeds verder weg zitten en na een tijdje sliep ze gewoon weer zelf. Ze heeft ook wel eens bij ons gelegen als ze echt een moeilijke nacht had, dat wennen valt wel mee hoor.
Maartje2016 schreef:
26-11-2019 16:16
Dat wennen viel bij ons wel mee hoor. Zoon heeft hier een periode gehad dat hij 5 dagen in ons bed wilde, nu is het eens per 3 maanden ofzo.
Jaa ik ben het er zelf ook niet mee eens haha. Heb haar het liefst zo veel mogelijk bij me :) maargoed vriend wil het niet, dus dan gebeurt het niet.
Star² schreef:
26-11-2019 16:16
Onzin.
Dit.
Jouw vader is toch pas overleden? Misschien voelt ze jouw verdriet aan en verwerkt dat in haar slaap. Jij zult nu ook niet helemaal jezelf zijn . Kinderen voelen dat feilloos aan . Geef haar wat extra aandacht. Gecondoleerd nog :rose:
Gecondoleerd TO :redrose:
Dancerx schreef:
26-11-2019 16:21
Jaa ik ben het er zelf ook niet mee eens haha. Heb haar het liefst zo veel mogelijk bij me :) maargoed vriend wil het niet, dus dan gebeurt het niet.
Dan zou ik tegen vriend zeggen dat hij de nachten voor zijn rekening neemt.
Star² schreef:
26-11-2019 16:09
Of bij je nemen en terugbrengen als ze slaapt of een matras op de grond in haar kamer en wachten tot ze slaapt.
zo deden wij het ook

en heel soms (als ze een te enge film gekeken heeft of niet lekker is) komt jongste (15) 's nachts weer even bij me liggen :heart:

Het zit wel goed met de binding
Dancerx schreef:
26-11-2019 16:21
Staat hij er dan 's nachts ook naast of zit jij alleen met dit "probleem"?
Je vriend is er nu niet en jij hebt wel andere dingen aan je hoofd danser zelf slapen van je dochter.
Leg haar nu gewoon lekker bij jou!
Als vriend terug is zien jullie verder.
Calypso- schreef:
26-11-2019 16:26
Jouw vader is toch pas overleden? Misschien voelt ze jouw verdriet aan en verwerkt dat in haar slaap. Jij zult nu ook niet helemaal jezelf zijn . Kinderen voelen dat feilloos aan . Geef haar wat extra aandacht. Gecondoleerd nog :rose:
Ahja daar had ik niet aan gedacht. Zou heel goed kunnen. Dankjewel!
Gecondoleerd :hug:

Is dit dan die vriend die nu in Amerika zit? Want dan zou ik hem lekker negeren en dochter bij je nemen. Juist op dit moment kunnen jullie alle slaap gebruiken!
Maartje2016 schreef:
26-11-2019 16:30
Staat hij er dan 's nachts ook naast of zit jij alleen met dit "probleem"?
Nee, hij heeft zijn nachtrust nodig zegt hij. Dus ik kan het altijd oplossen. Vind het niet erg hoor, doe het met liefde!
Maartje2016 schreef:
26-11-2019 16:33
Gecondoleerd :hug:

Is dit dan die vriend die nu in Amerika zit? Want dan zou ik hem lekker negeren en dochter bij je nemen. Juist op dit moment kunnen jullie alle slaap gebruiken!
Dankjewel! Jaa klopt.
Denk inderdaad dat ik dat maar ga doen, dan zien we wel weer wanneer mijn vriend terug is.
Dancerx schreef:
26-11-2019 16:34
Nee, hij heeft zijn nachtrust nodig zegt hij. Dus ik kan het altijd oplossen. Vind het niet erg hoor, doe het met liefde!
Sorry, maar hij wilt de simpelste oplossing die er is "niet hebben", maar laat jou vervolgens met het probleem zitten omdat híj zijn nachtrust nodig heeft?? Is jullie nachtrust niet belangrijk ofzo???

Ik word even plaatsvervangend boos :@
Dancerx schreef:
26-11-2019 16:34
:bonk:
Maartje2016 schreef:
26-11-2019 16:37
Sorry, maar hij wilt de simpelste oplossing die er is "niet hebben", maar laat jou vervolgens met het probleem zitten omdat híj zijn nachtrust nodig heeft?? Is jullie nachtrust niet belangrijk ofzo???

Ik word even plaatsvervangend boos :@
Nee, want dan heeft hij niet genoeg ruimte haha. En dan kan hij niet slapen, omdat hij dan bang is op boven op haar te gaan liggen.

Slaat nergens op nee, maar ga er niet over in discussie. Het is prima! Ik ga met alle liefde naar haar toe als ze huilt.
Dancerx schreef:
26-11-2019 16:40
Nee, want dan heeft hij niet genoeg ruimte haha. En dan kan hij niet slapen, omdat hij dan bang is op boven op haar te gaan liggen.

Slaat nergens op nee, maar ga er niet over in discussie. Het is prima! Ik ga met alle liefde naar haar toe als ze huilt.
Jij mag het natuurlijk 'prima' vinden, maar het is van hem naar jou niet helemaal eerlijk
weet je nog hoe lekker een goeie nacht slapen was?? Hij misgunt je dat
lilalinda schreef:
26-11-2019 16:49
Jij mag het natuurlijk 'prima' vinden, maar het is van hem naar jou niet helemaal eerlijk
weet je nog hoe lekker een goeie nacht slapen was?? Hij misgunt je dat
Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven