peuterontbijt
donderdag 20 mei 2010 om 13:36
Mijn jongste van bijna 2 krijgt elke ochtend een bord bambix als ontbijt.
Dit is makkelijk voor ons, en gezond voor hem.
Maar ik merk dat íe steeds vaker een stuk boterham van ons wil hebben.
Hij eet zijn bordje pap nog steeds smakelijk op,maar ik vraag me af of hij niet toe is aan een boterham als ontbijt ipv pap,en dan een beker melk erbij.
Onze oudste heeft nooit pap gegeten,lustte íe niet.
Wat eet jouw peuter als ontbijt?
Dit is makkelijk voor ons, en gezond voor hem.
Maar ik merk dat íe steeds vaker een stuk boterham van ons wil hebben.
Hij eet zijn bordje pap nog steeds smakelijk op,maar ik vraag me af of hij niet toe is aan een boterham als ontbijt ipv pap,en dan een beker melk erbij.
Onze oudste heeft nooit pap gegeten,lustte íe niet.
Wat eet jouw peuter als ontbijt?
donderdag 20 mei 2010 om 15:25
Mijn jongste (nu 1,5) eet 's morgens trouwens heel weinig brood, ik geef haar nog een fles melk zodat ze nog wat binnenkrijgt, maar als ik er 1/4 boterham in krijg is het veel. Overigens haalt ze het wel in, ze eet heel graag fruit, tussen de middag eet ze op het kdv met gemak 2 boterhammen en 'savonds eet ze een vol bord avondeten, dus ze krijgt genoeg binnen.
donderdag 20 mei 2010 om 15:25
Mijn zoontje van 1 jr 9 mnd, drinkt gezellig een fles peutermelk bij mij in bed. Na het aankleden gaan we naar beneden en eet hij een broodje.
Vooral avondeten eet hij enorm goed. Tussen de middag eet hij 1 of 2 boterhammen met of thee/fruitmelk/roosvicee.
Twee keer fruit op een dag en soms een koekje.
Voor het slapengaan nog weer een fles peutermelk.
En ja, ik weet dat die flessen eraf zouden moeten....
Vooral avondeten eet hij enorm goed. Tussen de middag eet hij 1 of 2 boterhammen met of thee/fruitmelk/roosvicee.
Twee keer fruit op een dag en soms een koekje.
Voor het slapengaan nog weer een fles peutermelk.
En ja, ik weet dat die flessen eraf zouden moeten....
donderdag 20 mei 2010 om 15:26
De oudste van 3,5 is absoluut geen broodeter (zeker 's ochtends niet, heeft íe denk ik van z'n ouders...hihi) dus voor hem een bord brinta (is toch een stevig ontbijt,en een flink portie melk binnen, want hij drinkt ook niet zo best) en 's middags krijgt hij wel brood, maar na veeeel zeuren gaat er 1,5 en als we mazzel hebben, 2 boterhammen naar binnen. Soms krijgt hij ipv brood een krentebol met een plak ontbijtkoek, of een croissant of eierkoek, dat gaat dan wel iets soepeler, maar brood...pff...ga er maar voor zitten...
donderdag 20 mei 2010 om 15:27
donderdag 20 mei 2010 om 15:28
quote:molie schreef op 20 mei 2010 @ 15:27:
haha summerbreeze, ik zie het helemaal voor me!
Mijn zoontje staat s ochtends voor het aanrecht, en dan krijg ik het commando: "kaas!"
Dingetjes die hem niet aanstaan worden s avonds op mijn bord gemikt en dingen die hem wel aanstaan vist hij van mijn bord af haha.Hehe Same here. Hoppa, gewoon weg ermee als het niet lekker is.
haha summerbreeze, ik zie het helemaal voor me!
Mijn zoontje staat s ochtends voor het aanrecht, en dan krijg ik het commando: "kaas!"
Dingetjes die hem niet aanstaan worden s avonds op mijn bord gemikt en dingen die hem wel aanstaan vist hij van mijn bord af haha.Hehe Same here. Hoppa, gewoon weg ermee als het niet lekker is.
donderdag 20 mei 2010 om 15:30
Hier ook 'kaas'
Mijn zoontje (bijna 19 maanden) wil de hele dag alleen maar kaas vreten. Blokjes, plakjes, op brood, over z'n avondeten (en dan eet hij alleen de kaas) etc. Hij gaat bij de koelkast staan en zegt dan kaassss. Dat is ook gelijk het enige woord dat hij goed kan uitspreken.
Maar hij krijgt 's ochtends een fles melk bij het wakker worden en daarna een boterhammetje en een stukje fruit.
Mijn zoontje (bijna 19 maanden) wil de hele dag alleen maar kaas vreten. Blokjes, plakjes, op brood, over z'n avondeten (en dan eet hij alleen de kaas) etc. Hij gaat bij de koelkast staan en zegt dan kaassss. Dat is ook gelijk het enige woord dat hij goed kan uitspreken.
Maar hij krijgt 's ochtends een fles melk bij het wakker worden en daarna een boterhammetje en een stukje fruit.
donderdag 20 mei 2010 om 16:02
donderdag 20 mei 2010 om 16:15
quote:molie schreef op 20 mei 2010 @ 16:10:
Ha ja dat is hier ook zo. Maar dat komt door oma, want die smeert er dan nog appelstroop op...
Trouwens ik heb het over 1 jr en 9 mnd geloof ik, maar dat is ie helemaal niet. Hij is 19 mnd.
Wat een betrokken moeder toch weer... Ik moet soms ook even nadenken hoor.
Ha ja dat is hier ook zo. Maar dat komt door oma, want die smeert er dan nog appelstroop op...
Trouwens ik heb het over 1 jr en 9 mnd geloof ik, maar dat is ie helemaal niet. Hij is 19 mnd.
Wat een betrokken moeder toch weer... Ik moet soms ook even nadenken hoor.
donderdag 20 mei 2010 om 17:47
Onze tweejarige is een slechte ontbijtster
Pap wilde ze als baby nooit, dus we zijn al snel begonnen met brood. Ze vindt brood wel lekker, maar heeft 's ochtends kennelijk weinig eetlust. Ze drinkt 's ochtends flink wat melk (misschien te veel zodat ze geen eetlust meer heeft...), ze wordt echt dorstig wakker, verder is het afwachten wat erin gaat. Halve boterham, driekwart boterham als we geluk hebben, tegenwoordig wil ze soms wat rijstepap uit zo'n kuipje, maar het blijft hangen en wurgen.
Ik denk dat ze net zoals ik geen ochtendmens is, zelf eet ik ook pas halverwege de ochtend voor het eerst.
Pap wilde ze als baby nooit, dus we zijn al snel begonnen met brood. Ze vindt brood wel lekker, maar heeft 's ochtends kennelijk weinig eetlust. Ze drinkt 's ochtends flink wat melk (misschien te veel zodat ze geen eetlust meer heeft...), ze wordt echt dorstig wakker, verder is het afwachten wat erin gaat. Halve boterham, driekwart boterham als we geluk hebben, tegenwoordig wil ze soms wat rijstepap uit zo'n kuipje, maar het blijft hangen en wurgen.
Ik denk dat ze net zoals ik geen ochtendmens is, zelf eet ik ook pas halverwege de ochtend voor het eerst.
donderdag 20 mei 2010 om 18:18
donderdag 20 mei 2010 om 18:26
quote:Teigetje29 schreef op 20 mei 2010 @ 14:33:
Ik lees kinderen van 2/3/4 jaar die meerdere boterhammen eten, die van mij is nu ruim zes en ik krijg er met moeite 1 boterham in en dan mag hij nog zelf zeggen wat hij voor beleg wil. Zijn die van jullie nou veelvraten of heb ik een 'minder'vraat?
Verder eet die van mij wel goed hoor ook 's avonds maar het verbaasd mij een beetje.Die van mij zijn denk ik veelvraten en ze lusten ook nog eens bijna alles. Groente, fruit, aardappels, alles gaat er in. Toch is de oudste heel slank, tegen ondergewicht aan en de jongste is gemiddeld - zeker niet dik. Ze snoepen niet heel veel en drinken meestal water. Van niet-snoep mogen ze zoveel eten als ze willen.
Ik lees kinderen van 2/3/4 jaar die meerdere boterhammen eten, die van mij is nu ruim zes en ik krijg er met moeite 1 boterham in en dan mag hij nog zelf zeggen wat hij voor beleg wil. Zijn die van jullie nou veelvraten of heb ik een 'minder'vraat?
Verder eet die van mij wel goed hoor ook 's avonds maar het verbaasd mij een beetje.Die van mij zijn denk ik veelvraten en ze lusten ook nog eens bijna alles. Groente, fruit, aardappels, alles gaat er in. Toch is de oudste heel slank, tegen ondergewicht aan en de jongste is gemiddeld - zeker niet dik. Ze snoepen niet heel veel en drinken meestal water. Van niet-snoep mogen ze zoveel eten als ze willen.
mahna mahna tuduuuudududu
vrijdag 21 mei 2010 om 11:34
Dochter (2 jr en 9 mnd) heeft tot ong 2 jaar pap gegeten 's ochtends. Toen wilde ze ineens boterham. Prima. Een paar maanden later wilde ze weer pap. Ook goed. En nu, sinds ongeveer 2 weken wil ze weer elke ochtend een boterham. Ik maak er niet zo'n punt van, ik vraag haar eerst wat ze wil, en dat krijgt ze dan ook. Als het een boterham is, dan wil ze er altijd pindakaas op. Bekertje melk erbij en klaar.