Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Gefeliciteerd zwangeren!

Glitter gefeliciteerd met "de sleutel"! ;-)

Fijne vakantie Rosings!

Zet 'm op vandaag Due!
Ik heb de sleutel nog niet :biggrin: Helaas moet ik nog even geduld hebben :-*
Dacht dat dat vandaag was? Hmmm.... dan nog even geduld dus ;-)
ShaunTheSheep schreef:
15-08-2019 11:50
Dacht dat dat vandaag was? Hmmm.... dan nog even geduld dus ;-)

Ja dat dacht ik ook een maand geleden nog. Helaas heeft de verkoper een prutser van een makelaar.
Ah dus ik had wel een klein beetje gelijk. Alleen even het laatste nieuws gemist.
Wat stom dat het uitgesteld is.

Enne... soort zoekt soort, deze makelaar past bij de verkoper (en de buurvrouw).
ShaunTheSheep schreef:
15-08-2019 11:56
Ah dus ik had wel een klein beetje gelijk. Alleen even het laatste nieuws gemist.
Wat stom dat het uitgesteld is.

Enne... soort zoekt soort, deze makelaar past bij de verkoper (en de buurvrouw).

Ik heb de datum denk ik ook in geen één topic gecorrigeerd zodat ik wat onherkenbaarder bleef :A:

De buurvrouw kán nog normaal zijn. We wachten het af. De makelaar en de verkoper zijn ook écht geknipt voor elkaar. Waarschijnlijk was deze makelaar ook de enige makelaar die de belachelijke vraagprijs van verkoper wilde hanteren.

Om het weer ontopic te krijgen, onze peuter heeft een keuken uitgezocht uit mijn magazines: https://www.instagram.com/p/B0JClOXCgoL/

Vooral dat lila kooktoestel :worship:

Hij zei bij het openslaan ook echt ‘wow wat mooi!!!’ :|
Alle reacties Link kopieren
OK dan gaan wij morgen ook maar in plassen stampen ;) En zal kijken of er nog wat leuks is voor kinderen in de musea in de buurt!

Bedankt nog voor de tip van het boekje Bobbi wordt grote broer, heb hem net uit de bieb gehaald.
Herfstblaadje89 schreef:
15-08-2019 12:14
OK dan gaan wij morgen ook maar in plassen stampen ;) En zal kijken of er nog wat leuks is voor kinderen in de musea in de buurt!

Bedankt nog voor de tip van het boekje Bobbi wordt grote broer, heb hem net uit de bieb gehaald.
Ah die ken ik niet wij hebben Bobbi en de baby (meer voor als de baby er is). Maar Bobbi wordt grote broer is vast ook leuk. Onze dochter is dol op alle boekjes van Bobbi.
Naniene schreef:
15-08-2019 12:48
Ah die ken ik niet wij hebben Bobbi en de baby (meer voor als de baby er is). Maar Bobbi wordt grote broer is vast ook leuk. Onze dochter is dol op alle boekjes van Bobbi.
Ja hier ook een grote fan van Bobbi! Dan is deze denk ik wel geschikt aangezien de baby er nog niet is :)
GlitterCupcake schreef:
15-08-2019 12:08
Om het weer ontopic te krijgen, onze peuter heeft een keuken uitgezocht uit mijn magazines: https://www.instagram.com/p/B0JClOXCgoL/

Vooral dat lila kooktoestel :worship:

Hij zei bij het openslaan ook echt ‘wow wat mooi!!!’ :|
Whahahahaha geweeeldig :rofl:
Bobbi en de baby was hier een ramp, dochter wilde - net als Bobbi - ook haar broertje voeren en dat dat niet mocht gaf heel veel drama.
Ik heb een heel leuk gepersonaliseerd boekje gekocht voor mijn dochter. Daarin vertellen ze over hoe ze grote zus is, dat ze dan even gaat logeren bij (kun je zelf invullen). Ben heel benieuwd of ze dit gaat begrijpen.
Wij zijn vandaag al in de plassen stampen... Het begint echt herfstweer te worden.
Wat dragen jullie peuters tijdens het springen in plassen? :-$ Vorig jaar was peuter nog dreumes en hupste hij snoezig rond in plassen. Maar nu is het een serieuze zaak voor hem geworden. De afgelopen week heeft hij 2x gesprongen en de eerste keer alleen met laarzen was hij zeiknat tot zijn oksels. Toen hij daarna in zijn pamper in de auto werd gezet liep er een straal water uit zijn laarsje toen man die uit deed.

De tweede keer had hij een regenbroek aan en was zijn broek droog maar zaten zijn laarzen alsnog vol water en was zijn romp nat.

In de winter heeft hij een softshell pak van Ielm https://ielm.nl/uitverkoop maar dat vind ik te warm in de zomer én water loopt nog zijn laarzen in. Dus voor diepe plassen ongeschikt.

Dus wat dan?
Glitter ik heb een soort regenbroek met elastiek om de voeten. ( Ik geloof van de Lidl? Lijkt op een skipak) Zijn niet heel dik en doe dan het elastiek onder de laarzen. Ziet er een beetje gek uit, maar werkt tot nu toe prima.

(nog geen hele diepe plassen gespot, de grond is zo droog nog)
GlitterCupcake schreef:
15-08-2019 15:17
Wat dragen jullie peuters tijdens het springen in plassen?
Gewone kleding en laarsjes. Zeiknat tot in z’n bilnaad daarna natuurlijk. Dus strippen op de deurmat en snel in bad of strippen bij de auto en in een grote handdoek mee naar huis en in bad.
Koekiemonster jouw dochter is al wat ouder dan de mijne geloof ik? (Als baby er is). Onze dochter begrijpt t allemaal behoorlijk goed moet ik zeggen (ze schelen 2 jaar, dochter is net 2), dat had ik echt niet verwacht van tevoren.
Haha herkenbaar hoor Envelop, ze wil inderdaad bij alles helpen. Maar dat was zonder Bobbi ook wel zo geweest. Ik vind dat meestal prima maar kan natuurlijk niet altijd.
Wat handig die pakken glitter! Even onthouden. Hoe vallen die maten? Dochter is vrij lang.. zit in maat 98 nu.
anoniem_6499814617cfa wijzigde dit bericht op 15-08-2019 15:39
6.39% gewijzigd
Naniene wat leuk om te horen! Mijn dochter vroeg laatst of opa ook een baby in de buik had :rofl: ze kwam tot de conclusie dat dit niet het geval was, maar hij had wel een dikke buik.
Hier hetzelfde als bij Naniene! Mijne word binnenkort 2, maar de overgang voor dochter naar een leven met baby gaat eigenlijk voortreffelijk. Volledig geaccepteerd en ze is heel erg geïnteresseerd in haar kleine zusje.

Voor de bevalling vooral bezig geweest met mijn buik, helpen insmeren, vaak benoemen dat er een baby inzet, dat ze grote zus zou worden. Een periode lang had iedereen met een wat dikkere buik een baby in de buik ( zijzelf ook, hilarisch!).

Misschien een voordeel aan haar leeftijd en het leeftijdsverschil, ze snapt er volgens mij verder vrij weinig van ;-)

Dochter heeft net in de plassen gestampt en we gaan zo weer naar buiten. Normale schoenen en kleding aan, al heb ik net toch maar regenlaarsjes besteld!
chantilly mijn dochter vindt regenlaarzen heel fijn! Mijn ouder wonen op een boerderij, als we daarheen gaan nemen we ze ook altijd mee. Ze kan ze zelf aantrekken (ook heel goed verkeerd om). Dus wij gebruiken het hele jaar door regenlaarzen. Ik koop wel altijd regenlaarzen met een wat flexibelere zool (zoals Bergstein) daar lopen ze wat soepeler op :-D
Ik heb een exemplaar die nogal moeilijk doet
over schoeisel ;-). Nieuwe schoenen uitzoeken gaat altijd gepaard met hysterische huilbuien en de snowboots in februari waren ook al een no go.

Waterschoenen zijn afgelopen maand na een paar dagen ook gelukkig geaccepteerd. Dan moeten regenlaarzen toch ook lukken zou je zeggen!

Jea, bergstein heb ik nu ook aangeschaft.
Koekiemonster26 schreef:
15-08-2019 15:21
Glitter ik heb een soort regenbroek met elastiek om de voeten. ( Ik geloof van de Lidl? Lijkt op een skipak) Zijn niet heel dik en doe dan het elastiek onder de laarzen. Ziet er een beetje gek uit, maar werkt tot nu toe prima.

(nog geen hele diepe plassen gespot, de grond is zo droog nog)

Zoiets had peuter ook aan maar toch nog nat op zijn romp. Maar jij doet die elastieken om de laarzen i.p.v. er in? Ik dacht dat die er in moesten :-?
ShaunTheSheep schreef:
15-08-2019 15:23
Gewone kleding en laarsjes. Zeiknat tot in z’n bilnaad daarna natuurlijk. Dus strippen op de deurmat en snel in bad of strippen bij de auto en in een grote handdoek mee naar huis en in bad.

Ah niet de enige die zeiknat wordt van een plas water :lol:

@ Naniene die pakken van ielm koop ik in de volgende maat. Maar ik hou van los en onze peuter heeft een lange romp.
Koekiemonster26 schreef:
15-08-2019 15:51
chantilly mijn dochter vindt regenlaarzen heel fijn! Mijn ouder wonen op een boerderij, als we daarheen gaan nemen we ze ook altijd mee. Ze kan ze zelf aantrekken (ook heel goed verkeerd om). Dus wij gebruiken het hele jaar door regenlaarzen. Ik koop wel altijd regenlaarzen met een wat flexibelere zool (zoals Bergstein) daar lopen ze wat soepeler op :-D

Die flexibele zool van Bergstein/Celavi vind ik echt beter dan van die stijve laarsjes van de Hema/van Haren/etc. Onze peuter struikelt minder en kan beter klimmen/lopen. De regenlaarsjes van de Zara zijn ook soepel. Die heeft de Zara alleen niet altijd.
GlitterCupcake schreef:
15-08-2019 15:57
Wij wonen in het bos. Ik heb het al lang opgegeven om de kinderen/kleding schoon te houden.

Is soms wel even wennen als we hele schone kindjes uit het dorp te spelen krijgen. Die zijn niet gewend vies te (mogen) worden. Erg onhandig :-)
GlitterCupcake schreef:
15-08-2019 15:57
Zoiets had peuter ook aan maar toch nog nat op zijn romp. Maar jij doet die elastieken om de laarzen i.p.v. er in? Ik dacht dat die er in moesten :-?

@ Naniene die pakken van ielm koop ik in de volgende maat. Maar ik hou van los en onze peuter heeft een lange romp.
Ja ik zou dat ook snel doen en dochter heeft ook een lange romp. Alleen er staat 5 jaar bij maat 104?? Dochter is net 2 😂
Naniene schreef:
15-08-2019 16:59
Ja ik zou dat ook snel doen en dochter heeft ook een lange romp. Alleen er staat 5 jaar bij maat 104?? Dochter is net 2 😂

Van welk merk heeft ze 98?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven