Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
De babytijd is inderdaad relatief zo kort, ik vond de eerste 4mnd echt een hel met twee kinderen maar nu gaat het zo veel beter. Natuurlijk kost het veel energie en hebben we enorm veel geluk dat we een hele makkelijke baby hebben maar nu hij 8mnd is en rond tijgert door het huis begint het samen "spelen" ook al. Dochter wijst van alles aan, legt speeltjes voor hem neer etc. Denk dat doordat het leeftijdsverschil klein is we daar in de toekomst ook wel veel baat bij hebben. Althans daar hoop ik op :-D
Alle reacties Link kopieren
Keuze voor een tweede ging geleidelijk. Het eerste jaar was pittig qua slapen, wennen aan werken, tanden die doorkwamen. Toen gingen op zoek naar een nieuw huis en toen dat er was besloten we ervoor te gaan. Toen de eerste meiden van zwangerschapsgym zwanger werden dacht ik ooo nee wat snel dat hoeft nu niet.

Ik ben net bij de primark gezwicht voor een Minnie trui en unicorn sloffen haha. Als ik iets leuks zie voor de herfst dan koop ik het een beetje op de groei.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde zodra zoon geboren was al een tweede. Man wilde liever wachten. Uiteindelijk na 15 maanden voor 2e gegaan zodat er minimaal 2 jaar tussen zat want dat wilde man. Nu zit er 2 jar en 17 dagen tussen. Nu met tweede merk ik wle dat oudste toch echt heel pittig was als baby (en nu als peuter) . We hebben bewust niet gewacht tot hij beter sliep want dat was toch geen garantie dat dit 9 maanden later nog zo zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist bang dat de 2e een moeilijke baby/kind wordt... vooral omdat zoon zo makkelijk was als baby.
Vind het ook lastig omdat ik niet het oergevoel heb om een 2e te krijgen als dat ik bij zoon had. Ik ga eerst eind van het jaar in het zkh eens bespreken hoe het zou gaan lopen als ik zwanger zou willen worden etc.
Lastig hè aardbei-banaan. En wat betreft een ziekenhuis zwangerschap. Ik weet niet beter want ik kan helaas niet stoppen met de medicijnen die ik gebruik dus heb beide zwangerschappen in het ziekenhuis gelopen. Ik denk absoluut dat zwanger zijn onder begeleiding van een verloskundige leuker en persoonlijker is. Maar ik heb het niet als vervelend ervaren.
Wij hadden ook zoiets als je zwanger wordt heb je daarna nog maanden om aan het idee te wennen. Soms denk ik wel oef dat wordt vast pittig maar we gaan t zien. Zoon is pas 1,5 week..
Wat hebben jullie een hoop gekletst! Gezellig!

Wij hebben allebei altijd de wens gehad voor 2 kindjes. Man was er eerder aan toe dan ik. Althans, ik durfde heel lang niet uit angst op herhaling van PE. We hadden toen bedacht dat we op vakantie vorig jaar juni de anticonceptie de deur uit te doen. Zoon was toen 10 maanden. Maar ik bleek die vakantie al zwanger. Na 1 keer onbeschermd terwijl het m'n eisprong niet was. Ik moest wel even schakelen hoor maar achteraf heel blij dat het ons zo gegund was en ik vind het nu ook heerlijk dat ze zo dicht op elkaar zitten.
Ik ben niet ziek geworden en heb echt enorm kunnen genieten van de eerste maanden itt hoe het was bij zoon waar ik retrospectief denk ik een PND heb gehad. Dat heb ik nu allemaal niet gehad, zo fijn.
Peuter is heel lief voor z'n zus en doet nooit bewust lelijk. Ze vermaken elkaar ook nu al soort van. In de zin dat baby op het kleed ligt en het prachtig vindt om peuter bezig te zien. En peuter vindt het prachtig om baby te laten lachen of speeltjes te geven. Tuurlijk is hij soms onbesuisd maar dat hoort erbij. Ik ben blij dat hij nog een middagdutje doet en ik 1,5u bij kan komen als hij slaapt. Want intensief is het wel maar ik had verwacht dat ik het allemaal veel heftiger zou vinden dan dat ik het nu ervaar. Straks hebben we drie weken vakantie. Ik heb er zo'n zin in!

Dit weekend is peuter logeren bij mijn ouders. Ze gaan met de waterbus naar het museum morgen en voor zondag hebben ze ook al plannen. Zo leuk! Maandagochtend komt hij pas weer thuis. Ik vind het best lang maar m'n ouders hadden er zo'n zin in,dat ik ze dat niet wil ontnemen. En peuter is gek op z'n grootouders dus we doen hem niet tekort hiermee, integendeel.
Wij gaan alvast eea voorbereiden. Zorgen dat de kleertjes schoon zijn. Het huis spic en span en ik kan wat achterstallig werk doen als baby slaapt (hoop ik). Vanavond ga ik drankjes doen met een vriendin. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Teckel, en fijn dat peuter het zo leuk heeft bij opa en oma!

Aardbei-banaan, doordat ik een spoedkeizersnee had word ik in het laatste trimester overgedragen aan de gynaecoloog. De bevalling hebben ze uitstekend gedaan en het verplegend personeel was zo liefdevol met dochter dat ik er ondanks dat ik me het niet zo had voorgesteld wel heel fijn op terugkijk.

Vandaag was een leuk dagje maar dochter wilde niet slapen. We hebben net gegeten en ze gaat in bad, nog even filmpje kijken en dan onder de wol. Ze heeft wel 6x op het potje geplast. Nu nog poepen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje er wordt flink geschreven hier :-D . Ik ben even meer offline door vakantie, net een hoop bijgelezen!

@pip: wat goed zeg, 6x potje plassen! Hoe oud is ze ook alweer?
@teckel: geniet van jullie weekend!

@2e kindje: de wens is er, al een tijdje, maar doordat we beiden van werk zijn veranderd en nog verhuisplannen hebben, heeft die wens een tijd in de ijskast gestaan. Het plan is om de anticonceptie in de prullenbak te gooien als we preciezer weten wanneer ons huis wordt opgeleverd... Wellicht dat ik zwanger verhuis, wellicht wat hectisch allemaal maar ja geen zin om nog langer te wachten ;-) . Zoon zal dus minimaal 3 jaar oud zijn wanneer er een 2e komt.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen voor de tweede toen de eerste 4 maanden oud was :hihi:
Duurde uiteindelijk 7 maanden eer het lukte dus alsnog 19 maanden leeftijdsverschil.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen schelen ruim 4 jaar en ik vind 't echt ideaal. Oudste ging al naar school toen jongste geboren werd dus ik had tijdens m'n verlof ook wel echt even wat uurtjes voor mezelf op 'n dag en ik kon de jongste onverdeelde aandacht geven tijdens schooltijd.
Wij hebben bewust zolang gewacht omdat oudste een huilbaby was en ik een postpartum depressie had. Ik durfde/we durfden het niet goed aan.
Ook wilden we graag groter wonen voor er een 2e kwam.. Uiteindelijk verhuisd toen ik 10wkn zwanger was (en kotsmisselijk ;-)... Ook geen aanrader.
En nu komt er echt nóóit meer een baby.. Man is gesteriliseerd en ik heb 'n spiraal... Check, check, double check!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Pip, dat ze zo goed op het potje plast! Ik heb beloningsstickers gekocht en uitgelegd dat ze die krijgt als ze op het potje of de wc plast, maar nog helemaal niets.

Obelix, vertrouw je niet genoeg op de sterilisatie, of had je al een spiraal toen dat gebeurde? Hier komt ook nooit meer een baby. Ik laat volgende maand een spiraal plaatsen en zodra die er weer uit moet gaat mijn man zich laten steriliseren.

Dochter is de laatste tijd erg aan het spoken 's avonds, is dat herkenbaar voor iemand? Ze gaat goed naar bed maar een uur of twee later horen we gestommel op de overloop. Vaak staat ze dan gewoon in haar deuropening in haar ogen te wrijven en ze laat zich (vooralsnog) prima weer naar bed brengen. Ze droomt ook veel en vertelt hele verhalen in haar slaap.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was s nachts rommelen het (begin van het) einde van het middagdutje. Ze was bij jou ook vroeg wakker toch? Dan zou je kunnen kijken of een korter middagdutje nog wat uit maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ze slaapt al een paar maanden niet meer in de middag. Met het middagdutje duurde het zo anderhalf uur voordat ze ging slapen. Dat gaat nu gelukkig wel goed, maar blijkbaar wordt ze daarna weer wakker. Ze is elke dag klokslag half 7 wakker maar komt pas uit bed als haar schaapje ook wakker is :)
Alle reacties Link kopieren
Dochter is in juni twee geworden, ze zegt het zelf als ze moet plassen maar na het eten of drinkmoment zet ik haar er ook op.

Misschien kan ik ook een beloningskalender gebruiken voor het poepen. En dan iets leuks geven als hij vol is. Maar laat het nu even
Ik heb net een legging van een kledinghaakje in de slaapkamer moeten halen omdat peuter ‘die een beetje eng’ vond. :-[

En hoe was jullie dag?
Alle reacties Link kopieren
Haha Glitter!
Wij hebben patatjes besteld met z'n tweeën. Waarop peuter heel stellig zegt dat deze gebracht werden door de postbode!
Alle reacties Link kopieren
Onze dag was best oké.

We gaan morgenochtend naar juf Roos. Zoon zou eigenlijk met man alleen gaan maar zei net dat hij mij ook meewilde. Dus oma gebeld of ze op baby wil passen en dat wil ze wel dus gaan we met zijn drietjes :-D :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Onze dag was gezellig, er kwam een hovenier om wat plannen voor de tuin te bespreken. En we hebben sushi gegeten maar dochter was nogal ongedurig. Toen we buiten liepen was het al een stuk beter. Het werden niet veel rondes maar ik zit toch sneller vol nu ik zwanger ben.

Leuk due, veel plezier!
Wij willen morgenochtend naar het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gezellig het gisteren was hoe rot vandaag is begonnen. We zouden broodjes halen op de fiets en ik draaide me nog even om toen viel de fiets om met dochter erin.
Bij inspectie van de arm bleek die een rare vorm te hebben dus wij gelijk naar het ziekenhuis. En ja hoor arm op twee plekken gebroken. Haar hele arm zit in het gips. Volgende week controle en met een beetje mazzel mag het eraf voor de vakantie. En omdat ik zwanger was mocht ik ook niet bij een deel van de behandeling zijn. Volgens papa en de arts was ze en bikkel maar jeetje ik ben zo geschrokken!
Alle reacties Link kopieren
Och pip wat schrikken! Beterschap :hug:
Jeetje Pip wat onwijs schrikken! Beterschap!

Zoon is logeren bij opa en oma. Is maar goed ook want man is werken en baby heeft buikgriep.
Jullie ook wel eens het gevoel dat je van crisis naar crisis leeft :-|
Ach Pip wat naar!!! Gelukkig heelt zoiets vaak snel bij die kleintjes, maar wat moeten jullie geschrokken zijn!

Veel plezier Due, moet vast genieten zijn voor peuter, papa en mama even helemaal voor zichzelf alleen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is schrikken pip! Beterschap voor de kleine..
Ach wat naar zeg pip! Beterschap en hopelijk heeft ze er snel minder last van.
Alle reacties Link kopieren
Dat is flink schrikken pip! Beterschap voor de kleine meid!

Vriend en ik hadden gister een kater dagje, oeps, iets teveel gedronken vrijdag tijdens etentje met vrienden. Rustig dagje gehad dus, ben met zoon nog buiten een rondje gaan wandelen en verder lekker binnen gespeeld.

Ik kom net thuis van de buffelrun, heb ik samen met een vriendin gedaan dus heb wel weer een actieve ochtend gehad, heb nu al spierpijn haha! Vriend en zoon zijn lekker thuis geweest en lekker een ochtend samen geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven