Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Slaapzak: sinds peuter 2,2 is niet meer. Hij ging naar ene groter bed en kreeg een dekbed. We hadden wollen slaapzakken en ik had weinig zin om de grootste en duurste versie te kopen. Hij is er 2x uitgekomen (en toen we daar wat van zeiden er zelf weer in gegaan) en nu met bijna 3 blijft hij liggen tot we zeggen dat hij er uit mag.

SOS bandje: wij hebben deze https://id4all.eu/trendy-id-bandjes?gcl ... gJiz_D_BwE Snijd niet, kan niet afgedaan worden door peuter en is altijd leesbaar. En hij kan zich er niet aan verhangen zoals bij een dogtag. En er kunnen allergieën op, als dat nodig is.

Weer: ik heb liever dit dan heet en zonnig :-$ Ik haat insmeren en zweet als een otter boven de 24 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze temperatuur ook prima, als het maar niet heel hard regent.

Om deze reden hebben we trouwens wel vakantiepark met binnenzwembad uitgezocht
Alle reacties Link kopieren
Hier ook met 2 over in juniorbed met dekbed. Hij sliep vreemd genoeg opeens zoveel beter! We waren ook bang dat hij eruit zou klimmen maar heeft hij echt nog nooit gedaan. Gaat ook rustig nog een half uur in bed praten en spelen 's ochtends. Wel trapt hij z'n deken altijd af, nu in de zomer geen probleem maar in de winter maar even kijken hoe we dat doen.

Ik vind het ook niet erg als het niet zo warm is (al zitten al m'n zwangerschapsbroeken voor geen meter meer en wil ik graag mijn zomerjurkjes aan) maar met die regen gisteren vond ik wel lastig, zoontje is dan echt moeilijk te vermaken binnen.

@westerpaviljoen: dan verwen ik mijn kind 4 dagen per week. Dat zijn toch hele normale dingen om met je kind te doen?
Alle reacties Link kopieren
@slaapzak: hier niet meer sinds de hitte van vorig jaar. We hebben toen het wat kouder werd wat dekentjes in het bed gelegd en die pakte hij dan zelf. Sinds hij 2 en een maand is ligt hij onder het dekbed in een kura-bed van Ikea. Op de laagste stand uiteraard, voordat iemand daar vragen over gaat stellen. We hebben hier besloten om er een hoogslaper van te maken als hij goed zindelijk is in de nacht, zodat we niet na elk ongelukje op een ladder hoeven te staan om het bed te verschonen.
Dochter hebben we de afgelopen mini-hittegolf ook zonder slaapzak laten proberen te slapen, maar dat werkte nog voor geen meter, dus toch maar even zomerslaapzakken gehaald.

@sos-bandje: zitten we dit jaar voor het eerst aan te denken, vooral omdat zoon zijn naam nog steeds niet kan uitspreken en we er geen zin meer in hebben om in elke speeltuin achter hem aan te hoeven klimmen, omdat hij alles prima zelf kan. (Als wij in de buurt zijn vraagt hij alleen maar om hulp)
Onze plaatsnaam is ook nog wat moeilijk voor hem, dus we leren hem nu maar dat hij in Rotterdam woont, dat komt er voor vreemden in elk geval wel verstaanbaar/herkenbaar uit :facepalm:
maartje2016 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 17:03
Reden: Leesbaarheid
0.43% gewijzigd
Goed idee een SOS armband. Zeker met de aankomende kampeer trip.

Zoon ligt hier nu een maand of 1 in een meegroeibed. Nu dus de peuter versie. Met dekbed (jaja mag pas vanaf 2 jaar maar ik kon niet vinden of die 2 maanden nou zo veel uit zouden maken) maar dat schopt hij nog af en vanwege de muggen en zeer heftige reactie die hij daar op heeft dus nog een slaapzak aan 's nachts en tijdens middag slaapje. Desondanks komt hij daarmee wel zijn bed uit hoor. Wat een brave peuters hebben jullie.
We zijn relatief vroeg over op een peuterbed omdat dochter straks in het ledikant moet en ik niet naar peuterbed wilde tegelijk met dat dochter naar ledikant gaat. Daarnaast moet hij in de caravan ook in een normaal bed slapen ipv ledikant /campingbed dus kon hij maar beter vast gewend zijn.
De eerste week ging het goed. Ape trots op z'n nieuwe bed. Toen ontdekte hij dat hij er uit kon en duurde het inslapen mega lang. Nu slaapt hij sinds een week of 2 weer binnen het kwartier.

Dochter is ziek dus zoon heeft een tv dagje.
Ik heb via mp een puky driewieler met duwstang gekocht. Hij vindt 't prachtig. Dus zo kon zieke baby mooi even in de draagzak, zoon uit z'n dak op de driewieler (mama duwen) en hond ook z'n ei kwijt. En even die tv uit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@weer, ik vind het voor een paar dagen wel even lekker. Binnen wat knutselen, duplo bouwen enz. Maar al te lang moet t me eigenlijk niet duren zo.
@bed, peuter ligt al een halfjaar, sinds 2 maanden voor zn 2e verjaardag, in een peuterbed met dekbed. Headfirst uit een ledikant klimmen vond ik gevaarlijker dan een dekbed ;).
Hij komt er nu nooit meer zelf uit trouwens.

Vanmorgen heeft peuter voor het eerst echt samen gespeeld met peuter van een vriendin. Normaal speelde hij liever alleen. Nu zei hij toen ze weg waren: isse jammer dat...naam andere peuter......huis toe is. Was gesellig samen speelt op fiets en mette autos. :heart:
snowgirl1 schreef:
15-07-2019 12:26
@rosings, waarom zou je moeten stoppen met een slaapzak? Zoon is 3 en wilde tot het warme weer in een slaapzak slapen.

@ westerpiljoen, ik zie niet in waarom je je kind hiermee verwend hoor.
Leek me wel handig en dan hoefde ik geen nieuwe te kopen :) ze doet in bed ook wel eens. Het dekbed over zich heen (dan doet ze mij na) dus ik wou het eens proberen.

Ze slaapt trouwens in een bed van 1.60 bij 2.00 met een hekje ervoor tegen uitrollen tot ik er bij kom liggen. (Denk dat zij wel over dat hekje heen komt maar ik niet :) ) ze komt er soms uit (langs het hekje) maar zolang ze er geen spelletje van maakt is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
15-07-2019 13:21

SOS bandje: wij hebben deze https://id4all.eu/trendy-id-bandjes?gcl ... gJiz_D_BwE Snijd niet, kan niet afgedaan worden door peuter en is altijd leesbaar. En hij kan zich er niet aan verhangen zoals bij een dogtag. En er kunnen allergieën op, als dat nodig is.
Goede tip! Die silicone krijgt hij zelf af namelijk.
Due-scimmie schreef:
15-07-2019 16:44
Goede tip! Die silicone krijgt hij zelf af namelijk.


Die gummy bandjes gebruikt peuter hier om op dingen te schieten :facepalm: Op de poes, de tv, papa...
Pfft oudste is/was ziek. De losse tand wilde er maar niet uit, maar deed erg pijn en ik dacht "ach paracetamolletje er in en klaar", want ze kan wel wat aanstellerig zijn. Na drie dagen verhoging en huilen vandaag toch maar naar de tandarts die de tand meteen heeft getrokken en kind klaarde direct op. Tand bleek met scherpe rand tegen een zenuw te duwen.

Even kleine inspectie leerde dat peuter "ineens" twee nieuwe kiezen boven heeft. Al helemaal door.

Heb ik weer zitten slapen of zo. Loedermoeder. :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Hier klaagt peuter over pijn in zijn mond dus slapen zit er hier juist niet in. Al 5 keer wakker geweest sinds half 8 :zzz: .
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
15-07-2019 22:43
Hier klaagt peuter over pijn in zijn mond dus slapen zit er hier juist niet in. Al 5 keer wakker geweest sinds half 8 :zzz: .
Werkt een zetpil dan niet? Daar valt hij misschien wel lekker van in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-07-2019 06:26
Werkt een zetpil dan niet? Daar valt hij misschien wel lekker van in slaap.
Had ie gehad. Van 12 tot 6 heeft hij enigszins oké geslapen
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
16-07-2019 07:24
Had ie gehad. Van 12 tot 6 heeft hij enigszins oké geslapen
Whoopwhoop, das toch weer 6 uur :cheer2:

Jij ook nog een beetje kunnen slapen?
ShaunTheSheep schreef:
15-07-2019 21:33
Pfft oudste is/was ziek. De losse tand wilde er maar niet uit, maar deed erg pijn en ik dacht "ach paracetamolletje er in en klaar", want ze kan wel wat aanstellerig zijn. Na drie dagen verhoging en huilen vandaag toch maar naar de tandarts die de tand meteen heeft getrokken en kind klaarde direct op. Tand bleek met scherpe rand tegen een zenuw te duwen.

Even kleine inspectie leerde dat peuter "ineens" twee nieuwe kiezen boven heeft. Al helemaal door.

Heb ik weer zitten slapen of zo. Loedermoeder. :sigh:

Niet zo streng zijn voor jezelf :heart:

Ik doe er soms ook even over of peuter echt wat heeft of dat zijn Pamper gewoon dwars zit of dat hij iets heeft aangeleerd van een neurotisch kindje van het kdv.
Hoevaak raken ze bij jullie op het kdv kleren kwijt? :-?

Ik mis nu weer een sweater. Peuter heeft ook eens per maand een kledingstuk van een ander in zijn bakje. Meestal pikt man hem op en propt alles in de rugzak en dan zit het thuis in de was. Ik was het dan en geef het dan weer mee. Andere ouders blijkbaar niet :-[

Grotere kledingstukken merk ik met een label maar ik ben in 3 jaar tijd al 20 sokken kwijt. En soms dus ook gemerkte kleding. En dat kost niet meer dan €10 per stuk maar ik vind het wel raar.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-07-2019 07:48
Whoopwhoop, das toch weer 6 uur :cheer2:

Jij ook nog een beetje kunnen slapen?
Redelijk :-). Baby drinkt wat minder vaak in de nacht nu.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-07-2019 08:02
Hoevaak raken ze bij jullie op het kdv kleren kwijt? :-?
Nooit. Zoon heeft alleen 2 keer kledingstuk van ander in zijn tas gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar van jullie kdv glitter, wij hebben het ooit 1x gehad dat een jasje kwijt was maar bleek dat dochter die zelf per ongeluk in een verkeerde tas had gestopt. Na 2 weken was deze weer terug.

Irritant zeg due scimmie zo'n slechte nacht!~

@shaun, niet zo streng voor jezelf, ik zie bijna nooit dat er tanden doorkomen, ik poets natuurlijk wel maar let daar gewoon niet zo op, voor mn gevoel zijn ze er altijd ineens.

Dochter had gister natuurlijk echt flink gepoept toen ze geen luier aan had, wat is dat ranzig zeg (6) Vanmorgen weer netjes droog na de nacht en flink geplast op de wc. Vandaag ga ik maar een beloningskaart maken, denk dat dochter daar wel gevoelig voor is.
Ze was gister weer even bij de buren spelen toen ze ineens verdwenen was, was ze zonder wat te zeggen naar de wc gelopen, zelf haar broek en onderbroek naar beneden getrokken en zat ze daar te plassen. Supertrotse mama :-D
Zij hebben dit ding op de wc: https://www.bol.com/nl/p/toilettrainer- ... FcQAvD_BwE die ga ik nu zelf ook aanschaffen, echt ideaal
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben ik ook weer eens..

Ja, hier helaas ook al kledingstukken kwijt geraakt op het kdv. Laatst had ze zelfs de verkeerde schoentjes aan (ze pakt zelf haar schoentjes niet hé? Jawel, maar niet als ze niet in 't schoenenrek staan omdat 'n ander kind, uit 'n andere groep, haar schoenen aan trok)
Ik baal hier wel van.. Zie ook regelmatig andermans speentjes in haar bakje liggen... Ik heb 't wel aangegeven maar blijft wel voorkomen.

Maartje, leuk je weer te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Glitter, hier is er nog nooit een kledingstuk verdwenen op het kdv. Eerder andersom: we krijgen regelmatig extra kleding mee naar huis wanneer ze zoon vanwege vies/nat hebben omgekleed in de loop vd dag.
Wij hebben trouwens hetzelfde SOS bandje, ideaal. Bij ons staan onze beide telefoonnummers erop, zijn geboortedatum, en dat hij Nederlands is/spreekt.

Envelop, wat knap joh! Hier zie ik dat voorlopig echt nog niet gebeuren. Zoon is nog niet toe aan zindelijk worden heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bijna hetzelfde SOS bandje als die van glitter alleen dan ergens anders gekocht. Heel fijn! Haar allergieën en onze nummers staan erop, we moeten alleen even een nieuwe drukken aangezien daar nog de pinda allergie op staat en geen noten- en visallergie. Tot nu toe hebben we die alleen nog maar omgedaan bij festivals en in een grote binnen speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg...
@ Envelop :pukey: Ik weet dat het gewoon gebeurt maar het lijkt mij zo vies als er een volle lading níet in de luier komt maar in een broek. Als ik trouwens op een bandje zou lezen dat een kind een allergie heeft zou ik sowieso eerst vragen of er nog meer is en wat ik wil geven wel kan.

@ Moondancer :idee: Slim van dat Nederlands spreken. Heb ik niet aan gedacht.

@ Hier is peuter ziek vandaag. Hij gloeit als een kooltje en kijkt lodderig uit zijn oogjes. Lang leven NPO3 :flag:
Ola

Sorry weekend was weer ren en vlieg werk

Slaapzak hier slaapt ze sinds een maand in een peuterbed, toen met die hitte geen deken erbij, de afgelopen nachten was het wat frisser, dus ik denk nou dan maar deken erbij leggen, ik stop haar netjes in en ze keek apetrots. Toen ik naar bed ging wou ik haar even nieuw toedekken, heeft ze dat hele dekbed tot een grote prop gevouwen en lag daar bovenop. :facepalm:

SOS bandje goeie Tip Glitter, die wij hebben is veels te groot en trekt ze uit.

Kleren op KDV ben nog nooit kwijt geraakt eigenlijk. Wat ik soms beetje vervelend is dat als ik ze op kom halen ze soms allebei echt smerig zijn, dochter zit nog onder de koek en zand en brood van smiddags en zoon is helemaal onder gesmeerd met god mag weten wat. Denk ik dan doe er even een doekje overheen. In de winter vind ik het ook echt ranzig als al die kindjes verkouden zijn , dat ze allemaal met dikke snotneuzen lopen, ik snap dat ze niet ieder kind om de 5 minuten hun neus afvegen en zeker niet als je er 12 hebt lopen, maar ik vind het er zo vies uitzien brrrrr

Shaun, indd wat iedereen zegt niet te streng zijn voor jezelf, het is tot dat ze echt alles kunnen uitleggen vaak nog gokken en zoeken wat er aan de hand is. Zo heeft dochter hier een dag lopen jengelen en miepen auw roepen bij haar voet , ik schoenen uit sokken uit als bekeken , kind op zen kop gezet. Bleek dus achteraf dat er een rest papier vulling nog in haar nieuwe schoenen zat , dus dat liep niet zo lekker. :-[

Teckel, zoon is een echte water rat geworden, knap hoor. En zeker fijn straks met vakantie.
Maar hij springt dus echt zelf het water in ? vind ik wel mega stoer.

Fiona hoe is het bij jullie? Baby niet ziek geworden en peuter helemaal opgeknapt ?

Envelop, hoe oud is je dochter nu? Die wc opzet trap is wel handig zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven