Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
23-07-2019 13:54
Waarom was dat spannend Maartje? Ik maak me eigenlijk niet zo’n zorgen om de baby, zou ik dat wel moeten doen? Ze is 5 weken en ik geef ook bv.
Vooral geen zorgen maken!

Ik denk dat ik me vooral heb laten opnaaien door de woorden "hitteplan", "extra aanleggen", "code oranje" en al die andere alarmerende termen, in combinatie met hormonen en mijn draai met 2 kinderen nog moeten vinden.
Of ze voldoende drinken denk in?
Ik maak me om zoon geen zorgen. Die red het wel. En als ie niet slaapt gaan we idd rondje rijden maar verwacht dat het wel losloopt.

Dochter heeft koorts en drinkt daardoor mega slecht (überhaupt al slechte drinker) dus dat zit me dan helemaal niet lekker.
@teckel: misschien stukjes watermeloen?

@due: ziet er goed uit!
Maartje2016 schreef:
23-07-2019 14:10
@teckel: misschien stukjes watermeloen?
Voor de baby?
Teckeltje88 schreef:
23-07-2019 14:12
Voor de baby?
Lol.

Voor je zieke, slechtdrinkende dochter :rofl:
Maartje2016 schreef:
23-07-2019 14:13
Lol.

Voor je zieke, slechtdrinkende dochter :rofl:
Ja die is een baby van 4 maanden...
Maartje snap het ook wel hoor heel NL wordt weer gek gemaakt met allemaal hysterische codes ect. je kan niet meer doen dan paar keer extra aanleggen en zorgen dat het zo comfortabel mogelijk is voor jullie allemaal.

ik ben heel de week aan het werk, en zit gelukkig binnen.
kindjes vandaag bij oma , vanmorgen strand geweest liggen nu te slapen en vanmiddag in de tuin ondet de parasol in badje klieren met modder en zand.
Morgen is man met ze thuis en dan lekker de badjes opzetten, peren ijsjes eten.

Dochter drinkt mega veel op een dag, dus dat zit wel goed, zoon drinkt sinds een week slappe thee gelukkig , want van zen melk wil hij ook niks meer weten.

ook weer wat nieuws dochter kan prima uit een open beker drinken , maar zuipt dus hele dagen zoon zen drink flesje leeg, heb dus nu weer 2 babys die uit een flesje drinken :facepalm:

Teckel hoe is het afgelopen met de provocatie ? zo k u t dat ze nu ook koortsig is en dus ook weer minder drinkt, als ze zo klein zijn is dat drinken nog echt wel een dingetje wat je onzeker maakt. hoe oud is ze nu precies ?
nou Teckel ze hebben van Munchin iets handigs

https://www.grandado.com/products/munch ... ol-1-count

misschien kan je de bv gevroren daarin proppen en haar beetje helpen dat ze een beetje wat kan sabbelen ?
Wat naar Teckeltje, en dan ook nog koortsig met deze warmte. Sterkte.

Maartje, wel goed dat je me erop wijst hoor, die kleintjes zijn inderdaad nog erg kwetsbaar. Voorlopig zit ik lekker binnen met haar.

Dochter loopt al de hele dag bloot, maar op het potje plassen, ho maar.. dat zindelijk worden is hier nog heel ver weg vrees ik..
Teckeltje88 schreef:
23-07-2019 14:16
Ja die is een baby van 4 maanden...
Owja :$

Maar misschien een fruithapje? Dat geldt toch ook als vocht?
Ach Fiona ze wil in ieder geval bloot lopen. Hier moet momenteel altijd een luier aan.
Maartje2016 schreef:
23-07-2019 14:30
Owja :$

Maar misschien een fruithapje? Dat geldt toch ook als vocht?
Ik ben zondag begonnen maar vond ze toch goor. Maar genoeg over baby's, het hoort hier over peuters te gaan!

Ik ga proberen vroeg de deur uit en met de kids naar museum. En dan rond 13u thuis voor een kort slaapje. De middag nog geen plannen.
Wat eten jullie met dit warme weer? Geen zin om het vuur aan te steken in de keuken, maar verder dan pizzatjes (uit de airfryer) of brood, wraps, pasta salade kom ik niet. Kan moeilijk er de hele week geen groenten in stoppen? Friet uit de airfryer met appelmoes en vlees zal ook nog wel lukken
Deze kwam ik net tegen op Bored panda :lol:

Afbeelding
Wij gaan barbecuen en eten morgen of overmorgen wraps. Over groente maak ik me niet zo'n zorgen deze week, als ze maar drinkt.
rosings schreef:
23-07-2019 16:54
Wat eten jullie met dit warme weer? Geen zin om het vuur aan te steken in de keuken, maar verder dan pizzatjes (uit de airfryer) of brood, wraps, pasta salade kom ik niet. Kan moeilijk er de hele week geen groenten in stoppen? Friet uit de airfryer met appelmoes en vlees zal ook nog wel lukken
Wraps nicoise. Hoef je alleen haricot verts te koken en eieren.

Of rauwkost met een gebakken ei en stokbroodje.

Aardappelen met groenten en kip in de oven?

Toch vuur /open aan maar kort en minimale inspanning.

Man heeft vandaag de boodschappen gedaan voor aankomende dagen. Ik ben reuze benieuwd.
Zoon eet vandaag tosti en komkommer en wij pizza. Morgen zien we dan wel.

Mijn moeder is op vakantie dus heb net mijn airco loze auto geruild voor de hare. Haat huis is ook koeler dan de mijne dus denk dat wij daar morgen vertoeven
Wij hebben een mobiele airco en moet zeggen zo is het prima te doen. Baby drinkt prima (5,5 maand) 4x210 plus fruit. Peuter gaf hem ook nog paar likjes van zijn ijsje. Vond baby erg lekker toen peuter zijn ijsje verder at wilde baby nog veel meer haha.
Peuter drinkt ook genoeg.
Wij aten vanavond Indiase bloemkool curry met Naan brood en kip. Morgen eten we kennelijk wortelsoep en donderdag sushi bowl. Vrijdag BBQ met vrienden.
Nou indd wat te eten! Man is meer van de prak en kids ook, zou liefst hele dagen salades eten! Maar is bij de rest geen succes :confused: vandaag dus broccoli blehhh

Het is hier bloedheet in huis, beide kindjes liggen al een uur te rommelen en komen niet in slaap :-[ wordt een leuke avond ben ik bang!

Hoe warm is het bij jullie en iemand nog extra tips tegen de hitte? Heb nu ventilatoren aan, flessen uit de vriezer ervoor, kids nog in lauw bad gezet! Maar poeh blijkbaar hebben ze het nog te warm!
Geen tips quest. Zoon slaapt. Raam pas open na middernacht. Sterkte met de kleintjes.
Het is hier in de woonkamer nu 23,5 graden dus valt nog mee :yes:

Dochter heeft vandaag een puky driewieler van opa en oma gekregen waar ze al de hele dag druk mee in de weer is!
Afbeelding

Morgen eten we Kip Madras en donderdag eten we maaltijdsalade en denk voor peuter broodje knakworst ofzo met een paar stukken sla. Tosti is ook goed idee! Peuter drinkt gelukkig altijd goed!
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 23-07-2019 19:52
Reden: afbeelding deed niet
26.73% gewijzigd
Hier ook geen tips. We hebben alles dichtgedaan vanochtend. We hebben een mobiele airco in de kamer van peuterdochter, maar dat helpt maar een beetje. Mijn man is haar nu pas naar bed aan het doen, een uur later dan normaal. Hopelijk is ze dan moe genoeg om direct in slaap te vallen, want van dat klieren in bed warmt het snel op.

Wat is het heerlijk koel bij jullie Lavendel! Hier nu 25, boven nog warmer.
Ik eet couscous, wraps, bbq, maaltijdsalade, etc. Maar ik kook ook gerust. Aan de andere kant zou ik me ook niet druk maken om een week zonder groente.

Ik gooi met dit weer trouwens de kinderen de tuin in met een zwembadje, een watertafel en wat ander water speelgoed. Daar vermaken ze zich lekker mee. En als ik het te heet krijg ga ik er zelf bij zitten 😅
Bij dochter op de kamer is het al 30 graden, hier beneden 27,5.. Ondanks alles dichthouden. Ze is gelukkig wel goed gaan slapen.

Wij hadden de weekboodschappen al besteld maar niet zo nagedacht dat t zo heet zou worden haha. Gisteren bbq, vandaag tacos, morgen mosselen, en dan hebben we nog kip pilav en sperzieboontjes..

Qua groenten eten maak ik me niet zo druk meer. Dochter eet al een 1,5 jaar zowat geen groente en fruit. Levert alleen maar frustraties op aan beide kanten. Mocht iemand nog dé tip hebben :-[. Ze weigert dingen te proeven, alles is bij voorbaat vies en ze wordt hysterisch als je een stukje paprika op haar bord legt (moet dan een nieuw bord.. :-?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven