Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Hier niet, maar zoon moet zelfs nog hoektand.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Due-scimmie! Hier had dochter voor het eerst sch**t aan de slaaptrainer, ze weigerde weer in bed te gaan en zei dat ik de slaaptrainer maar aan een ander kindje moet geven :roll:

Hier zijn drie van de vier kiezen door. Ik kan niet wachten tot die laatste ook door is, want dochter heeft altijd extreem veel en lang last gehad van haar tanden en kiezen. Blij dat die ellende bijna achter de rug is.

Mijn man was het hele weekend weg en ik was voor het eerst zo lang alleen met de twee meiden, maar ik heb het overleefd. De avondspits was wel heftig met een krijsende baby (baby is heel onrustig 's avonds) en een huilende oververmoeide peuter. Baby in de draagdoek gedaan en dochter naar bed. Vannacht in 4 uur tijd 5 poepluiers verschoond (team-effort van beide meiden). Blij dat we vanmiddag weer met zijn tweeën zijn, kunnen we allebei 1 kind onder onze hoede nemen :-D

Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ik wilde naar de speeltuin, maar hier regent het al de hele ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Due, dat kind goed op de slaaptrainer reageerde :D dat zijn mooie tijden.

Zoon moet ook nog 2 kiezen, hij kwijlt ook super veel en stopt de hele dag zn vingers in zijn maar nog geen nieuwe kiezen te zien. Gelukkig heeft hij er niet super veel last van.

Wij wilden gaan wandelen in het bos maar ook hier regent het al de hele ochtend.
Zoon heeft vanochtend ook uitgeslapen, we werden om 8.40 wakker :yes: wij hebben vannacht nog een poepluier kunnen verschonen. Kwamen zijn kamer op om hem onder zijn dekentje te leggen en het stonk zó enorm. Toen maar even snel zijn luier verschoont en gelukkig sliep hij snel verder, en dus tot laat (voor zijn doen) uit.
Onder al wel de tweede kiezen, maar boven heb ik nog niet zo goed kunnen zien. Poetsen sommige van jullie ook elektrisch bij peuter? Ik zit er over te denken, maar vraag me af of ze dat niet eng gaat vinden. Misschien nog even mee wachten.

Wij zijn gisteren dagje naar burgers zoo geweest. We hadden alleen de draagzak bij ons en een rugzakje met wat spulletjes. Heerlijk dat een wandelwagen of buggy niet meer zo noodzakelijk is!

Vandaag overdag rustig aan en vanavond nog een bbq. Geen regen hier. Ze is lekker met de duplo aan het spelen na een beetje aanmoediging! :yes:
Wij zijn wezen zwemmen vanmorgen. Of beter gezegd:zoon en vriend liggen nog in 't bad en ik lig op een bedje naast slapende baby in de box. Hij is totaal over z'n angst heen. Vandaag bandjes en kurk om z'n middel en hij gaat als een trein. Los zwemmen, zelf het bad in springen, niks is te gek. Erg leuk voor straks op vakantie dat hij over z'n angst heen is.
Jammer van t slechte weer ja. Hier doen we rustig aan. Beetje het huis gepoetst vanochtend, t gaat niet meer zo vlug het die dikke buik. Gelukkig helpt m'n man goed mee. Nu ff liggen samen met dochter.

Tandenpoetsen is drama hier. Dus elektrisch geprobeerd maar dochter is er hier idd bang voor. Best gek want ze ziet t bij ons en die vindt ze niet eng.. maargoed hij staat in de kast later nog eens proberen.
Over een week is ze twee... Ik voel me melancholisch, vandaag voor het eerst met een pyjama onder een dekbed ipv in een slaapzak met een rompertje. Het gaat zo snel.
Oooh Rosings!! Ik prop zoon nog gewoon in een slaapzak hoor, in z'n ledikant. Hij ligt er gelukkig nog heerlijk in, vind een pyjama en dekbed echt een soort 'einde' van een tijdperk. Die Rozetje toch...
Alle reacties Link kopieren
Hier was slaapzak al voor eerste verjaardag einde tijdperk. Maar ik had zo'n momentje toen mijn peuter vanavond zelf zijn shirt uit trok. Weer iets waar hij me niet bij nodig heeft. (Gelukkig kan mijn 5 maanden baby dat nog lang niet)
Ze heeft de halve nacht al 'nee' roepend het dekbed weggetrapt en werd met ijskoude pootjes wakker.
Mama heeft een grotere slaapzak gekocht net. Blijf nog maar even klein meisje <3
Alle reacties Link kopieren
Hier met 2,5jr ook nog lekker in een slaapzak in zijn ledikant hoor. Hij vind het nog fijn, en wij stellen het tig keer uit bed komen nog even uit haha. Zn peuterbed staat al wel klaar op zolder, dus mocht hij zichzelf ineens te groot vinden voor zijn ledikant en slaapzak, dan is dat snel geregeld.

Wij poetsen nog met een gewone tandenborstel, maar misschien ga ik ook eens kijken voor een elektrische, want zoon durft die van ons ook gewoon in zijn mond te doen. En ik heb nu niet echt de indruk dat we zijn tanden echt goed gepoetst krijgen. En aan de 2 minuten komen we al helemaal niet.

Jammer van het regenachtige weer de laatste tijd he? Ik ga dan meestal met zoon naar het bos omdat je dan nog aardig beschut loopt. En onze abbo op de binnenspeeltuin heeft toch ook in de zomer zin blijkt nu.

We zijn gisteren naar een festivalletje geweest met zoon. Hij moest even wennen maar voelde zich daarna (erg) vrij. Hij wandelt zo op een groepje onbekenden af en gaat kletsen. Dus ik kijk van een afstandje toe. Blijkt ie pizza te bietsen, en komt terug met een eigen punt, haha.
Ik was wel blij met zijn SOS armbandje, want hij ging regelmatig op onderzoek uit en met die drukte raak je hem zo uit het oog. Gelukkig elke keer weer terug gevonden. Ik zal blij zijn als deze wegloop-fase voorbij is. Vind het elke keer weer schrikken.
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje

Ik werd laatst onzeker van iemands reactie en ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken:

Mijn zoon kan heel goed zelf spelen, zijn moeder is wat meer huismus dus die speelt meer met hem in huis. Ik ben vrij actief dus ik ga elke zaterdagochtend een heel stuk naar de markt wandelen met hem en op zondag gaat hij ook vaak mee als ik ga sporten in het park en dan doen we even een speeltuin erbij.

Nu zei iemand dat ik hem op deze manier teveel verwen, klopt dat?
Westerpaviljoen schreef:
15-07-2019 11:16
Een vraagje

Ik werd laatst onzeker van iemands reactie en ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken:

Mijn zoon kan heel goed zelf spelen, zijn moeder is wat meer huismus dus die speelt meer met hem in huis. Ik ben vrij actief dus ik ga elke zaterdagochtend een heel stuk naar de markt wandelen met hem en op zondag gaat hij ook vaak mee als ik ga sporten in het park en dan doen we even een speeltuin erbij.

Nu zei iemand dat ik hem op deze manier teveel verwen, klopt dat?
Ach nee joh is toch genieten samen. Ik zou niet weten wat daar slecht aan is. Is toch niks mis met quality time met je kind.
Westerpaviljoen schreef:
15-07-2019 11:16
Een vraagje

Ik werd laatst onzeker van iemands reactie en ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken:

Mijn zoon kan heel goed zelf spelen, zijn moeder is wat meer huismus dus die speelt meer met hem in huis. Ik ben vrij actief dus ik ga elke zaterdagochtend een heel stuk naar de markt wandelen met hem en op zondag gaat hij ook vaak mee als ik ga sporten in het park en dan doen we even een speeltuin erbij.

Nu zei iemand dat ik hem op deze manier teveel verwen, klopt dat?

He? Waarmee verwen je hem?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
15-07-2019 11:49
He? Waarmee verwen je hem?
Met kattenharen in zijn voet

(sorry het moest van god)
Jeetje, als gezellig dingen doen met je kind al verwennen is... Niks van aantrekken hoor!
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
15-07-2019 12:03
Jeetje, als gezellig dingen doen met je kind al verwennen is... Niks van aantrekken hoor!
Soms ga ik ook nog in de middag met hem hardlopen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben een slechte vader.
Applausje voor Westerpaviljoen!
Nee zonder dollen, is toch alleen maar leuk?
Alle reacties Link kopieren
@rosings, waarom zou je moeten stoppen met een slaapzak? Zoon is 3 en wilde tot het warme weer in een slaapzak slapen.

@ westerpiljoen, ik zie niet in waarom je je kind hiermee verwend hoor.
Westerpaviljoen schreef:
15-07-2019 11:50
Met kattenharen in zijn voet

(sorry het moest van god)


:-[ Zo ga ik je niet veel serieuzer nemen. Ik vraag je wat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reactie wp, ik begrijp ook echt niet waar je hem mee zou verwennen...

Hier ook nog een slaapzak hoor, dochter vind het wel fijn en ze woelt veel dus dan is het ook handig als het frisser is.

Ze heeft het fietsen ineens ontdekt, gister helemaal naar t midden van de stad en weer terug op de fiets geweest (ongeveer 2km heen en 2km terug) de laatste 500m was ze wel helemaal gaar en vanuit stilstaand vooruit komen is soms lastig maar ik vond het knap!
Wij hebben bagger geslapen de afgelopen nachten. We hadden met het oog op verhuizen en werkzaamheden (en hij is bijna 3) tijdens het verbouwen maar eens gekeken of peuter het ook zonder of korter slaapje trok.

Nou nee. Gelijk van het padje qua ritme en ‘snachts wild dromen. Precies wat er gebeurt als ik slecht mijn rust neem. Hij zong hele liedjes. ‘Op een houten bruggetje, ligt een krokodilletje’ oa. Die kende ik nog niet. Ik kon het gelijk googelen want ik was wakker.

Maar meer verbaast waren we toen ik een liedje hoorde dat ik 1,5 week geleden voor hem zong toen het heel hard onweerde. Tot op het woord goed gezongen:

‘Er was een donder een bliksem, een slag toen ik je zag
Ik ben veranderd een ander, sinds die ene lach
Ik geef me over je hebt me, verzetten heeft geen zin
Ik ben veranderd een ander, en dit is pas het begin’

Op zich ben ik best trots. Alleen hoeft het van mij niet om 02.30 uur :wtf:

Ook kwamen de ruzietjes die hij met een andere peuter had zondag er pas ‘snachts uit. Die andere peuter had geen beste dag en pakte spullen af, gooide een tak tegen onze peuter en kneep in het sappakje van peuter. Onze peuter reageerde daar op met ‘dat mag niet’ en draaide zich om. In zijn slaap werd hij pas boos. Wij dachten dat hij er niks om gaf maar, dat is dus niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Moondancer schreef:
15-07-2019 11:11
Hier met 2,5jr ook nog lekker in een slaapzak in zijn ledikant hoor. Hij vind het nog fijn, en wij stellen het tig keer uit bed komen nog even uit haha. Zn peuterbed staat al wel klaar op zolder, dus mocht hij zichzelf ineens te groot vinden voor zijn ledikant en slaapzak, dan is dat snel geregeld.
Onze peuter heeft dit dus echt nooit gedaan ondanks dat hij al vanaf 10 maanden in eenpersoonsbed ligt. Maar ik lees het vaak als argument.
Teckeltje88 schreef:
14-07-2019 11:47
Wij zijn wezen zwemmen vanmorgen. Of beter gezegd:zoon en vriend liggen nog in 't bad en ik lig op een bedje naast slapende baby in de box. Hij is totaal over z'n angst heen. Vandaag bandjes en kurk om z'n middel en hij gaat als een trein. Los zwemmen, zelf het bad in springen, niks is te gek. Erg leuk voor straks op vakantie dat hij over z'n angst heen is.


Leuk! :cheer2: Is veel leuker voor hem dat hij zich vrij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
15-07-2019 11:16
Een vraagje

Ik werd laatst onzeker van iemands reactie en ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken:

Mijn zoon kan heel goed zelf spelen, zijn moeder is wat meer huismus dus die speelt meer met hem in huis. Ik ben vrij actief dus ik ga elke zaterdagochtend een heel stuk naar de markt wandelen met hem en op zondag gaat hij ook vaak mee als ik ga sporten in het park en dan doen we even een speeltuin erbij.

Nu zei iemand dat ik hem op deze manier teveel verwen, klopt dat?
Als je hem niet op de markt etc. alles geeft waar hij om vraagt, lijkt me dit heel normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven