Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Super envelop!

Due dat klinkt echt gezellig!

ik ben vandaag vooral bezig om de keuken weer in te richten. Hij is deze week gerenoveerd. Maar we zijn net naar het bos en hertenkamp geweest. Even wandelen en iets drinken.
Klinkt als een heerlijke dag! Hier zit dochter weer te spelen, na 5min riep ze "klaar met slapen" we hadden iets t3 vroeg gejuicht
Pip sorry ik had gisteren geen tijd meer! Man en ik zijn uit eten geweest het was onze trouwdag :)
Ik ga vanavond na het eten even ervoor zitten!

Vandaag wel een jengel dag van beiden poehhh! Hadden kinderfeest bij de opvang, daar plakte dochter een uur aan men broek en zoon jengelen in de wagen dus was ook geen succes!
Nu even eten voorbereiden! En dan alles op tijd naar bed! :worship:
Pip het huisje wat ik in gedachten had is al bezet maar misschien zit er nog wat tussen!

https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... k/bretagne
Wij hadden vandaag iets unieks: dochter was zo moe dat ze zelf om 18.15 vroeg of ze alsjeblieft naar bed mocht..

Fijne avond allemaal!
Dank je! Ze zien er erg leuk uit!
En nog gefeliciteerd met je trouwdag!

Man is nu tv meubel aan het in elkaar zetten, we hebben het ontworpen en man gaat het nog verven. Ben benieuwd!
pavo07 schreef:
30-08-2019 09:15
Alleen maar goed toch! Hier ook een pittig kind aldus kdv. In eerste instantie klinkt dat wat negatief, Maar eigenlijk alleen maar fijn dat ze zo goed voor zichzelf opkomen, een eigen mening hebben en niet over zich heen laten lopen! Zullen ze later alleen maar profijt van hebben denk ik nu haha. Al is het als ouders zijnde niet altijd makkelijk :A:
Nou zo denk ik ook hoor. Zeker als ze toch wat kleiner blijft dan een gemiddeld ander kind van haar leeftijd.

Het grappige was dat zij afgelopen week op een fietsje zat bij kdv en een ander jongetje die volgens de leidsters ook best pittig is bij haar kwam staan en het stuur van de fiets vastpakte. Haar vervolgens aan ging staren van ga er eens af ik wil hier op en dat dochter hem een duw gaf, waarop jongetje verbaasd en verbouwereerd achter bleef. Leidsters zeiden dat hij de rest van de dag steeds voor haar aan de kant ging. :hihi:

Alleen spelen is hier mwah, ene keer beter dan de andere. Ik vind speelgoed voor haar uitzoeken ook zo lastig want vaak is het maar van korte duur dat ze met iets speelt. Buiten gaat ze maar al te graag alleen dr gang in de speeltuin. Schommel duwen is wel een beetje geestdodend voor mama maar goed af en toe een paar minuten. In gezelschappen staat ze eerst 10-15 minuten tegen onze benen aangeleund en vervolgens gaat ze op onderzoek uit en daarna is ze gewoon druk met spelen.

Nog paar weekjes en dan vliegen we naar Mallorca voor een paar dagen. Vindt zo fijn dat er geen flessen, speciale bekers, slaapzakken, enz meer ingepakt hoeven te worden. Kan niet wachten tot we ook het campingbedje niet meer hoeven mee te nemen op vakanties. Ook eerste keer dat ze een eigen stoel in het vliegtuig heeft, ook fijn want op schoot was toch wel best krap de laatste keer minder fijn voor de portemonnee.
Vannacht moest zoon huilen.. hij had gespuugd, arm kind. Bed verschoond, en kwartier later weer.
Daar bleef het bij gelukkig.

Hij is verder niet ziek, wel gezellig en gewoon. Wat het nou is geweest... hij heeft nooit eerder gespuugd. (Op babyspuug na)

En terwijl ik dit typ, is zoon toch een partij aan het stinken. Hij is dus aan het poepen, echt heel erg dit haha. Dus ben benieuwd wat ik zo aantref in zn luier.
Sneu sneeuwball! Op dat soort momenten ben ik heel blij dat dochter zindelijk is :-D

Man en ik hebben vanmorgen een aantal toneelstukjes voor dochter gedaan hoe je ook kan reageren als je speelgoed heel graag wilt hebben waar iemand anders mee speelt. Ben benieuwd of dat beter blijft hangen dan alleen tekst... als iemand nog andere tips heeft?
Snap ik envelop! Zoon vind de luier geloof ik nog te fijn..

Het was trouwens diarree.. dus er zit toch iets niet lekker in dat lijfje.

Wij doen het ook wel eens voor inderdaad en vertellen er ook bij wat wel en niet leuk is. zoon pakt dat goed op. Verder ook geen tips eigenlijk.
Ik heb ook niet zoveel tips, dochter laat zich alles meestal gewoon gebeuren. Alleen met de schommel is ze erg bezitterig, als ze andere kinderen ziet aankomen rent ze er direct op af. Als ze te lang op de schommel heeft gezeten probeer ik wel uit te leggen dat andere kindjes er ook op willen en dat ze samen moet delen, maar het wordt evengoed vaak een drama.

Hier zijn we ook met het hele gezin aan de diarree, misschien heerst er iets. Peuterdochter heeft afgelopen nacht van 18.15 - 7.45 geslapen, dus was waarschijnlijk ook niet helemaal lekker. Baby heb ik vandaag al drie keer omgekleed, eerst doorgelekt, toen spuugde ze de hele fles eruit en vervolgens een spuitluier. Is het al avond? :roll:
Hier ook diarree bij peuter :-[ En normaal als peuter smorgens gepoept heeft komt ie dat even melden. Nu zat ie een uur lang op de bank met een lekkende diarree luier grote groen/bruine sappige poepvlekken te stempelen. Dus de hoes van de bank zit nu in de was en het schuim van de bank is in bestelling O_o
Oh bah peuters met diarree.... Sterkte en beterschap.

Vanmorgen hebben wij heerlijk bij de rivier gespeeld. Vissen gevangen, stenen gegooid. Peuter had het erg naar zijn zin. Hij doet nu een poging tot middagslaapje maar dat wil niet erg lukken haha. Hij lag er gister pas om half 10 in en heeft tot half 10 geslapen dus niet zo raar dat het niet lukt
Maar het is wel even goed voor hem om rustig in bed te liggen. Baby slaapt in haar deryan tentje, man is om de boodschappen en ik zit even lekker.
Vannacht eindelijk ook weer een beetje een normale nacht. Heb er maar vrede mee genomen dat baby 's nachts bij ons slaapt ipv eigen bedje. Dat scheelt zoveel heisa. Overdag ligt ze wel gewoon lekker in haar tentje dus dikke prima.
We staan op een super mooie camping in het bos, aan de rivier. Er is ook een zwembad met glijbaan en een springkussen. Het is wel allemaal wat gaar en oud maar we betalen er dan ook geen klap voor. We zijn zo ongeveer de enige nog en dat vinden wij heerlijk rustig :lol:

Morgen rijden we naar de Middellandse Zee en blijven daar een poosje. Heerlijk vooruitzicht. :sun:
Ik moest vandaag trouwens heel hard lachen om peuter. Ik zei: Ga papa maar roepen.
Peuter: roep, roep, roeeeeeep
:hihi:
Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben teckeltje! Geniet er nog even van.

Glitter, bah! Rook je niets? Beterschap voor peuter.
Hier ook een peuter met diarree, maar verder lijkt hij niet ziek. Ik wijt het aan het warme weer, dan lijkt hij daar elke keer last van te hebben, maar of dat echt kan?
Hele fijne vakantie teckeltje!!
Funnymiss,eet peuter misschien meer fruit of ijsjes zo met het warme weer of geef je bijv meer dingen als sap te drinken ipv water? Daardoor heeft onze peuter met warm altijd dunne, zure poep :purple:
fiona2018 schreef:
31-08-2019 14:00
Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben teckeltje! Geniet er nog even van.

Glitter, bah! Rook je niets? Beterschap voor peuter.

Nee wij lagen in bed en peuter zat op de bank een boek te kijken, Waar is Wally. Ik rook het pas toen peuter vroeg of de tv aan mocht.

Klinkt goed Teckel! :)

Hier is het druk met slopen en verbouwen. Ik merk dat het pittig is in combinatie met peuter. Omdat man en ik beide moe zijn en veel moeten nadenken en keuzes maken hebben we minder aandacht voor peuter. Die maakt daar gebruik van en zeurt meer.
Nee, kan niet zeggen dat hij meer of anders eet en drinkt dan anders. Hij wordt ook wat duffig en chagrijnig met deze temperaturen. Dus ik denk dat hij er gewoon niet zo goed tegen kan ofzo. En volgens mij zijn er best veel peuters die dat hebben, omdat hun lijfje nog niet zo goed is in afkoelen
Wat vervelend al die peuters aan de diarree.

Peuter heeft vanochtend proefles peutergym gehad. Vooraf was het wel even huilen en er kwam uit dat hij het eng vond. Maar zodra we in de zaal waren was het verdwenen. Normaal doetie Geen middagdutje maar denk dat het vanavond vroeg bedtijd is. En morgenochtend lekker nog even naar monkey Town 😏
Sterkte en beterschap voor de zieken!

Klinkt goed due, dochter wil vooral binnen zitten en spelen. Ze vindt het te warm en dat kan ik me wel voorstellen met de arm in het gips.
Ja wij hangen inmiddels ook op de bank Pip 😅.
Glitter, peuter zal de onrust van het nieuwe huis ook wel voelen denk ik. Het zullen zware maanden voor jullie zijn/worden.

Funnymiss, arm kind met het gips. Dat lijkt me inderdaad erg warm nu.

Due, klinkt goed die peutergym! Ik twijfel ook nog of ik dochter op peutergym of peuterdans zal doen. Maar ze komt zo moeilijk los dat ik me afvraag of ze dan niet gewoon wekenlang in een hoekje blijft staan. Aan de andere kant is het dan misschien juist wel goed voor haar.
Oh wij gaan ook naar ouder/peutergym, echt héél leuk. Nu ook binnen, wat een hitte weer! En moet vanavond nog werken....
Ik ben vanaf dit schooljaar vrij op woensdag en dan is er peutergym bij ons, dus kan ik er ook heen met zoon. We zijn in onze oude woonplaats al een keer eerder geweest, en dat vond hij wel heel leuk.

Zoon heeft ondertussen ook 38,6 :( maar hij is verder super lief en wat kalm. Voor het vocht lekker komkommer op en net ook smoothie, daar is hij ook gek op.

Hij kijkt nu lekker filmpje en speelt tussendoor met zn trein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven