peuterontbijt
donderdag 20 mei 2010 om 13:36
Mijn jongste van bijna 2 krijgt elke ochtend een bord bambix als ontbijt.
Dit is makkelijk voor ons, en gezond voor hem.
Maar ik merk dat íe steeds vaker een stuk boterham van ons wil hebben.
Hij eet zijn bordje pap nog steeds smakelijk op,maar ik vraag me af of hij niet toe is aan een boterham als ontbijt ipv pap,en dan een beker melk erbij.
Onze oudste heeft nooit pap gegeten,lustte íe niet.
Wat eet jouw peuter als ontbijt?
Dit is makkelijk voor ons, en gezond voor hem.
Maar ik merk dat íe steeds vaker een stuk boterham van ons wil hebben.
Hij eet zijn bordje pap nog steeds smakelijk op,maar ik vraag me af of hij niet toe is aan een boterham als ontbijt ipv pap,en dan een beker melk erbij.
Onze oudste heeft nooit pap gegeten,lustte íe niet.
Wat eet jouw peuter als ontbijt?
donderdag 20 mei 2010 om 13:43
Jeetje, drie boterhammen s'morgens. Hier krijg ik met moeite een beschuitje erin s'morgens. Heb vier kinderen, maar er is er maar eentje die met een beetje vaart de boterham op eet. De andere eten eigenlijk alleen snel/goed als het iets speciaals is, bijv. een omeletje of pitabroodje met kaas of een croissant. Maarja, dat kun je ook niet elke ochtend doen. Ze eten ook vaak yogurt met van die honingmais, soort cerial
donderdag 20 mei 2010 om 13:48
donderdag 20 mei 2010 om 13:50
Mijn zoon is nu 4 en eet al een heeele tijd in de ochtend een krentenbol en een stuk ontbijtkoek met wat boter. Daarbij een beker melk. Een gewone boterham krijg ik er niet in, maar ik vind dit prima. Tussen de middag eet hij wel gewoon boterhammen.
Hij heeft tot hij 2.5 was geloof ik ook nog pap gekregen (in een fles nog wel..hahahah)
Hij heeft tot hij 2.5 was geloof ik ook nog pap gekregen (in een fles nog wel..hahahah)
anoniem_18634 wijzigde dit bericht op 20-05-2010 13:52
Reden: iets vergeten
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
donderdag 20 mei 2010 om 13:57
donderdag 20 mei 2010 om 14:03
donderdag 20 mei 2010 om 14:04
quote:verredevin schreef op 20 mei 2010 @ 13:50:
Mijn zoon is nu 4 en eet al een heeele tijd in de ochtend een krentenbol en een stuk ontbijtkoek met wat boter. Daarbij een beker melk. Een gewone boterham krijg ik er niet in, maar ik vind dit prima. Tussen de middag eet hij wel gewoon boterhammen.
Da's toch geen ontbijt
Ik zou hem ook gewoon een boterham voorzetten. Kijken of hij het lust.
Da's toch geen ontbijt
Ik zou hem ook gewoon een boterham voorzetten. Kijken of hij het lust.
donderdag 20 mei 2010 om 14:33
Mijn zoontje van drie krijgt pap 's ochtends. Meestal dan. En ook nog eens uit een fles. Hij krijgt ook wel: geroosterd brood met jam of pindakaas of chocopasta, brioche, cerealen met melk (cocopops, sugar puffs, frosties) of in het weekend als mijn man ontbijt maakt gebakken eieren of pannenkoeken. Afwisselend dus.
Te drinken: thee met heel veel melk of sap.
Te drinken: thee met heel veel melk of sap.
donderdag 20 mei 2010 om 14:33
Ik lees kinderen van 2/3/4 jaar die meerdere boterhammen eten, die van mij is nu ruim zes en ik krijg er met moeite 1 boterham in en dan mag hij nog zelf zeggen wat hij voor beleg wil. Zijn die van jullie nou veelvraten of heb ik een 'minder'vraat?
Verder eet die van mij wel goed hoor ook 's avonds maar het verbaasd mij een beetje.
Verder eet die van mij wel goed hoor ook 's avonds maar het verbaasd mij een beetje.
donderdag 20 mei 2010 om 14:34
Dochter van 2,5 eet nog steeds een bord bambix als ontbijt. Zit alles in! Zoon van 15 maanden heeft vanaf ca. 11 maanden pap afgezworen. Hij eet 3 dobbelsteentjes brood en 2 slokken melk. Ik krijg er niets in.
Volgens mij ligt het aan het kind. Als jullie allebei pap een goed idee vinden: gewoon doen! Je kunt ook afwisselen natuurlijk. Voordeel van pap vind ik, dat je al bijna aan je quotum melk (totaal 300ml per dag) zit. Hoef je daar niet meer op te letten....
Volgens mij ligt het aan het kind. Als jullie allebei pap een goed idee vinden: gewoon doen! Je kunt ook afwisselen natuurlijk. Voordeel van pap vind ik, dat je al bijna aan je quotum melk (totaal 300ml per dag) zit. Hoef je daar niet meer op te letten....
donderdag 20 mei 2010 om 14:38
Mijn zoon is 4 en eet verschillende dingen in de ochtend: een boterham, melk met chocolade cereal, een croissantje, een pistoletje, ontbijtkoek, eigenlijk van alles maar geen pap Heeft hij ook alleen maar in de eerste anderhalf jaar gehad. Toen was hij er klaar mee.
Ik zou zeggen probeer die boterham eens. wat maakt je aan het twijfelen om het te doen?
Ik zou zeggen probeer die boterham eens. wat maakt je aan het twijfelen om het te doen?
donderdag 20 mei 2010 om 14:39
Dan geef je m toch eerst zijn pap en daarna nog een boterham?
Dan zie je vanzelf wat hij wil.
Mijn oudste stopte met 15 maanden ineens met zijn papfles. Wilde dat niet meer. Wilde graag een boterham en at tot twee maanden geleden altijd twee sneetjes brood. Nu eet hij met moeite een snee geroosterd brood met boter (vlees/kaas lust hij niet) en drinkt een fles peutermelk (gewone melk lust hij niet). Hij is nu bijna 2,5 jr.
Dan zie je vanzelf wat hij wil.
Mijn oudste stopte met 15 maanden ineens met zijn papfles. Wilde dat niet meer. Wilde graag een boterham en at tot twee maanden geleden altijd twee sneetjes brood. Nu eet hij met moeite een snee geroosterd brood met boter (vlees/kaas lust hij niet) en drinkt een fles peutermelk (gewone melk lust hij niet). Hij is nu bijna 2,5 jr.
donderdag 20 mei 2010 om 14:43
quote:Teigetje29 schreef op 20 mei 2010 @ 14:33:
Ik lees kinderen van 2/3/4 jaar die meerdere boterhammen eten, die van mij is nu ruim zes en ik krijg er met moeite 1 boterham in en dan mag hij nog zelf zeggen wat hij voor beleg wil. Zijn die van jullie nou veelvraten of heb ik een 'minder'vraat?
mijn dochter een ook gewoon 1 boterham in de ochtend en een glas melk of jus d'orange. Op school een beker drinken en een stukje ontbijtkoek of geschild fruit.
Tussen de middag weer 1 boterham met melk of thee. Uit school vandaag een snoepje of een koekje met ranja en s'avonds een schep groenten, 2 of 3 halve aardappels of een schep rijst en een klein stukje vlees. (avond eten met moeite)
voor het naar bed gaan nog een keer drinken.
ik verbaas me ook over de hoeveel heden! Mijn kinderen lustte alle 3 geen pap, ook niet in de fles als baby.
mijn dochter een ook gewoon 1 boterham in de ochtend en een glas melk of jus d'orange. Op school een beker drinken en een stukje ontbijtkoek of geschild fruit.
Tussen de middag weer 1 boterham met melk of thee. Uit school vandaag een snoepje of een koekje met ranja en s'avonds een schep groenten, 2 of 3 halve aardappels of een schep rijst en een klein stukje vlees. (avond eten met moeite)
voor het naar bed gaan nog een keer drinken.
ik verbaas me ook over de hoeveel heden! Mijn kinderen lustte alle 3 geen pap, ook niet in de fles als baby.
donderdag 20 mei 2010 om 14:43
quote:elska schreef op 20 mei 2010 @ 13:57:
Pap is toch prima? Mijn dochter van bijna 2 krijgt ook Brinta als ontbijt, maar dan heel fout nog steeds uit een fles (gaat zo lekker snel en zo krijgt ze ook meteen 250ml melk binnen!). Ik ga dat voorlopig ook niet veranderen geloof ik, het bevalt ons beiden goedSame here met 19 maanden!
Pap is toch prima? Mijn dochter van bijna 2 krijgt ook Brinta als ontbijt, maar dan heel fout nog steeds uit een fles (gaat zo lekker snel en zo krijgt ze ook meteen 250ml melk binnen!). Ik ga dat voorlopig ook niet veranderen geloof ik, het bevalt ons beiden goedSame here met 19 maanden!
donderdag 20 mei 2010 om 14:44
Mijn kinderen hebben beiden nooit pap gegeten, ze vonden het gewoon smerig. Bij de oudste bleef ik in het begin wel stug proberen, maar op een gegeven moment ben ik gewoon een boterham gaan geven. Nu eten ze (oudste 3, jongste 1) brood of een croissantje, krentenbol, ontbijtkoek of een schaaltje cornflakes met melk.
ik snap eigenlijk niet waarom er door Maja82 gezegd wordt dat een krentenbol en een snee ontbijtkoek geen ontbijt kan zijn. Volgens mij is een krentenbol gezonder dan een boterham met zoet beleg of zie ik dat verkeerd?
ik snap eigenlijk niet waarom er door Maja82 gezegd wordt dat een krentenbol en een snee ontbijtkoek geen ontbijt kan zijn. Volgens mij is een krentenbol gezonder dan een boterham met zoet beleg of zie ik dat verkeerd?
donderdag 20 mei 2010 om 14:44
Dochterlief tot 1,5 papfles gehad. Zoonlief heeft tot 9 maanden BV gehad en wilde daarna geen melk meer. Geen FV en ook geen gewone melk. Pap ging er dus ook echt niet in. Dus vanaf 9 maand brood als ontbijt. Ging er prima in. Zoonlief is nu 2 en lust nog steeds geen melk. Inmiddels gaat melk met een beetje nesquick er wel in en ook Yogi wil sinds een maandje.
Zowel mijn dochter (3,5) als mijn zoon eten 's ochtends 1 broodje/roggebroodje en dan vaak nog een cracker o.i.d. bij hoge uitzondering een tweede boterham. Tussen de middag eigenlijk hetzelfde riedeltje.
Teigertje ook ik zat mij te verbazen over de grote hoeveelheden brood hoor. Dochterlief at tot 2,5 maar een halve boterham 's ochtends...
Zowel mijn dochter (3,5) als mijn zoon eten 's ochtends 1 broodje/roggebroodje en dan vaak nog een cracker o.i.d. bij hoge uitzondering een tweede boterham. Tussen de middag eigenlijk hetzelfde riedeltje.
Teigertje ook ik zat mij te verbazen over de grote hoeveelheden brood hoor. Dochterlief at tot 2,5 maar een halve boterham 's ochtends...
donderdag 20 mei 2010 om 14:52
quote:Teigetje29 schreef op 20 mei 2010 @ 14:33:
Waarschijnlijk vallen allebei mijn kleintjes in de categorie veelvraat. Zoon eet op een gemiddelde dag 6 boterhammen, dochter meestal 5. Dat is dan ontbijt en lunch opgeteld. Verder beiden 2x fruit. Dochter eet ook het avondeten veel, zoon niet die houdt het meestal voor gezien zodra hij warm eten voorgezet krijgt, maar hij heeft ook een vrij uitgebreide allergie waardoor hij vaak wat anders eet dan wij en dat weigert meneertje.
Beiden zijn trouwens vrij lang voor hun leeftijd en hebben een gemiddeld gewicht.
Waarschijnlijk vallen allebei mijn kleintjes in de categorie veelvraat. Zoon eet op een gemiddelde dag 6 boterhammen, dochter meestal 5. Dat is dan ontbijt en lunch opgeteld. Verder beiden 2x fruit. Dochter eet ook het avondeten veel, zoon niet die houdt het meestal voor gezien zodra hij warm eten voorgezet krijgt, maar hij heeft ook een vrij uitgebreide allergie waardoor hij vaak wat anders eet dan wij en dat weigert meneertje.
Beiden zijn trouwens vrij lang voor hun leeftijd en hebben een gemiddeld gewicht.