Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Geen bos in de buurt voor een wandeling? Of een maisdoolhof?

Beterschap trouwens!
maartje2016 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 09:25
13.89% gewijzigd
Dubbel
Misschien de dierenwinkel? Hier in het dorp zit een hele grote en zoon vind dat zó leuk.
Ik heb gister bij zalando schoenen besteld! Maar die laatste site moet ik ook onthouden.

Een intratuin e.d. vind zoon ook geweldig als klein uitje.
Naar de IKEA, of even in de stad een ijsje halen? Overigens ging ik gewoon naar de kinderboerderij toen ik zwanger was, ik bleef alleen ver bij de geiten uit de buurt. Als je niets aanraakt kan het niet zoveel kwaad toch?
Wat een leuke tips, intratuin is ze gisteren geweest met opa en oma. Doen we regelmatig want er is een draaimolen die ze erg leuk vindt.
Bos wandelen we ook vaak net als op het strand. Peuterbiep is vandaag niet, maar we gaan weer naar de bioscoop juf roos. Heeft ze helemaal zin in. Daar is ook een Albert Heijn dus ik kan gelijk de boodschappen doen na afloop.

Een goed teken is dat ze met de fiets wilde naar de stad. Zolang ze in het gips zit doen we dat maar niet maar ze heeft iig geen trauma opgelopen van de val.
Oeps, telefoon ververst het forum kennelijk niet goed, had veel bij te lezen o_o

Even snel; dierenwinkel/tuincentrum zijn hier ook altijd goed, maar ik ging ook zwanger gerust naar de kinderboerderij. Gewoon goed handen wassen nadien. Of wandelend naar de action of kruidvat (zit hier vlakbij), dochter klein knutselspul uit laten zoeken, weer terug naar huis en dan lekker samen knippen/plakken/verven oid. Legpuzzels maken of een spelletje is ook altijd leuk. Of gewoon een beetje in de tuin scharrelen, met de was helpen, samen stofzuigen...

Weet niet meer wie de tip gaf, maar ik heb de laarsjes bij de zara besteld! Thanks! Was nog op zoek, zoon loopt net en kan echt nog niks met die stugge hema laarzen!

Heb hier op het moment trouwens meer werk aan m'n prepeuter dan aan de 3,5 jarige. Driftbuien en frustratie alom, en ook 's nachts weer rustig 5-8x wakker (en dus een voeding...). Merk aan dochter dat ze aan school toe begint te raken, ze is druk met letters en cijfers, wil graag leren en lijkt zich thuis en bij de gastouder soms wat te vervelen. Ze heeft ook ineens een groeispurt gehad (nu maat 98 :proud: ) en lijkt echt haar peuterkoppie wat kwijt te raken. Het wordt een dametje :heart:
Jeetje zeg wat schrikken pip! Wat fijn dat het wel goed gaat met 't gips, hopelijk mag het er snel weer af.

En iemand zei iets over 'van crisis naar crisis' gaan, klinkt wel herkenbaar. (Hier valt het nu wel mee.) Dan is het extra waardevol om even iets voor jezelf te doen. Ik heb ook wel baat bij mindfulness, al doe ik veel minder vaak de oefeningen dan wat eigenlijk nuttig is :$ .
happiness = reality - expectations
Jemig, dames ik zeg het niet vaak maar wat gaan jullie snel :| Ik heb ook eens irl wat drukte en jullie zitten al weer een pagina verder.

Pip: wat sneu om mee te maken :hug: Dat zal schrikken zijn geweest. Ik vertelde het aan mijn man en die vond het ook zo zielig als hij indacht dat zo’n klein frummeltje zo iets overkomt.

Wij hebben de sleutel van ons nieuwe huis vandaag gekregen :cheer2: En peuter is gelijk over de flos. Oud huis, nieuw huis, maar er nog niet wonen, maar wel straks, en waar zijn alle mensen die in dat huis wonen? Hij snapt er geen snars van en we leggen het wel uit. We reden net vanaf de bouwmarkt naar het oude huis zodat peuter kon gaan slapen, raakte hij zo verdrietig want hij was bang dat hij in het nieuwe huis (waar al puin is) moest gaan slapen.

En hij wordt heel bang van herrie :sigh: Man boorde boven iets en peuter greep mij vast. Ik wilde hem een multitool laten zien / horen en hij schrok zich de tyfus. Mijn man herkende het volledig. Hij moest tot zijn 10de keihard huilen bij harde geluiden.

Fantastisch want we gaan nog 2 maanden verbouwen, waarvan we er 1 maand al wonen O_o En nu kunnen we dus niet hakken/breken/zagen als peuter er bij is.
Maar GCC, dat betekent dat je je man zover hebt gekregen dat hij een overbruggingshypotheek accepteerde? Dat is in elk geval fijn toch, dat je al een maand winst hebt t.o.v. jullie originele plan? :-)

Heb je al oordoppen voor je zoon? Dochter is over the moon met haar oordoppen voor als ze helpt grasmaaien; het zijn van die grote kinder-festival-oordoppen en ze voelt zich helemaal gaaf. Wat hier trouwens ook een hit was (en is) tijdens de verbouwing is een kinder-gereedschapskist, ze heeft zich dagen vermaakt met het 'zagen' van de muur en het timmeren van de vloer. Linkje: https://www.bol.com/nl/p/bosch-speelgoe ... modal_open
Gefeliciteerd GC! Ohh wij zijn met dreumes verhuisd. Ook elke keer boren, zagen, lawaai was het drama :facepalm: gaat dan toch een stuk minder snel tenzij je oppas weet te regelen...

Hier ging peuter voor het eerst naar de peuterspeelzaal, ze heeft het heel goed gedaan :yes: niet gehuild toen we weg gingen..
BO2punt0 schreef:
20-08-2019 14:24
Wat hier trouwens ook een hit was (en is) tijdens de verbouwing is een kinder-gereedschapskist, ze heeft zich dagen vermaakt met het 'zagen' van de muur en het timmeren van de vloer. Linkje: https://www.bol.com/nl/p/bosch-speelgoe ... modal_open
Die is gaaf! Ik heb hem meteen opgeslagen voor peuter voor als wij een huis willen gaan kopen.
Ah nu dan wel echt gefeliciteerd met de sleutel Glitter! ;-)

Dat belooft wat met die peuter van je en 2 maanden verbouwen....
Wij hadden de (toen-)peuter echte gehoorbeschermers gegeven, een echt meetlint, een echte schroevendraaier en een echt plamuurmes en daar heeft ze de hele verbouwing mee geholpen. We probeerden haar eerst af te schepen met wat nep-spullen, maar dat werkte niet. Ze wilde echt mee helpen. Dus even aftasten bij je peuter wat werkt.

Ohja en tegen alle huis-prioriteiten in hielp het bij ons om de tuin peuter-ready te maken met bal, watertafel, glijbaan en wat meer van die zooi.
Wij kunnen van alles doen in huis, maar boren.... zoon is daar zo bang van. Ik heb er geen tips voor. Sorry.

Ik zou veel oppas regelen of het huis uit gaan bij veel herrie.

Maar gefeliciteerd met de sleutel en na dat geklus, hebben jullie een heerlijk huis!

Zoon vond verhuizen overigens leuk, groter huis en grotere kamer etc. Het oude huis heeft hij niet eens meer ovet gesproken.
Gefeliciteerd Glitter!! Wij hadden ook snel de zandtafel meegenomen zodat dochter iets leuks had in het nieuwe huis.
Gefeliciteerd GC! Succes met de verbouwing.
Gefeliciteerd GC! Veel succes met klussen!

Pip: hoe ging het met dochter op de opvang proberen? Zit haar arm vanaf oksel tot pols in het gips dan? Hopelijk mag het gips voor de vakantie weer af. Ook niet leuk vakantie met zo'n gipsarm. Beterschap!

Vanavond ben ik er weer even aan herinnert dat mijn lijf een bevalling heeft doorstaan. Na enkele weken vakantie ---> niet sporten, is mijn bekkenbodem weer als pap. Schijnbaar heeft die toch onderhoud nodig :facepalm:
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 21-08-2019 07:51
27.91% gewijzigd
ShaunTheSheep schreef:
20-08-2019 16:56
Ah nu dan wel echt gefeliciteerd met de sleutel Glitter! ;-)

Dat belooft wat met die peuter van je en 2 maanden verbouwen....
Wij hadden de (toen-)peuter echte gehoorbeschermers gegeven, een echt meetlint, een echte schroevendraaier en een echt plamuurmes en daar heeft ze de hele verbouwing mee geholpen. We probeerden haar eerst af te schepen met wat nep-spullen, maar dat werkte niet. Ze wilde echt mee helpen. Dus even aftasten bij je peuter wat werkt.

Ohja en tegen alle huis-prioriteiten in hielp het bij ons om de tuin peuter-ready te maken met bal, watertafel, glijbaan en wat meer van die zooi.

Hij heeft wel gereedschap en best veel. Niet nep maar echt. Van het neppe spul is alleen de schroefmachine van Bosch over. Die blijft cool :-D

Ik ga idd de tuin maar gereedmaken. Nu ligt het vol puin maar ergens deze week krijgen we de container.

Iemand tips hoe we peuter duidelijk kunnen maken dat alleen wij er gaan wonen? Hij lijkt te denken dat het een appartementencomplex is en vraagt in elke kamer “waar is iedereen” :-[ En dat ook best vaak en 20x achter elkaar :bonk:
Lavendel_12 schreef:
20-08-2019 23:34
Gefeliciteerd GC! Veel succes met klussen!

Pip: hoe ging het met dochter op de opvang proberen? Zit haar arm vanaf oksel tot elleboog in het gips dan? Hopelijk mag het gips voor de vakantie weer af. Ook niet leuk vakantie met zo'n gipsarm. Beterschap!

Vanavond ben ik er weer even aan herinnert dat mijn lijf een bevalling heeft doorstaan. Na enkele weken vakantie ---> niet sporten, is mijn bekkenbodem weer als pap. Schijnbaar heeft die toch onderhoud nodig :facepalm:
Je nieste? :-P)

Bij mij is alles strak daar qua spieren (oefeningen gedaan/doen) behalve de eerste twee dagen van mijn menstruatie. Dan wordt het week van hormonen ofzo en als ik dan heel hard nies pies ik een beetje in mijn broek :-$
GlitterCupcake schreef:
21-08-2019 06:34
Iemand tips hoe we peuter duidelijk kunnen maken dat alleen wij er gaan wonen? Hij lijkt te denken dat het een appartementencomplex is en vraagt in elke kamer “waar is iedereen” :-[ En dat ook best vaak en 20x achter elkaar :bonk:
Hij kent niet anders he? Gewoon blijven herhalen. Hier ga jij slapen, hier gaan papa en mama slapen, hier komt onze bank, daar zetten we het bureau neer etc. Als straks de spullen er staan wordt het concreter en komt het wel goed.
GlitterCupcake schreef:
21-08-2019 06:39
Je nieste? :-P)

Bij mij is alles strak daar qua spieren (oefeningen gedaan/doen) behalve de eerste twee dagen van mijn menstruatie. Dan wordt het week van hormonen ofzo en als ik dan heel hard nies pies ik een beetje in mijn broek :-$
Nee het was geen nies, ik ging na paar weken niet sporten weer kicken. Bij het eerste beetje springen dacht ik: ik ben toch 5 minuten voor de les nog naar de wc geweest. Het is al lang niet zo erg meer als toen ik een jaar na mijn bevalling weer startte met sporten en ze in de les een onderdeel touwtjespringen hadden. Toen was het bij elke sprong foute boel :facepalm: Maar ik merkte gisteravond wel dat de boel na zoveel weken niet sporten weer is verslapt.🤷‍♀️ Oud wijf voel ik me dan :-?

Haha tsja als het zoveel groter is zal het voor peuter inderdaad op een appartementencomplex lijken! Misschien op de slaapkamer deuren foto's hangen van wie daar straks gaat slapen? Wat de badkamer wordt plaatje van bad of douche, toilet plaatje van wc enz? Zoiets?
@Glitter: wat grappig, een appartementencomplex ;-). Wellicht kamers voor al z'n knuffels :mrgreen:? Haha, nee, al genoemde tips lijken me bruikbaarder!

Zo'n gehoorbeschermers en (nep-) klus-spul lijkt me een goed idee voor verhuizende peuters! Ik heb de tips ook opgeslagen, lijkt me sowieso leuk speelgoed.

@lavendel: balen zeg! Maar helaas vrij normaal na een bevalling. Hopelijk helpt het om bekkenbodemoefeningen of pilates e.d. te doen.
happiness = reality - expectations
Binnenkort vakantie update!

@lavendel, ga naar een bekken fysio! Die zijn speciaal opgeleid om die spieren weer in het gareel te krijgen, afhankelijk van het probleem zijn er verschillende oefeningen. Misschien even ongemakkelijk, ze voelt met een vinger of 2 in je vagina terwijl jij aanspant en loslaat, maar goede raad is belangrijk.

Ik ben goed geholpen door iemand in den Bosch, ik laat alleen nog af en toe een scheetje vliegen de rest is onder controle!
rosings schreef:
21-08-2019 15:26
@lavendel, ga naar een bekken fysio! Die zijn speciaal opgeleid om die spieren weer in het gareel te krijgen, afhankelijk van het probleem zijn er verschillende oefeningen. Misschien even ongemakkelijk, ze voelt met een vinger of 2 in je vagina terwijl jij aanspant en loslaat, maar goede raad is belangrijk.

Ik ben goed geholpen door iemand in den Bosch, ik laat alleen nog af en toe een scheetje vliegen de rest is onder controle!
Dank je wel voor het advies. Het is niet zo dat ik gisteren tijdens het sporten urine verloor, maar het was meer dat ik opmerkte dat ik tijdens het springen een aandrang voelde terwijl ik net daarvoor naar toilet was geweest en dit voor de vakantie (toen ik dus elke week sportte) niet voelde tijdens het sporten. Het was voor mij meer een besef dat mijn bekkenbodem na een aantal weken geen sport is verslapt en het dus wel belangrijk voor mij is dat ik sport om mijn bekkenbodem sterk te houden. Ik ben tijdens mijn zwangerschap ook bij een bekkenfysio geweest ivm bekkenpijn.

Fijne vakantie!
O lavendel, dat klinkt irritant.

Ik heb dochter net van het kdv gehaald, het was helemaal goed gegaan. Ze was lief en heeft lekker gespeeld. Haar beste vriend had haar al gemist ❤️
Maandag naar het ziekenhuis voor minder lomp gips. Ze heeft nu gips vanaf de oksel tot haar pols/ hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven