Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

zaterdag 8 juni 2019 om 20:19
Gefeliciteerd Glitter! 15 augustus is al snel
Met zoon gaat het gelukkig weer een stuk beter. Niet meer overgegeven, doet weer gek (en ondeugend), wil alleen nog niet goed eten. Ach, hij drinkt heel goed en dat eten komt vanzelf wel weer.
Vanmiddag was een vriendin met haar zoontje even langs geweest, die 2 kennen elkaar niet super goed maar ze waren echt super lief voor elkaar. Zoon vond het geen probleem om zijn speelgoed te delen en bij het weg gaan gaven ze elkaar meerdere kusjes en knuffels. Zo lief om te zien.
Zoon ligt weer lekker te slapen en ik een avondje alleen op de bank, heeeeeerlijk! Vriend is lekker de hort op.
Fijne avond allemaal!

Met zoon gaat het gelukkig weer een stuk beter. Niet meer overgegeven, doet weer gek (en ondeugend), wil alleen nog niet goed eten. Ach, hij drinkt heel goed en dat eten komt vanzelf wel weer.
Vanmiddag was een vriendin met haar zoontje even langs geweest, die 2 kennen elkaar niet super goed maar ze waren echt super lief voor elkaar. Zoon vond het geen probleem om zijn speelgoed te delen en bij het weg gaan gaven ze elkaar meerdere kusjes en knuffels. Zo lief om te zien.
Zoon ligt weer lekker te slapen en ik een avondje alleen op de bank, heeeeeerlijk! Vriend is lekker de hort op.
Fijne avond allemaal!

zaterdag 8 juni 2019 om 20:52
ShaunTheSheep schreef: ↑08-06-2019 20:08Even snel tussendoor....
Hoi Aardbei-banaan!
Gefeliciteerd Glitter!
Nu weer gauw verder. Zo druk hier even met van alles (thuis en werk en bloedruikende kinderen erbij), weet ff niet hoe we het moeten doen allemaal hoewel ik weet dat het altijd weer goed komt![]()

zaterdag 8 juni 2019 om 21:01
Ik snap dat je geen zin hebt in verbouwen. Wij hadden zoiets van ‘we gaan maar 1x verhuizen in de komende 20 jaar dus doen we het gelijk grondig’.
We gokken zo’n 4-6 maanden. Maar ik gok ook dat we niet gelijk een aannemer hebben na de bouwvak

Dus we gaan dr eerst in, gaan huisje-boompje-beestje spelen in een jaren ‘60 huis en daar omheen de verbouwing vormgeven. Het is groot genoeg om te wonen en bouwmaterialen te stallen in de bijgebouwen.
We krijgen trouwens zo snel de sleutel omdat ik had gegrapt naar de aankoopmakelaar dat we de verjaardag van peuter (eind augustus) in ons nieuwe huis willen vieren

zondag 9 juni 2019 om 17:34
Gefeliciteerd GC!
De rust is hier weer terug gekeerd. Poetsen en stofvrij maken van het huis is zoveel mogelijk gebeurt. Nu nog de laatste wasjes aan het draaien en voor zover mogelijk de koffers in pakken.
En serieus, ik dacht dit jaar ruimte over te houden in de auto omdat de wandelwagen niet mee gaat, maar vrees dat het toch nog weer een uitdaging wordt om alles erin te krijgen
Man dreigde alles wat na twee weken weer schoon mee terug gaat naar huis dan weg te gaan gooien
Ik vind het altijd zo lastig om in te schatten wat je nodig hebt. Alles wat ik vast heb denk ik dat is misschien nog wel handig....
Hoe doen jullie dat? Rekenen jullie er gewoon op dat je op de camping nog een keer moet gaan wassen of liever niet? Of hebben jullie gewoon een standaard aantal t-shirt, broekjes, enz wat je mee neemt?
De rust is hier weer terug gekeerd. Poetsen en stofvrij maken van het huis is zoveel mogelijk gebeurt. Nu nog de laatste wasjes aan het draaien en voor zover mogelijk de koffers in pakken.
En serieus, ik dacht dit jaar ruimte over te houden in de auto omdat de wandelwagen niet mee gaat, maar vrees dat het toch nog weer een uitdaging wordt om alles erin te krijgen

Man dreigde alles wat na twee weken weer schoon mee terug gaat naar huis dan weg te gaan gooien

Hoe doen jullie dat? Rekenen jullie er gewoon op dat je op de camping nog een keer moet gaan wassen of liever niet? Of hebben jullie gewoon een standaard aantal t-shirt, broekjes, enz wat je mee neemt?

zondag 9 juni 2019 om 19:32
Ja heerlijk. Kwam net zo uit omdat vriend dan van standplaats wisselt. Echt luxe. Hij heeft 'gewoon' tegen z'n nieuwe plek gezegd dat ie weekje later komt. Wel nog even wachten, eind augustus vertrekken we. Maar over een week hebben we een midweek center parcs. Dan ga ik trouwens niet wassen. Dan of idd een vlek op de broek en poep rompers van baby gaan op de handwas anders kan ik ze thuis allemaal weggooien.

zondag 9 juni 2019 om 20:13
Heerlijk lavendel!
@rozet wat onwijs irritant, ze is bijna 2 toch? Volgens vrienden doen alle kinderen dat rond de 2 jaar om uit te testen hoe de ouders dan reageren. Hier is het ook wel eens gebeurd maar nu zijn we het gelukkig altijd voor. Wij geven dan aan dat ze het zelf moet opruimen en afhankelijk hoe goed ze mee werkt is het klaar met eten of krijgt ze nog een kans.
Afgelopen nacht werd dochter weer hysterisch wakker, dit keer omdat ze te weinig lucht kreeg. De nacht ervoor had ze ook moeite met ademen maar toen dachten wij dat dat kwam doordat ze overstuur was. Het bleek dus andersom te zijn
vannacht en vandaag heel wat gepuft (slabutamol) en het gaat redelijk. In elk geval goed genoeg om niet naar het zkh te moeten maar ze piept en hijgt enorm. Hopelijk hebben we het snel onder controle.
Ze krijft 2x per dag een onderhoudspuf (flixotide) en we dachten misschien te kunnen minderen nu we zo goed op haar huisstofmijt allergie letten. De laatste 8 dagen hebben we eens per 2 dagen 1 puf minder gegeven, wat heeft dat snel invloed zeg!
Met een druk neefje op bezoek, slechte nachten en een sacherijnig kind omdat ze na iedere vorm van inspanning zich direct rot voelt ben ik nu ook hartstikke gaar... Gelukkig blijft de baby enorm relaxt
@glitter wat snel dat je over kan! Klinkt als een heel groot huis met veel ruimte. Het is jullie gegund, gave nieuwe fase!
@rozet wat onwijs irritant, ze is bijna 2 toch? Volgens vrienden doen alle kinderen dat rond de 2 jaar om uit te testen hoe de ouders dan reageren. Hier is het ook wel eens gebeurd maar nu zijn we het gelukkig altijd voor. Wij geven dan aan dat ze het zelf moet opruimen en afhankelijk hoe goed ze mee werkt is het klaar met eten of krijgt ze nog een kans.
Afgelopen nacht werd dochter weer hysterisch wakker, dit keer omdat ze te weinig lucht kreeg. De nacht ervoor had ze ook moeite met ademen maar toen dachten wij dat dat kwam doordat ze overstuur was. Het bleek dus andersom te zijn

Ze krijft 2x per dag een onderhoudspuf (flixotide) en we dachten misschien te kunnen minderen nu we zo goed op haar huisstofmijt allergie letten. De laatste 8 dagen hebben we eens per 2 dagen 1 puf minder gegeven, wat heeft dat snel invloed zeg!
Met een druk neefje op bezoek, slechte nachten en een sacherijnig kind omdat ze na iedere vorm van inspanning zich direct rot voelt ben ik nu ook hartstikke gaar... Gelukkig blijft de baby enorm relaxt

@glitter wat snel dat je over kan! Klinkt als een heel groot huis met veel ruimte. Het is jullie gegund, gave nieuwe fase!

zondag 9 juni 2019 om 20:25
Wat rot van je dochter envelop. Nu dus weer goed blijven puffen. Zielig dat ze er zo paniek van kreeg 's nachts. Hopelijk kan ze vannacht wel goed slapen. Fijn dat baby super relaxt blijft!!!
Wij zijn deze week aan de voor mijn gevoel honderste stop poging maagzuurremmers van zoon begonnen. Hij lijkt nu eindelijk zonder te kunnen. En nu gebruikt dochter ze op advies van de ka. Maakt me toch wel verdrietig. Maar ze drinkt de flesjes wel weer beter gelukkig.
Wij zijn deze week aan de voor mijn gevoel honderste stop poging maagzuurremmers van zoon begonnen. Hij lijkt nu eindelijk zonder te kunnen. En nu gebruikt dochter ze op advies van de ka. Maakt me toch wel verdrietig. Maar ze drinkt de flesjes wel weer beter gelukkig.

zondag 9 juni 2019 om 20:32
Envelop schreef: ↑09-06-2019 20:13Heerlijk lavendel!
Afgelopen nacht werd dochter weer hysterisch wakker, dit keer omdat ze te weinig lucht kreeg. De nacht ervoor had ze ook moeite met ademen maar toen dachten wij dat dat kwam doordat ze overstuur was. Het bleek dus andersom te zijnvannacht en vandaag heel wat gepuft (slabutamol) en het gaat redelijk. In elk geval goed genoeg om niet naar het zkh te moeten maar ze piept en hijgt enorm. Hopelijk hebben we het snel onder controle.
Ahw wat zielig

Het is niet heel groot trouwens 137m2 maar het bijgebouw is 100m2. Toch ben ik een heel gelukkig mens (ondanks verbouwen) want we wonen nu op 50m2 zonder tuin of balkon.

zondag 9 juni 2019 om 20:33
Ja hier ook idd. Vergat er op te reageren. Meestal als hij gooit ook geen trek meer. Dus bord weg. Dan gaat ie huilen. Krijgt nog 1 kans. Bij weer gooien is eten klaar. Is niet altijd leuk maar hij doet het bijna niet meer.

zondag 9 juni 2019 om 20:37
Ja gooien is weghalen en opruimen, maar ze doet het haast alle eetmomenten en al een paar dagen achter elkaar
zondag 9 juni 2019 om 20:39
Grote Nijntje staat ingepakt op zolder, ik wil hem eigenlijk eens proberen te wassen op 60C maar durf niet zo goed. Ik weet ook niet zo goed wat we nu gaan doen met haar allergie. Volgens de allergoloog is ze behoorlijk allergisch en ontwikkelt zich dat nog door tot een zwaardere allergie maar in praktijk merken we er weinig van nu we flinke maatregelen nemen. Al die maatregelen kosten ook energie en geld en ik vraag me af of ze er echt baat bij heeft.
Dinsdag hebben we weer een gesprek in het zkh dan wil ik dat ook verder bespreken.
Ik vind 137m2 al flink groot en met een bijgebouw van nog eens 100m2 is het in mijn ogen echt ruim! Het is natuurlijk maar net wat je vergelijking is, wij wonen op 110m2 en dat vind ik ook een echt groot huis.
Dinsdag hebben we weer een gesprek in het zkh dan wil ik dat ook verder bespreken.
Ik vind 137m2 al flink groot en met een bijgebouw van nog eens 100m2 is het in mijn ogen echt ruim! Het is natuurlijk maar net wat je vergelijking is, wij wonen op 110m2 en dat vind ik ook een echt groot huis.

zondag 9 juni 2019 om 21:50
Koud alles weghalen, snoet poetsen, handjes schoonmaken, tafel afnemen en peuter uit de stoel op de grond zetten en geen aandacht aan geven. Dat werd hier thuis krijsen maar na een paar keer was het klaar. Daarna moest ik nog wel eens zelf schoonmaken. Dat was ook niet lollig genoeg.