Peuterspeelzaal

24-11-2020 22:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo wie heeft hier kindjes op de peuterspeelzaal?
Het zit namelijk zo hier werk ik momenteel niet. Alleen man zijn inkomen hebben we dus.
Moet je dan het volledige bedrag gewoon betalen? Of kan je ook een vergoeding krijgen?
Dat ligt aan de peuterspeelzaal zelf en je gemeente.

Het is niet overal hetzelfde. Dus alles wat iemand hier tikt kan bij jullie anders zijn.

Sommige psz vallen onder kdv en moet je zelf betalen als je niet werkt, anderen weer niet, per gemeente verschilt het of ze subsidie geven op een psz waardoor je gratis of tegen laag tarief bij een laaginkomen de psz kan afnemen ect.
Of ze hebben een combi van dit soort dingen binnen 1 gemeente.



Doe eens gek en google gewoon eens een aantal pszalen in je woonplaats en lees de info op hun sites. Is het dan nog niet duidelijk kan je ze bellen.


Lijkt me veel handige dan op een landelijk forum een te algemene vraag te stellen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 08:59
7.32% gewijzigd
Nee, dan krijg je geen toeslag. Dus ja, volledige bedrag betalen.

En kinderen zijn echt wel gebaat bij een paar uur per week peuterspeelzaal of kinderdagverblijf. Doen dus.
Tiana_76 schreef:
25-11-2020 08:59
Nee, dan krijg je geen toeslag. Dus ja, volledige bedrag betalen.

En kinderen zijn echt wel gebaat bij een paar uur per week peuterspeelzaal of kinderdagverblijf. Doen dus.
Kijk dit dus. Hoeft helemaal niet te kloppen.

Ik heb mijn jongste op een psz gehad in een gemeente waar zijn een deel kosten op zich namen.

Voor 22 euro per maand ging mijn kind 2x in de week. Want ik was ziek thuis zonder werk en ging op inkomen. Dus niets geheel betalen.

Daarna heb ik een extra dagdeel afgenomen en die moesten we zelf wel helemaal betalen. Logisch want weer werk en wat een luxe dagdeel, viel niet onder de subsidie van de gemeente (en wat KDV ernaast maar daar heb je dan toeslag op).

Of te wel, het verschilt per gemeente en soms zelfs per psz.
Kijk online en bel er anders een paar in jouw gemeente. Vaak kan je op de site van de gemeente ook nog wel wat info vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier in onze gemeente was het dat je een deel vergoed krijgt via de gemeente en een deel zelf betaald. Hangt van het inkomen af hoeveel je dan betaald.
Luci_Mster2 schreef:
25-11-2020 09:01
Kijk dit dus. Hoeft helemaal niet te kloppen.

Kinderopvangtoeslag dus. Die krijg je niet als maar 1 partner werkt.

Gemeente kan natuurlijk aangepaste tarieven hebben, daar heb je gelijk in. Vind ik alleen geen toeslag.
Alle reacties Link kopieren
In mijn gemeente is er een lager tarief voor ouders die niet in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag.
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste zit ook op de psz en wij hebben 1 inkomen. Omdat we een eenverdienend gezin zijn, hebben we geen recht op kinderopvangtoeslag. In principe moeten we de psz helemaal zelf betalen. Maar;

Gemeentes zijn vrij in het toekennen van een soort van compensatie in deze gevallen. Onze gemeente doet dit, dus wij krijgen een tegemoetkoming.

Ik heb gewoon de psz opgebeld en het verhaal gedaan; dochter opgeven voor psz maar eenverdienend gezin. Ik moest een salarisstrook (of jaaropgaaf) aanleveren en psz vroeg bij gemeente deze tegemoetkoming aan.

Maar niet elke gemeente doet het, omdat ze er vrij in zijn. Ik zou gewoon de psz bellen en aangeven dat er 1 inkomen is, zij weten wel of jullie gemeente hierin tegemoetkomen ja of nee. Je kan natuurlijk ook de gemeente zelf bellen.
Je kunt het beste even bellen naar het kdv. Dat heb ik laatst gedaan. Dochter is nu nog te jong, maar ik heb het dus wel al uitgezocht. In onze gemeente gaan we rond de 30 euro per maand betalen voor twee dagdelen per week. We hebben ook maar 1 inkomen. Maar het verschilt dus erg per gemeente en kan ook inkomens afhankelijk zijn.
Tiana_76 schreef:
25-11-2020 09:10
Kinderopvangtoeslag dus. Die krijg je niet als maar 1 partner werkt.

Gemeente kan natuurlijk aangepaste tarieven hebben, daar heb je gelijk in. Vind ik alleen geen toeslag.
Of ze vallen onder een totaal ander beleid en dat heeft verder niet met kinderoptoeslagen te maken maar loopt via de geemnte met subsidie vanuit de gemeente.
Daarom moet TO gewoon zelf googlen en bellen.
Alle reacties Link kopieren
Zou echt even bellen met je psz en evt gemeente ook nog. Als ze compenseren, is het inkomensafhankelijk. Hier ook. Zonder compensatie zou 2 dagdelen per week 180,- per maand gaan kosten. Kost ons nu nog 75,- gemiddeld. Zit nogal verschil in!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een peuterspeelzaal en je kunt inderdaad geen kinderopvangtoeslag aanvragen als één van de ouders geen inkomen heeft. Maar vraag eens aan de medewerkers wat dan mogelijk is, want er bestaat zoiets als "Asschergelden". Op deze manier zou elk kind naar een voorschoolse voorziening kunnen gaan, ook als je eenverdiener bent, maar hoe de gemeente dit vorm geeft verschilt vast en zeker. Gewoon vragen bij de peuterspeelzaal!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de info!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het toevallig net uitgezocht maar hier in de gemeente kost het inderdaad 180euro per maand voor 2 dagdelen zonder toeslag. En toeslag krijg je alleen als je werkt.

Ik zou het overigens wel doen. Ze leren zoveel van andere kinderen.
Hoi!

Dat verschilt per gemeente, de peuterspeelzaal(kantoor) kan je daar goede informatie over geven. De kosten vallen redelijk mee volgens mij.

Kinderopvangtoeslag heb je geen recht op omdat jij als ouder thuis bent.

Dat andere waar iemand op doelde is vve. Dat is een indicatie die gegeven word bij een (dreigende) ontwikkeling achterstand. Als het consultatiebureau geen zorgen heeft word deze niet afgegeven. Daarnaast als die wel afgegeven zou worden, dan ben je verplicht om 4 ochtenden af te nemen die dan gesubsidieerd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven